Molo Skrevet 29. mai 2009 #201 Del Skrevet 29. mai 2009 Ååååååh, jeg blir helt dååååårlig av en så vakker beskrivelse av alt!!! Det får meg til å glede meg så utrolig mye til vi snart skal få oppleve det samme, jeg klarer virkelig ikke å vente Masse, masse lykke til med dagene fremover -det må være så deilig å komme hjem? Kan forestille meg at det føles bra Kos dere masse og nyt hvert sekund! Tenk at hun endelig er kommet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mercury Skrevet 29. mai 2009 #202 Del Skrevet 29. mai 2009 Først av alt: tusen takk for gratulasjoner alle sammen! Supert at du sladret litt for meg, Frk. Stella, jeg har vært uten nettilgang siden onsdag, da hun kom. Dette blir sikkert både usammenhengende og rotete, det er så mye jeg vil si, og så mye hormoner kombinert med tretthet i kroppen, så jeg vet ikke hvordan jeg klarer å samle det i en logisk struktur. Men det tåler dere sikkert. 3616gram 50cm 35cm rundt hodet Helt perfekt! Nå sitter jeg i sofaen med laptopen, nydusjet og litt freshere etter to netter på barsel. Og mørbanket etter fødselen. Det kjennes ut som om jeg har hatt historiens treningsøkt tilpasset en mann på 150 kilo, men det kommer seg så snart musklene får hentet seg inn. Må bare riste på hodet av hvor ufattelig mye styrke jeg klarte å hente frem da det gjaldt! Jeg trodde ikke det bodde så mye krefter i meg! Men til tross for en intens fødsel, er jeg lykkeligere enn jeg har vært noen sinne. Ved siden av meg sitter samboer med verdens fineste lille baby sovende på brystet, og jeg kan ikke se meg mett, til tross for at jeg har stirret på henne mer eller mindre uavbrutt siden hun kom ut. Vi reiste hjem i dag vi, selv om vi kunne ligget på barsel til i morgen. Men etter to netter på tomannsrom (ikke ille, jeg vet, det er mange som må ligge fem til syv på ett rom. Men vi klarer oss så fint at vi ikke hadde behov for å være der lenger), og med vesla sovende på brystet (hun skulle ikke sove i en plastkasse med hjul nei, selv om den var aldri så praktisk ) har jeg behov for å ta igjen litt søvn. Klarte ikke sove så mye på barsel fordi andre babyer gråt og min egen lå og sov på meg begge nettene. Men jeg ville ikke hatt det annerledes, det er rett og slett magisk og ligge der i tussmørket med en helt fersk liten skapning på brystet, som du plutselig merker er våken og ligger og glipper med dypblå øyne mens hun prøver å granske ansiktet ditt. Og kjenne den roen som brer seg i babykroppen når hun kommer tett inntil og får kose og spise, det er den beste følelsen i hele verden. Fra minuttet hun kom ut har hun vært en supersuger, så jeg har allerede melk så det holder, og hun tar grådig for seg, så det fylles opp skikkelig nå merker jeg. Håper ikke melkesprengen blir så ille før hun vil ha et skikkelig måltid igjen. Hun er så perfekt, så liten og så myk og dufter så deilig. Omgivelsene ser like ut, men alt føles annerledes. Selv i mine beste drømmer kunne jeg ikke forestilt meg hvordan dette kunne føles. Det må være min søteste drøm ganger uendelig. Å se henne sammen med samboer, se hans entusiasme og glede og kjærlighet for henne, tar også følelsene til nye høyder. Noe sier meg at det blir mye føling her framover, for dette er så ufattelig stort! :rødme: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mercier Skrevet 29. mai 2009 Forfatter #203 Del Skrevet 29. mai 2009 Molo, du har så mye godt i vente! Fødselen var grusomt vond på slutten, og jeg jobbet meg gjennom tolv timer med ganske kraftige rier hjemme før vi reiste til sykehuset. Men en utrolig opplevelse å se hvordan kroppen bare trør til og så må en bare gjøre det en kan for å henge med. Jeg kan ikke fatte at vi skulle være så heldige å få akkurat henne. Den lille jenta med det søte ansiktet og det mørke håret som ligger her og lager godlyder på brystet til pappaen i en liten pysj med gule sjiraffer. :rødme: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest meja Skrevet 30. mai 2009 #204 Del Skrevet 30. mai 2009 Gartulerer så mye med den lille jenta :blomst: Gleder meg til å høre mer om alt det nye spennende som skjer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frk. Stella Skrevet 30. mai 2009 #205 Del Skrevet 30. mai 2009 Og jammen sitter ikke jeg