Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Du blir forresten ikke hetende adjunkt, med en adjunktutdannelse. Men du kan få en stilling som adjunkt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Førskolelærer- barnehage og 1.klasse på barneskolen.

Adjunkt med allmennlærerutdanning - Grunnskolen (i hovedsak)

Adjunkt med PPU- fra 4.klasse i grunnskolen og ut vgs

Adjunkt med opprykk+lektor- fra 4.klasse i grunnskolen og ut vgs.

Er ikke adjunkt med tilleggsutdanning og opprykk det samme? Bare at oppsykk er det ",gammeldagse" begrepet?

Skrevet
:O Føler meg ikke akkurat kompetent til å jobbe på vgs! Hehe. Tror jeg holder meg til barneskolen, kanskje helst småskoletrinnet også. Det faglige nivået er ikke så høyt her! :P Hehe.

Personlige syns jeg RENE faglærere bør holde seg unna 1-4. trinn, selv om de skulle ha den pedagogikken de trenger. Kontaktlæreren er en viktig person i skolehverdagen for de små.

Men man kan da være faglærer i grunnskolen uten å være faglærer med PPU?

For å være faglærer må du ha PPU, eller evt at man tar flere fag etter allmennlærerutdanningen. (Evt at man bruker det faget man evt har 60.studiepoeng i.

Skrevet
Er ikke adjunkt med tilleggsutdanning og opprykk det samme? Bare at oppsykk er det ",gammeldagse" begrepet?

Jo, jeg henger litt igjen når det gjelder uttrykkene opprykk, mellomfag osv hehe

Skrevet
Da er du oppe i 200 stp, er du det? Jeg vet virkelig ikke! Ville kanskje tatt meg en prat med studieveileder ved fakultetet eller lignende.

Adjunkt har 240 sp., ja.

Gjest Gjest_Britt_*
Skrevet
Adjunkt har 240 sp., ja.

Kjæmpetrivl'i yrke, heilt bæst! Glæde mæ til å gå laus på førsteklassingan :klemmer::)

Skrevet
Kjæmpetrivl'i yrke, heilt bæst! Glæde mæ til å gå laus på førsteklassingan :klemmer::)

Pøh. Jeg var lærer i 17 år og er sjeleglad det ble slutt. Hyggelig at du trives.

Skrevet (endret)

.

Endret av eilan

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...