Gå til innhold

Graviditetstest

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Jeg har prøvd å tatt en test nå istad, siden jeg har noe vondt nedenfor magen, mot underlivet.

Har hatt vondt som har kommet å gått siden klokken var 08.00.

Jeg har prøvd smertestillende, men det funker ikke.

Kan det være eggløsning?

Har ikke brukt p-piller siden slutten av august.

Men jeg får ikke opp noen skikkelig strek på det vinduet til høyre, som da skal være kontrollvinduet, eller hva det het.

Er testen ugyldig da?

Det andre vinduet fikk jeg bare en blå strek.

Endret av bente85
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Jeg har prøvd å tatt en test nå istad, siden jeg har noe vondt nedenfor magen, mot underlivet.

Har hatt vondt som har kommet å gått siden klokken var 08.00.

Jeg har prøvd smertestillende, men det funker ikke.

Kan det være eggløsning?

Har ikke brukt p-piller siden slutten av august.

Men jeg får ikke opp noen skikkelig strek på det vinduet til høyre, som da skal være kontrollvinduet, eller hva det het.

Er testen ugyldig da?

Det andre vinduet fikk jeg bare en blå strek.

Hva mener du med at du ikke fikk opp en skikkelig strek? At den var svak? For om det vises 2 streker selv om den ene er litt svak,skal vel det likevel bety at testen viser "positivt",altså at du er gravid.Men er det slik,kan du jo ta en ny test om noen dager :) .

Ikke godt å si om det er det med deg,men mange har smerter ved eggløsning.

Skrevet
Hva mener du med at du ikke fikk opp en skikkelig strek? At den var svak? For om det vises 2 streker selv om den ene er litt svak,skal vel det likevel bety at testen viser "positivt",altså at du er gravid.Men er det slik,kan du jo ta en ny test om noen dager :) .

Ikke godt å si om det er det med deg,men mange har smerter ved eggløsning.

Altså, det er jo to vinduer på testen sant. Og streken i det store vinduet, det gikk fra venstre til høyre. Og streken på det lille vinduet gikk fra bunnen og opp. Og det er denne streken her som var svak, svakere strek enn vanlig altså. Det er det vinduet som kalles kontroll vindu.

Ok. Men jeg hadde endel utflod for noen dager siden, så det er liksom ikke helt godt å si. :s

Skrevet

Kan vel si at den streken som skal være i høyre vindu, kontrollvinduet, at ikke hele streken vises. Virker sånn. Og noe svak også.

Skrevet

Kjøp deg en digital en som sier "gravid" eller "ikke gravid" :)

Skrevet

Hm,syns det høres ut som en positiv test likevel jeg,men nå er det syv år siden jeg brukte en slik da.. :fnise: Har du fremdeles bruksanvisningen?Da kan du jo lese grundig gjennom denne en gang til ,så får du kanskje en bekreftelse på om testen kan være positiv eller ei.Men du må kanskje teste på nytt likevel..

Åå,dette er så spennende at jeg håper du forteller hvordan det går!

Skrevet
Kan vel si at den streken som skal være i høyre vindu, kontrollvinduet, at ikke hele streken vises. Virker sånn. Og noe svak også.

Det KAN jo være fordi du kanskje har testet litt tidlig også da..

Skrevet

Det var jo sånn at jeg testen 12.sept. Men det er så vanskelig å teste i forhold til om mensen har uteblitt eller ikke.

For den 12.sept var 14 dager etter sex, ca.

Og i følge esken så var den negativ, og denne jeg tok nå, viser jo det samme, bare at den ene streken på vinduet er svak.

Men ja, kanskje jeg bare har eggløsning.. Men hvor lenge kan sånne smerter vare?

Det kommer sånn av og til, er litt irriterende syns jeg. :)

Skrevet

Men man kan vel teste 2 uker etter sexen, eller når man ikke har fått mensen?

Jeg syns det står det at man skal utføre testen samme dag man venter mens.

Skrevet

Eggløsningssmerter, er det av og til, eller er dem der hele tiden?

Skrevet (endret)

Testen min ser sånn ut.

post-11360-1221835189_thumb.jpg

Endret av bente85
Skrevet (endret)

Den ser gyldig ut den. De strekene er ofte litt ruglete.

Endret av Miley
Skrevet
Men da vil det si at jeg ikke er gravid da?

Stemmer. Når skulle du hatt mensen?

Skrevet

Hm, jeg går ikke på p-piller for tiden da, så jeg vet ikke når jeg skulle hatt mensen.

Men jeg begynte å blø noen dager etter at jeg sluttet med p-pillene, men det var sikkert ikke mensen.

Gjest ¤bella¤
Skrevet
Tok siste pillen den 27.August.

når hadde du mensen da?

Tor nok det er for tidlig å teste uansett..

Skrevet
Tok siste pillen den 27.August.

Da er det nok altfor tidlig å teste. Det er nok ikke noe poeng å teste før månedskifte om du ikke har fått mensen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...