Gå til innhold

Mai-Juni 09

BitteLille

Anbefalte innlegg

Godt nytt år alle sammen.

Jeg måtte inn på sykehus rett før jul pga store smerter i siden som de trodde var nyrestein. på ul av nyren kunne de ikke se noe aktivitet fra høyre urinrør og ned i blæren og nyrebekkenet var forstørret, dermed bar det inn på operasjonstuen for at de skulle redde nyren min. Full narkose ol, og jeg var veldig engstelig for lille babyen min. Det viste seg at det ikke var noe sten men babyen som ligger på tvers og presser mot høyre side slik at urinrøret kommer i klem. Så derfor ble det operert inn en stent som skal holde det åpent.

Det som er ille er at stenten må skiftes ut hver 4. uke så jeg må inn å gjennom den samme oprasjonen med narkose osv hver eneste måned resten av svangerskapet. Veldig slitsomt, hadde smerter i 10 dager etter inngrepet og er engstelig for babyen som må gjennom dette. Legene sier at den klarer seg bra og at det er mest meg dette er en påkjenning for.

Så dette la en demper på julen hos oss, jeg hadde mye smerter og var fryktelig sliten. Føler meg derimot bedre nå, men gruer meg til å måtte på sykehus igjen om ca 20 dager.

Var forresten på UL lille julaften og fikk se babyen, alt stod bra til:) Og det blir mest sannsynlig en gutt:) Mannen er kjempeglad:) Godt å få se den lille krabaten inni der som nå har begynt å bevege på seg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Godt nytt år alle sammen.

Jeg måtte inn på sykehus rett før jul pga store smerter i siden som de trodde var nyrestein. på ul av nyren kunne de ikke se noe aktivitet fra høyre urinrør og ned i blæren og nyrebekkenet var forstørret, dermed bar det inn på operasjonstuen for at de skulle redde nyren min. Full narkose ol, og jeg var veldig engstelig for lille babyen min. Det viste seg at det ikke var noe sten men babyen som ligger på tvers og presser mot høyre side slik at urinrøret kommer i klem. Så derfor ble det operert inn en stent som skal holde det åpent.

Det som er ille er at stenten må skiftes ut hver 4. uke så jeg må inn å gjennom den samme oprasjonen med narkose osv hver eneste måned resten av svangerskapet. Veldig slitsomt, hadde smerter i 10 dager etter inngrepet og er engstelig for babyen som må gjennom dette. Legene sier at den klarer seg bra og at det er mest meg dette er en påkjenning for.

Så dette la en demper på julen hos oss, jeg hadde mye smerter og var fryktelig sliten. Føler meg derimot bedre nå, men gruer meg til å måtte på sykehus igjen om ca 20 dager.

Var forresten på UL lille julaften og fikk se babyen, alt stod bra til:) Og det blir mest sannsynlig en gutt:) Mannen er kjempeglad:) Godt å få se den lille krabaten inni der som nå har begynt å bevege på seg:)

Heisann Pinkybryde - Ja du har jo virkelig fått gjennomgå i julen!! :hakeslepp: Godt at alt står bra til med babyen og det er jo for ditt eget beste dette skjer. Håper formen blir bedre etterhvert og at du kan nyte graviditeten :)

Gratulerer med den lille gutten :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt nytt år til alle, nå er det 2009 og det er året vi skal få våre babyer :)

Vondt å høre om situasjonen du havnet i rett før jul Pinkybride. Men godt at du blir fulgt opp skikkelig. Prøv så godt du kan å ikke bekymre deg for den lille. Når leger og andre profesjonelle sier at det ikke er risikabelt for fosteret, så må du bare tro på det.

Kjedelig og dumt for deg, men dette klarer du fint :klem:

Jeg har hatt herlig juleferie og er blitt så bortskjemt med fri at jeg gruer meg til å begynne på jobb igjen. Men blir sikkert fint likevel.

Kjenner masse liv fra den lille hver dag nå, og det er utrolig deilig. Spesielt når jeg setter eller legger meg ned blir h*n aktiv, derfor finner jeg ofte påskudd for å legge meg litt nedpå :fnise:

Kjenner det ikke utenpå enda, så mannen synes det er litt urettferdig, men venter i spenning og smører seg med tålmodighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uffa meg Pinkybride!! Hørtes ikke særlig heldig ut.. med det så mener jeg det du må igjennom hver mnd!! :troest:

Får håpe at det blir bedre for hver gang- mindre vondt for deg!

