Gå til innhold

Alt om drektige marsvin


Gjest .......

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg ville ikke regnet med så mange unger. Er det flere enn 1-2 på hver så tror jeg det kan bli et problem med kroppsbygningen på så små marsvin. Men jeg ville kjøpe masse persille og gitt dem masse av det evt funnet andre grønnsaker de kan spise som inneholder kalsium.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

håper ikke på flere enn en på vær egentlig lettere og selge osv.

skal kjøpe persille

hade :gjeiper:

Du får nok ikke så mye for de. Tror man får solgt de for 100-150 til dyrebutikker og privatpersoner tar sjelden mer enn 100 kr for en unge. Dyrebutikken selger de jo for 2-300 kr.

Å drive oppdrett på marsvin er mer for oppdretterens skyld enn pengene for det koster mer for for, c-vitamin, grønnsaker, flis, høy o.s.v. enn man får for ungene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men jeg vil anbefalle å kjøpe nytt bur til hannen, han kan nemlig ikke gå sammen med hunnene etter at de har blitt parret, hunnen blit også brunstig rett etter fødsel og om hannen da parrer på hun så vil hun mest trolig rett og slett dø av utmattelse ettersom hun da må gå gjennom en graviditet til. Samme som at hann ungene de får må fjernes for å ikke parre på moren når de er gamle nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tar dyrebutikken imot marsvinunger fra privatpersjoner?

Ja, det er jo fra slike husoppdrett dyrebutikker får ungene . Et rasemarsvin koster jo gjerne 1000 kr så man finner omtrent aldri renrasede dyrebutikk, men blandinger av alle slag.

Endret av Gjest
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er jo fra slike husoppdrett dyrebutikker får ungene . Et rasemarsvin koster jo gjerne 1000 kr så man finner omtrent aldri renrasede dyrebutikk, men blandinger av alle slag.

Mja, det er ikke mange dyrebutikker som betaler for dette. De får jo marsvinunger importert fra sverige gjennom Tropeimporten for en slikk og ingenting

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mja, det er ikke mange dyrebutikker som betaler for dette. De får jo marsvinunger importert fra sverige gjennom Tropeimporten for en slikk og ingenting

Det varierer, vet om flere rundt her som tar betalt for de, men ikke mer enn 150 kr kanskje..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

oki dette er hvordan de har vokst de første ukene...

dager karianne smula

søndag 196 gram 216 gram

mandag 198 gram 224 gram

onsdag 212 gram 238 gram

Torsdag 216 gram 238 gram

Fredag 225 gram 244 gram

Lørdag 228 gram 252 gram

Søndag 232 gram 252 gram

Mandag 234 gram 254 gram

tirsdag 236 gram 256 gram

Mandag 256 gram 280 gram

er det bra??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

de har i så fall blitt gravide ffor bare 2 dager siden da..

de legger vel ikke på seg så mye enda....!!

desuten er dette ca. fra to uker tilbake!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det pleier å syntes ved 5-6 uker så om det merkes noe så om 5-6 uker da.

Og leste tråden på marsvinforumet. 300 gram er vist veldig lite for en 2 mnd gamle marsvin.

Endret av Gjest
Lenke til kommentar
Del på andre sider

men jeg tror da de er to måneder!!

kjøpte dem i dyrebutikken for ca. 5 uker siden så de er to måneder og en uke nå!!

:sjenert:

Mulig de faktisk er yngre, men får da ikke håpe det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...