Gå til innhold

luksusfellen

Gjest provosert

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Jadda_*
Vel, man må regne med reaksjoner når man er med i et underholdningsprogram, som Luksusfellen er. Tv3 gjør ikke dette for å være snille, men fordi det trekker seere og annonsører.

Og det er nok mange som ikke kommenterer for å være ondsinnet, men fordi man rett og slett blir sjokkert over manglende innsikt og kontroll i personlig økonomi. Jeg blir overrasket når folk ikke forstår at det er en sammenheng mellom kredittkort og renter, at regninger skal betales, og at man ikke kan si at man "fortjener" materielle goder bare fordi man har lyst på de.

Enig. Jeg sitter ikke og godter meg over at folk har havnet i et økonomisk uføre, men jeg kan bli sjokkert manglende innsikt og forståelse for konsekvenser som deres økonomiske handlinger har.

TV3 hadde ikke giddet å lage dette programmet hvis det ikke hadde hatt en underholdningsverdi, derfor er det nok mange som ikke har kommet med i programmet. De velger de som har gjort det vanskeligst for seg selv, og som derfor skaper mest underholdning. Samtidig får vi som ser på mange tips fra økonomene i programmet, tips også vi "fornuftige" har nytte av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Med i årets sesong!
Enig. Jeg sitter ikke og godter meg over at folk har havnet i et økonomisk uføre, men jeg kan bli sjokkert manglende innsikt og forståelse for konsekvenser som deres økonomiske handlinger har.

TV3 hadde ikke giddet å lage dette programmet hvis det ikke hadde hatt en underholdningsverdi, derfor er det nok mange som ikke har kommet med i programmet. De velger de som har gjort det vanskeligst for seg selv, og som derfor skaper mest underholdning. Samtidig får vi som ser på mange tips fra økonomene i programmet, tips også vi "fornuftige" har nytte av.

Svært så bedrevitende man skal være...

Hva vet du egentlig om hvordan de velger ut deltakere??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Svært så bedrevitende man skal være...

Hva vet du egentlig om hvordan de velger ut deltakere??

Det her blir for dumt... Det er klart at et program på en kanal som livnærer seg av reklame er nødt til å velge deltakere som har en viss underholdningsverdi... :popcorn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Med i årets sesong!
Det her blir for dumt... Det er klart at et program på en kanal som livnærer seg av reklame er nødt til å velge deltakere som har en viss underholdningsverdi... :popcorn:

Helt klart, men ikke glem at cameracrewet følger oss en hel uke og dette blir klippet ned til 43 minutter, mye underholdende der ja...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man føler seg ganske økonomisk flink når man ser på de som er med, det er jo hårreisende at folk ikke engang har snøring på hva de skylder kreditorene! For et par episoder siden var der en familie som var ganske unge, sent i 20åra eller noe, med to unger. Kvinnfolket trodde kanskje de skylte et "par tusen, kaaanskje 10 000".. Resultatet som programlederene kom fram til var at de skylte 350 000..... Altså.. HALLO! :klaske:

Og når man bruker penger på dyre biler, tv, mobil, det beste av det beste av kjøkkenutstyr i stedet for å kle ungene osv, da er det noe seriøst galt med de!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fluksi

Jeg må si, som en annen bruker før meg, at jeg føler meg som et økonomisk geni etter å ha sett Luksusfellen.

Men det har også åpnet øynene mine enda mer.

Før har jeg vært flink til å spare, men nå har jeg et budsjett der alt jeg bruker av penger kommer inn i forskjellige kategorier for hver månede.

Jeg har ikke begynt med noen aktiv nedkutting noen plass, men må si jeg ble litt paff da jeg oppdaget at jeg hadde vært på samme restaurant seks ganger på en månede.

Ikke rart jeg var begynt å bli lei av å spise kinamat :eeeh:

Og da hadde jeg ikke tatt med de andre plassene jeg har vært på.

Dere sier de dummer seg ut, og jeg tenkte mitt da jeg så noen fra samme plass som meg var med i programmet, men noen må stå frem slik at andre tør å følge etter. Bedre det enn at de gjemmer seg i en krok til både hjem og liv er ødelagt av gjeld. :unsure:

Men at programmet kunne forandret seg litt er jeg enig i, det blir mye gjenganger og jeg vil se enda mer av hvordan personene takler den nye levemåten osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Tokidoki

Hun med krøllene virker altså så sur og overlegen, jeg synes ikke hun passer inn i programmet i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med deg Tokidoki! Synes Hallgeir og Christian er det beste paret nå som Magne ikke er med mer. Og juristen jeg har glemt navnet på er jo ofte med i de episodene også. Hun virker litt kald og kjedelig hun andre, men er det jo sikkert ikke. Blir bare så feil redigert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun med krøllene virker altså så sur og overlegen, jeg synes ikke hun passer inn i programmet i det hele tatt.

Samboern sa akkurat det samme!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I motsetning til dere, så syns jeg hun med krøllene er flink. Hun er realistisk, noe som er nødvendig i en slik situasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tokidoki
I motsetning til dere, så syns jeg hun med krøllene er flink. Hun er realistisk, noe som er nødvendig i en slik situasjon.

Hun er nok dyktig, men hun er ingen tv-personlighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes de greide seg bedre i dag, enn første gangen. Men de er langt unna Hallgeir og Christian (?).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Jadda_*

Jeg for min del driter i hvem som er programledere så lenge de kan det de skal gjøre, nemlig økonomi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Helt enig. Hun er en flink økonom, men eier ikke sjarm.

Luksusfellende er laget for å underholde og ikke hovedsaklig for å hjelpe folk i krise, så de kunne kansje funnet noen som hadde litt mer skjermsjarm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest strykebrett

Noen som har fått til å se det siste programmet i nett-tv? Hos meg bare stopper det opp etter to minutter ca og kommer ikke videre..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har fått til å se det siste programmet i nett-tv? Hos meg bare stopper det opp etter to minutter ca og kommer ikke videre..

Skjedde det samme med meg flere ganger, men prøvte igjen etter noen timer og da fikk jeg sett hele programmet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Bolledeig

Tror web-tv har hikket litt på tv3 sine nettsider nen dager for har hatt de samme problemene selv....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på om det er mange revisorer som er tv-personligheter? fnis... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...