AnonymBruker Skrevet 12. november 2016 #1142 Skrevet 12. november 2016 På 26. september 2016 den 17.27, strokenfroken skrev: Ingen som har noe erfaring med det? Sophie Elise hadde en litt lignende nese faktisk. Ta å sjekk eller kontakt henne. Den er ikke helt lik, men litt lik Anonymkode: 2f1a8...f78
AnonymBruker Skrevet 12. november 2016 #1143 Skrevet 12. november 2016 På 11. desember 2008 den 21.07, Gjest Gjest skrev: Jeg vil anbefale Oslo Plastikkirurgi, til alle som skal operere nesen. Kirurgen er høflig, imøtekommende og forståelsesfull. Han tar seg god tid med deg, tegner opp og forklare nøye, tar bilder og viser deg på pcn hvordan resultatet vil bli, han spør deg om det er noe du lurer på, og tar seg god tid til å besvare alle spørsmål. Han er veldig nøye på at resultatet skal bli pent og se naturlig ut, og at du skal bli fornøyd. Og best av alt: Man får gratis korrigerende operasjon inntil et år etter den første operasjonen, dersom man er misfornøyd. Dessuten er klinikken en av de desidert billigste i Oslo. Full neseplastikk koster 30 000 kr! Hvordan tror du prisene er på det nå? Er de like billige? Har du operert deg der? Anonymkode: 2f1a8...f78
Limanie55 Skrevet 12. november 2016 #1144 Skrevet 12. november 2016 På 10.11.2016 den 19.50, Vilde86 skrev: Kan legge ut bilder snart:) Skal på kontroll i morgen for å sjekke at alt ser bra ut ift. hevelse og generelt resultat. Herlig gikk kontrollen bra? Er du fornøyd med resultatet hittil? Synes det er så vanskelig å vite hvem man skal velge fordi det er så få erfaringer ang. Neseoperasjoner i Norge!
AnetteH889 Skrevet 15. november 2016 #1145 Skrevet 15. november 2016 Hei! Noen som har operert hos enten Bjørn Rosenberg på Privathospitalet, eller hos Dr. Emmes på Plastikkirurgisk institutt i Bergen? Var på privathospitalet, og der redigerer de ikke bilder fordi de er redd for å gi urealistiske forhåpninger..Synes det er skummelt å legge seg under kniven, uten at en har fått sett nogenlunde hvordan det kan bli seende ut.
AnonymBruker Skrevet 15. november 2016 #1146 Skrevet 15. november 2016 8 minutter siden, AnetteH889 skrev: Hei! Noen som har operert hos enten Bjørn Rosenberg på Privathospitalet, eller hos Dr. Emmes på Plastikkirurgisk institutt i Bergen? Var på privathospitalet, og der redigerer de ikke bilder fordi de er redd for å gi urealistiske forhåpninger..Synes det er skummelt å legge seg under kniven, uten at en har fått sett nogenlunde hvordan det kan bli seende ut. Null erfaring. Aldri hørt om. Tror du burde finne noen andre. Finnes falske kirugiklinikker sikkert også. Skal ta operasjon selv, men da skal jeg finne noen som er dyktige. Anonymkode: 2f1a8...f78
AnetteH889 Skrevet 15. november 2016 #1147 Skrevet 15. november 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Null erfaring. Aldri hørt om. Tror du burde finne noen andre. Finnes falske kirugiklinikker sikkert også. Skal ta operasjon selv, men da skal jeg finne noen som er dyktige. Anonymkode: 2f1a8...f78 Hva med Dr. Emmes da? Han fikk jeg et godt inntrykk av, og har lest flere positive opplevelser her inne om han.
