AnonymBruker Skrevet 26. september 2016 #1121 Skrevet 26. september 2016 Den 8. august 2016 at 13.01, kulemannen skrev: Jeg er faktisk ikke fornøyd 9mnd etter operasjonen og selv Dr Haug sa at han ikke var fornøyd og ville ha meg tilbake for en ny operasjon. Jævla surt å måtte gå igjennom ny operasjon. Jeg vurderer å om jeg skal kreve en kompensasjon for det eller om jeg iallfall skal ta en operasjon et annet sted. Var fornøyd den første mnd, men så gikk hevelsen ned og nesen har falt lengre ned. Surt! Får du ikke ny operasjon dekket? Dette var et spesifikt punkt i avtalen min for et par år siden dersom resultatet ikke møtte de forventningene vi hadde blitt enige om før operasjon. Jeg ville ha følt det betryggende å høre at Haug selv ikke er fornøyd og oppfordrer til ny operasjon. Det hadde vel vært en god del verre dersom han ikke hadde sett noe galt med det endelige resultatet. Anonymkode: 075ec...252
Vilde86 Skrevet 14. oktober 2016 #1122 Skrevet 14. oktober 2016 Hei alle sammen! Jeg har lest hele denne tråden mens jeg har mannet meg opp til operasjon og tenkte at jeg kunne dele min historie i håp om at det kan hjelpe noen andre som vurderer operasjon:) Jeg brakk nesen min når jeg var 13 år gammel og det grodde veldig skjevt. Hadde en stor hump på neseryggen, veldig skjev neserygg og blokkert luftvei. Er nå 30 år og begynte å føle meg klar for operasjon. Har tenkt på det veldig lenge, men har vært utrolig redd da det virker så brutalt. De siste par årene har jeg vært på to konsultasjoner, en på Privathospitalet i Bergen hos Dr. Bjørg Rosenberg og en på Akademiklinikken i Oslo hos Dr. Bjørn Tvedt. Sistnevnte er kjent for å være den beste i Norge på neser og er i tillegg til å være plastisk kirurg også overlege ØNH, så både form og funksjon blir ivaretatt. Prisen på de to klinikkene varierer en del, i Bergen lå det på i overkant av 40 000 kr mens det i Oslo på AK kostet 58 000. Jeg hoppet i det og operererte meg hos Bjørn Tvedt på mandag. Jeg var grusomt nervøs da jeg ikke hadde operert før og hadde gruet meg til dette så lenge og bygget opp skrekken i hodet. Det hadde jeg ikke trengt å gjøre, for til å se såpass brutalt ut har det ikke vært ille i det hele tatt. Jeg våknet fra narkosen klar for å dra hjem. Ingen bivirkninger, ingen kvalme, ingen vondt. Dro etter at jeg hadde fått varmen i meg og spist en skive og formen har vært veldig fin siden. Har hatt veldig lite hevelse, nesten ingen blåmerker og virkelig ingen smerte i det hele tatt. Hadde pakning i nesen de to første dagene så var ganske tett, men dette var i grunn ikke så plagsomt, mest greit for å slippe dryppingen fra nesen. Disse var det litt ubehagelig å fjerne, men ikke vondt i det hele tatt og over på kort tid. Nå har det gått 5 dager og gipsen skal av på mandag. Så langt har det ikke vært vondt, skummelt eller traumatiserende i det hele tatt, så hvis du vurderer det sterkt og er veldig redd håper jeg at dette kan hjelpe deg da det var meg inntil mandag som var. Still gjerne spørsmål dersom du har noen! Noen tips til andre som skal opereres: 1. invester i en god nakkepute da man må sitte oppreist når man sover for hevelsens del. Ha også mange, mange vanlige puter tilgjengelig slik at du kan bygge deg en lenestol i sengen. 2. Spar opp MYE underholdning i form av tv-serier og lydbøker, det blir utrolig kjedelig å sitte så mye inne. 3. begynn tidlig å ta tilskudd mot treg mage da det er veldig vanlig å få ekstrem forstoppelse av smertestillende og såpass lite bevegelse. Skulle ønske at noen hadde fortalt meg dette i forkant! 