og stortuter av beskrivelsen din, jeg som ikke har hormoner å skylde på engang! Kan bare forestille meg hvor fantastisk lykkelig dere er nå, og jeg vet dere nyter det til fulle, *sukk* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Evelina74 Skrevet 30. mai 2009 #206 Del Skrevet 30. mai 2009 Så godt å høre at alt gikk godt og at dere bare nyter den nye tilværelsen sammen. Husker selv at jeg følte forelskelsen fikk en helt ny dimensjon da jeg ble mamma :rødme: Så bare kos dere å nyt alle de gode følelsene. Det er ei flott tid stooor Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Quakka Skrevet 31. mai 2009 #207 Del Skrevet 31. mai 2009 Gratulere med en liten prinsesse! Ble veldig rørt av å lese innlegget ditt. kan nesten ikke vente til det blir vår tur nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dalmore Skrevet 2. juni 2009 #208 Del Skrevet 2. juni 2009 Gratulerer så mye, og for en fantastisk beskrivelse av hvordan du føler deg nå. Jeg ble også rørt her jeg sitter.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mercier Skrevet 2. juni 2009 Forfatter #209 Del Skrevet 2. juni 2009 (endret) Jeg begynte på dette innlegget i går, men rakk ikke å gjøre det ferdig, så jeg skriver bare litt ekstra for i dag litt lenger nede. Tiden forsvinner så fort om dagene, og hele vår verden har endret seg. Alt på grunn av den lille bylten som ligger innpakket i et lite pledd på sofaen ved siden av meg og veiver med armene. Tusen takk for svar alle sammen! Vi seiler på en lykkesky for øyeblikket, og er litt i vår egen verden med døgnrytme som ikke ligner noe vi har hatt før, og en liten jente som er så utrolig flink til å spise og bæsje og kose. Hun liker fremdeles best å sove på meg om natten, innimellom måltidene. Det er veldig varmt og veldig koselig. Nå i morges hadde hun en lur på tre timer fra syv ti ti, så jeg fikk meg en god periode sammenhengende søvn. Vi har hatt første ikke-familie på besøk i dag. Fikk noen nydelige plagg og et kjempefint teppe, kjøpt på en av favoritt-babybutikkene mine i Australia. Det er ingen andre som har varslet sitt "inntog" enda, så da nyter vi stillheten så lenge den varer. ... I dag, tirsdag, har vi vært på trilletur til butikkene i sentrum for først og fremst å kjøpe mer bleier. Vi har brukt halvannen pakke bare siden vi kom hjem på fredag, så her har vi ei lita som er flink til å spise og fylle bleiene. Ammingen kom godt i gang på sykehuset, og nå når melken har kommet for fullt er det pupping ca annenhver time, noe som forklarer at det blir lite tid til annet enn helt nødvendige ting mellom måltidene. Men jammen er det koselig å sitte der med henne, tett inntil meg, og høre på koselydene hun lager mens hun spiser. Stryker henne over håret og på de søte gode kinnene, holder hånden inntil ryggen hennes og bare nyter at det nettopp er jeg som er mammaen hennes. Jeg er litt døgnvill og har mangel på søvn, men jeg har aldri vært lykkeligere. Jeg savner henne faktisk hvis hun har sovet lenge for seg selv, og når jeg ser på den lille nydelige jenta som har kommet for å bli her med oss, så kan jeg nesten ikke forstå at vi har vært så heldige å få henne. Endret 2. juni 2009 av Mercier Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mercury Skrevet 3. juni 2009 #210 Del Skrevet 3. juni 2009 Det høres ut som at dere har det veldig koselig. :rødme: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Molo Skrevet 6. juni 2009 #211 Del Skrevet 6. juni 2009 Håper dere koser dere og nyter dagene sammen med lillejenta Ha en strålende fin lørdagskveld! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mercier Skrevet 7. juni 2009 Forfatter #212 Del Skrevet 7. juni 2009 (endret) Jeg er så betatt av datteren vår. Hun er det største vidunderet jeg noengang kunne opplevd, og jeg føler meg så utrolig priviligert som får lov til å være mammaen til en sånn herlig liten jente. Øyeblikk jeg elsker: ..når jeg våkner av babylyder om natten..."eh"..."eh" (jeg er sulten), og ser dyna bevege seg oppi hos henne. ..når jeg tar dyna av henne for å ta henne opp, og den lille kroppen ligger der og sparker i pysjamasen. Føttene har hun trukket inn i pysjen, så de må jeg lirke frem. Bittesmå tær, skjønn liten bue under foten. ..hvordan hun roer seg umiddelbart når hun kjenner hendene mine rundt seg, og jeg løfter henne opp. ..når hun har bustete hår etter å ha sovet, og trøtte øyne. Hvordan vi ligger mage mot mage og kjenner hverandres varme, når hun får mat om natten. Hvordan vi deler dyne de minuttene hun ligger til brystet. De små hendene hennes som strekker seg mot meg mens hun koser seg med måltidet. ..det herlige ansiktet med røde kinn og melkedråper når hun nettopp har spist. Og det bustete håret etter jeg har strøket på henne mens hun spiste. ..de silkemyke kinnene som bare må kysses mens hun ligger og sover på dagtid. ..å se det lille mørke hodet som stikker opp ved pappas skulder når han bærer henne. Åh, hun er så deilig! Selv om hun skal spise omtrent hele tiden, så sover hun innimellom i flere timer i strekk. Selv om hun ligger rett ved siden av meg i vognen sin og sover, så kjenner jeg at jeg savner henne når hun ikke har ligget inntil meg på en stund. Endret 7. juni 2009 av Mercier Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Molo Skrevet 9. juni 2009 #213 Del Skrevet 9. juni 2009 Ååååååh, jeg blir helt mo i knærne når jeg leser de vakre ordene du skriver om ditt nye liv her inne :rødme: Det høres ut som om dere har det så flott, og jeg gleder meg så utrolig til å oppleve noen av de samme øyeblikkene som dere opplever nå Er hverdagene deres hektiske nå, eller hvordan er dagsrytmen? Er hun rolig og flink å sove både dag og natt? Ha en fin tirsdagskveld Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mercier Skrevet 11. juni 2009 Forfatter #214 Del Skrevet 11. juni 2009 (endret) Tusen takk til alle dere som har skrevet gratulasjoner her, jeg føler meg veldig uhøflig som ikke har svart dere før nå. Ammetåke er virkelig ikke et oppspunnet begrep, det kan jeg bare skrive under på! Sitter i sofaen og skriver med én hånd. Tulla ligger på den andre mens hun får mat. Veldig god og fornøyd liten jente som ligger her. I dag har vi hatt oss en skikkelig rolig dag. Tulla sov ikke så godt fra ca fem i morges, hun slet med å få til noe i bleia stakkar, så hun sov på meg mens jeg selv ble liggende å gli inn og ut av søvnen. Vi hadde oss en god blund på sofaen for litt siden, så jeg kjenner at jeg er mer opplagt nå enn tidligere. Bleia har hun forøvrig fylt fire ganger i dag, så jeg tipper den lille magen nok har det mye bedre også. Du lurte på hvordan rytmen vår er nå. Jeg kan vel bare si det som så at tulla setter agenda for dagene, og så må vi bare prioritere hva vi vil gjøre mens hun sover på dagtid. Hun spiser ca hver annen eller tredje time, og ligger gjerne til brystet en halvtime hver gang, så det er ikke så mye jeg rekker innimellom. Men det er utrolig koselig å sitte med den varme lille bylten i armene, mens hun koser seg med måltidet og lager gode klukkelyder mens hun spiser. Mine behov er satt langt til sides akkurat nå, jeg rekker å spise, dusje og sitte litt på nettet. Og så går vi på trilletur og handler, så mye mer enn det rekker vi ikke i løpet av en dag. Men jeg var helt innstilt på at det kom til å være slik når hun kom, så jeg føler ikke noe savn etter å være "fri". Mitt nye liv er jo helt magisk sammenlignet med før. Jeg kjenner på følelser jeg aldri har kjent før, og ser en helt ny mening med hverdagen. Vi var forresten på helsestasjonen og veide vesla i går, og hun har lagt på seg 600 gram siden vi reiste fra sykehuset. Fløtemelk mente helsesøster at hun fikk av meg. Hun var iallefall veldig fornøyd med vektøkningen. Endret 11. juni 2009 av Mercier Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mercier Skrevet 14. juni 2009 Forfatter #215 Del Skrevet 14. juni 2009 Nå ligger snuppa inntullet i et mykt babypledd og sover tungt mellom oss i sofaen. Hun har ikke villet ligge alene i kveld, så jeg har brukt mesteparten av kvelden med å sitte med henne i armene, hun har spist mye også. Hun har ikke grått eller vært veldig urolig, hun fikk bare ikke roen alene, så da er det klart at hun skal få ligge i armene til mamma der hun føler seg så trygg og blir så rolig. Pappa-armene ble flittig brukt tidligere i dag mens hun ikke skulle ha mat. Skjønne lille jenta vår. Nå merker vi godt at hun fester blikket i lange perioder, og hun har vært veldig fascinert av ansiktene