AnonymBruker Skrevet 15. november 2016 #1148 Skrevet 15. november 2016 På 14. oktober 2016 den 19.21, Vilde86 skrev: Hei alle sammen! Jeg har lest hele denne tråden mens jeg har mannet meg opp til operasjon og tenkte at jeg kunne dele min historie i håp om at det kan hjelpe noen andre som vurderer operasjon:) Jeg brakk nesen min når jeg var 13 år gammel og det grodde veldig skjevt. Hadde en stor hump på neseryggen, veldig skjev neserygg og blokkert luftvei. Er nå 30 år og begynte å føle meg klar for operasjon. Har tenkt på det veldig lenge, men har vært utrolig redd da det virker så brutalt. De siste par årene har jeg vært på to konsultasjoner, en på Privathospitalet i Bergen hos Dr. Bjørg Rosenberg og en på Akademiklinikken i Oslo hos Dr. Bjørn Tvedt. Sistnevnte er kjent for å være den beste i Norge på neser og er i tillegg til å være plastisk kirurg også overlege ØNH, så både form og funksjon blir ivaretatt. Prisen på de to klinikkene varierer en del, i Bergen lå det på i overkant av 40 000 kr mens det i Oslo på AK kostet 58 000. Jeg hoppet i det og operererte meg hos Bjørn Tvedt på mandag. Jeg var grusomt nervøs da jeg ikke hadde operert før og hadde gruet meg til dette så lenge og bygget opp skrekken i hodet. Det hadde jeg ikke trengt å gjøre, for til å se såpass brutalt ut har det ikke vært ille i det hele tatt. Jeg våknet fra narkosen klar for å dra hjem. Ingen bivirkninger, ingen kvalme, ingen vondt. Dro etter at jeg hadde fått varmen i meg og spist en skive og formen har vært veldig fin siden. Har hatt veldig lite hevelse, nesten ingen blåmerker og virkelig ingen smerte i det hele tatt. Hadde pakning i nesen de to første dagene så var ganske tett, men dette var i grunn ikke så plagsomt, mest greit for å slippe dryppingen fra nesen. Disse var det litt ubehagelig å fjerne, men ikke vondt i det hele tatt og over på kort tid. Nå har det gått 5 dager og gipsen skal av på mandag. Så langt har det ikke vært vondt, skummelt eller traumatiserende i det hele tatt, så hvis du vurderer det sterkt og er veldig redd håper jeg at dette kan hjelpe deg da det var meg inntil mandag som var. Still gjerne spørsmål dersom du har noen! Noen tips til andre som skal opereres: 1. invester i en god nakkepute da man må sitte oppreist når man sover for hevelsens del. Ha også mange, mange vanlige puter tilgjengelig slik at du kan bygge deg en lenestol i sengen. 2. Spar opp MYE underholdning i form av tv-serier og lydbøker, det blir utrolig kjedelig å sitte så mye inne. 3. begynn tidlig å ta tilskudd mot treg mage da det er veldig vanlig å få ekstrem forstoppelse av smertestillende og såpass lite bevegelse. Skulle ønske at noen hadde fortalt meg dette i forkant! 4. handle alt du trenger på apotek i forkant, alle resepter, mesoft kompresser i 5x5 og 10x10, saltvannsløsning, q-tips, arnika mot eventuell hevelse, kirurgteip, etc. 5. ha klart mye drikke og sugerør og vær forberedt på å spise mest myk mat. 6. dersom du har mulighet for å ha noen som hjelper deg litt hver dag er dette å anbefale da man alltid kommer på ting man trenger/har lyst på når man ikke har så lyst til å gå ut blant folk. 7. husk tørrshampo! Gleder meg veldig til å se resultatet av operasjonen på mandag og til å få av gipsen, har begynt å klø litt under all teipen! Lykke til alle dere andre som skal opereres i disse dager:) Er du fornøyd nå? Anonymkode: 2f1a8...f78
AnonymBruker Skrevet 15. november 2016 #1149 Skrevet 15. november 2016 8 minutter siden, AnetteH889 skrev: Hva med Dr. Emmes da? Han fikk jeg et godt inntrykk av, og har lest flere positive opplevelser her inne om han. Jeg hadde vært trygg på Dr. Haug. Er litt skeptisk på andre egentlig. Men husk en ting, ikke oppsøk spesialister i Øre/nese-hals, men spesialister i kirugi. Mange som har oppsøkt feil leger og blitt misfornøyde. Prøvde å søke han opp, men finner ikke ut av hvor lang erfaring han har, vet du hvor lang erfaring han har? Anonymkode: 2f1a8...f78
AnonymBruker Skrevet 15. november 2016 #1150 Skrevet 15. november 2016 11 minutter siden, AnetteH889 skrev: Hva med Dr. Emmes da? Han fikk jeg et godt inntrykk av, og har lest flere positive opplevelser her inne om han. Ikke operer deg hos Burnæs iallfall, hørt mye negativt om han, men det er gammelt. Kan hende han har blitt flinkere også. Anonymkode: 2f1a8...f78 1
AnonymBruker Skrevet 15. november 2016 #1151 Skrevet 15. november 2016 19 minutter siden, AnetteH889 skrev: Hva med Dr. Emmes da? Han fikk jeg et godt inntrykk av, og har lest flere positive opplevelser her inne om han. Ta en tipp på side 23 på denne samtalen, skal være bilder av ei som fikk en kjempe velkykket operasjon. :-) Kanskje du skal finne ut hvor hun opererte seg? Anonymkode: 2f1a8...f78
AnetteH889 Skrevet 15. november 2016 #1152 Skrevet 15. november 2016 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Prøvde Dr.Emmes utdannet i hvert fall både Tyskland og Norge, og tror han har drevet klinikken siden tidlig 2000-tall. Fikk veldig godt inntrykk på konsultasjon, han tok seg god tid(konsultasjon i 1 time), så innvendig på nesen(opplevd at andre ikke gjør det), tok bilder, redigerte bilder. Var samtidig nøye på at det er et stort valg, og snakket mye om komplikasjoner også. På Privathospitalet hos Rosenberg gikk alt veldig fort, redigerte ikke bilder, tittet ikke inn i nesen etc. Følte ikke han brydde seg om meg.
AnetteH889 Skrevet 17. november 2016 #1153 Skrevet 17. november 2016 (endret) Hei igjen. Er det noen som har utført neseoperasjon i lokalbedøvelse med likegladsprøyte? Operasjonen min vil koste 50 000 med denne, men omtrent 58 000 i narkose. På grunn av prisen frister det selvfølgelig å operere uten narkose, men jeg skal gjennomgå en såkalt ''åpen'' operasjon, slik at jeg ikke vet om jeg vil klare det med kun lokalbedøvelse og likegladsprøyte. Endret 17. november 2016 av AnetteH889
AnonymBruker Skrevet 18. november 2016 #1154 Skrevet 18. november 2016 På 17. november 2016 den 20.32, AnetteH889 skrev: Hei igjen. Er det noen som har utført neseoperasjon i lokalbedøvelse med likegladsprøyte? Operasjonen min vil koste 50 000 med denne, men omtrent 58 000 i narkose. På grunn av prisen frister det selvfølgelig å operere uten narkose, men jeg skal gjennomgå en såkalt ''åpen'' operasjon, slik at jeg ikke vet om jeg vil klare det med kun lokalbedøvelse og likegladsprøyte. Hei. Man skal ikke kjenne så mye i lokalbedøvelse. Muligens det kiler. Men hva er det du skal operere isåfall? For det spørs helt på hva du skal operere fpr å vite om dette skal være smertefult. Er selvførgelig mest behagelig med narkose. Tror kanskje jeg hadde valgt lokalbedøvelse om de virkelig er så dyre på narkose. Anonymkode: 2f1a8...f78
AnonymBruker Skrevet 19. november 2016 #1155 Skrevet 19. november 2016 På 17. november 2016 den 20.32, AnetteH889 skrev: Hei igjen. Er det noen som har utført neseoperasjon i lokalbedøvelse med likegladsprøyte? Operasjonen min vil koste 50 000 med denne, men omtrent 58 000 i narkose. På grunn av prisen frister det selvfølgelig å operere uten narkose, men jeg skal gjennomgå en såkalt ''åpen'' operasjon, slik at jeg ikke vet om jeg vil klare det med kun lokalbedøvelse og likegladsprøyte. Hva på nesen skal du fikse? Håper du gir tilbakemelding på hvordan det går 😁 Tror du kanskje burde ha narkose Anonymkode: 2f1a8...f78 1
AnetteH889 Skrevet 19. november 2016 #1156 Skrevet 19. november 2016 18 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei. Man skal ikke kjenne så mye i lokalbedøvelse. Muligens det kiler. Men hva er det du skal operere isåfall? For det spørs helt på hva du skal operere fpr å vite om dette skal være smertefult. Er selvførgelig mest behagelig med narkose. Tror kanskje jeg hadde valgt lokalbedøvelse om de virkelig er så dyre på narkose. Anonymkode: 2f1a8...f78 16 timer siden, AnonymBruker skrev: Hva på nesen skal du fikse? Håper du gir tilbakemelding på hvordan det går 😁 Tror du kanskje burde ha narkose Anonymkode: 2f1a8...f78 Jeg skal fikse en ganske stor hump på neseryggen, gjøre nesetippen mindre og løfte opp nesetippen. Har og skjev skillevegg. Så det er en ganske omfattende operasjon, spesielt ettersom det må gjennomføres ''åpent'' og. Tror nok det blir i narkose, til tross for prisen. Det er jo faktisk en operasjon med en varighet på omtrent 3,5 timer. Har lest litt på nettet om lokalbedøvelse + likegladsprøyte, der noen skriver det var helt greit, imens andre oppfattet det som ubehagelig. Tror jeg vil reagere på lydene, og det at det i tillegg er en operasjon som foregår rett foran øynene på deg. Lover å oppdatere om det blir operasjon
