Gjest Gjest Skrevet 9. oktober 2008 #21 Skrevet 9. oktober 2008 Men hva gir egentlig grunn til bekymring? Hvor går grensen? når noe gir deg en dårlig magefølelse- uannsett om du kan begrunne den eller ikke så bør den dårlige magefølelsen granskes.. den dårlige magefølelsen kan være så vag at man ikke vet hva det er som gjør at du føler slik, men noe føles galt.. da er det grunn til bekymring. er pedagog, og det spørsmålet du stilte der, har jeg lest når det kommer til barnevern
Helen Skrevet 9. oktober 2008 #22 Skrevet 9. oktober 2008 Tråden er ryddet iht. Kvinneguidens regler. Helen - mod.
Gjest 21 åring Skrevet 9. oktober 2008 #23 Skrevet 9. oktober 2008 Tråden er ryddet iht. Kvinneguidens regler. Helen - mod. takk for god oppklaring.... man er jo litt redd for å blande inn noe så alvorlig som barnevernet.... men de sjekker vel grundig opp vil jeg tro før de tar affære
Gjest Gjest Skrevet 9. oktober 2008 #24 Skrevet 9. oktober 2008 Nei, det gjorde jeg ikke. Saken er jævlig hysjet ned pga omstendighetene, skjønte du ikke det? Og dessuten, hvorfor skal ikke folk få vite hvor dette er hen? lurer de, så får de svar, så enkelt er det. Barnet bor dessuten i ett helt annet fylke og det har han gjort lenge. Du skjønner det ikke, du? Ved å si hvor dette har skjedd, så kan både moren og barnet bli identifisert. Det har du ingen rett til! Hovmodige menneske, som framstiller seg selv så vakkert på bekostning av et lite barns integritet og behov for beskyttelse.
Gjest Gjest_kiara_* Skrevet 9. oktober 2008 #25 Skrevet 9. oktober 2008 Du skjønner det ikke, du? Ved å si hvor dette har skjedd, så kan både moren og barnet bli identifisert. Det har du ingen rett til! Hovmodige menneske, som framstiller seg selv så vakkert på bekostning av et lite barns integritet og behov for beskyttelse. Og du, beskyttet som du er, tror du at dette er den ENESTE slike saken her i landet? Ja, selvsagt vil nå ALLE i norge kunne identifisere denne familien, for de er jo de eneste som har opplevd dette? Ja, selvsagt, for i norge fungerer barnevernet og etaten generelt sett som den skal. Forunder meg faen meg at du attpåtil ikke beskylder meg for å dikte dette opp, siden det vanligvis ikke skjer annet enn en gang pr århundre?
Gjest Gjest Skrevet 9. oktober 2008 #26 Skrevet 9. oktober 2008 Og du, beskyttet som du er, tror du at dette er den ENESTE slike saken her i landet? Ja, selvsagt vil nå ALLE i norge kunne identifisere denne familien, for de er jo de eneste som har opplevd dette? Ja, selvsagt, for i norge fungerer barnevernet og etaten generelt sett som den skal. Forunder meg faen meg at du attpåtil ikke beskylder meg for å dikte dette opp, siden det vanligvis ikke skjer annet enn en gang pr århundre? Siden du åpenbart ikke forstår at du setter et barns og barnets mor sin velferd i fare, så tror jeg moderatorene gjør bra i å følge litt ekstra med på deg. Skriver du slikt en gang til må du regne med utestengelse. Forstår ikke ditt behov for å sette barnet i fare. Du svikter minst like mye som du hevder at Barnevernet gjorde. OM jeg tror du dikter opp historien? Nei, ikke rammene rundt den. Men jeg tror at du overdriver og at du pynter veldig på din egen rolle. Ingen barnevernere i landet ville ha handlet så bevisstløst som du hevder at barnevernet i den aktuelle kommunen gjorde.
