Gå til innhold

Har du blitt fratatt noe i sikkerhetskontrollen?


Kaffekoppen

Anbefalte innlegg

Jeg har ikke lbitt fratatt noe, men har flere ganger blitt tatt til side slik at sikkerhetsvaktene kunne gå gjennom veskene mine. Har ingenting som kan være farlig der. Men mindre de er redd for at jeg skulle prpppe noen full av p-piller idet jeg kom ombord på flyet :fnise:

Har også blirr kroppsvisitert en gang, og da gikk jeg i klær og sko som ikke inneholdt noe som helst metall, så stusset endle på den i ettertid...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har aldri blitt fratatt noe, men glemte igjen jakka mi i sikkerhetskontrollen på en veldig stressende mellomlanding. Fine skinnjakka mi! :grine: Ringte hittegods med én gang jeg kom fram, men de hadde selvsagt ikke fått den inn... :snurt: Det var kaldt i Oslo da jeg kom fram, men jeg hadde heldigvis en annen jakke i kofferten :)

Ellers synes jeg alltid det er skummelt å gå forbi sikkerhetskontroll og toll, enda jeg ikke har med noe ulovlig. Flyplasser er stressende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp deg en sånn gjennomsiktig toalettmappe, det har de til 20 kr på Vita. Så slipper du ha nye poser stadig vekk :)

Takk for tipset. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri blitt fratatt noe, men glemte igjen jakka mi i sikkerhetskontrollen på en veldig stressende mellomlanding. Fine skinnjakka mi! :grine: Ringte hittegods med én gang jeg kom fram, men de hadde selvsagt ikke fått den inn... :snurt:

Det der er litt skummelt. Opplever ofte at jeg legger fra meg tingene mine i en sånn boks, men når det kommer ut på andre siden så har vaktene fordelt tingene på flere bokser, eller noe har falt ut. Så da er det fort gjort å glemme igjen noe. Jeg har begynt å telle hvor mange gjenstander jeg sender gjennom, sånn at jeg er sikker på å huske alt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der er litt skummelt. Opplever ofte at jeg legger fra meg tingene mine i en sånn boks, men når det kommer ut på andre siden så har vaktene fordelt tingene på flere bokser, eller noe har falt ut. Så da er det fort gjort å glemme igjen noe. Jeg har begynt å telle hvor mange gjenstander jeg sender gjennom, sånn at jeg er sikker på å huske alt.

Og et tillegg, noe som irriterer meg er faktisk manglende sikkerhet i sikkerhetskontrollen - når det går på å ta vare på tingene til folk. Hvis man sender tingene gjennom, og så blir man stoppet selv, så kan hvem som helst andre ta tingene mens man selv blir sjekket. De burde faktisk passet på at rett person fikk tingene. Slikt skulle de jo uansett hatt bedre kontroll på, for hvis de finner en farlig gjenstand så vet de jo ikke alltid hvem den tilhører en gang. Jeg har flere ganger fått spørsmålet "er dette din bag", og så tatt ut til kontroll. Da kunne jeg jo, hvis jeg hadde en bombe, bare sagt nei, den er ikke min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke blitt fratatt noe, men har blitt tatt ut til siden så de kan gå gjennom sekken. Har blitt sjekka med sånn håndholdt metalldetektor også, men de finner aldri noe!

Hater at det er så mye styr med å ta av seg ting og legge opp alt. Verste styret er hvis man har på seg høye hæler, da må de av. Når man da i tillegg har bærbar pc som må opp og vises fram og toalett-ting i plastpose, og kåpe og jakke er det til til å bli gal av.

Ang. å bli tatt til side tror jeg vekterne godtar at man "redder" pc'en sin og annet før de tar sjekk. jeg pleier å holde veldig godt øye med de kassene jeg vet verdisakene mine er i. Har blitt litt paranoid etter å ha hørt mange som får frastjålet ting nettopp i sikkerhetskontrollen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Håndkrem, neglesaks, neglefil og selvfølgelig flasker med vann ... det er typisk ting som ble fratatt fra meg før jeg husket at det var så strengt .. hehe

MEN en gang fikk jeg med meg follekniven min gjennom, jeg sa jeg brukte den i jobben min og da var det ok..

