Gå til innhold

Samboer -> Gift -> Hva nå?

Nique

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Åh, så koselig! Deilig å komme seg "vekk" litt, selv om det er i egen by.

:jepp:

Så koselig overraskelse! Deilig å gjøre sånne ting sammen. :hug: Fortsatt god bedring, håper du får bli ordentlig frisk nå, og slipper å gå og hangle lenger.

:klemmer: frisk blir jeg nok, blir bedre hver dag

Så koselig, snille samboern :hjerte:

han har faktisk klart å overraske meg igjen :rødme: det er kos

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Menneskelig feil.

Ante fred og ingen fare på jobb, siste bursdag var reist, da det plutselig stod et barn i resepsjonen. Stille og forsiktig, prøvde litt stotrende å forklare at h*n trodde de andre var reist fra h*n. ( bursdagen som hadde kjørt noen minutter før) :klem:

Jeg måtte bare ta på meg mitt mest overbevisende smil, og si så optimistisk som mulig at dette er ikke ett problem, det ordner vi fort, ingenting å bekymre seg for, så barnet ikke skal bli mer fortvilet og engstelig.

Fant nummeret til ansvarlig mor, som ble lettere forfjamset når jeg ringte, for så å bli skikkelig fortvilet. Skjønner fint det.

Det tok ikke lange stunden før det kom en bil tilbake nei. Mor kom inn etter å ha fått barnet i bilen, og var mildt sagt rystet.

Neste gang hun er ansvarlig for en gjeng med barn, så tror jeg nok hun teller dem før de forlater ett sted :)

Jeg håper barnet ikke tar det for hardt, men det blir nok fortalt når h*n kommer hjem til mor/far.

Endret av Nique
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wolfmoon

Det er ordentlig kjipe greier å glemme noen, bra du var flink å ordnet opp da :nigo:

Håper du har en fin uke :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var et knakende fint hotellopphold. Mye som kan diskuteres i ett badekar :fnise:

Vi har kommet til en konklusjon; vi har snakket om å flytte i løpet av høsten, og nå er vi da enig om at vi bør kjøpe hus, istedet for å leie bolig.

Det er en spennende, men samtidig skremmende, tanke.

Men av det jeg har sett sålangt, om vi må betale Xk i husleie eller Xk i lån på egen bolig, og da ha noe eget, så er valget egentlig veldig lett i vår situasjon.

Nå må vi bare få tatt bankrunden. Det haster ikke så mye ennå, tenker vi ser på i det i løpet av sommeren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har da begynt å sykle til jobb igjen. Det er godt å få trent litt igjen, samt å komme seg fort til og fra jobb, i forhold til å ta kollektiv, som fort kan ta over det dobbelte av tid.

Eneste minuset med å sette seg på sykkelen etter nesten 4 mnd uten, er at man blir sår. Fryktelig sår.

Begynte på lørdag, og da søndag når jeg skulle hjem, var det så jeg vurderte å gå av sykkelen og bare trille den hjem. Gjorde ikke det, men uff :snurt:

Det gikk da over til onsdag, så nå går det bra.

Endret av Nique
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:ler: Første sykkeltur på våren er alltid grusom. Rettere sagt, når du setter deg på sykkelen dagen etter årets første sykkeltur er det grusomt. ;)

Deilig å kunne sykle til/fra jobb. Jeg tror nok jeg venter en liten stund til, men det minner meg i alle fall på at jeg skal sette i stand sykkelen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

:Gjesp:

Jobb-jobb og mere jobb.

Jeg har kveldskift denne uken, egentlig, så hjemme rett før midnatt, i seng til 01 og sove lenge neste morgen. Skulle sovet lenge..

Så blir jeg vekket av telefonen 0630, med beskjed om at vikaren som dekker inn en ansatt som er på ferie, har blitt syk i løpet av natten, og det er ingen andre som kan ta over for nattevakten. Urk.

Jeg vet at det ikke er noen andre som kan dekke opp, så da er det bare å få på seg tøyet og sykle til jobb. Det er vel strengt tatt ikke mitt ansvar å dekke opp sykdom, men jeg føler ansvar ovenfor mine kollegaer, det er tross alt bare 5 av oss som jobber sammen her, og selvom vi sverger på at vi nekter å dekke inn sykdom, da det er kontorets ansvar å faktisk skaffe nok vikarer, så klarer vi ikke å si _nei_ når vi vet en kollega allerede sitter på overtid og ikke kan forlate jobben. (Vi kan holdes 3 timer på overtid, å forlate jobben ubevoktet er ordrenekt og oppsigelsesgrunn).

Så da får vi se i ettermiddag om kontoret klarer å finne en annen til å dekke opp min opprinnelige kveldsvakt. Mistenker at jeg får meg noen timer overtid i ettermiddag :(

Gleder meg til bryllupet, for da skal jeg ha en uke fri. Noen ganger skulle jeg virkelig ønske at jeg hadde en jobb hvor ferie var obligatorisk. Som at jobben holdt stengt jul, påske og fellesferie. Eller at vi faktisk hadde nok vikarer med opplæring. Ikke bare 1....

Endret av Nique
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ~Milla~

Må si jeg er nyskjerrig på hvor du jobber... :sjenert:

Kjipt med overtid på overtiden, kjenner til den fra helsevesenet ja :riste:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang overtid i ettermiddag, det fikk jeg jaggu rett om.

Det blir overtid til mellom 5 og 6 i kveld, med løfte om ekstrabetalt, samt overtidsmat "bestill hva du vil"

Laaaang dag. Jeg har ihvertfall med strikketøy, så kanskje jeg får ferdig ene yoga-strømpen min i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres slitsomt ut, men godt du får mat osv. i det minste. Håper du kommer deg greit gjennom dagen og kvelden. :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Overtidsmaten i dag; italiensk pizza med kylling *yum-yum*

Hadde jeg kunnet få satey-saus til, så hadde lykken vært komplett, men jeg får klare meg med rømmedressing. Det går ann det og altså ;)

Bare ett par timer til på jobb nå, det hjelper på å vite.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bortsett fra det, så er jeg på vei gjennom en ny kvalmeperiode, av alle ting, hadde en rett før jul også. Så det går i sitron-te og brødskiver for tiden, også den overnevnte pizzaen.

Og havregrøt.

Det er vel det hele egentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det å få ferdig ene strømpen i dag kan jeg bare drømme om, for jeg veksler mellom KG og reell jobbing :fnise: Prøver å oppdater meg, etter å hatt KG-fri en ukes tid.

Endret av Nique
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg visste det var noe som ikke stemte helt med forumet; tids-stemplingen er jo en time feil jo. Ikke inni postene, men på oversikten.

Edit; overdreven bruk av vokaler ;)

Endret av Nique
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag ble jeg vekket med blomster :)

Fikk en blomsteroppsats inn på soverommet, og når jeg kom ut i stuen, så stod der en vase meg roser der i tillegg.

Søster overrakte meg en bok og en tovet veske hun har strikket, kjempefin :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...