Gjest Gjest_kiara_* Skrevet 9. oktober 2008 #27 Skrevet 9. oktober 2008 Siden du åpenbart ikke forstår at du setter et barns og barnets mor sin velferd i fare, så tror jeg moderatorene gjør bra i å følge litt ekstra med på deg. Skriver du slikt en gang til må du regne med utestengelse. Forstår ikke ditt behov for å sette barnet i fare. Du svikter minst like mye som du hevder at Barnevernet gjorde. OM jeg tror du dikter opp historien? Nei, ikke rammene rundt den. Men jeg tror at du overdriver og at du pynter veldig på din egen rolle. Ingen barnevernere i landet ville ha handlet så bevisstløst som du hevder at barnevernet i den aktuelle kommunen gjorde. Se litt rundt deg, hør litt rundt deg. Hvor mye tror du ikke barnevernet har vært i media de siste årene? Hvor mange grove feil har de ikke begått i løpet av forbanna mange år? Du er kanskje en av de heldige som aldri har trengt å måtte spør barnevernet om hjelp, eller forsøkt å verne deg fra dem. Lykke til, og jeg håper INGEN av dere opplever å bli neglisjert av dem noensinne!
Gjest Gjest Skrevet 9. oktober 2008 #28 Skrevet 9. oktober 2008 Se litt rundt deg, hør litt rundt deg. Hvor mye tror du ikke barnevernet har vært i media de siste årene? Hvor mange grove feil har de ikke begått i løpet av forbanna mange år? Du er kanskje en av de heldige som aldri har trengt å måtte spør barnevernet om hjelp, eller forsøkt å verne deg fra dem. Lykke til, og jeg håper INGEN av dere opplever å bli neglisjert av dem noensinne! Du skal ikek anta så mye om meg, men konsentrere deg om å prøve å forstå at du skader et barn ved å gi opplysninger som kan identifisere det. Det er utrolig korttenkt av deg. Så ro deg ned, og tenk over hva du gjør.
TiaMaria86 Skrevet 9. oktober 2008 #29 Skrevet 9. oktober 2008 Se litt rundt deg, hør litt rundt deg. Hvor mye tror du ikke barnevernet har vært i media de siste årene? Hvor mange grove feil har de ikke begått i løpet av forbanna mange år? Du er kanskje en av de heldige som aldri har trengt å måtte spør barnevernet om hjelp, eller forsøkt å verne deg fra dem. Lykke til, og jeg håper INGEN av dere opplever å bli neglisjert av dem noensinne! Har hørt min del dritt om barnevernet, og har negative erfaringer med dem, men det finnes vel også mange gode eksempler. Ikke at jeg har hørt om noen nå i det siste, men alle har vel gode og dårlige sider
Gjest Gjest Skrevet 9. oktober 2008 #30 Skrevet 9. oktober 2008 jeg syntes det var bare possitivt at stedet ble nevnt- dette for at barnevernet på dette stedet kan få litt negativ oppmerksomhet og egentlig burde bli reffset. det har ikke blitt nevnt noen person opplysninger så barnet kan absolutt under noen omstendigheter blir gjenkjent av andre. dessuten er ikke KG norges navle eller avis, så ingen grunn til bekymring. dessuten hvor mange avis oppslag har ikke barnevernet fått i aviser.. skal virkelig barnet dø før barnevernet setter inn hjelp.. 8 måneder er jo hårreisende lenge!!! de burde skamme seg! har ikke telling på hvor mange ganger barnevernet har latt skadde barn (til og med misshandla) vente og vente, og noen aldri fått hjelp. det er kun når det har gått så langt som at et barn som har fått ørten bekymringsmeldinger og ventet på hjelp, og barnet har enten drept sin egen bror/søster eller fått fatale skader at barnevernet endelig har hjulpet. og til en annen som spurte om barnevernet gransker bekymringsmeldinger. ja de er pliktet til det- selv om ikke det alltid blir gjort.. og saken blir liggende i en arkiv skuff som blir borte i mølla.. ergo de setter aldri inn tiltak eller bare henter barnet når de får bekymringsmelder. de gransker, besøker, ser ann, pappirmøller, venter, ser, får fler bekymringsmeldinger, purringer.. blablabla.. så kanskje skjer det noe etterhvert.. tragisk, og jeg skammer meg over barnevernet i norge!