våre. Kan ligge lenge og se og se på oss. Og i morges da jeg tok henne opp for å gi henne mat klokken syv, da lå hun og smilte til meg da jeg tittet oppi til henne. Pappaen fikk et smil litt senere da han tok henne opp litt senere. Vi smelter helt... :rødme: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mercier Skrevet 29. juni 2009 Forfatter #216 Del Skrevet 29. juni 2009 Her forsømmes dagboken over en lav sko...jaja.. Dagene flyr avgårde fortere enn noen gang. Noen som har tatt bremsen? Timene skulle gjerne gått litt saktere. Og jenta vår vokser og blir stor. Tenk at hun var en måned på lørdag! Hun har lagt på seg ett kilo siden fødselen, og har strukket seg flere centimeter. Jeg vet ikke hvor mange siden de ikke måler før ved senere kontroller, men vi har prøvd å måle litt selv. Hun passer fremdeles fint inn i tøyet i størrelse 56, og det er jeg glad for. Hun er jo en bitteliten baby fremdeles, og hun elsker å ligge i froskestilling på brystet mitt etter hun har spist, og når vi sitter på sofaen og har en kosestund mellom måltider og søvn. Denne varmen har vært litt kjip for henne, men jeg er sjeleglad for at vi har varmepumpe som også kjøler ned huset. Når jeg stiller den inn på omtrent 23 grader, og tar av henne alt utenom bleie, så sover hun godt i vognen inne i stua, med bare et helseteppe over seg. Nå skal jeg helle meg en kopp kaffe og ta en telefon til svigermor i australia. Vesla sover godt, så da benytter jeg sjansen. Burde vært ute i hagen og gjort litt også, men det får vente til neste soveperiode. Prioriteringene er knallharde for tiden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Molo Skrevet 29. juni 2009 #217 Del Skrevet 29. juni 2009 Med fare for å gjenta meg selv: Det høres ut som om dere har det så koooselig :) Jeg kan tenke meg at dagene forsvinner skremmende fort med det lille vidunderet i hus, så det er bare å huske, nyte og suge til seg hvert eneste øyeblikk. De vokser jo så fort! Plutselig er de halvvoksne... Jeg kan tenke meg det må være fantastisk å ha varmepumpe i huset nå som varmen er så intens. Her kommer vi nok til å bli nødt til å bruke kjelleren på de varmeste dagene, for å kjøle oss (ja, både mor og barn) ned. Du storkoser deg vel på de varme dagene, du som har litt "australsk blod" i årene? Kos deg med kaffe og telefonering til det store utland Her slappes det av i varmen, blir helt utslått, men har planer om å få vasket sprinkelsenga som vi monterte i går Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mercier Skrevet 4. juli 2009 Forfatter #218 Del Skrevet 4. juli 2009 (endret) Takk for koselig hilsen Molo! Ja, jeg koser meg veldig med varmen. Om jeg svetter eller kjenner sola ta litt så gjør det ikke noe, blir ikke stresset av å være varm. Iallefall ikke når vi ikke har noe spesielt på programmet. Da er det bare å nyte. Snuppa nyter best sommervarmen fra stua, med varmepumpa på 21 grader og bare iført en kortermet body. Da sover hun litt i løpet av dagen. Men det er jammen ikke lett for henne å sove en stund i strekk, det blir med mini-lurer hele dagen, frem til hun slokner i åtte-ni-tiden, alt etter antall mini-lurer på dagtid. Jeg var ute i hagen og gravde i et bed tidligere, men måtte gi opp prosjektet da gullet måtte ha litt hjelp til å sovne i vogna inne. Nå har jeg gitt opp hagearbeid for i dag, tror jeg, for hun er våken igjen etter å ha sovet hele tyve minutter. :dåne: Hun er så utrolig deilig, det tar all min viljestyrke når hun endelig har sovnet å ikke gå bort og kysse på de myke marsipankinnene. Der sovnet hun igjen, så nå skal jeg benytte anledningen til å gjøre litt husarbeid, og så er det vel lørdag og avslapping om ikke så altfor lenge. Endret 4. juli 2009 av Mercier Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Molo Skrevet 7. juli 2009 #219 Del Skrevet 7. juli 2009 Vil veldig gjerne ha ny bloggadresse Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mercier Skrevet 7. juli 2009 Forfatter #220 Del Skrevet 7. juli 2009 PM sendt Molo. Jeg har forresten nettopp redigert litt, det var noen avsnitt som ikke passet inn der de stod, fordi jeg har skrevet litt etter litt og derfor måtte det redigeres så det kom i riktig rekkefølge. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå