Gå til innhold

Er "løpet kjørt" for single jenter over 30?

Gjest Egil

Anbefalte innlegg

Jeg har ikke skrevet noe sted at jeg mener alle Norske damer ikke er bra nok, det blir for generelt, men jeg innrømmer gjerne at jeg ikke syntes "ingen er bra nok for meg" mentalitet som en del av både Norske kvinner og menn innehar i dag ikke er spesielt attraktivt.

Hvor har de fått dette fra da? Var de mindre kresne i 1970-og 80-årene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvor har de fått dette fra da? Var de mindre kresne i 1970-og 80-årene?

Det tror jeg faktisk at de var. Bare se på Øst Asia: kvinner fra Fillipinene er blant de minst kravstore kvinnene i verden, mens kvinner i Singapore og Japan er blant de mest kravstore i verden. Det virker rett og slett som at når et land blir så rikt at alle har basisgodene dekket, så blir mange folk rett og slett patetisk kravstore. Det er rett og slett en sykdom som følger med den dekadensen som oppstår i et rikt samfunn. Det var jo også en mindre andel som var single da enn nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis dere kun ønsker å ligge med kjekke menn så må dere innse at deres eget utseende er på hell etter 30 og at dere derfor sannsynligvis må belage dere på senke standarden på den fronten.

Når det gjelder ideal og ønsker så må man kanskje gå i seg selv etter hvert og spørre om ikke en del av disse idealene er utopier og ønskene urimelige? Lever du selv opp til det nivået du selv krever av menn, da?

pfft, jeg har sjansen på flere utrolig flotte menn idag som 34, en jeg hadde som 18-20. Hvorfor? fordi jeg har en utstråling idag som jeg ikke hadde som yngre? en selvtillit og trygghet på meg selv som synes? samtidig som jeg faktisk helt fint kan konkurrere med mange jenter som er 10 år yngre når det kommer til kropp og det stort sett ikke er så mange som tror på at jeg er fyllt 30 utseendemessig. hah! *fniser*

Jeg kjenner meg altså overhode ikke igjen i det med at kvinner over 30 forfaller og må ta til takke med menn de ikke synes er spesiellt flotte.

At det kan være viktig å gå i seg selv og se på hva man er på søken etter, og hva man er selv i forhold til en potensiell partner, DET er jeg skjønt enig i. Det er viktig å vite hva man ønsker, det er da man kan søke etter det som er rett.

Menn som "henter seg" ukrainske småjenter fordi de er møkk lei norske damer er så totalt ukvalifiserte etter min standard at jeg bare må le. :) Hva tror de egentlig disse jentene er attrahert av? Mannen eller oppgraderingen av levestandard? Hvem er desp da...?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Menn som "henter seg" ukrainske småjenter fordi de er møkk lei norske damer er så totalt ukvalifiserte etter min standard at jeg bare må le. Hva tror de egentlig disse jentene er attrahert av? Mannen eller oppgraderingen av levestandard? Hvem er desp da...?

Man kan jo spørre igjen, er virkelig norske damer så ulike her? De østeuropeiske ønsker seg bedre levestandard siden man mangler mye der borte. De norske derimot, ønsker seg derimot bare høy status, selv om de aller fleste har det godt nok i Norge. Slik sett ønsker jo både norske og ukrainske damer å komme seg oppover ved hjelp av partnervalget. Hva er egentlig forskjellen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stjernedryss
Man kan jo spørre igjen, er virkelig norske damer så ulike her? De østeuropeiske ønsker seg bedre levestandard siden man mangler mye der borte. De norske derimot, ønsker seg derimot bare høy status, selv om de aller fleste har det godt nok i Norge. Slik sett ønsker jo både norske og ukrainske damer å komme seg oppover ved hjelp av partnervalget. Hva er egentlig forskjellen?

