Gå til innhold

gaver til de som har alt!


^me^

Anbefalte innlegg

jeg tenkte vi kunne samle opp en tråd om hva vi kan gi til de som har alt i jul!

i fjor kjøpte jeg inn diverse herviksyltetøy og hervikhonning til mine besteforeldre. det ble godt mottatt.

jeg tror jeg vil kjøpe forbruksvarer i år også men vet ikke helt hva jeg kan kjøpe i år, ingen av mine besteforeldre drikker alkohol så likør og lignende er uaktuellt.

noen tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ga bestemor et wish pearl smykke i fjor, stor suksess!

ellers har jeg tidligere kjøpt julekuler som jeg har limt på bilder av oss barnebarna på med lim (decopage lim? litt usikker på hvordan det skrives)

i tillegg har jeg også malt og limt på små perler rundt bildene.

enkelt, billig og de blir veldig glade:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt vanskelig med tips når vi ikke vet hvor gamle de er, men veldig fornuftig med forbruksvarer, og da noe som de kanskje ikke unner seg i hverdagen. F.eks. belgisk sjokolade og nydelig kaffe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brødbakemaskin er helt topp til de fleste vil nå jeg si. Jeg er 19 år og sparer mye penger på å bake egne brød. men det er jo også bare så herlig å få nybakte brød om morningen! :D

Fotokalender med barnebarn og familie er også en fin ting å få.

vil også foreslå en masasje eller noe slag av behandling. kankjse en fotmasasje eller fotstell. (er de så gamle at de har vansker med å bøye seg ned for å klippe tærene er dette også fint)

jeg har eple tre i hagen, og lager alltid egen eplejuice. Andre gaver kan være hjemmebakt brød eller rundstykker, hjemmelaget lammerull ol til 1. juledag. (blir en fin frokost) Et glass med brente mandler er det også mange som liker å få til jul.

til min bestefar gav jeg en gang en bok og et boklys (fås kjøpt på clas olhson)

Han liker å lese og klaget ofte over dårlig leselys. han ble veldig fornøyd.

Du kan jo også lage en kasse med mye mat som går i romjulen. Kaffi, noe pålegg, sjokolade (til kakao), dadler ol. (det ble min oldemor, som ikke hadde så mye penger, men som hadde mye julebesøk veldig glad for!)

Min far fikk en gang polering, bilshampoo og en felgbørste til jul. Han var virkelig fornøyd. En felgbørste får vekk driten uten å stripe, noe du eventuelt gjør ved å gnikke sand og skit rundt med en svamp. du kommer også godt til og får vekk skit og smuss i vanskelige kroker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg tenkte vi kunne samle opp en tråd om hva vi kan gi til de som har alt i jul!

i fjor kjøpte jeg inn diverse herviksyltetøy og hervikhonning til mine besteforeldre. det ble godt mottatt.

jeg tror jeg vil kjøpe forbruksvarer i år også men vet ikke helt hva jeg kan kjøpe i år, ingen av mine besteforeldre drikker alkohol så likør og lignende er uaktuellt.

noen tips?

Forbruksvarer er en kjempefin ide!

Har ei venninne som laget egen konfekt, det ble svært godt mottatt så vidt jeg skjønte. Ellers er jo hjemmelaget syltetøy, chutney, kaker, kjeks og slikt en knallide!

Jaaa, kjempe!

En tredje ting er opplevelser.

Spa, frisørtime, massasje, liten ferietur, billetter til teater eller kino, sesongkort på fotballstadion, og så videre.

Enda koseligere er den personlige varianten: gavekort ("10 x jeg tar oppvasken" "5 x jeg skal handle for deg", snømåking, og så videre...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lager alltid en fotokalender til farmor til jul. Er ikke så nøye om det er nye bilder, kan være av ting vi har gjort sammen, barnebarn da vi var små osv. Kalender er jo kjekkt å ha, og med personlige bilder på den, kan hun også sitte og mimre og bla litt(hun er litt dement da, så synes det er ekstra lurt av den grunn).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, gode forbruksvarer og minner fra barnebarn blir alltid godt modtatt. Et år gav vi gavekort til Nationaltheateret, og det var også skikkelig stas. Dersom de sliter litt med å komme seg ut tror jeg at en "opplevelsesdag/kveld" med dere kan være utrolig fint. Alt ettersom hva de liker kan du ta dem med i fine butikker, på teater, en god restaurant, spa osv. Ene bestemoren min blir ihvertfall ekstatisk hver gang vi tar henne med på fotbehandling.