Gjest Gjest Skrevet 9. oktober 2008 #31 Skrevet 9. oktober 2008 korrigering av mitt eget innlegg: det har ikke blitt nevnt noen person opplysninger så barnet kan absolutt ikke under noen omstendigheter blir gjenkjent av andre. og jeg mente at hvor mange avisoppslag har det ikke vært av barn som har drept noen eller hardt skada, før de har fått hjelp av barnevernet. det er allerede da aalt for sent!
Gjest Gjest Skrevet 9. oktober 2008 #32 Skrevet 9. oktober 2008 jeg syntes det var bare possitivt at stedet ble nevnt- dette for at barnevernet på dette stedet kan få litt negativ oppmerksomhet og egentlig burde bli reffset. det har ikke blitt nevnt noen person opplysninger så barnet kan absolutt under noen omstendigheter blir gjenkjent av andre. dessuten er ikke KG norges navle eller avis, så ingen grunn til bekymring. dessuten hvor mange avis oppslag har ikke barnevernet fått i aviser.. skal virkelig barnet dø før barnevernet setter inn hjelp.. 8 måneder er jo hårreisende lenge!!! de burde skamme seg! har ikke telling på hvor mange ganger barnevernet har latt skadde barn (til og med misshandla) vente og vente, og noen aldri fått hjelp. det er kun når det har gått så langt som at et barn som har fått ørten bekymringsmeldinger og ventet på hjelp, og barnet har enten drept sin egen bror/søster eller fått fatale skader at barnevernet endelig har hjulpet. og til en annen som spurte om barnevernet gransker bekymringsmeldinger. ja de er pliktet til det- selv om ikke det alltid blir gjort.. og saken blir liggende i en arkiv skuff som blir borte i mølla.. ergo de setter aldri inn tiltak eller bare henter barnet når de får bekymringsmelder. de gransker, besøker, ser ann, pappirmøller, venter, ser, får fler bekymringsmeldinger, purringer.. blablabla.. så kanskje skjer det noe etterhvert.. tragisk, og jeg skammer meg over barnevernet i norge! Dette er bare pisspreik fra en som ikke vet hva hun snakker om. Stedsnavn er med på å identifisere uskyldige mennesker som ikek har bedt om å være del av en offentlig debatt. Tror du KG er en lukket boble? Du forstår at dette er offentligheten? Og at alt du skriver her er søkbart og tilgjengelig? KOmmunenavn skal ikke nevnes igjen, så enkelt er det. Barnets behov for beskyttelse går jævlig langt foran din nysgjerrighet
covergrl Skrevet 9. oktober 2008 #33 Skrevet 9. oktober 2008 Jeg har fått merke alvoret av dårlig BV.. har flere eksempel, feks da vi skulle bli avlastningsforeldre til et barn med et handicap, og det tok barnevernet ett år (!!!) fra vi hadde første møte og avtalte at vi tok på oss dette ansvaret til vi kunne ta neste steg.. dette er feil når mor til barnet er sliten og det går ut over hennes andre barn. Eller hva med da jeg var 15 år og min jevngamle venninne selv tok kontakt med barnevernet for hjelp til seg selv og søsteren pga alkoholiserte foreldre.. i dag er jenta 23 år og har klart seg bra i livet, men ikke takket være BV!! de gjor ikke en DRITT!! hun og søsteren klarte seg pga venninnenes gode foreldre som åpnet dørene for dem i tide og utide.. ikke engang da foreldrene til oss venninnene tok kontakt, skjedde det noe.. et annet eksempel er et ektepar i nabokommunen som søkte hjelp fordi moren slet med fødselsdepresjoner, kom fra et annet land og snakket dårlig norsk. hun trengte et avlastningshjem for eldste sønnen, og dette skulle bv fikse.. mens foreldrene satt i møte med bv for å tilrettelegge, dukket noen andre fra bv opp på døren hjemme hos dem og tok med seg barna.. avtalen ble deretter at de skulle få treffe barna 24 timer pr år, og nå 5 år senere, med mye krangling, slossing, rettsaker, osv har de fremdeles ikke fått sett barna!! dette var gode foreldre der mor ba om hjelp for å takle hverdagen.. jeg skjønner at barnevernet har mye å gjøre, men alvorlig talt: hjelp og fern de som trenger det (som feks min venninne) og ikke de som har det godt, men har foreldre som trenger hjelp og avlastning..