4. handle alt du trenger på apotek i forkant, alle resepter, mesoft kompresser i 5x5 og 10x10, saltvannsløsning, q-tips, arnika mot eventuell hevelse, kirurgteip, etc. 5. ha klart mye drikke og sugerør og vær forberedt på å spise mest myk mat. 6. dersom du har mulighet for å ha noen som hjelper deg litt hver dag er dette å anbefale da man alltid kommer på ting man trenger/har lyst på når man ikke har så lyst til å gå ut blant folk. 7. husk tørrshampo! Gleder meg veldig til å se resultatet av operasjonen på mandag og til å få av gipsen, har begynt å klø litt under all teipen! Lykke til alle dere andre som skal opereres i disse dager:)
strokenfroken Skrevet 18. oktober 2016 #1123 Skrevet 18. oktober 2016 På 14.10.2016 den 19.21, Vilde86 skrev: Hei alle sammen! Jeg har lest hele denne tråden mens jeg har mannet meg opp til operasjon og tenkte at jeg kunne dele min historie i håp om at det kan hjelpe noen andre som vurderer operasjon:) Jeg brakk nesen min når jeg var 13 år gammel og det grodde veldig skjevt. Hadde en stor hump på neseryggen, veldig skjev neserygg og blokkert luftvei. Er nå 30 år og begynte å føle meg klar for operasjon. Har tenkt på det veldig lenge, men har vært utrolig redd da det virker så brutalt. De siste par årene har jeg vært på to konsultasjoner, en på Privathospitalet i Bergen hos Dr. Bjørg Rosenberg og en på Akademiklinikken i Oslo hos Dr. Bjørn Tvedt. Sistnevnte er kjent for å være den beste i Norge på neser og er i tillegg til å være plastisk kirurg også overlege ØNH, så både form og funksjon blir ivaretatt. Prisen på de to klinikkene varierer en del, i Bergen lå det på i overkant av 40 000 kr mens det i Oslo på AK kostet 58 000. Jeg hoppet i det og operererte meg hos Bjørn Tvedt på mandag. Jeg var grusomt nervøs da jeg ikke hadde operert før og hadde gruet meg til dette så lenge og bygget opp skrekken i hodet. Det hadde jeg ikke trengt å gjøre, for til å se såpass brutalt ut har det ikke vært ille i det hele tatt. Jeg våknet fra narkosen klar for å dra hjem. Ingen bivirkninger, ingen kvalme, ingen vondt. Dro etter at jeg hadde fått varmen i meg og spist en skive og formen har vært veldig fin siden. Har hatt veldig lite hevelse, nesten ingen blåmerker og virkelig ingen smerte i det hele tatt. Hadde pakning i nesen de to første dagene så var ganske tett, men dette var i grunn ikke så plagsomt, mest greit for å slippe dryppingen fra nesen. Disse var det litt ubehagelig å fjerne, men ikke vondt i det hele tatt og over på kort tid. Nå har det gått 5 dager og gipsen skal av på mandag. Så langt har det ikke vært vondt, skummelt eller traumatiserende i det hele tatt, så hvis du vurderer det sterkt og er veldig redd håper jeg at dette kan hjelpe deg da det var meg inntil mandag som var. Still gjerne spørsmål dersom du har noen! Noen tips til andre som skal opereres: 1. invester i en god nakkepute da man må sitte oppreist når man sover for hevelsens del. Ha også mange, mange vanlige puter tilgjengelig slik at du kan bygge deg en lenestol i sengen. 2. Spar opp MYE underholdning i form av tv-serier og lydbøker, det blir utrolig kjedelig å sitte så mye inne. 3. begynn tidlig å ta tilskudd mot treg mage da det er veldig vanlig å få ekstrem forstoppelse av smertestillende og såpass lite bevegelse. Skulle ønske at noen hadde fortalt meg dette i forkant! 4. handle alt du trenger på apotek i forkant, alle resepter, mesoft kompresser i 5x5 og 10x10, saltvannsløsning, q-tips, arnika mot eventuell hevelse, kirurgteip, etc. 5. ha klart mye drikke og sugerør og vær forberedt på å spise mest myk mat. 6. dersom du har mulighet for å ha noen som hjelper deg litt hver dag er dette å anbefale da man alltid kommer på ting man trenger/har lyst på når man ikke har så lyst til å gå ut blant folk. 7. husk tørrshampo! Gleder meg veldig til å se resultatet av operasjonen på mandag og til å få av gipsen, har begynt å klø litt under all teipen! Lykke til alle dere andre som skal opereres i disse dager:) Hvordan gikk det å ta av gipsen? 1
