Gå til innhold

Er "løpet kjørt" for single jenter over 30?


Gjest Egil

Anbefalte innlegg

En bevisst mann på 30 eller 40, som hovedsakelig er ute etter å treffe en å dele livet med, og som holder dører åpne for hva som kan utvikle seg, er derimot meget interessant.

Nå vet jeg ikke hvor gammel du er annet enn at vi er "jevnaldrende". Men det skjer mye med barnløse damer mellom la oss si 33 og 37. Grovt sagt er de desperate når de er 33, men når de er 37 begynner de å innse at de kanskje aldri får barn. Da tilpasser de seg og ser etter andre ting enn familie. Etter min mening skyldes nok det mer biologi og muligheter enn frie personlige valg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå vet jeg ikke hvor gammel du er annet enn at vi er "jevnaldrende". Men det skjer mye med barnløse damer mellom la oss si 33 og 37. Grovt sagt er de desperate når de er 33, men når de er 37 begynner de å innse at de kanskje aldri får barn. Da tilpasser de seg og ser etter andre ting enn familie. Etter min mening skyldes nok det mer biologi og muligheter enn frie personlige valg.

Menn har også en biologisk klokke. Det går nedover etter 35.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet jo det at vi menn holder oss stort sett mye bedre og at rynker kler oss bedre men alikevel.

Er interessert i å høre andres oppfatning om dette temaet.

Jeg kjenner ikke til at det er et problem. Selv er jeg 35 og single og har ikke hatt problemer på det området. Menn som er yngre og eldre viser interesse, tror ikke alderen bestemmer så mye for utseendet.

Endret av Perhaps
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det skjer mye med barnløse damer mellom la oss si 33 og 37. Grovt sagt er de desperate når de er 33, men når de er 37 begynner de å innse at de kanskje aldri får barn. Da tilpasser de seg og ser etter andre ting enn familie.

Det var trist. Selv tror jeg at jeg vil få barn innen jeg blir 40. Det skulle jo egentlig ikke være det vanskeligste her i verden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå vet jeg ikke hvor gammel du er annet enn at vi er "jevnaldrende". Men det skjer mye med barnløse damer mellom la oss si 33 og 37. Grovt sagt er de desperate når de er 33, men når de er 37 begynner de å innse at de kanskje aldri får barn. Da tilpasser de seg og ser etter andre ting enn familie. Etter min mening skyldes nok det mer biologi og muligheter enn frie personlige valg.

Dette er helt feil etter min erfaring.

Jeg er 40 år, har aldri ønsket meg barn, og var dermed ikke desperat da jeg var i begynnelsen av 30 årene og traff min nåværende mann. Så alle barnløse kvinner på 33 er ikke desperate, og man ligger ikke ann til å aldri få barn selv om man er barnløs som 37 åring(en av kusinene mine var 44 år første gang hun ble mor, og hun har fått to til i ettertid).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tråden er ryddet iht KGs regler.

mrs_bond, mod

Sletter mine innlegg uten at jeg har skrevet noe galt?

Vel, vel. Da får diskusjonen gå videre uten meg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes damer over 30 som er ganske fine, men de fleste har mistet all friskheten. De er alvorlige, treige og tenker bare på unger. Minner om en dagsgammel øl, kan drikkes, men gir deg en sånn uggen følelse.

Ja, slike damer finnes. Jeg har også sett en del "satte", trege, og alvorlige menn i 30-årene som har mistet håret og bruker briller. De har mistet friskheten (om de engang hadde noen). Ikke spesielt attraktivt det heller. Å sånn går nu dagan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå vet jeg ikke hvor gammel du er annet enn at vi er "jevnaldrende". Men det skjer mye med barnløse damer mellom la oss si 33 og 37. Grovt sagt er de desperate når de er 33, men når de er 37 begynner de å innse at de kanskje aldri får barn. Da tilpasser de seg og ser etter andre ting enn familie. Etter min mening skyldes nok det mer biologi og muligheter enn frie personlige valg.

vel, siden du er 35 og vi er jevngamle, så er jeg vel rundt 35 en plass.

Jeg er eldre en 33, yngre en 37.

Har aldri hatt noen stor drøm om å få barn, men ønsker å holde døren åpen for at den lysten kan komme den dagen jeg finner en mann som jeg får lyst til å få barn sammen med.

Målet mitt i søken etter en partner, dreier seg ikke nå og har aldri dreid seg om å finne en så jeg kan få barn, det dreier seg om å finne en å dele livet med.

Menn på min alder derimot, opplever jeg at stadig sliter med desperasjon. Gutta i gjengen får barn en etter en, slår seg til ro og blir "seriøse". Det blir målet, og det er ikke så veldig attraktivt i mine øyne.

