Gå til innhold

Alt om drektige marsvin


Gjest .......

Anbefalte innlegg

:grine:hvis jeg er så uheldig at de har parra alle tre:

1. er det 100% sikkert at de dør?

2. dør ungene også?

Det kan gå greit, jeg oppretet en tråd inne på marsvin forumet så kan du følge med hva de svarer..

http://www.cavycompendium.com/forums/showt...4421#post804421

Det kan gå bra med hunnen, men du må passe godt på henne, passe på at hun ikke sliter, være klar til å dra til dyrlegen om det opstår komplikasjoner. Er du heldig så får hun bare en unge og klarer å bære den, men usikker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hva er calcium på norsk?

Kalsium.

Persille var da en av de grønnsakene som var anbefalt for mye kalsuim.

Endret av Gjest
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei nei, jeg bare begynte å lure fordi du i den første sa at hun veide 300 gram.

Nei, nei det har ikke noe og si. Men det betyr at hunnene må ha persille. Du legger det jo bare inn i buret så da spiser de nok om hverandre. Jeg vil også anbefalle å skaffe et bur til hannen om du ikke har ettersom du må skille ungene fra moren når de er 3-4 uker.

Endret av Gjest
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hannen kan jo ikke bo i et reisbur stakkars hehe, og de kan nok ikke gå sammen i samme bur igjen med mindre du har planer om å kastrere han, noe jeg uansett ville anbefalt for å roe han ned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

hadde tenkt et kull på vær og så kansje kastrere han :gjeiper:

han greier seg nok i reisebure en natt...hihi

Ikke vondt ment på noen måte, men om du ikke har drevet med marsvinoppdrett eller har kontakt med noen som kan det så anbefaller jeg deg ikke å gjøre det. Det er et stort anvar, hunnene må ha mye tilsyn, mye mat, høy, buret må byttes på oftere. Marsvinungene skal ha mat og du må forvente å doble formengden til hunnene under graviditeten og de må også ha masse c-vitamin og kalsium. Ungene må også fjernes fra moren når de er 3-4 uker så du må vite hvordan du ser forskjell på så små unger.

Som jeg nevnte før så er det stor dødelighet på marsvin under graviditet og er du uheldig så kan ungene komme ut dødfødte pga moren var for ung/gammel. Og er du veldig uheldig og bekkenet til moren har grodd sammen kan hun dø av det også.

Og at de er søsken betyr ikke at de veier det samme. Hannene mine var brødre, de veide 300 gram i forskjell.

Endret av Gjest
Lenke til kommentar
Del på andre sider

naboen min hadde to kull for et år siden har lært mye av henne!!

kjøpte de i dyrebutikken

de er søsken helt sikker

har veid dem de er ca. 20 gram bare i forskjell!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...