Gå til innhold

Graviditetstest

Fremhevede innlegg

Skrevet

Måtte innom og skrive nå når jeg så at du hadde "vært innom" :)

Syns det virker som om du og forloveden din er ganske samstemte,og det er bra!!

Og visst har du rett,du er jo veldig ung,og mange ting skal "falle på plass" ofte før en føler seg VOKSEN..

Du har et hav av tid,som vi sier,og det er nok en fordel om du prøver å planlegge NOE av fremtiden din ja!

12000 kroner er ikke så mye i våre dager,og skal en betale husleie ,mat osv blir det ikke mye igjen. Men det er kjempeflott om du bruker noe av pengene på sertifikat,det er jo en stor fordel å ha.Og det vil du sikkert greie fint på alle måter!

Skal du kjøpe bil,ordner nok det seg også skal du se! Og flytter du etterhvert sammen med kjæresten din,kan dere jo kanskje ordne no sammen...

Kanskje finner du ut at du vil prøve igjen å få plass som lærling,for selv om du nå er litt usikker på om du likevel ønsker dette yrket,er det jo en fordel om du fullførte -eller prøvde -så ser du hvordan det går..Men om du heller vil prøve å jobbe i første omgang, så finner du sikkert noe som kan passe i forhold til hva du tror du kan orke-og en stillingsprosent som også står i forhold til det du mener du vil greie.

Mye å tenke på for en ung sjel ,men du greier det nok :)

Stå på :duskedame:

Nå får jeg prøve å finne køya,men det blir vel som vanlig å ligge å :tellesauer: til klokka ringer når den møter 7-tallet i morgen!

:natti:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, jeg og typen min er det, på mange ting faktisk. :) Og det syns jeg er innmari fint.

Er nok en fordel at jeg planlegger i forhold til framtiden.

Førerkort er en del av det. Først tenkte jeg at det ville jeg ikke ha, pga angsten jeg har.

Den er innmari teit, liker ikke å gå ute om vinteren.

Vet ikke om bare hele det problemet dreier seg om at jeg er redd for å falle, muligens. Men det ødelegger så mye!

Slik har jeg hatt i flere år. Nesten så angsten skulle ødelegge førerkortet å.

Men når våren 08 kom, så tok jeg et valg. Skulle ha trafikalt grunnkurs.

Men jeg tvilte mange ganger der å. Måtte bare overse de negative tankene i forhold til vinter å kjøring.

Nei, og når jeg og typen flytter sammen, så må vi dele på utgifter, han kan jo ikke ha alt.

Først å fremst så er planen at den bilen jeg skal ha, står på pappa, og at jeg etterhvert flytter den over på typen.

Det er visst billigere sånn, pga forsikring og alt slikt.

Så er det greit at begge har bil. Mange grunner, blant annet at typen har tvangstanker og sliter veldig med det.

Det å komme seg ut av huset og sånn, og møte opp på avtaler til fastsatt tid, er vanskelig for han.

Også er det jo bedre for meg at jeg kan få besøkt folk jeg vil besøke, sånn alene når jeg har lyst.

Trenger jo ikke ha med han hver gang, hehe. :)

Kan jo prøve ut det med jobbing, finne en jobb jeg kan jobbe noen timer per dag, og se hvordan den går.

Men angående lærling tiden, hvordan går det når det er over 1 år siden jeg ble ferdig med skolen. Eller egentlig 2 år.

Over 2 år siden jeg ble ferdig med mesteparten av fagene, men måtte ta opp igjen 2 fag, pga skolen mente at det ikke var riktig at jeg skulle få karakter, selv om jeg møtte opp i noen timer, og hadde utplassering de andre timene.

Selv om skolen visste dette, så måtte jeg ta opp igjen begge fagene, og det ble jeg ferdig med i fjor.

Ja, syns det er mye som skal tenkes på. Siden jeg nærmer meg 23, bør framtiden begynnes å planlegges i det små.

Hva jeg vil gjøre fremover å sånn.

Men når jeg gikk på videregående da, så gikk jeg særskilt grunnlag, så spørs å lett det er å få jobb for meg når jeg har hatt det.

Har nok lavere karakterer enn andre.

Skrevet

Jeg skrev et svar på den personlige meldingen fra deg,desverre ble det noe kluss med datamaskinen så jeg fikk ikke sendt det,jeg ble "uforskyldt" utlogget osv.Men jeg skal prøve igjen senere når jeg får tid,for det er endel ting jeg vil skrive på pers,mld istedet for her :) !

Men kan kort ta med her også at jeg syns det er fint du er åpen om angsten din! Vi burde kunne være like åpen om slike ting som andre kroppslige plager.!

Flott at du greide å BESTEMME deg for å fortsette med teorikurs til tross for angsten! Det kaller jeg fremskritt :):Nikke: Mer på pers.mld.