Derfor er det faktisk ofte menn som enten er hakket yngre eller hakket eldre en deg og meg, som er mer attraktive, for min del. (oftest hakket over, for de som er hakket yngre, KOMMER jo i den desperate alderen en gang)

At du ikke tror det er mulig for kvinner å ha frie valg, at vi er slaver av biologien, kan være. De aller fleste vil nok ha barn, både kvinner og menn. Og de fleste som vil ha barn, og ikke har funnet en å få barn med når de begynner å nærme seg en alder der det er ønskelig å ha fått barn, blir vel litt "desperate".

Jeg kjenner meg ikke igjen i verken den beskrivelsen av kvinner, eller din beskrivelse av kvinner som slappe, rynkete og uten noe fres, og jeg kjenner meg på ingen måte igjen i tanken om at løpet er kjørt for oss jenter over 30. Langt derifra for å være ærlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest stud.psychol.
Det florerer av desperate damer i 30-årene som ikke tenker på annet enn å få seg mann og unger. Enhver jevnaldrende mann med en greit betalt jobb kan plukke opp så mange han vil fra nettet eller byen.

Men skjønner jo nå at damene her inne lever i sin egen lille boble der man ikke vil forholde seg til åpenbare sannheter som at.mannlige sexsymboler generelt er langt eldre enn sine kvinnelige motstykker.

Mann35, hva er motivasjonen din for å lage en slik tråd? Selv om tråden ble plassert på "Skråblikk og generaliseringer" må det da ligge NOE alvor bak?

Min teori er at du er ganske ressursvak når det gjelder EQ og du prøver å posisjonere deg i privatlivet ditt og heve selvfølelsen. Dessverre får du ikke til dette i like stor grad som du skulle ønske, og det er triste stunder hvor realiteten går opp for deg at du setter deg på KG for å lage en "menn er bedre enn kvinner"-tråd. Du snakker om "damer" og sexsymboler. At menn visstnok har et fortrinn her fordi det er mer sosialt akseptabelt at menn har rynker (et paradoks siden menn snart tar like mye rynkebehandlinger med botox som kvinner gjør). Men hvis det nå var slik at rynker er mer akseptabelt på menn når man skal bedømme menns seksuelle attraktivitet; hva så? Kvinner (eller menn for den saks skyld) som søker etter en trofast livspartner å stifte familie med bryr seg ikke om rynker eller om sexsymbolstatusen ikke er like stor som for fem år siden. Når mennesker skal finne en mor eller far til sine barn er det andre egenskaper som dominerer jakten etter den rette. Flertallet av oss søker etter et stabilt familieliv, så du tilhører en minoritet når du hevder du liker å ha mangeårige yngre kjærester og bytte de ut når det passer seg.

Er det faktisk ikke sant som det sies at menn først begynner å bli mentalt modne når de bikker 30 år? Kanskje de først må over 40 år før den mentale og følelsesmessige kapasiteten kommer på samme nivå som en typisk kvinne i 25-30-års alder?

Hadde jeg vært single barnløs mann i 30-årene hadde jeg begynt å få lettere panikk selv, hvis jeg ønsket et familieliv som hadde odds for å vare. Jo mer like man er, jo større sannsynlighet for at forholdet varer. Kvinner som vil stifte familie foretrekker en jevngammel partner. Du har med andre ord ikke oddsen på din side hvis det skal bli et familieliv på deg som har like stor sannsynlighet for å vare sammenlignet med en mann og kvinne hvor begge f.eks. er 30 år +/- et par år. Forresten, hva er det som er så desperat med å ville stifte familie? Mye tyder på at det er nettopp familie og det å få barn som gir størst lykke for mennesker. Det desperate er vel heller din livsstil, hvor du prioriterer kortvarige fysisk baserte relasjoner. Hva var det jeg sa om EQ'en din igjen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Forresten, hva er det som er så desperat med å ville stifte familie? Mye tyder på at det er nettopp familie og det å få barn som gir størst lykke for mennesker.

Dette er helt feil. Frivillig barløse er de lykkeligste.

Link: http://www.nrk.no/nyheter/1.6124778

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelper ikke å trene når puppene deiser ned på navlen. Og silikon er bare ekkelt.

Min nåværende love girl er 21. Akkurat passe. Deilig og spretten. Og alltid glad. Jeg kan jobbe masse, trene, diskutere med gutta og så slappe av med henne.

Vil vel påstå at du har litt uheldig drag på feil type damer, i.o.m at puppene deiser ned på navlen når de er over 30.