Vilde86 Skrevet 24. oktober 2016 #1124 Skrevet 24. oktober 2016 Hei:) Det gikk veldig fint! Gjorde ikke vondt i det hele tatt, enda jeg ikke hadde dusjet og fått gipsen våt i forkant slik de anbefalte. Fjernet også tre sting som satt helt ytterst i nesen, dette stakk litt men var heller ikke ille. Når jeg så meg i speilet så nesen veldig rett og fin ut i profil, men fortsatt litt skjev forfra grunnet hevelse. Nesebeinet har jo blitt filt og brukket og pga opprinnelig skjevhet måtte han jobbe mer med den ene siden enn den andre, så da gir det mening at det er mer hovent der også. Nå er det to uker siden operasjonen og nesen er fortsatt veldig hoven. Mesteparten av hevelsen går nok ned de neste 2-4 mnd, mens den siste resten (i tippen mest sannsynlig) kan ta opp mot et år å forsvinne. Teiper nesen hver dag for å forhindre at arrvev dannes mellom huden og beinet der det nå er åpent. Kirurgen anbefalte at man gjorde dette i minst en mnd da huden må få festet seg ordentlig igjen. Såvidt jeg forstod var dette viktig for å sikre best mulig resultat, så jeg går med teip hele døgnet selv om man kan unnlate dette på dagtid. Har du eller skal du operere selv?
strokenfroken Skrevet 24. oktober 2016 #1125 Skrevet 24. oktober 2016 12 timer siden, Vilde86 skrev: Hei:) Det gikk veldig fint! Gjorde ikke vondt i det hele tatt, enda jeg ikke hadde dusjet og fått gipsen våt i forkant slik de anbefalte. Fjernet også tre sting som satt helt ytterst i nesen, dette stakk litt men var heller ikke ille. Når jeg så meg i speilet så nesen veldig rett og fin ut i profil, men fortsatt litt skjev forfra grunnet hevelse. Nesebeinet har jo blitt filt og brukket og pga opprinnelig skjevhet måtte han jobbe mer med den ene siden enn den andre, så da gir det mening at det er mer hovent der også. Nå er det to uker siden operasjonen og nesen er fortsatt veldig hoven. Mesteparten av hevelsen går nok ned de neste 2-4 mnd, mens den siste resten (i tippen mest sannsynlig) kan ta opp mot et år å forsvinne. Teiper nesen hver dag for å forhindre at arrvev dannes mellom huden og beinet der det nå er åpent. Kirurgen anbefalte at man gjorde dette i minst en mnd da huden må få festet seg ordentlig igjen. Såvidt jeg forstod var dette viktig for å sikre best mulig resultat, så jeg går med teip hele døgnet selv om man kan unnlate dette på dagtid. Har du eller skal du operere selv? Jeg har lyst til det. Var hos Haug på Aleris men han sa det ikek var så mye å få gjort og var der i 5 min på konsultasjon. Synes han var skikkelig useriøs egentlig så ville ha en second opinion og sendte noen bilder til fornebuklinikken da og han sa jeg var hjertelig velkommen til en konsultasjon så ikke veit jeg. Så jeg lurer på å dra dit da