Gjest Gjest Skrevet 9. oktober 2008 #34 Skrevet 9. oktober 2008 avtalen ble deretter at de skulle få treffe barna 24 timer pr år, og nå 5 år senere, med mye krangling, slossing, rettsaker, osv har de fremdeles ikke fått sett barna!! dette var gode foreldre der mor ba om hjelp for å takle hverdagen.. Herregud, du skjønner vel at vi ikke kjøper den historien der? ingen gode foreldre får se barna sine kun 24 timer pr år... det er så utriolig dumt å skrive det du gjør nå, for det svekker troverdigheten og går utover de som virkelig lider pga dårlig barnevern. den saken du snakker om var sikkert bra for barna. Ingen ild uten røyk.
covergrl Skrevet 9. oktober 2008 #35 Skrevet 9. oktober 2008 Herregud, du skjønner vel at vi ikke kjøper den historien der? ingen gode foreldre får se barna sine kun 24 timer pr år... det er så utriolig dumt å skrive det du gjør nå, for det svekker troverdigheten og går utover de som virkelig lider pga dårlig barnevern. den saken du snakker om var sikkert bra for barna. Ingen ild uten røyk. dette er noe som har skjedd, bv har også gått ut (omsider) og beklaget seg.. det at du hisser deg slik opp viser vel bare hvor uvitende du er.. dumt å skrive det jeg gjør..? nja kanskje, men tåler du ikke å høre sannheten så er det synd for deg.. hvilken grunn skal jeg ha for å sitte å lyve om det?! absolutt ingen!! jeg støtter barnevernets jobb, men de svikter- ofte! dette er mye pga overarbeidet personale, men de driter seg ut.. det er synd.. svekker troverdigheten..? kanskje, men kanskje bv skal tenke over det selv når de gjør slike valg.. dessuten skrev jeg at denne moren slet med fødselsdepresjoner, kanskje de mente desse depresjonene var skadelig for barna..? uansett gikk de frem på feil måte, moren var så pass at hun kontaktet barnevernet selv..
Gjest *smak* Skrevet 9. oktober 2008 #36 Skrevet 9. oktober 2008 når noe gir deg en dårlig magefølelse- uannsett om du kan begrunne den eller ikke så bør den dårlige magefølelsen granskes.. den dårlige magefølelsen kan være så vag at man ikke vet hva det er som gjør at du føler slik, men noe føles galt.. da er det grunn til bekymring. er pedagog, og det spørsmålet du stilte der, har jeg lest når det kommer til barnevern Så du mener at magefølelsen din kan ødelegge en hel familie fordi magefølelsen din er riktig?
Gjest Gjest Skrevet 9. oktober 2008 #37 Skrevet 9. oktober 2008 dette er noe som har skjedd, bv har også gått ut (omsider) og beklaget seg.. det at du hisser deg slik opp viser vel bare hvor uvitende du er.. dumt å skrive det jeg gjør..? nja kanskje, men tåler du ikke å høre sannheten så er det synd for deg.. hvilken grunn skal jeg ha for å sitte å lyve om det?! absolutt ingen!! jeg støtter barnevernets jobb, men de svikter- ofte! dette er mye pga overarbeidet personale, men de driter seg ut.. det er synd.. svekker troverdigheten..? kanskje, men kanskje bv skal tenke over det selv når de gjør slike valg.. dessuten skrev jeg at denne moren slet med fødselsdepresjoner, kanskje de mente desse depresjonene var skadelig for barna..? uansett gikk de frem på feil måte, moren var så pass at hun kontaktet barnevernet selv.. Det er lett å skjønne at det du skriver ikke er sant. det er ingen gode foreldre som mister barna sine i så stor grad at de bare får se dem 24 timer i året. Du får justere historien din så den blir troverdig. Har du glemt å ta med mishandling? Rusmisbruk? Vanskjøtsel? Det tror jeg nok...
