Gå til innhold

Er snekkerbukser lov

Fremhevede innlegg

Skrevet

Snekkerbukser er lov, men er nok litt for annerledes for det norske litt kjedelige motebildet.

Ønsker du å vise at du tør å være litt annerledes er det et bra valg, men ikke hvis du vil følge strømmen og se ut som alle andre.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skal se at snekkerbuksa er på vei inn igjen, sånn sakte, men sikkert. Jeg har sett snekkershortser i butikkene, altså. Barne-/tenåringsavdelinga på H&M. Så kanskje, kanskje sniker den seg inn.

Rompa kan være flott i ei snekkerbukse! Ikke i sent åtti- og tidlig nittitalls nei. De var jo enorme. Man kunne snu seg i dem uten at de fulgte med. Men de jeg har sett nå er smale og rompevennlige, serru. ;)

En ting er sikkert, blir det mote så kjøper folk. Det er sånn med alt.

Skrevet
Er snekkerbukser lov, eller blir jeg arrestert av motepolitiet ?

Syntes det var trivelig å tasse rundt i slike på 80 og 90 tallet, særlig hvis de var litt høye i livet og hadde minst tre knapper i hver side.

Jeg ønsker meg en snekkerbukse jeg! Synes de er så utrolig søte :rødme:

Gjest Ninette
Skrevet

"Den skjønne kler alt" - sa alltid mor til meg i ungdommen :ler: og det er faktisk sant. På enkelte kan en snekkerbukse se alldeles forferdelig ut, spesielt om vedkommende har litt mage og rompe .. da er det ikke pent.

Men så har man dem som kler alt .. og da kan en snekkerbukse se dritstilig ut.

Skrevet

Alt kan være fint om du greier å style det riktig.

Til de som ikke mener at plagg må være pene: hvis du gir komplett f i hvordan du ser ut (som man ofte gjør, søndager, butikkturer osv) så er vel egentlig en joggebukse bedre på alle punkter.

Spørsmålet er jo, om du ikke er sikker nok på om det er "lov" å gå i snekkerbukse, kan man da pull it off?

Morsomt at alle viser til de store byene og supermodellene og sier "gå i hva du vil". Jeg er forsåvidt enig og kler meg absolutt ikke normalt (særlig ikke til norge å være), men alikevel - du kan ikke si "agyness går i det, så da er det bare å ta det på deg så ser du bra ut". Noen har en evne til å sette sammen outfits på en orginal måte. Andre har det ikke. Jeg skulle ønske jeg hadde mer av det :P

Skrevet

Ikke engang snekkere bruker snekkerbukser mer. Ny arbeidsbekledning for den yrkesgruppen har blitt smartere.

Tradisjonell snekkerbukse sender signal om bleier og barnehage. Få menn finner det snasent med signaler som: Jeg har akkurat levert ungeflokken min i barnehagen, og min mentale kapasitet møter også opptakskravet der.

Skjønner det kan være greit å gjemme seg unna, på en uh... bad pubic-hair-day, og man kan vel tasse rundt i hva man vil, i et fritt land. Pent er det ikke, men straffbart er det neppe.

• 2 uker senere...
Skrevet

Snekkerbukser brukes nok mer i latinske land enn her på berget. Hilfiger har for eksempel noen riktig fine, men de selges ikke i Norge. Man må til utlandet.

Ettersom nesten alle snekkerbukser man får tak i i Norge er vintage så er det et greit valg hvis man vil se litt annerledes ut eller sende ut et signal om at man ikke følger mainstream.

Skrevet

det er hot hot hot i åre fremover.

Kommer veldig ann på om du ser ut som Salt n' Pepper i dem da, for det skal du nemlig ikke...

Gjest Gjest_Ellen_*
Skrevet
Rompa kan være flott i ei snekkerbukse! Ikke i sent åtti- og tidlig nittitalls nei. De var jo enorme. Man kunne snu seg i dem uten at de fulgte med. Men de jeg har sett nå er smale og rompevennlige, serru. ;)

Haha! Godt poeng. Husker de snekkerbuksene. Skrekk! Mye av dem i de første utgavene av Friends, og jeg grøsser like mye hver gang.

...men om 15 år går jeg sikkert med det igjen, fordi det er moderne...

• 2 uker senere...
Gjest Øldrum
Skrevet

Snekkerbukse har alltid vært deilig å gå i. Som liten var det obligatorisk. :kgbaby: Som stor er det høyst frivillig. Hvis man får bleiefølelse av snekkerbukse, så går det an å droppe underbuksa. Om man en periode skulle få litt midlertidig mage eller rumpe så passer buksa like godt for det. :ler: På mange jenter er snekkerbukse enda mer sexy enn bikini. :rødme:

Så nå spiller jeg ballen over til klesforhaldlerne: -Hvorfor i huleste er ikke snekkerbukse lenger å få kjøpt ??

Skrevet
det er hot hot hot i åre fremover.

Kommer veldig ann på om du ser ut som Salt n' Pepper i dem da, for det skal du nemlig ikke...

De fleste ser slettens ikke ut som salt'n peppah men derimot som Super Mario.

Gjest Borghild
Skrevet

Neiiiiii snekkerbukser er absolutt ikke lov! Du får livstid av motepolitiet for å gå med det! Det er faktisk verre enn både buksedress og harembukse til sammen! Enda så ille de to er.

Skrevet

Snekkerbukse bare skriker: GRAVID! :jepp:

Gjest milkyway
Skrevet

labber rundt i et par i dag jeg, faktisk, ingen har arrestert meg ennå. Men selene må henge ned da, ikke over skuldrene. DET er stygt.

Skrevet

Har hatt på meg snekkerbuksa nå i hælga,ingen reaksjoner i det store og det hele. :)

Ka svarte,blir vel ikke arrestert,såfremst så du ikke har foretatt deg noe straffbart,og det har du da ikke gjort.

• 3 uker senere...
Gjest Gjest_Maren_*
Skrevet

Jeg har lyst på en helt vanlig snekkerbukse med knapper i sidene og seler over skuldrene. Det trenger ikke være et kjent merke, men jeg vil ikke ha noe som ser rart eller altfor oppsiktsvekkende ut. Jeg vil gjerne rusle inn i en helt vanlig klesbutikk og kjøpe den. Jeg er IKKE interessert i å kjøpe på postordre eller i bruktbutikk.

Skrevet

Maren: Det kommer nok tilbake igjen før eller senere skal du nok se,slik at du slipper både postordre og brukt,den jeg har kjøpte jeg på H&M på nittitallet,da de der solgte DIVIDED snekkerbukser i store mengder...

Gjest Gjest_Maren_*
Skrevet
Maren: Det kommer nok tilbake igjen før eller senere skal du nok se,slik at du slipper både postordre og brukt,den jeg har kjøpte jeg på H&M på nittitallet,da de der solgte DIVIDED snekkerbukser i store mengder...

Divided var omtrent den siste ordentlige snekkerbuksa som ble solgt i Norge. Hvorfor finnes ikke slike lenger ?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...