Vilde86 Skrevet 24. oktober 2016 #1126 Skrevet 24. oktober 2016 På 14.9.2008 den 14.27, Gjest Gjest M skrev: 10 minutter siden, strokenfroken skrev: Jeg har lyst til det. Var hos Haug på Aleris men han sa det ikek var så mye å få gjort og var der i 5 min på konsultasjon. Synes han var skikkelig useriøs egentlig så ville ha en second opinion og sendte noen bilder til fornebuklinikken da og han sa jeg var hjertelig velkommen til en konsultasjon så ikke veit jeg. Så jeg lurer på å dra dit da Kan jeg spørre hva det er du ønsker å fikse på? Kan virkelig anbefale Bjørg Tvedt. Har hørt fra mange, inkludert uavhengig helsepersonell at han er den beste i landet på neser. Han er jo også overlege i Øre, nese, hals i tillegg til å være plastisk kirurg, så han har mye kompetanse. Han er jo som leger flest ikke veldig snakkesalig, og bærer litt preg av at han er en veldig travel mann, men fikk svar på alt jeg lurte på når jeg var på konsultasjon. Øvrig personale på akademiklinikken er også utrolig flinke og hyggelige, så det er mange andre der som er mer enn villige til å svare på spørsmål. Jeg pepret de med epost en periode da jeg hadde så mange spørsmål, og fikk alltid rask tilbakemelding.
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2016 #1127 Skrevet 26. oktober 2016 Hei! Jeg har vært aktiv i denne tråden tidligere og lest alle 57 sidene, men ønsker allikevel å høre om flere kan dele sine erfaringer med kirurgen Morten Haug her! Jeg har nokså nylig vært på konsultasjon hos han, han fikset slik at jeg kunne få sett 3D simuleringen, og vi kom fram til samme konklusjon om hvilken endringer som vil bli fint til meg og mitt ansikt. Han tok seg god tid til meg på konsultasjonen, svarte på alt jeg spurte om og virket hyggelig. Eneste grunnen til at jeg i det hele tatt er i tvil er siden jeg har lest noen få dårlige omtaler, og selv om jeg har lest flest gode omtaler, så har de negative en tendens til å sette seg mer i minnet. Derfor vil jeg gjerne få høre om flere som har vært hos han, om de ble fornøyd med resultatet, om det ble noen komplikasjoner i etterkant osv! Setter pris på alle som tar seg tiden til å svare! -H Anonymkode: 45666...12d
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2016 #1128 Skrevet 27. oktober 2016 18 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei! Jeg har vært aktiv i denne tråden tidligere og lest alle 57 sidene, men ønsker allikevel å høre om flere kan dele sine erfaringer med kirurgen Morten Haug her! Jeg har nokså nylig vært på konsultasjon hos han, han fikset slik at jeg kunne få sett 3D simuleringen, og vi kom fram til samme konklusjon om hvilken endringer som vil bli fint til meg og mitt ansikt. Han tok seg god tid til meg på konsultasjonen, svarte på alt jeg spurte om og virket hyggelig. Eneste grunnen til at jeg i det hele tatt er i tvil er siden jeg har lest noen få dårlige omtaler, og selv om jeg har lest flest gode omtaler, så har de negative en tendens til å sette seg mer i minnet. Derfor vil jeg gjerne få høre om flere som har vært hos han, om de ble fornøyd med resultatet, om det ble noen komplikasjoner i etterkant osv! Setter pris på alle som tar seg tiden til å svare! -H Anonymkode: 45666...12d Hei Har dessverre ikke noe svar på det du lurer på, men er i akkurat samme situasjon selv. Har også vært på konsultasjon hos Morten Haug for en liten stund siden. Fikk et godt inntrykk av både han og klinikken, og synes 3D simuleringen var bra. Likevel er jeg litt usikker siden jeg ikke har vært på konsultasjon hos noen andre kirurger enda. Tenker det kan være lurt å få flere synspunkter, spesielt siden min operasjon blir av den "kompliserte" typen; høy, krum neserygg + ganske skjev nesetipp. Hadde det kun vært neseryggen jeg skulle fikse så hadde jeg nok booket operasjon da jeg var der, den er jo det "enkleste" å fikse. Det er nesetippen jeg er bekymret for - den kunne han ikke manipulere på 3D simuleringen nemlig, så syns det er vanskelig å se for seg et mulig resultat. Kan jeg spørre hvilket utgangspunkt du har? Og har du vært på flere konsultasjoner? I så fall hvor? - M Anonymkode: a234d...4fe