TiaMaria86 Skrevet 9. oktober 2008 #38 Skrevet 9. oktober 2008 Det er lett å skjønne at det du skriver ikke er sant. det er ingen gode foreldre som mister barna sine i så stor grad at de bare får se dem 24 timer i året. Du får justere historien din så den blir troverdig. Har du glemt å ta med mishandling? Rusmisbruk? Vanskjøtsel? Det tror jeg nok... Nei vel? Hvordan vet du det, har du tilgang til arkivene deres? så nå en sag på tv2 nyhetene for 4-5 år tilbake der ett foreldre par ikke hadde sett sønnen sin på 2 år eller hva det var, barnevernet måtte forklare seg på tv, og de hadde ikke noe vettug å si.. så ja, vet ikke jeg. De er nok ikke så plettfrie de.
covergrl Skrevet 9. oktober 2008 #39 Skrevet 9. oktober 2008 Det er lett å skjønne at det du skriver ikke er sant. det er ingen gode foreldre som mister barna sine i så stor grad at de bare får se dem 24 timer i året. Du får justere historien din så den blir troverdig. Har du glemt å ta med mishandling? Rusmisbruk? Vanskjøtsel? Det tror jeg nok... ingen rusmisbruk, mishandling eller vanskjøtsel.. jeg ber ikke om at du eller andre skal tro meg, jeg bare forteller min historie, saker jeg har opplevd.. kanskje var det i dette tilfellet var nok at moren var indisk og snakket dårlig norsk og hadde fødselsdepresjoner? hvorfor skulle dette være så galt..? jeg forteller jo også om venninnen min som aldri fikk den hjelpen hun søkte, ikke en gang da foreldrene til oss venninnene sendte inn flere bekymringsmeldinger.. bv er ikke gudommlige, de gjør feil de på lik linje med andre, men når de gjør feil har det gjerne et verre utfall enn når mange andre gjør feil.. hva med feks "Svanhild- saken" i nord for noen år tilbake, der de kom og tok ungene fra henne fodi hun hadde litt lavere IQ enn gjennomsnittet..?? dama var en oppegående og dyktig mor og ungene manglet ingenting.. likevell tok de ungene.. er dette også bare oppspinn..?
Gjest Gjest Skrevet 10. oktober 2008 #40 Skrevet 10. oktober 2008 hva med feks "Svanhild- saken" i nord for noen år tilbake, der de kom og tok ungene fra henne fodi hun hadde litt lavere IQ enn gjennomsnittet..?? dama var en oppegående og dyktig mor og ungene manglet ingenting.. likevell tok de ungene.. er dette også bare oppspinn..? Du er svært unyansert i dine beskrivelser. HVordan kan du skrive at barna ikke manglet noen ting? Det var nettopp det de gjorde. Det var ikke fordi hun hadde lav IQ at hun mistet barna sine, men fordi hun var en dårlig omsorgsperson. Media tegnet et bilde du og Wenche Foss tydeligvis svelget uten å stille ett eneste spørsmål om hva som faktisk lå bak... Tror du virkelig noen mister barna bare fordi de er "mindre intelligente"? Svanhild kunne ikke gi barna den omsorg de trengte, hun så ikke barnas behov. Derfor ble hun fratatt omsorgen. Og det var i denne saken en helt riktig beslutning. Hva skjedde med den saken, forresten? Ble Barnevernets vedtak noen gang omgjort?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå