Gå til innhold

Har du blitt fratatt noe i sikkerhetskontrollen?


Kaffekoppen

Anbefalte innlegg

http://www.aftenposten.no/reise/nyheter/article2650217.ece

Når jeg leste denne artikkelen, ble jeg forbauset over hvor mange som fratas ting i sikkerhetskontrollen. Derfor lurer jeg litt på om dere har blitt fratatt noe i sikkerhetskontrollen?

Jeg har innbilt meg at reglene har vært godt kjent. Selv har jeg ikke blitt fratatt noe, men det kan jo være fort gjort å glemme å ta ting ut av vesken, så kanskje uhellet er ute en annen gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nope, jeg har saa langt alltid husket aa passe paa. Men er kjapt aa glemme smaating om det er noe skarpt f.eks. som pleier aa ligge i veska.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, men jeg smuglet uvitende en Stanley tapetkniv gjennom sikkerhetskontrollen på Gardermoen og deretter på Charles deGaulle. Det var da jeg skulle til USA 3 mnd etter 9/11.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har blitt fratatt en halvfull colaflaske en gang, glemte at jeg hadde den i veska :sjenert: Ellers ikke noe som jeg kan komme på, etter den hendelsen har jeg blitt flink til å kaste flasker før jeg går til sikkerhetskontrollen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En gang ville de ta fra meg en svinedyr broderisaks, men jeg fikk "sutret" meg til å beholde den (hadde arvet den etter mormor). En annen gang hadde jeg en vinopptrekker i veska som de ville ta, men av en eller annen grunn fikk jeg beholde den også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Aldri. Eg har ete opp yoghurt foran dei ein gong, men ikkje blitt frateke noko. Men så tek eg aldri med meg anna enn klede og bøker inn på flyet heller, ein veit aldri kva sikkerheitsfolka kan definere som flytande, skarpt eller på annan måte farleg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri blitt fratatt noe, men var litt bekymret for strikketøyet mitt engang... hadde lange, tynne strikkepinner i metal, men de var de ikke interessert i gitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har blitt fratatt toalettsaker i Kina, selv om jeg fulgte reglene. Tror kjerringene der hadde lyst på det selv. :( De snudde og vendte litt på det, luktet på det, spurte hva det var ("dette er shampo", svarte jeg, det var en bitteliten tube), og så tok det det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja! :kjefte:

Første gangen jeg skulle reise med fly etter en flyttesjau så oppdaget de at min trofaste "Leatherman" lå i sekken. Hadde jo helt glemt at jeg hadde slengt noen småting nedi bunnen der som det siste jeg gjorde før jeg lukket døra i den gamle leiligheten. Selvsagt kunne jeg ikke ta med den, og mitt reisefølge hadde klart å legge bilnøklene i kofferten så jeg kunne ikke få lagt den i bilen heller.

Dermed ble jeg en "Leatherman" fattigere gitt, og attpåtil var det en jeg hadde fått i gave av min far.

Men kan ikke godt skylde på andre enn meg selv, heller. Jeg burde jo hatt vett til å sjekke sekken før jeg dro hjemmefra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et tips hvis man plutselig finner ut at man har noe ulovlig i håndbagasjen er å sende det til seg selv i posten. Da jeg skulle ta flyet hjem fra Stockholm på mandag og kun hadde håndbagasje, kom jeg på at de nok ikke ville la meg ta med papirkutteren jeg hadde kjøpt. Så jeg tok ut knivbladet og fant et sånt selskap som sender penger og annet, og fikk en konvolutt av dem og sendte knivbladet til meg selv.

Kan jo være kjekt å huske på hvis det er noe man ikke har så lyst til å kaste, som f.eks. Cata nevner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åja, har ikke tall på alle de vinåpnerne og neglesaksene jeg er blitt fratatt gjennom årene. Det er jo sjølsagt min egen feil som er så ubetenksom. Men dette var jo før alle de strenge reglene da.

Ellers blitt fratatt vinflasker,hehe. Neste gang må jeg ha vin i kofferten #noterer#. :)

Jeg er visst veldig distre når jeg er ute og reiser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har blitt fratatt en hårspenne (metallklype) - sikkert yppelig til å kapre fly med. Riktignok fikk jeg valget mellom å beholde spennen eller å blir med flyet .. så var valget rimelig greit.

Har også blitt fratatt en tubeost - som ved en forglemmelse ikke var blitt flyttet over i kofferten før vi sjekket inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har blitt fratatt en flaske hårspray, hadde rett og slett bare glemt å legg den i kofferten før jeg sjekka inn. Men det var jo ikke det store økonomiske tapet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har blitt fratatt et plastbestikk som fulgte med en matboks for noen år siden. Kunne ikke noe annet enn le da jeg tenkte på hvordan det hadde sett ut og prøve å ta over flyet med en liten ole brummkniv av plast :fnise:

Jeg har også blitt fratatt en passer som jeg glemte at lå blant skrivesakene jeg hadde tatt med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Umbrakonøkkel er vistnok livsfarlig. Jeg har mistet det 2 ganger. Jeg lurte på om problemet var at jeg kunne skru ut et sete, og prøve å kapre flyet, men det syntes de ikke var morsomt. Ikke er den spiss heller....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle fly med Veslejenta da hun var 12mnd og ble fratatt en uåpnet juiceboks som var til henne på flyet.

Sikkert litt sløvt av meg, men herrligehet... den var til en baby!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle fly med Veslejenta da hun var 12mnd og ble fratatt en uåpnet juiceboks som var til henne på flyet.

Sikkert litt sløvt av meg, men herrligehet... den var til en baby!

Den skal du etter reglene få ta med deg gjennom sikkerhetskontrollen, så vidt jeg vet ihvertfall..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Broren min klare å bli fratatt blyantspisser. 2 ganger. Han hadde de i lommen og tenkte egentlig ikke over det.

Ikke spør meg hvorfor broren min hadde blyantspissere i lommen. Tror han sytnes de var kjekke å leke med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...