AnonymBruker Skrevet 19. november 2016 #1157 Skrevet 19. november 2016 15 minutter siden, AnetteH889 skrev: Jeg skal fikse en ganske stor hump på neseryggen, gjøre nesetippen mindre og løfte opp nesetippen. Har og skjev skillevegg. Så det er en ganske omfattende operasjon, spesielt ettersom det må gjennomføres ''åpent'' og. Tror nok det blir i narkose, til tross for prisen. Det er jo faktisk en operasjon med en varighet på omtrent 3,5 timer. Har lest litt på nettet om lokalbedøvelse + likegladsprøyte, der noen skriver det var helt greit, imens andre oppfattet det som ubehagelig. Tror jeg vil reagere på lydene, og det at det i tillegg er en operasjon som foregår rett foran øynene på deg. Lover å oppdatere om det blir operasjon Vet du om det er noe spesielt dyrere å gjerne hump på nesen, enn å kun fjerne brusk? Skal ta oprasjon etterhvert jeg også. Men vet ikke om jeg skal røre nesebenet mitt, har jo en bitteliten hump jeg vil fjerne, men er mest det å smale nesen min jeg ønsker. Det må du gjøre, det skal jeg også gjøre. Skal på kontulasjon i Mars tror jeg 😄 Får håpe oprasjonen gir en forskjell at det er verdt pengene. Er ganske drøyt dyrt å betale 60.000 🙄 Anonymkode: 2f1a8...f78
AnetteH889 Skrevet 19. november 2016 #1158 Skrevet 19. november 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vet du om det er noe spesielt dyrere å gjerne hump på nesen, enn å kun fjerne brusk? Skal ta oprasjon etterhvert jeg også. Men vet ikke om jeg skal røre nesebenet mitt, har jo en bitteliten hump jeg vil fjerne, men er mest det å smale nesen min jeg ønsker. Det må du gjøre, det skal jeg også gjøre. Skal på kontulasjon i Mars tror jeg 😄 Får håpe oprasjonen gir en forskjell at det er verdt pengene. Er ganske drøyt dyrt å betale 60.000 🙄 Anonymkode: 2f1a8...f78 Er usikker på prissettingen egentlig, men du skal vite at min operasjon ligger i det øverste sjiktet av pris. For øvrig ble jeg tilbudt operasjon for 46 000 kr i narkose på en annen klinikk, så prisene kan variere mye. Er vanskelig å si noe om pris før man har dratt på konsultasjon egentlig. Hvor vurderer du å dra på konsultasjon?
AnonymBruker Skrevet 19. november 2016 #1159 Skrevet 19. november 2016 10 minutter siden, AnetteH889 skrev: Er usikker på prissettingen egentlig, men du skal vite at min operasjon ligger i det øverste sjiktet av pris. For øvrig ble jeg tilbudt operasjon for 46 000 kr i narkose på en annen klinikk, så prisene kan variere mye. Er vanskelig å si noe om pris før man har dratt på konsultasjon egentlig. Hvor vurderer du å dra på konsultasjon? Skal du forminske nesetippen din veldig mye? Jeg har jo potetnese, ikke kjempe stor nese, men den er så potet at den ser mye større ut. Vil forminske hele nesen men regna med 50-60 lapper. Er kun brusk jeg skal ta, kanskje forminske neseborene også. På alris nobel clinic i oslo virker som de har stor erfaring. Men er dyrt der tror jeg. Anonymkode: 2f1a8...f78
AnetteH889 Skrevet 20. november 2016 #1160 Skrevet 20. november 2016 19 timer siden, AnonymBruker skrev: Skal du forminske nesetippen din veldig mye? Jeg har jo potetnese, ikke kjempe stor nese, men den er så potet at den ser mye større ut. Vil forminske hele nesen men regna med 50-60 lapper. Er kun brusk jeg skal ta, kanskje forminske neseborene også. På alris nobel clinic i oslo virker som de har stor erfaring. Men er dyrt der tror jeg. Anonymkode: 2f1a8...f78 Ikke veldig mye, er mer det at den har veldig lite brusk i seg og peker nedover, slik at han er nødt til å putte inn mer brusk/bein der. Hørt mye om Aleris Nobel Clinic, men jeg vil uansett anbefale deg til å dra på konsultasjon hvert fall to ulike steder. Da har du noe å sammenligne med
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå