Gå til innhold

18 åringer for unge til navnebytte og ekteskap


Tiit

Anbefalte innlegg

Jeg savner noen argumenter for synet hennes på hvor de ulike aldersgrensene bør gå. Alkohol og bilkjøring er jo ting man kan drepe seg selv på, eller bli invalid for livet hvis man tabber seg ut med. Mens ekteskap og navneendringer trenger man tross alt bare å fylle ut noen skjemaer for å gjøre om på, så i min øyne er det mindre kritiske ting. Uansett synes jeg bare hun beviser at hun er umoden, men jeg synes liekvel hun br ha full rett til å gjøre det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg syns hun bør gå for det, og gjerne med henvisning til sitt ideologiske standpunkt. Vi må få bygdetullingene tilbake i politikken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må nå heller si at alkohol og bilkjøring er de to tingene som evt burde vært satt høyere grense på. Navn, ekteskap og lån er da ingenting..

Men nå spørs det hvor mange banker som lar hu ta opp lånn etter å ha sett hun i avisen. Spørs om hun kommer så langt der da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj :overrasket:

Hadde alle 18 åringer hvert like umoden som henne hadde jeg vært enig i at de ikke burde ha noen rettigheter. Heldigvis har de fleste 18 åringer mer en luft mellom ørene, så jeg tror det er ganske trygt å ha det slik som det er per dags dato.

Stakkars jente. Burde ikke noen beskytte henne mot seg selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest besøkende
Både ekteskapet og navnet skal hun annulere etterpå. :ler:

Dette viser at jenta er dum. Man kan kun annulere et ekteskap hvis det har blitt gitt uriktige opplysninger i prøvingspapirene overfor den andre parten, eller ved sinnslidelse.

Og da må den parten som ble lurt søke om annulering.

Hun mener kanskje skilsmisse, og ikke har forstått forskjellen på disse vanskelige ordene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns hele greia er tragisk. Hun setter fokus på helt feil ting! Og man må være bra blåst for å mene at 16-åringer skal få bestemme at hva 21-25-åringer skal få lov til... Hvis hun hadde gått inn for å heve aldersgrensene på alkohol og bilkjøring, da kunne jeg forstått og til en viss grad vært enig med henne. Men å protestere mot at man får lov å gifte seg og skifte navn...? Beklager, men det henger ikke på greip.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette viser at jenta er dum. Man kan kun annulere et ekteskap hvis det har blitt gitt uriktige opplysninger i prøvingspapirene overfor den andre parten, eller ved sinnslidelse.

Og da må den parten som ble lurt søke om annulering.

Hun mener kanskje skilsmisse, og ikke har forstått forskjellen på disse vanskelige ordene.

Kanskje hun kommer til å hevde at det var tvangsekteskap. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...