Ikke alle menn har drag på pene damer, så du er unnskyldt mann. Du hadde garantert ikke hatt sjangs på meg, bare at du er sammen med en stakkars 21 åring sier noe om ditt hode, eller det som ditt hode ikke inneholder:)

Jeg er 35 år, trener nesten hver dag, og jeg ser veldig bra ut. De fleste tror at jeg er i starten av 20 årene. Jeg er sammen med en yngre mann, ville ikke tatt i slike skrump baller som menn på din alder ha. Grøss og gru. 21 åringen din fantaserer nok om noen unge hopper når dere er i lag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal vi alle lage en tråd om mennesker som vi ikke tenner på, og spørre om løpet er kjørt for dem?

Ja!!! Så gøy! Ikke minst meningsfylt, givende og interessant for andre å høre om!

:danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest jente36
Det finnes damer over 30 som er ganske fine, men de fleste har mistet all friskheten. De er alvorlige, treige og tenker bare på unger. Minner om en dagsgammel øl, kan drikkes, men gir deg en sånn uggen følelse.

Høh! Hvem tror du at du er da? Sikker på at du ikke har mistet ganske mye friskhet selv?. Damer på 30+ er dessuten bedre i sengen enn de yngre. Er det kanskje det som skremmer dere menn, at modne kvinner generellt er mer selvsikre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest En annen mann
Mann35, hva er motivasjonen din for å lage en slik tråd? Selv om tråden ble plassert på "Skråblikk og generaliseringer" må det da ligge NOE alvor bak?

Min teori er at du er ganske ressursvak når det gjelder EQ og du prøver å posisjonere deg i privatlivet ditt og heve selvfølelsen. Dessverre får du ikke til dette i like stor grad som du skulle ønske, og det er triste stunder hvor realiteten går opp for deg at du setter deg på KG for å lage en "menn er bedre enn kvinner"-tråd.

Selv om jeg ikke er enig i TS sitt budskap, så er det nesten fornøyelig å se at slike innlegg kan skape de meningene og synsingen om TS sitt privatliv som du forekter her. Noen som føler seg truffet?

Ja, det er uheldig at det opprettes kvinner er bedre enn menn tråder, men (uten å syntes at det er greit) så kan kilden til slik frustrasjon gjerne spores tilbake til tilsvarende tråder om menn -skrevet av kvinner -som det vitterlig er langt flere av på ulike debattfora. Du bør derfor ikke være overrasket at det kommer en "motreaksjon" i disse "females first tider" med tanke på det som blir skrevet av nedsettende kommentarer om menn i alt fra fora til ulike medier.

Du snakker om "damer" og sexsymboler. At menn visstnok har et fortrinn her fordi det er mer sosialt akseptabelt at menn har rynker (et paradoks siden menn snart tar like mye rynkebehandlinger med botox som kvinner gjør). Men hvis det nå var slik at rynker er mer akseptabelt på menn når man skal bedømme menns seksuelle attraktivitet; hva så? Kvinner (eller menn for den saks skyld) som søker etter en trofast livspartner å stifte familie med bryr seg ikke om rynker eller om sexsymbolstatusen ikke er like stor som for fem år siden. Når mennesker skal finne en mor eller far til sine barn er det andre egenskaper som dominerer jakten etter den rette. Flertallet av oss søker etter et stabilt familieliv, så du tilhører en minoritet når du hevder du liker å ha mangeårige yngre kjærester og bytte de ut når det passer seg.

Enig. Selv om det finnes en del mennesker som setter utseendet veldig høyt på prioriteringslista, så er mitt inntrykk også at de fleste vil ha en stabil partner på forholdsvis likt modenhetsnivå.

Er det faktisk ikke sant som det sies at menn først begynner å bli mentalt modne når de bikker 30 år? Kanskje de først må over 40 år før den mentale og følelsesmessige kapasiteten kommer på samme nivå som en typisk kvinne i 25-30-års alder?

Dette blir desverre for generelt. Du har intet grunnlag for å si noe om menns modenhetsnivå generelt. Legg merke til hvordan du formulerer deg når du benytter "kanskje". Som psykologstudent syntes jeg du ihvertfall bør referere til gode kilder ved påstander som dette. Så kan vi andre evt. ta dette til etterretning. Jeg leser mer enn gjerne gjennom gode kilder på dette.

Hadde jeg vært single barnløs mann i 30-årene hadde jeg begynt å få lettere panikk selv, hvis jeg ønsket et familieliv som hadde odds for å vare. Jo mer like man er, jo større sannsynlighet for at forholdet varer. Kvinner som vil stifte familie foretrekker en jevngammel partner. Du har med andre ord ikke oddsen på din side hvis det skal bli et familieliv på deg som har like stor sannsynlighet for å vare sammenlignet med en mann og kvinne hvor begge f.eks. er 30 år +/- et par år. Forresten, hva er det som er så desperat med å ville stifte familie? Mye tyder på at det er nettopp familie og det å få barn som gir størst lykke for mennesker. Det desperate er vel heller din livsstil, hvor du prioriterer kortvarige fysisk baserte relasjoner. Hva var det jeg sa om EQ'en din igjen..

Igjen snakker du om TS som person, og ikke innlegget hans. Man bør ikke synse om hvilke muligheter vedkommende har på kjønnsmarkedet, f.eks. Men når emnet først er kommet på banen vil jeg si meg uenig i at aldersforskjell nødvendigvis har noe å si for stabiliteten i et forhold, eller utfallet av forholdet, for selv om jeg isolert sett er enig i at det helt klart er en fordel at partene er noenlunde like modne, så er ikke dette nødvendigvis relatert til alder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest stud.psychol.
Selv om jeg ikke er enig i TS sitt budskap, så er det nesten fornøyelig å se at slike innlegg kan skape de meningene og synsingen om TS sitt privatliv som du forekter her. Noen som føler seg truffet?

Jeg føler meg truffet i den forstand at jeg igjen registrerer at det er menn der ute som liker å tro at kvinner er veldig begrensede i sin livsførsel og væremåte. Han stempler kvinner over 30 (jeg er 26 så jeg har fortsatt noen år igjen som sexobjekt :ler:) som desperate og uattraktive samtidig med at han avslører at han synes det er kjempestas å behandle kvinner som forbruksvare. Hans EQ står jeg da fritt til å spekulere i. Din også, om sjansen skulle by seg. Det er en risiko mann35 tar når han snakker tull på nettet, at folk begynner spekulere i motivene hans.

Dette blir desverre for generelt. Du har intet grunnlag for å si noe om menns modenhetsnivå generelt. Legg merke til hvordan du formulerer deg når du benytter "kanskje". Som psykologstudent syntes jeg du ihvertfall bør referere til gode kilder ved påstander som dette. Så kan vi andre evt. ta dette til etterretning. Jeg leser mer enn gjerne gjennom gode kilder på dette.

Hvilke grunnlag har du for å si at jeg ikke har grunnlag for å si noe om menns modenhetsnivå generelt? Bare fordi jeg ikke severer deg linker? Jeg påberoper meg å vite mye om det du mener jeg ikke vet noe om, til tross for at jeg ikke gir deg kilder. Så må du gjerne være uenig i den faktiske påstanden. Men jeg er ikke her for å overbevise deg. Jeg snakker til mann35 (er det kanskje du som er han, siden du rettferdiggjør tråden han starter sett i sammenheng med "alle nedlatende tråder om menn"?). Jeg oppfordrer deg til å søke litt om temaet på nettet. Du finner forsning som både bekrefter og avkrefter uttalelsen min.

Igjen snakker du om TS som person, og ikke innlegget hans. Man bør ikke synse om hvilke muligheter vedkommende har på kjønnsmarkedet, f.eks. Men når emnet først er kommet på banen vil jeg si meg uenig i at aldersforskjell nødvendigvis har noe å si for stabiliteten i et forhold, eller utfallet av forholdet, for selv om jeg isolert sett er enig i at det helt klart er en fordel at partene er noenlunde like modne, så er ikke dette nødvendigvis relatert til alder.

Ingen skal synse om mann35's muligheter på kjønnsmarkedet, men mann35 kan lage en tråd hvor han synser om kvinner over 30's muligheter på kjønnsmarkedet, på en særdeles negativ måte?

Modenhet er ikke nødvendigvis knyttet til alder. Men livssituasjon er ofte aldersbestemt. De fleste som faller for hverandre er i en nogenlunde lik livssituasjon og har gjort seg nogenlunde like tidligere erfaringer. De fleste, både menn og kvinner, går igjennom visse typer erfaringer på visse tidspunkt i livet. Mht. utdannelse, yrkeserfaring, erfaringer i det sosiale liv når man opplever at jevnaldrende slår seg til ro og stifter familie osv. Når jeg ser rundt meg i min vennegjeng er alle kjærestepar jevngamle +/- 2 år. De befinner seg i samme livsfase og de holde på med de samme tingene. Dette er i stor grad aldersbestemt i vår kultur og dermed kan man nok si at lik alder en èn likhetsfaktor som bidrar til at et forhold blir mer stabilt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest langt over 30, ikke på jakt
Det finnes damer over 30 som er ganske fine, men de fleste har mistet all friskheten. De er alvorlige, treige og tenker bare på unger. Minner om en dagsgammel øl, kan drikkes, men gir deg en sånn uggen følelse.

Hmm, hva kan det ha seg at dere ikke har funnet noen yngre å etablere dere med siden dere fortsatt jakter. Menn på 38 som fortsatt er på jakt på byen har noen egenskaper jeg ikke forbinder med ekte menn. De virker umodne, og umoden "frukt" smaker surt, kan spises men gir en snerpete ettersmak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...