Og for å være litt kynisk, så gir jeg ikke lenger pyntegjenstander og slikt, selv om jeg tror de ville likt det. Jeg vet at vi bare kommer til å ende opp med dem om noen år...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner noen som lagde gravlaks (eller var det annen rød fisk?) til besteforeldrene hver jul. Den ble bedre enn den i butikken, krevde veldig lite arbeid: måtte lages en stund før (en uke?) og snus hver dag, men ellers ikke særlig avansert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiselige gaver er alltid bra. Har laget sild (sånt liker voksne visstnok :fnise: ), leverpostei, delfiakake osv.

Ellers får besteforeldre (nå som vi har barn) fotobok med oppdatering av årets bilder. Alltid en suksess (men de koster jo nok da...)

Var hjemme hos svigermor forrige helg, og så i skapet hennes at det sto MASSEVIS av fine flasker med kremer osv. Så det er kanskje greit å vite at dama bruker sånt før man gir...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mariaja

En god vin, kjeks og ost, gode matoljer, nøtter, dadler, god konfekt og litt dyrere kaffe :) Eller hva med et reisegavekort? Spleise fra hele familien, det tror jeg farmoren min hadde satt stor pris på! I alle fall om hun kunne ha tatt med seg noen venninner. Og bøker er jo alltid en slager!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heia,nå vet jeg ikke å gamle de er men hva med ett kort hvor det står kosetur på byen og middag på en fin resturante..Da får de jo vært med på tur for mi er vel ikke de mest ivrige til å besøke "gamlingen" he he

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har tre besteforeldrepar. I år skal vi gi digital fotoramme til hele gjengen. De har nettopp hatt på tilbud på OBS til 499,-, utsolgt, men fikk beskjed om at de kommer på tilbud to ganger til før jul. Kjøper en "chip" eller hva det heter i tillegg der det er plass til 1000 - 1500 bilder. Har tenkt å legge inn masse bilder av barna :)

Synes selv at dette er en genial ide........har alltid problemer med hva vi skal kjøpe.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

I år skal jeg lage album med bilder fra 2008 til bestemor. Hun bor langt unna og ser henne nesten aldri så det er nok hyggelig for henne å se hva som skjer i hverdagen vår:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest New Dawn
Gavekort på forbehandling.....

Går utifra at du mener fotbehandling? :ler:

Enig - gav svigermor gavekort på fotpleie et år og hun ble kjempeglad :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg var yngre pleide mamma å ordne matpakke til besteforeldrene mine... vi er en stor familie og de hadde alltid mye besøk i jula. Resultatet var at de brukte alle pengene på mat og gaver til oss andre. Maten de selv likte spesielt godt ble ikke prioritert. Mamma kjøpte derfor inn all den "luksusmaten" hun viste de likte og som de aldri unnet seg selv. Også den maten de ikke kunne få tak i på det lille stedet de bor... De ble alltid kjempeglade for denne gaven....Nå er ikke dette aktuelt lenger da de bor på sykehjem og får alt de trenger og ønsker seg der, men jeg har alltid syntes at det var en fin ide... Mange gamle er ikke flinke til å unne seg ting, og som de som bor i nærhetne av de merker, er den gode maten kun på bordet når de har besøk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på nettet og leita etter forslag til julegaver fant disse forslagene til gaver til de eldre: pipende vaffeljern, talende målebeger (!) elektronisk epleskreller, boksåpner med godt gripetak, samt syltetøylokkåpner, flaskeåpner osv. stokklykt, issprosser, talende pilleboks. Slektsgranskingsprogram - så de gamle kan viderefortelle sin historie til nye genersasjoner.

•Internett-/datakurs.

•En diger lommelykt med batterier.

•Forstørrelsesglass med lys.

•Forstørrelse av yndlingsfotografiet.

•Klippekort på treningstilbud.

•Avis- eller bladabonnement

Telefon med store taster

en fast dag i måneden, hvor du tar dem/han/henne med på biblioteket, forskjellige slags gavekort (fotpleie, snømåking, bilvask, husvask, frisørtime/håropprulling)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...