Gå til innhold

Vi prøver igjen!

Gossip girl

Anbefalte innlegg

:sjenert:

Du som kan litt dette med utredning og slikt Gossip; vet du eksakt hva de sjekker på syklusdag 5? Lurer på om de kan sjekke det på syklusdag 6 jeg :klø: og om fastlegen kan rekvirere slike prøver, eller om jeg må ha vært hos gynekolog først ? Jeg kommer til å være på syklusdag 6 på fredag..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så bra at det er EL straks!

Har ikke fått lest gjennom hele boka di, men vet jo at dere har prøvd i over ett år nå til sammen. Har dere vært til noe utredning enda, eller har dere bare kontaktet lege?

Krysser nå uansett fingrene for at det klaffer denne måneden, med eller uten noe hjelp :)

Takk så mye :klemmer:

vi begynte med utredningen i desember hos spesialist, men ikke fått noen gode svar enda. Vet at den ene prøven mannen leverte var gode i antall med lite beveglige. Meg vet vi ikke enda, da vi tar blodprøver enda. Men har time i mars for mer svar :sjenert:

Innom for å :duskedame: litt. Me ligg veldig likt i løypa denne PP. :nigo: Kanskje me er så heldige å gå inn i dei gravides rekker saman? *drømme*

*gråte en liten skvett* Det hadde vært noe :duskedame:

:sjenert:

Du som kan litt dette med utredning og slikt Gossip; vet du eksakt hva de sjekker på syklusdag 5? Lurer på om de kan sjekke det på syklusdag 6 jeg :klø: og om fastlegen kan rekvirere slike prøver, eller om jeg må ha vært hos gynekolog først ? Jeg kommer til å være på syklusdag 6 på fredag..

Husker ikke eksakt, er litt ulike kryss på det skjemaet. Men de skjekker LH hormonet og et par til. Vet legen sa til meg at han sjekket også blodsukkeret på dag 5, da han sa insulinet kunne spille inn på EL. Jeg må derfor ikke spise før timen. Dag 5 er viktig er på dag 5 for at referanseverdiene skal passe, fikk hvertfal ikke lov å ta den på dag 4 jeg.

Ellers tror jeg ikke at fastlegen din kan så mye om dette, det er spesialisten evt gyno som må bestille disse prøvene. Hvertfal det hos meg. Jeg kan velge å ta prøvene hos fastlegen min men på skjemaet mitt står det at svarene skal sendes til spesialisten min å ikke fastlegen da.

Du kan be om å få time hos privat i stede for på sykehuset vist det er lange ventelister. Min fastlege sendte meg rett til privat av den grunn :) Men han bruker bare disse fastetakstene som sykehuset gjør, så blir samme pris.

Nå står middagen på :spise: Blir elgebiff !!

Ellers er jeg sykt trøtt etter helgen. Lillebror min var på denen ungdomskonferansen, har fått seg kjæreste :fnise: De var så søte sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg lest hele boka di som anonym :lur:

Lærte noe nytt her også. Leste den linken om piller en ikke må spise når man prøver. Jeg har knaska i meg veldig mye forskjellig på den lista der pga ryggvondt. Fant videre ut at det faktisk kan ha skyld i min pco i tillegg. Huff...føler meg egentlig ganske korttenkt nå. Tanken slo meg ikke i det hele tatt at dette var dumt...har ikke tatt noe på mange mnd nå da heldigvis.

Ha en koselig søndagskveld :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg lest hele boka di som anonym :lur:

Lærte noe nytt her også. Leste den linken om piller en ikke må spise når man prøver. Jeg har knaska i meg veldig mye forskjellig på den lista der pga ryggvondt. Fant videre ut at det faktisk kan ha skyld i min pco i tillegg. Huff...føler meg egentlig ganske korttenkt nå. Tanken slo meg ikke i det hele tatt at dette var dumt...har ikke tatt noe på mange mnd nå da heldigvis.

Ha en koselig søndagskveld :klemmer:

Åj har du virkelig orket å lese igjennom den?! :hakeslepp:

Ikke bra vist det er pillene som har skylden for PCO, får håpe det ordner seg nå.

Ikke lett å vite slik selv alltid. Men lære etterhvert å endre p sine feila da. Så godt vist du fikk noe ut av lesningen her :fnise:

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi får se hva doktor´n sier på fredag *spent*

Håper du koste deg med elgbiff :spise:

Fant forresten en Grete Roede kokebok jeg hadde glemt jeg hadde :roll: Der var det noen dessertoppskrifter :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest TittTitt

Elgbiff? :klø: Det er så masse rare biffer ute i denne verden :fnise:

Forundrer meg ikke om det snart vil komme kaninbiff og rottebiff :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk så mye :klemmer:

I dag var det taco til middag, er så utrolig enkelt ;)

Skal trene i kveld tenker jeg. Sovet dårlig i natt så vil helst bare sove :fnise:

På torsdag reiser vi hjem til hjembygda for helgen. Ikke vært hjemme siden jula. Men gruer meg litt til det også. Er så vanskelig å se svigerinnen mins sin sykt nydelige mage :rødme: vil bare gråte da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken bok har du?