Dette med rett til lærlingeplass er jeg usikker på hvordan er etter 2 år,men TROR du har rett til det fremdeles.Uansett skal det jo være mulig å få rådgivning når det gjelder dette,da kan både skole og NAV være til hjelp.

En ting må du huske:Det at du kanskje ikke har "verdens beste karakterer", skal ikke være noen hindring for deg til en videre utdannelse , lærlingeplass ELLER JOBB,og du har rett på tilrettelagt undervisning eller hjelp på en lærlingeplass(og jobb) også,og der mener jeg NAV kan være med å hjelpe,pluss andre rådgivningstjenester de sikkert (eller skolen )kan henvise ti! :)

Du må ikke gi opp pga karakterene,for mange som sliter faglig( ELLER HAR GÅTT GLIPP AV MANGE TIMER)kan greie seg utmerket når de begynner å jobbe! Så stå på :duskedame:

Denne tråden du engang startet som begynte med en graviditetstest,har jo utviklet seg mye fra det den først handlet om,så den blir sikkert snart flyttet til et annet forum :gjeiper: ;) Men jeg skal som sagt prøve å få sendt den pers.mld i løpet av dagen/SENT IKVELD,ellers kan vi jo holde kontakten på andre forumsider,også om dette her blir flyttet.

Men jeg håper noen andre vil komme med svar til deg angående dette med lærlingplass m.m!

Noen som kan hjelpe Bente85 med dette?

Skrevet
Jeg skrev et svar på den personlige meldingen fra deg,desverre ble det noe kluss med datamaskinen så jeg fikk ikke sendt det,jeg ble "uforskyldt" utlogget osv.Men jeg skal prøve igjen senere når jeg får tid,for det er endel ting jeg vil skrive på pers,mld istedet for her :) !

Men kan kort ta med her også at jeg syns det er fint du er åpen om angsten din! Vi burde kunne være like åpen om slike ting som andre kroppslige plager.!

Flott at du greide å BESTEMME deg for å fortsette med teorikurs til tross for angsten! Det kaller jeg fremskritt :):Nikke: Mer på pers.mld.

Dette med rett til lærlingeplass er jeg usikker på hvordan er etter 2 år,men TROR du har rett til det fremdeles.Uansett skal det jo være mulig å få rådgivning når det gjelder dette,da kan både skole og NAV være til hjelp.

En ting må du huske:Det at du kanskje ikke har "verdens beste karakterer", skal ikke være noen hindring for deg til en videre utdannelse , lærlingeplass ELLER JOBB,og du har rett på tilrettelagt undervisning eller hjelp på en lærlingeplass(og jobb) også,og der mener jeg NAV kan være med å hjelpe,pluss andre rådgivningstjenester de sikkert (eller skolen )kan henvise ti! :)

Du må ikke gi opp pga karakterene,for mange som sliter faglig( ELLER HAR GÅTT GLIPP AV MANGE TIMER)kan greie seg utmerket når de begynner å jobbe! Så stå på :duskedame:

Denne tråden du engang startet som begynte med en graviditetstest,har jo utviklet seg mye fra det den først handlet om,så den blir sikkert snart flyttet til et annet forum :gjeiper: ;) Men jeg skal som sagt prøve å få sendt den pers.mld i løpet av dagen/SENT IKVELD,ellers kan vi jo holde kontakten på andre forumsider,også om dette her blir flyttet.

Men jeg håper noen andre vil komme med svar til deg angående dette med lærlingplass m.m!

Noen som kan hjelpe Bente85 med dette?

Ja, det er jo fint at jeg er åpen om angsten, men jeg forteller nok ikke til alle. Er nok mange rundt meg, som ikke vet om dette..

Min fastlege, mamma, pappa, bestemor og kjæresten min vet det. Det kan hende at jeg har sagt det til noen få andre, men det er egentlig ikke så mange.

Det har blitt til det at jeg ikke har snakket så mye om det før, og det gjør jeg da heller ikke idag.

Men det er noe herk å ha. Har vel vært plaget siden barneskolen.

Prøvd noen angstmedisiner, men syns det funker dårlig.

Så vet ikke hva jeg skal gjøre sånn sett, for at jeg skal bli bra igjen, kunne gå ut om vinteren uten å være redd, og uten å ta museskritt når jeg går, for det er det jeg gjør.

Syns det var bra jeg greide å bestemme meg i forhold til det å ta trafikalt grunnkurs. Men våren var jo på vei, så det gjorde det vel litt lettere for tankene mine, selv om jeg ofte lurte på om jeg hadde gjort det rette.

Nå begynner jo høsten å nærme seg, og jeg begynner å få sånne tanker om vinteren igjen. Hvordan jeg greier meg å kjøre på vinterføre, møte opp til kjøretimene og alt sånn.

Hehe, ja dette snakket om graviditet har utviklet seg til å snakke om andre ting. Men har vært godt det å. :)

Angående det, så har jeg valgt å starte på p-pillene igjen, kanskje dumt av meg, siden jeg ikke har fått testet meg.

