Gjest Gjest Skrevet 14. september 2008 #21 Skrevet 14. september 2008 Ikke blitt fratatt noe, men de fant ut at det var noen dråper vann igjen i flaska mi, så det måtte jeg drikke opp.
ringblomst Skrevet 14. september 2008 #22 Skrevet 14. september 2008 Har blitt fratatt håndkremen min, var godt under 50 ml igjen, men etter som det stod 125 ml på etiketten fikk jeg ikke lov til å få den med. Kjedelige greier...
Anglofil Skrevet 15. september 2008 #23 Skrevet 15. september 2008 En halvtom brusflaske. Klarte å glemme den igjen i veska og tenkte ikke på det. Ellers har jeg egentlig vært påpasselig med slike ting.(..) Skal sies at det skjedde på mellomlanding med mye stress, så dét var ikke det jeg hadde i hodet akkurat da. Mvh Yvonne
Gjest Gjest tio Skrevet 15. september 2008 #24 Skrevet 15. september 2008 Jeg har blitt fratatt en hårspenne (metallklype) - sikkert yppelig til å kapre fly med. Riktignok fikk jeg valget mellom å beholde spennen eller å blir med flyet .. så var valget rimelig greit. Har også blitt fratatt en tubeost - som ved en forglemmelse ikke var blitt flyttet over i kofferten før vi sjekket inn. Jøss. Fratatt en hårspenne ble du. Men jeg lurer jeg hvordan det hadde forholdt seg om du hadde den på isteden jeg... Noen som har opplevd å må ta spenner ut av håret?
Gjest Gjest_caskr_* Skrevet 15. september 2008 #25 Skrevet 15. september 2008 Umbrakonøkkel er vistnok livsfarlig. Jeg har mistet det 2 ganger. Jeg lurte på om problemet var at jeg kunne skru ut et sete, og prøve å kapre flyet, men det syntes de ikke var morsomt. Ikke er den spiss heller.... De har nok hørt de fleste "morsomheter" før Jeg er aldri blitt fratatt noe. Men jeg har hatt de "underligste" ting med rar form nede i håndbagasjen som jeg har måttet vise frem. Kjæresten min ble fratatt flaske to ganger, og enda holdt han på å ta med seg to digre flasker den tredje gangen...sukk. Og kollegaen min ble fratatt en bodylotion.
Gjest Gjest Skrevet 15. september 2008 #26 Skrevet 15. september 2008 Har blitt fratatt brus under en mellomlanding - det gikk bra i første kontroll, men ikke i andre. Det var ikke det største tapet riktig nok.
Gjest Grafica Skrevet 15. september 2008 #27 Skrevet 15. september 2008 Utrolig mye merkelig folk blir tatt fra? Hårspenner, umbraconøkler og blyantspissere, hvordan kan de være farlige? Ærlig talt. MariannE, det er lov å ta med mat og drikke til baby, så den hadde de ikke lov til å ta fra deg altså. Selv har jeg ikke blitt fratatt noe såvidt jeg kan huske, bortsett fra engang vi kom til gardemoen tjue minutter før flyet gikk... Gud, for en dag. Megaforsinka buss som satt fast på Helsfyr. Anyway, vi fikk ikke sjekka inn, så da ble jeg fratatt hårsprayen min. Noe som ikke var så veldig kult, siden jeg var med bandet jeg er stylist for, og de skulle spille den kvelden... Og alt var stengt i Tr. Heim innen vi kom dit >.<
Gjest78 Skrevet 15. september 2008 #28 Skrevet 15. september 2008 Men så tek eg aldri med meg anna enn klede og bøker inn på flyet heller, ein veit aldri kva sikkerheitsfolka kan definere som flytande, skarpt eller på annan måte farleg. En BOK!!?! Det er jo også livsfarlig, du kan jo slå noen i hodet med en, eller så kan de få paper cut! Det er i hvertfall dit reglene er på vei snart... Har blitt fratatt en liten juiceflaske som var glemt i sekken, og mannen mistet håndcremen sin (mot eksem, så han ble litt opprådd på turen). Men jeg har også greid (uvitende) å smugle noen tuber etc igjennom uten at de har ligget i pose.
Gjest ¤bella¤ Skrevet 15. september 2008 #29 Skrevet 15. september 2008 Blitt fratatt hånddesinfeksjonssprit. Glemte at jeg hadde den i vesken rett og slett. Det morsomste som skjedde på flere flyplasser i sommer da jeg var ute og reise er jo faktisk at flippflopperne mine (som er noen mm tykke) gjorde at jeg gang på gang måtte bli kroppsvisitert, for så å bli sendt gjennom røntgen (ikke jeg altså, men skoa). Lurer på hva jeg kunne ha gjemt i de...