Biffen var nydelig :)

Vært en super daffe dag på meg :sjenert:

Jubileumsbok "Grete Roedes Beste oppskrifter"

Var daff i går jeg også, etter jeg var ferdig på jobb..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går fant jeg masse EL slim på dopapiret, så måtte nesten sjekke med en test, å jaggu meg var ikke den positiv både i går og i dag. Ikke svak positiv 2-3 ganger sterkere enn kontrollstreken. Ble sikkelig sur jeg :sur: Trodde EL var over, må jeg jo stresse med mer :hompe: Har gjort det så å si hver dag i ei uke, så så egentlig fram til å ha noen dagers pause å komme inn igjen i det spontane. Dritt lei av den dumme puta undre rompa og stillinger som er mest "befruktende" :frustrert: Men det værste av av alt er jo at denne PP blir lang da :gråte: Hva har skjedd med syklusene mine i det siste?! Gruer meg bare mer og mer for legetimen i mars :gråte:

Tok blodprøver i dag, kontordamen sa det ikek sko ha noe å si at jeg hadde sen EL på testen :vetikke: Så tok hvertfall prøven. Jeg har såå sykt sprøyteskrekk etter en barndomsopplevelse så det var bare noe herk, for jeg måtte ta to stk i dag, kom ikke ut blod i den føste åra :unsure: Blir mange sprøytestikk i armene mine tar jo å måler stoffskiftet også, ser jo nesten ut som en sprøytenarkoman til slutt :sjenert:

Da var nesten all frustrasjon nedtegnet, untatt at jeg klarte å klusse til jakka jeg strikker :trist: Skal ha sos hjelp fra strikkeguroen min :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har en del på planen før jeg kan reise hjem til bygda på torsdag. Og hva gjør en gammel KG jente da?! joda da mekker vi liste ;)

Sette på mørke klær x 2 -

Sette på hvite klær

Å ikke minst henge opp maskinene etterpå

Fjerne tullipanene

Vaske opp (må være onsdag kveld)

Tømme alle søpplene, husk doen ;) (Torsdag morgen)

Rydde stua

Rydde ut av kjøleskapet - onsdag

Støvsuge

Bytte på senga

Barbere beina :fnise:

Rydde opp i klærne på badet

Vaske badet + gulvet der bak vaskemaskina :sukk:

Vaske håndkler og trummle de (onsdag)

Brette det som alt henger på stativet fra før + trommel ; Sengetøy, håndkler, klær

Fikse vasken med plumbo

Vaske kjøkkenbenker

Fjerne oppvasken som står

PAKKE til hjemreisen

Lage middag

Trene minst 3 trimpoeng disse dagene :trene: - ferdig med 1,6 :hoppe:

Endret av Gossip girl
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Har en del på planen før jeg kan reise hjem til bygda på torsdag. Og hva gjør en gammel KG jente da?! joda da mekker vi liste ;)

Skulle hatt meg en liste i dag jeg også. I frykt for ikke å gjennomføre noe, dropper jeg den :flau:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg har laget liste etter å ha blitt voldsomt inspirert av deg :)

Jeg eier ikke ordenssans og pleier å rote bort handlelister osv men å ha lister i dagboka er jo genialt!

Det høres ikke så lett ut de der el testene,det ser ut til at mange sliter med å tolke dem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle hatt meg en liste i dag jeg også. I frykt for ikke å gjennomføre noe, dropper jeg den :flau:

Jeg gjør ikke noe når TR er på besøk hos meg, så forstår deg godt.

Hei!

Jeg har laget liste etter å ha blitt voldsomt inspirert av deg :)

Jeg eier ikke ordenssans og pleier å rote bort handlelister osv men å ha lister i dagboka er jo genialt!

Det høres ikke så lett ut de der el testene,det ser ut til at mange sliter med å tolke dem!

Godt jeg kan være til inspirasjon.

Lite matlyst og kvalmen i dag :( Får ikke i meg nok mat i dag.

Men fått unna dagens :humpe: Mannen sa etterpå "NÅ er an tom!!!" :fnise: Han er lei etter 1,5 uke med befruktningssex, mangler liksom det spontane :( Men det ble siste denne PP, selv om EL ikke er ferdig eller ei...

Så just da damene dro på tv2, falt en liten tåre, er så søte unger :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sette på mørke klær x 2 -

Sette på hvite klær

Å ikke minst henge opp maskinene etterpå

Fjerne tullipanene

Vaske opp (må være onsdag kveld)

Tømme alle søpplene, husk doen ;) (Torsdag morgen)

Rydde stua

Rydde ut av kjøleskapet - onsdag

Støvsuge

Bytte på senga

Barbere beina :fnise:

Rydde opp i klærne på badet

Vaske badet + gulvet der bak vaskemaskina :sukk:

Vaske håndkler og trummle de (onsdag)

Brette det som alt henger på stativet fra før + trommel ; Sengetøy, håndkler, klær

Fikse vasken med plumbo

Vaske kjøkkenbenker

Fjerne oppvasken som står

PAKKE til hjemreisen

Lage middag

Skru av strøm rundt forbi

Trene minst 3 trimpoeng disse dagene :trene: - ferdig med 1,6 :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...