Forskjellen er vel standarden må mennene da. De ukrainske damene er sikkert topp de, det er vel heller mennene som henter de vi er skeptisk til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forskjellen er vel standarden må mennene da. De ukrainske damene er sikkert topp de, det er vel heller mennene som henter de vi er skeptisk til.

Hvorfor er dere så skeptiske til dem da? På hvilke måter er ikke de gode nok for dere? Er vel heller de mennnene som henter dem som er intelligente, da de har forstått at det å kaste bort tid på de norske prinsessene som går single over tid er bortkastet tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Stjernedryss
Hvorfor er dere så skeptiske til dem da? På hvilke måter er ikke de gode nok for dere? Er vel heller de mennnene som henter dem som er intelligente, da de har forstått at det å kaste bort tid på de norske prinsessene som går single over tid er bortkastet tid.

En prinsesse må ha en prins vet du ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stjernedryss
Bare synd at ikke alle kan være prinsesser da.

Nå må du gi deg. Vi har god levestrandard her i lander. Det er ingen jenter som trenger noen mann for på overleve lenger, og man vil jo ikke finne seg en mann med mindre det gjøre at man får et bedre liv enn det man hadde før man møtte han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vel, jeg synes det er like latterlig med norske damer som gifter seg til penger, og kan ikke helt tro at den gjengse norske kvinne er veldig opptatt av mannens høye inntekt.

(for egen del, synes jeg en heller høy inntekt er mer negativt en positivt, fordi vi da gjerne, etter erfaring, har litt forskjellige ønsker for hvordan vi lever på fritiden.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vel, jeg synes det er like latterlig med norske damer som gifter seg til penger, og kan ikke helt tro at den gjengse norske kvinne er veldig opptatt av mannens høye inntekt.

(for egen del, synes jeg en heller høy inntekt er mer negativt en positivt, fordi vi da gjerne, etter erfaring, har litt forskjellige ønsker for hvordan vi lever på fritiden.)

Joda, alle er jo ikke ute etter penger selvfølgelig. Det er da også østeuropeiske damer som ikke er ute etter penger, som rett og slett ikke får tak i en mann fordi det er underskudd på menn som ikke er alkoholikere. At dette ikke er de værste "bikinidamene" er dog noe annet.

Det har dog vært uført studier, som viser at kvinner er langt mer opptatt av mannen sin lommebok enn av hans utseende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stjernedryss
Det har dog vært uført studier, som viser at kvinner er langt mer opptatt av mannen sin lommebok enn av hans utseende.

Ja, ja men nå setter du jo to "onder" opp mot hverandre. Det å gå etter utseendet er ikke noe bedre enn å gå etter penger. Begge deler er like overfladisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, ja men nå setter du jo to "onder" opp mot hverandre. Det å gå etter utseendet er ikke noe bedre enn å gå etter penger. Begge deler er like overfladisk.

Men siden menn ofte går etter utseendet, så har menn ofte mer forståelse for når damer går etter utseende. Vi kan rett og slett forstå det når kvinner er veldig opptatt av utseendet, selv om det er overflatisk, for slik er veldig mange menn selv. Når det gjelder det å ønske en mann som har høy sosial status eller liker å drive med sport, så er det mye mer fremmed for menn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Stjernedryss
Men siden menn ofte går etter utseendet, så har menn ofte mer forståelse for når damer går etter utseende. Vi kan rett og slett forstå det når kvinner er veldig opptatt av utseendet, selv om det er overflatisk, for slik er veldig mange menn selv. Når det gjelder det å ønske en mann som har høy sosial status eller liker å drive med sport, så er det mye mer fremmed for menn.

Synd for menn!

Heldigvis er ikke alle menn så "korte", det finnes faktisk de som har forståelse for at man ønsker mer en et tomt skall også.

Endret av Stjernedryss
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare synd at ikke alle kan være prinsesser da.

Mange norske single kvinner over 30 er "prinsesser" og det er positivt. De fortjener noen "prinser".

Celina Midelfart er 35 år: hypotetisk sett, hva om hun ble single igjen? Tror du ikke en med hennes utseende lett vil få nye menn? Greit, hun er rik også, men gitt at hun tjente gjennomsnittlig, hun ville likevel ha dratt mange kjekke menn fram til hun ble pensjonist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor er det egentlig du leter etter damer...? Tips; kutt ut med alle de generaliserende utsagnene. Da blir du tatt mer seriøst. De fleste damene i min omgangskrets lager sin egen status og tar stolthet av det. Det er mulig de skremmer noen menn med hva de har oppnådd og sin selvstendighet. Men det er i så fall disse mennene som bør jobbe med seg selv og sin selvtilit. Å være selvstendig og bevist på sine egne meninger og behov betyr ikke nødvendigvis at man er traktor eller mindre feminin heller.

Jeg leter etter en som er meg likeverdig, og det betyr at jeg ikke helt ser for meg at jeg skal bli sammen med en som er verken mye smartere eller dummere, rikere eller fattigere, mye penere eller styggere, mye eldre eller mye yngre. Tror jeg.. Mulig jeg innser at jeg har tatt feil når jeg treffer han. :)

Hadde litt mer å si.. :)

Det er vel egentlig en intelligent avgjørelse å lete utefor norges grenser hvis man ikke finner kjærligheten her. Men å dra alle norske kvinner under én kam basert på en eller annen statistikk eller dårlig erfaring, det ser jeg som litt uintelligent.

Endret av siebaeo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Gjest_Princess_*

Celina er 35 år: http://arkiv.na24.no/Nyhet/290617/Celina+i...r+mektigst.html

Mette-Marit er 35 år: http://www.abcnyheter.no/node/72363

Mary av Danmark er 35 år: http://www.seher.no/php/art.php?id=402872

De er alle 3 vakre jenter!

Fortell meg ikke at de forblir single lenge dersom forholdene deres skulle ta slutt! Kvinner på 35 ser bra ut og det finnes mange menn i alderen 30-40-50 som ville gi alt for å være sammen med dem. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest En annen mann
Hadde litt mer å si.. :)

Det er vel egentlig en intelligent avgjørelse å lete utefor norges grenser hvis man ikke finner kjærligheten her. Men å dra alle norske kvinner under én kam basert på en eller annen statistikk eller dårlig erfaring, det ser jeg som litt uintelligent.

Nei, man får gjerne reaksjoner på grove generaliseringer. Kvinner liker heller ikke å bli generalisert over en lav sko, og jeg skjønner faktisk godt at man ikke skal godta "norske kvinner er alt for kravstore, derfor henter jeg meg dame i Thailand" argumentasjon.

Men da vil jeg vel tro det er mulig å kunne unne menn det samme fraværet av generalisering, for eksempel der en del kvinner forsøker å fremstille menn som finner kjærligheten i utlandet som utnyttende mannsgriser basert på nok en statistikk samt noen dårlige erfaringer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men da vil jeg vel tro det er mulig å kunne unne menn det samme fraværet av generalisering, for eksempel der en del kvinner forsøker å fremstille menn som finner kjærligheten i utlandet som utnyttende mannsgriser basert på nok en statistikk samt noen dårlige erfaringer.

Helt enig. Jeg skrev i denne sammenhengen "fordi de ikke fant kjærligheten". Ikke "fordi norske kvinner ikke er underkuet nok". Eller "fordi de er møkk lei norske damer". Og det er en stor forskjell. Og BØR ikke generaliseres.

Generalisering i seg selv er fordummende og fordomsskapende. Det er vel mitt poeng :) Men så er jo dette en tråd på Skråblikk og generaliseringer og da... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stjernedryss

Hvis jeg først skal generalisere menn som finner kvinner i utlandet vil jeg heller si at jeg ser på dem som litt stakkarslige enn som mannsgriser, men jeg dømmer ingen, det ser jo ut som de fleste blir lykkelige sammen da, så da er det vel greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...