Ja tenk, dette året kommer våre små ut i lyset. Ååå som jeg gleder meg :hoppe:

Det skal bli så rart å få et lite nurk i huset igjen.. :)

Jeg og har hatt lang juleferie og skjønner ikke hvordan jeg skal klare å gå på jobb på mandag. Det har vært såååå deilig å ha fri.

Men det er vel bare å kaste seg ut i det. Den første hele uka blir vel værst.

Riktig god helg alle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I morgen er det tilbake på jobb igjen..blir nok bra, men blitt mye slappe av i juleferien så tenker det blir litt tøft :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I morgen er det tilbake på jobb igjen..blir nok bra, men blitt mye slappe av i juleferien så tenker det blir litt tøft :)

Jeg skal og på jobb igjen imorra - grugleder meg!! har ikke vært på jobb på mange mange uker på kvalmen! Har vært kvalmefri siden før jul, men plutselig nå idag kastet jeg opp igjen... Uff! :S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Godt nyttår til dere alle sammen :D

Jeg har hatt en fin og kvalmfri jul - heldigvis! Nå går jeg bare å gleder meg til UL 27. januar og krysser fingrene om at vi får vite kjønnet. Er såå spent! Personlig tror jeg det blir ei lita jente :)

Føler jeg har veldig masse å se frem til dette året.. UL, månedene fremover med tanke på utvikling (kjenne barnet sparke, få bilder av barnet etc.) og til slutt: å få holde barnet i armene mine! :) Har stor tro på at dette blir et godt år, ja. Skal bli kjekt med ett sommerbarn :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja er så deilig at vi skal ha barn på sommeren , innbiller meg at det blir mye enklere, deilig og varmt ute, lyst og fint. Gleder meg virkelig til våren og sommeren :)

Endret av pinkybride
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og!! :strix:

Og med den vinteren vi har i hovedstaden, er jeg klar for sommer jeg!

Jula er over, så nå kan den liksom bare komme :fnise:

Men kommer den skikkelige vinteren tilbake, masse snø, ikke så kaldt, og fint vær, er den velkommen altså!!

Måtte tiden gå fort!

Tror jeg kjenner liv i blant jeg. Moro :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra, pappaen kjente spark for første gang i går kveld. Han er kjempestolt og fornøyd, og det er jeg også :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har vi vert på ultralyd nummer to(standard i England med to UL), og alt står bra til med den lille som ser ut til å bli en gutt:) Mannen min spurte om hun var sikker på at det var en gutt, og hun sa: "I saw a willy..." Så er vel ganske sikkre på at det blir en gutt :babygutt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har en liten berte i magen!!! :danser:

Alt så bra ut og ny term er 20 juni.

Så nå får lilleloppe en lillesøster og det blir nok stas.

Selv om hun helst ville hatt en storebror :ler::ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye Loppelise! Og velkommen til Skade!

Jeg er straks 22 uker på vei, og har også en liten prinsesse som danser rundt i magen! :happy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Alt sto bra til da jeg var på UL... Fikk ikke sett kjønn, men vi fant ut at den lille var fryktlig sta og egen, noe som ligger til familien... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt sto bra til da jeg var på UL... Fikk ikke sett kjønn, men vi fant ut at den lille var fryktlig sta og egen, noe som ligger til familien... :ler:

Hvordan var bebisen sta og egen? Ville ikke vise dere hva slags kjønn den var eller hva var det? :fnise:

:goodbye: tommeline, velkommen til deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den lå med ryggen til da jeg kom inn... Greit nok det, jordmora tok mål og greier, men hun måtte jo se magesekken for å se at alt sto bra til... Hun trykte og klemte for å prøve å få babyen til å snu seg, men neida... Altfor sta... :fnise: Jeg måtte opp og gå meg en tur, mens hun tok inn et annet par, så den lille kanskje fikk snudd seg og kanskje drukket under gåinga, hadde snudd seg litt, men ikke mye... Så da tok jordmora seg en tur på en avdeling med noen papirer for å se om den hadde snudd seg og drukket etter det, og da fikk vi sett at alt var som det skulle... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...