Nienna Skrevet 15. september 2008 #30 Skrevet 15. september 2008 Merkelige greier, at folk blir fratatt ting, og må la det ligge igjen. Min mor reiste med kun håndbagasje når mormor lå for døden, og naturlig da også toalettsaker. De reagerte ikke på noe form for kremer (men så har mamma ett eget lager med mini-ting til den slags formål, da), men de reagerte på en liten neglesaks hun helt hadde glemt. Hun fikk tilbudet om at de kunne låse den ned i en liten stålboks-safe-lignende ting, som hun kunne ta med seg på flyet (riktignok mot et klekkelig gebyr, da), hun takket pent nei. Men overasket over at folk som tar med seg til meg affeksjonsverdi ikke får det tilbudet. oO
Gjest AnneShirley Skrevet 15. september 2008 #31 Skrevet 15. september 2008 (endret) Har aldri blitt fratatt noe, og har begynt å lure på om jeg skal våge meg på å ta med et pinsett neste gang. Synes det er irriterende å enten måtte ha innsjekket bagasje eller å klare meg uten pinsett på turen. Det er noe styr å måtte ha innsjekket bagasje. Endret 15. september 2008 av AnneShirley
Olive Skrevet 15. september 2008 #32 Skrevet 15. september 2008 (endret) Ble en gang fratatt et brett med hårnåler. Sånne på plastbrett man får kjøpt på H&M. De hadde til og med sånn rund tupp Dette var riktignok i et fattig land uten noen særlig turister i det hele tatt, så de stusset egentlig på det mmeste vi hadde med. Endret 15. september 2008 av Snorkefrøken
Titta Skrevet 15. september 2008 #33 Skrevet 15. september 2008 Har ikke blitt fratatt noe nei. Er godt klar over reglene. Men, det var like før tidligere i sommer. Mellomlandet på Gardermoen og handlet på taxfree´en. Posen ble forseglet og jeg fikk ingen kvittering av damen bak disken. Antok derfor at kvitteringen ble lagt i posen slik det alltid er blitt gjort tidligere og jeg tenkte ikke engang på å sjekke. I sikkerhetskontrollen ble posene stoppet og de ville ta dem fra meg. I og med at ikke kvitteringen var der så kunne jeg ikke bevise at varene var kjøpt på Gardermoen. Skikkelig surt i og med at jeg hadde brukte hele kvoten på champagne. Jeg klarte å grine meg til å beholde varene, men det var etter MYE om og men. Når jeg tenker over det i ettertid er det egentlig litt drøyt at jeg fikk med meg varene. Er jo liten vits da egentlig. Men, selvsagt glad for at jeg fikk med meg alt sammen.
Antagonist Skrevet 15. september 2008 #34 Skrevet 15. september 2008 Jeg ble fratatt en knipetang som jeg hadde glemt lå i baggen. De tilbød meg å gå ned igjen til innsjekkingen med den, men det var ikke så veldig viktig for meg.
Chimamanda Skrevet 15. september 2008 #35 Skrevet 15. september 2008 Det morsomste som skjedde på flere flyplasser i sommer da jeg var ute og reise er jo faktisk at flippflopperne mine (som er noen mm tykke) gjorde at jeg gang på gang måtte bli kroppsvisitert, for så å bli sendt gjennom røntgen (ikke jeg altså, men skoa). Lurer på hva jeg kunne ha gjemt i de... Dette har jeg ogsaa opplevd med et par sko. Tar de alltid av meg og legger de paa baandet naa, saa slipper jeg styret med kroppsvisitasjon. Det er visstnok noe metall i de, derfor maa de alltid av. Har aldri opplevd aa bli fratatt noe.
Cecilia Skrevet 15. september 2008 #36 Skrevet 15. september 2008 Jeg ble fratatt en nesten tom vannflaske en gang. Den lå i en lomme på ryggsekken som jeg aldri bruker og derfor ikke brydde meg om å sjekke. Ellers pleier jeg å være ganske flink med slikt. Jeg flyr ganske ofte, så det blir en rutine etterhvert.
Gir Skrevet 15. september 2008 #37 Skrevet 15. september 2008 Har blitt fratatt en Leatherman som jeg hadde glemt i bunnen av veska en gang (tror jeg hadde brukt den til å skru på sykkelen min dagen før). Og en vannflaske en gang som jeg også hadde glemt. Men ellers har de vært veldig greie mot meg altså Jeg reiser med fly 2-3 ganger i uka, så har aldri med meg noe som kan forsinke meg gjennom sikkerhetskontrollen.
Disco Biscuit Skrevet 15. september 2008 #38 Skrevet 15. september 2008 Jeg har blitt fratatt en saks jeg hadde brukt til skolearbeid og glemte å ta ut av vesken på forhånd. Ellers er jeg meget klar over reglene og tømmer lommer, tar av smykker, sko, belte og jakke, passer på flytende stoffer, samt dobbeltsjekker alt før jeg går igjennom kontrollen :gjeiper: Liker å være raskt inn og ut igjen i sikkerhetskontrollen nemlig, er så irriterende å bruke lang tid på noe du visste på forhånd..
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 15. september 2008 #39 Skrevet 15. september 2008 En gang ville de ta fra meg en svinedyr broderisaks, men jeg fikk "sutret" meg til å beholde den (hadde arvet den etter mormor). En annen gang hadde jeg en vinopptrekker i veska som de ville ta, men av en eller annen grunn fikk jeg beholde den også. vinopptrekkere er lovelige. De står ikke på listen over farlige gjenstander. og kniven på disse vinopptrekkere er kun et par cm. Så disse er lov å ha med.
Gjest Glør Skrevet 15. september 2008 #40 Skrevet 15. september 2008 Jeg har aldri mistet noe, selv om jeg er notorisk til å glemme kniver over 6 cm i veskene mine, siden jeg har dem overalt. (Bruker bla mye tapetkniver på jobben osv.) Men de har aldri blitt oppdaget, så jeg er ikke nevneverdig imponert over sikkerhetskontrollene, har flydd ihvertfall 5-6 ganger med kniver i håndbagasjen nå. Ellers er det jo mye som er nevnt her som de egentlig ikke har grunnlag for å ta fra en. Både neglefiler og sakser og lommekniver med blad under 6 cm er jo lov. http://www.aftenposten.no/reise/article2500267.ece
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå