Gå til innhold

Graviditetstest

Fremhevede innlegg

Skrevet

Husker ikke når jeg hadde mensen sist. :s Kanskje i juni.. Eller husker ikke det heller. Men utsatte nok i juli hvert fall, det er jeg sikker på.

Er det altfor tidlig å teste mener du, selv om jeg hadde sex rundt den 29.aug?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da kan jeg kanskje ta en ny test, sånn i starten av Oktober da?

Men sånn tilbake til eggløsning og det, når man har det, hvor lenge er det vondt, flere timer?

Er det da smerter som kommer og går?

Skrevet
selv om jeg hadde sex rundt den 29.aug?

Ja fordi du er avhengig av eggløsning for å bli gravid. Eggløsningen bruker litt tid å komme igang. Etter en mensen tar det vanligvis to uker før du får eggløsning. Etter p-pillebruk kan det ta enda lengre tid.

Jeg tviler sterkt på at du fikk eggløsning to dager etter p-pilleslutt.

Skrevet
Da kan jeg kanskje ta en ny test, sånn i starten av Oktober da?

Men sånn tilbake til eggløsning og det, når man har det, hvor lenge er det vondt, flere timer?

Er det da smerter som kommer og går?

Ja jeg ville ventet til da.

Eggløsningen gjør noen ganger vondt og noen ganger kjennes den ikke. Jeg kan ha stikkinger i siden i en dag ca. Og det kommer og går.

Skrevet
Ja fordi du er avhengig av eggløsning for å bli gravid. Eggløsningen bruker litt tid å komme igang. Etter en mensen tar det vanligvis to uker før du får eggløsning. Etter p-pillebruk kan det ta enda lengre tid.

Jeg tviler sterkt på at du fikk eggløsning to dager etter p-pilleslutt.

Men jeg har ikke hatt sex siden den 29.aug da. Og jeg har heller ikke hatt noe sex etter det. Men det med at jeg begynte å blø, det var bare 4-5 dager etterpå.

Og hadde litt smerter da og, som lignet menssmerter.

Skrevet

Ok. :) Men da venter jeg ut mnd å ser om jeg får noe mens. :)

Skrevet
Men jeg har ikke hatt sex siden den 29.aug da. Og jeg har heller ikke hatt noe sex etter det. Men det med at jeg begynte å blø, det var bare 4-5 dager etterpå.

Det er vanlig å få en blødning (stor eller liten) etter slutt på p-piller. Og du, vil du bli gravid må du ha sex ;)

Gjest ¤bella¤
Skrevet
. Men det med at jeg begynte å blø, det var bare 4-5 dager etterpå.

Kanskje du hadde mensen? Man får jo mensen etter at man slutter på p-pillen.

Så må du ha eggløsning, ovte 14 dager ut i syklusen, så får man ofte mensen etter 14 dager igjen, om man har en syklus på 28 dager.

Skrevet
Og du, vil du bli gravid må du ha sex ;)

Sant det du. ;)

Skrevet
Kanskje du hadde mensen? Man får jo mensen etter at man slutter på p-pillen.

Så må du ha eggløsning, ovte 14 dager ut i syklusen, så får man ofte mensen etter 14 dager igjen, om man har en syklus på 28 dager.

Får man mensen etter man slutter da, bare noen få dager etterpå? Det er ikke bare en blødning man får pga at man har sluttet?

Jeg begynte jo å blø 1.september, og det er jo mer enn 14 dager siden..

Skrevet

Mine positive tester har sett slik ut,som du beskriver din :gravid:

Skrevet (endret)

Har dem? Men den første testen jeg tok 12.sept, var mer klar liksom i fargen, men samme ellers.

Og når testen er sånn, så skal den være negativ.

Men jeg får gjøre som dere har anbefalt meg, teste i starten av Oktober. :)

Endret av bente85
Skrevet
Mine positive tester har sett slik ut,som du beskriver din :gravid:

Har du sett på bildet av min test da? Den ligger på side 1.

Skrevet
Har du sett på bildet av min test da? Den ligger på side 1.

Så den nå ja....Det var ikke samme type test som min,husker ikke merkene jeg har brukt,ser at din er clearblue....Skal det være et kryss på høyre side dersom man er gravid?De som eg har brukt så skal det ikke komme noen strek dersom man ikke er gravid...

Skrevet
Så den nå ja....Det var ikke samme type test som min,husker ikke merkene jeg har brukt,ser at din er clearblue....Skal det være et kryss på høyre side dersom man er gravid?De som eg har brukt så skal det ikke komme noen strek dersom man ikke er gravid...

Det skal komme kryss ja.

Skrevet
Det skal komme kryss ja.

Fant bruksanvisningen på nettet,den ser negativ ut ja :klø:

Skrevet

Det skal være et kryss på det vinduet til venstre om man er gravid, i følge esken. Men det er jo ikke det, som bildet viser.

Har snakket med suss legen, og der mente de at smertene jeg har, er menssmerter. :s Og hvis jeg da ikke fikk mensen innen en uke, så skulle jeg ringe legen. Dem sa noe med det at siden jeg har sluttet med pillene, så er mensen i ferd med å bli normal igjen.

Også måtte jeg sjekke meg for klamydia om jeg hadde hatt sex uten kondom. Men jeg eller typen min har hatt, eller har klamydia.

Også trodde de at jeg hadde soppinfeksjon pga utfloden, men utfloden er jo borte nå. Det er normalt igjen.

Skrevet
Fant bruksanvisningen på nettet,den ser negativ ut ja :klø:

Ja, den gjør det. Jeg får bare vente å se hvordan det går. Om det jeg får mens eller hva det er som skjer.

Skrevet
Ja, den gjør det. Jeg får bare vente å se hvordan det går. Om det jeg får mens eller hva det er som skjer.

Lykke til uansett da :kose:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...