Helt utrolig disse reglene.. Akkurat som at håndkremen er farligere enn foldekniven ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang. å bli tatt til side tror jeg vekterne godtar at man "redder" pc'en sin og annet før de tar sjekk. jeg pleier å holde veldig godt øye med de kassene jeg vet verdisakene mine er i. Har blitt litt paranoid etter å ha hørt mange som får frastjålet ting nettopp i sikkerhetskontrollen.

Jeg opplever i hvert fall ofte at de ber meg sende gjennom tingene, og så blir jeg holdt igjen mens personen foran meg sjekkes. Prøver å "gjemme" ting som mobilen i jakkelomma, men det er vel ikke noen stor prestasjon for en tyv å finne den uansett. Og man blir vel ikke akkurat et mindre attraktivt bytte hvis man begynner å krangle med vekterne fordi man har verdisaker på båndet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På vei hjem fra Italia med Sterling fikk vi beskjed om at koffertene våre hadde overvekt. Det viste seg at Sterling har vektgrense for innsjekket bagasje på 15 kg - det er jo ingenting! Særlig nå som man må pakke alle toalettsaker i bagasjen. Så vi fortet oss å pakke om, i stresset tenkte ikke samboeren min seg om og pakket en flaske vin i håndbagasjen... Vi fikk sjekket inn koffertene med god margin, og gikk glade og lykkelige til sikkerhetskontrollen. "Har du noe flytende i bagasjen din?" spurte vakten min samboer. "Nei," svarte han med sitt blåeste, mest uskyldige blikk. "Er du sikker? Ikke en flaske eller noe sånt?" "Nei, jeg har ingen flasker der." "Hva er dette da?" Det var en dyr, fin italiensk vin som jeg hadde kjøpt og gledet meg veldig til å smake på hjemme. :-( Den fikk vakten, og jeg ble sur. Når jeg tenker meg om, syns jeg han burde ha gått på polet og kjøpt en god, dyr vin til meg for å erstatte den jeg mistet... Hm. Selv er jeg ultranøye med hva jeg pakker, skriver liste før jeg drar og passer på at alt spist, metallisk og flytende havner i bagasjen som skal sjekkes inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke blitt fratatt noe i sikkerhetskontrollen, men jeg ble fratatt et eple og en appelsin i tollen da jeg skulle inn i USA. Jeg ante ikke at det ikke var lov å ta med seg frukt, jeg hadde bare pakket ned litt niste jeg kunne spise siden det var så lenge å vente på flyplassen.

Jeg irriterer meg også over at de passer så dårlig på tingene dine når du har sendt dem igjennom. Forrige gang jeg reiste var det en mann foran meg i køen som hadde dårlig tid til flyet sitt, og før jeg var kommet meg gjennom metalldetektoren grebbet han tak i sekken min og la på sprang. Det var et uhell altså, han stoppet da jeg gaulet det jeg var kar om, og han oppdaget at han hadde tatt feil sekk. Men om han ikke hadde hørt meg og bare hadde forsvunnet på den veldig store og fulle flyplassen så hadde det vært krise på gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri blitt fratatt noe. Har en tendens til å pakke håndbagasjen min så tett at den må sjekkes manuelt, og den siste gangen det skjedde, oppdaget jeg etterpå at oops, jeg hadde en Leatherman med ca 4 cm langt knivblad i veska - som kontrolløren tydeligvis ikke registrerte...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kom gjennom med en 100 pk skalpellblader en gang... Det står spesifisert i reglene at dette ikke er lovlig, ihvertfall gjorde det den gang jeg fikk dem med meg (jeg sjekket etterpå). Jeg hadde dem i sekken og hadde helt glemt at de var der, for det ble så stress da jeg skulle reise.

Jeg synes reglene er litt latterlige. Om man virkelig vil skade noen har man full mulighet til å knuse en flaske og skade folk med denne. Eller kvele noen med skolissen sin. Stikke noen ned med en trykkblyant. Osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...