Men jeg tar sjansen. For jeg vet ikke når jeg kan få mensen, eller om jeg har hatt eggløsning. Det er så forvirrende. :)

Skrevet

Har jo endelig fått sendt deg den pm-n jeg lovet!

Så der har jeg vel kommentert endel av det du skriver nå :)

Det er jo veldig godt å få skrive ned saker og ting en går og tenker på,og det å utveksle erfaringer/tanker med andre -og som her på KG i ulike aldersgrupper,det er faktisk veldig bra!!

Syns faktisk at det burde vært startet en tråd som handler om ANGST her,men da håper jeg noen SOM HAR angst vil starte!! Så kan vi andre" kaste "oss innpå etterhvert...Det er faktisk en oppfordring ( som jeg skal gjenta snart en annen plass hvis ingen reagerer på dette)

Angstmedisin ser ikke ut til å funke for alle nei,tror at det ofte er en lettvint løsning å komme med.Jeg har heller først og fremst tro på terapi,i alle fall som et tillegg til medisin!(eller omvent...)

Men jeg beundrer de som greier å snakke om disse tingene,og som prøver så godt de kan å få til det de har lyst til uansett. Og det er lov å "FALLE"! En trenger bare noen som tar imot en da..

Høres lurt ut dette med planen angående bilen! Og klart det blir deilig å kunne ta seg en kjøretur når en vil,kjenne på den friheten,og selvsagt lure seg vekk av og til uten at kjæresten er med :fnise: ,det er og bra iblant!!

Gravid eller ikke,det er du jo usikker på enda ja,men som jeg har skrevet i et pm så GÅR det jo an å teste seg i begynnelsen på neste uke,slik at du slipper gruble mer på hvordan det ligger an..

Skrevet

I følge SUSS-legen, så mente h*n at den dagen jeg tok testen, den første testen da, som var 12.sept, to uker etter samleiet var tatt helt riktig. Og jeg tror jeg tok den riktig også, ganske så sikker på det.

Så den var jo da negativ. :)

Skrevet

2 uker etter siste samleie er alt for tidlig. 3, og du begynner å kunne stole på det.

Skrevet

Fikk beskjed om at det var riktig, så..

Dem må vel vite hva dem sitter å prater i å, får jeg håpe.

Stoler på det. Har ikke så mye penger for tiden, at jeg bør kjøpe meg en test nå.. Det får jeg vente med i så fall, om jeg ikke får mens.

Har jo startet på igjen med p-pillene mine, så da finner jeg vel ut da, om hvordan det går.

Gjest ¤bella¤
Skrevet
I følge SUSS-legen, så mente h*n at den dagen jeg tok testen, den første testen da, som var 12.sept, to uker etter samleiet var tatt helt riktig.

Da tar han SUSS-legen feil, desverre. For man kan ikke forvente positiv test før den dagen man forventer mensen, men om du mener om testen var gyldig eller ikke, så så det slik ut på bildet, men det hjelper jo lite på en måte, når den er tatt for tidlig ;)

Skrevet

Men nå var det jo sånn at problemet var at jeg ikke visste når jeg skulle få neste mens, siden jeg ikke hadde gått på pilla på snart 1 måned.

Da er det kanskje litt værre da, når man skal teste seg.

Jeg har jo som sagt begynt med p-pilla igjen, som om jeg skulle vært gravid, så vil jeg vel merke det når blødningen skal komme, i slutten av brettet..

Skrevet

Har fått levert urinprøve på legesenteret i dag, for å sjekke om jeg var gravid. Og det var jeg ikke.

Testen var negativ. :)

Skrevet
Har fått levert urinprøve på legesenteret i dag, for å sjekke om jeg var gravid. Og det var jeg ikke.

Testen var negativ. :)

Å,så du har sjekket det nå ja.Jeg har ikke hatt mulighet til å lese på sidene her på flere dager,så jeg har ikke fulgt med nå.. Men siden du ikke ønsket å bli gravid nå,er du sikkert lettet vil jeg tro! Bra at du testet syns jeg,så trenger du ikke gruble mer over den saken! :)

Skrevet
Å,så du har sjekket det nå ja.Jeg har ikke hatt mulighet til å lese på sidene her på flere dager,så jeg har ikke fulgt med nå.. Men siden du ikke ønsket å bli gravid nå,er du sikkert lettet vil jeg tro! Bra at du testet syns jeg,så trenger du ikke gruble mer over den saken! :)

Ja, har fått sjekket det nå. Var innom legesenteret en tur for å få sjekket sårene etter gallesteinen operasjonen jeg har hatt, og da tok jeg med urinprøve samtidig og leverte den.

Siden noen her inne mente at jeg burde si ifra om at jeg kanskje kunne være gravid, og gikk på p-piller.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...