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2016 #1129 Skrevet 27. oktober 2016 Hei! Har tenkt å dra på konsultasjon, men er usikker på hvem jeg skal gå til. Jeg har en lang nese som jeg vil gjøre enda kortere. Vil ha en "søt" nese haha. Vet ikke hva man må beregne å komme opp i pris hvis man skal forkorte nesen? Ser at på f.eks akademiklinikken er prisene FRA 50 tusen hvis jeg ikke har sett feil. Hva har dere måttet betale? Anonymkode: 736cc...b78
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2016 #1130 Skrevet 27. oktober 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei Har dessverre ikke noe svar på det du lurer på, men er i akkurat samme situasjon selv. Har også vært på konsultasjon hos Morten Haug for en liten stund siden. Fikk et godt inntrykk av både han og klinikken, og synes 3D simuleringen var bra. Likevel er jeg litt usikker siden jeg ikke har vært på konsultasjon hos noen andre kirurger enda. Tenker det kan være lurt å få flere synspunkter, spesielt siden min operasjon blir av den "kompliserte" typen; høy, krum neserygg + ganske skjev nesetipp. Hadde det kun vært neseryggen jeg skulle fikse så hadde jeg nok booket operasjon da jeg var der, den er jo det "enkleste" å fikse. Det er nesetippen jeg er bekymret for - den kunne han ikke manipulere på 3D simuleringen nemlig, så syns det er vanskelig å se for seg et mulig resultat. Kan jeg spørre hvilket utgangspunkt du har? Og har du vært på flere konsultasjoner? I så fall hvor? - M Anonymkode: a234d...4fe Hei M! Jeg har selv bare vært på konsultasjon hos Morten Haug, og skal jeg ta operasjonen i Norge så blir det hos han. Jeg har en stund vurdert utlandet også, men det begynner å bli veldig risikabelt å skulle operere seg i utlandet med tanken på multiresisterende bakterier, får man en infeksjon etter operasjonen så kan det fort bli veldig skummelt. Jeg har en hump på neseryggen, og tippen min er nokså rund, så det jeg og han ble enige om var å gjøre tippen mer "trekantet", løfte den en liten anelse slik at den ikke henger, og så fjerne humpen og gjøre neseryggen litt lavere, men ikke for lav slik at tippen blir for framhevet. Er selv tippen jeg er mest nervøs for, vil ikke at den skal bli seende stor ut når neseryggen senkes.. syns det hele er veldig skummelt, men har ønsket å fikse nesen min helt siden jeg var 12 år, og er nå 22. Føler at til syvende å sist så må man bare ta en sjanse, la han gjøre jobben sin og håpe på det beste! Sa han noe om hva han kunne få til med nesetippen din? Skjønner at han ikke kunne manipulere det på 3d simuleringen, det klarte han heller ikke hundre prosent med min tipp, men virket han selvsikker på å få til å fikse den? -H Anonymkode: 45666...12d
Vilde86 Skrevet 27. oktober 2016 #1131 Skrevet 27. oktober 2016 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei! Har tenkt å dra på konsultasjon, men er usikker på hvem jeg skal gå til. Jeg har en lang nese som jeg vil gjøre enda kortere. Vil ha en "søt" nese haha. Vet ikke hva man må beregne å komme opp i pris hvis man skal forkorte nesen? Ser at på f.eks akademiklinikken er prisene FRA 50 tusen hvis jeg ikke har sett feil. Hva har dere måttet betale? Anonymkode: 736cc...b78 Jeg opererte meg på Akademiklinikken for to og en halv uke siden og er foreløpig veldig fornøyd! Prisen var ganske stiv, betalte 58 000 kr, men måtte fikse på en del da jeg hadde brukket nesen tidligere og den var veldig skjev. Bjørn Tvedt er kjent for å være den beste i landet på neser. Han gjør vanlig neseplastikk, men er også en av de få som er flinke nok til å ta rekonstruksjoner av neseoperasjoner som ikke har gått så bra, feks fra utlandet. Jeg er jo enda ganske hoven, så jeg kan ikke se sluttresultatet mitt, men så langt er den veldig rett og fin fra alle kanter og tippen ser veldig fin ut (fikk den gjort litt smalere). Om en liten stund, når hevelsen har gått litt mer ned kan jeg legge ut noen før/etter bilder hvis det kan være av interesse. Alt i alt er jeg veldig fornøyd med hele opplevelsen! Har ikke hatt narkose før, så har ikke noe å sammenligne med, men hadde aldri noen bivirkninger og følte meg frisk og fin rett etterpå. Hadde heller ikke hevelse eller blåmerker rundt øynene etterpå:)
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2016 #1132 Skrevet 27. oktober 2016 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei M! Jeg har selv bare vært på konsultasjon hos Morten Haug, og skal jeg ta operasjonen i Norge så blir det hos han. Jeg har en stund vurdert utlandet også, men det begynner å bli veldig risikabelt å skulle operere seg i utlandet med tanken på multiresisterende bakterier, får man en infeksjon etter operasjonen så kan det fort bli veldig skummelt. Jeg har en hump på neseryggen, og tippen min er nokså rund, så det jeg og han ble enige om var å gjøre tippen mer "trekantet", løfte den en liten anelse slik at den ikke henger, og så fjerne humpen og gjøre neseryggen litt lavere, men ikke for lav slik at tippen blir for framhevet. Er selv tippen jeg er mest nervøs for, vil ikke at den skal bli seende stor ut når neseryggen senkes.. syns det hele er veldig skummelt, men har ønsket å fikse nesen min helt siden jeg var 12 år, og er nå 22. Føler at til syvende å sist så må man bare ta en sjanse, la han gjøre jobben sin og håpe på det beste! Sa han noe om hva han kunne få til med nesetippen din? Skjønner at han ikke kunne manipulere det på 3d simuleringen, det klarte han heller ikke hundre prosent med min tipp, men virket han selvsikker på å få til å fikse den? -H Anonymkode: 45666...12d Takk for svar Så gøy å snakke med noen i samme båt! Synes også det er veldig skummelt. Var vel 12-13 selv når nesen begynte å plage meg, er 21 nå, så det er absolutt gjennomtenkt og det skal bli veldig deilig å kanskje få gjort noe med det snart. Ja, jeg er også redd at tippen skal virke større etter at neseryggen blir lavere - men det sa han ikke kom til å bli et problem. Syntes også at min tipp "henger" litt, men det sa han at den ikke gjør så da stoler jeg på han, hehe. Ellers så var han litt vag angående tippen synes jeg, sa vel bare at det eneste man kan gjøre der er å fjerne brusk fra begge sider (selv om den er skjev, der ble jeg litt overrasket) og så håpe på at brusken som ligger under er mer symmetrisk. Så han virket ikke veldig selvsikker der nei. Det hjalp ikke akkurat på skepsisen min Videre så fokuserte han bare på 3D simuleringen, neseryggen og at den ikke kom til å bli noe problem å fikse, nevnte ikke noe mer om tippen. Han virket generelt ganske stresset og kort i praten, og jeg var helt ærlig litt overveldet av hele situasjonen så jeg fikk vel kanskje ikke helt frem hvor usikker jeg faktisk er angående tippen. Største bekymringen min er vel at det skal bli fjernet for mye, og - worst case scenario - få en altfor liten, sammenklemt Michael Jackson-nesetipp, haha... Selv om jeg innerst inne tror at det ikke kommer til å skje med Haug, har både hørt og fikk inntrykk av at han heller fjerner for lite enn for mye. Skjønner selvfølgelig at han ikke kan garantere noe som helst, og at det er flere faktorer som spiller inn - alt er individuelt, brusk er veldig uforutsigbart osv. Det har jeg forberedt meg på hele tiden, og prøver å tenke mest mulig realistisk. Er ikke ute etter en perfekt nese, bare en som passer inn i mitt ansikt og ikke er så skjemmende. Og det er selvfølgelig supert at han er så ærlig og realistisk angående hva han kan få til, i stedet for å love gull og grønne skoger Men for 55 000,- så vil man liksom ha magefølelsen med på laget, og være rimelig sikker på at resultatet blir som ønsket. Har du tenkt til å operere deg i nærmeste fremtid eller er du bare i begynnelsen av planleggingen enda? - M Anonymkode: a234d...4fe
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2016 #1133 Skrevet 28. oktober 2016 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Takk for svar Så gøy å snakke med noen i samme båt! Synes også det er veldig skummelt. Var vel 12-13 selv når nesen begynte å plage meg, er 21 nå, så det er absolutt gjennomtenkt og det skal bli veldig deilig å kanskje få gjort noe med det snart. Ja, jeg er også redd at tippen skal virke større etter at neseryggen blir lavere - men det sa han ikke kom til å bli et problem. Syntes også at min tipp "henger" litt, men det sa han at den ikke gjør så da stoler jeg på han, hehe. Ellers så var han litt vag angående tippen synes jeg, sa vel bare at det eneste man kan gjøre der er å fjerne brusk fra begge sider (selv om den er skjev, der ble jeg litt overrasket) og så håpe på at brusken som ligger under er mer symmetrisk. Så han virket ikke veldig selvsikker der nei. Det hjalp ikke akkurat på skepsisen min Videre så fokuserte han bare på 3D simuleringen, neseryggen og at den ikke kom til å bli noe problem å fikse, nevnte ikke noe mer om tippen. Han virket generelt ganske stresset og kort i praten, og jeg var helt ærlig litt overveldet av hele situasjonen så jeg fikk vel kanskje ikke helt frem hvor usikker jeg faktisk er angående tippen. Største bekymringen min er vel at det skal bli fjernet for mye, og - worst case scenario - få en altfor liten, sammenklemt Michael Jackson-nesetipp, haha... Selv om jeg innerst inne tror at det ikke kommer til å skje med Haug, har både hørt og fikk inntrykk av at han heller fjerner for lite enn for mye. Skjønner selvfølgelig at han ikke kan garantere noe som helst, og at det er flere faktorer som spiller inn - alt er individuelt, brusk er veldig uforutsigbart osv. Det har jeg forberedt meg på hele tiden, og prøver å tenke mest mulig realistisk. Er ikke ute etter en perfekt nese, bare en som passer inn i mitt ansikt og ikke er så skjemmende. Og det er selvfølgelig supert at han er så ærlig og realistisk angående hva han kan få til, i stedet for å love gull og grønne skoger Men for 55 000,- så vil man liksom ha magefølelsen med på laget, og være rimelig sikker på at resultatet blir som ønsket. Har du tenkt til å operere deg i nærmeste fremtid eller er du bare i begynnelsen av planleggingen enda? - M Anonymkode: a234d...4fe Ja, var veldig gøy å snakke med noen som går igjennom akkurat det samme! Jeg sa det samme til han, at jeg synes tippen min henger en liten anelse, men han mente at den ikke gjorde det, men at han kunne løfte den bare litt slik at vi er sikker på at den ikke får et hengende utseende når han fjerner humpen på nesen. Åja, men har du et skjevt septum eller er det bare tippen din som er asymmetrisk? For hvis det kun er at tippen er asymmetrisk uten at septumet er skjevt så kan jeg skjønne hva han mener, men om selve septumet ditt er skjevt så syns jeg det hørtes litt merkelig ut.. Jeg hadde hørt på forhånd at han pleier å være ganske kort på konsultasjonene og at det virker som om han vil få det fort overstått, men jeg fikk personlig ikke noe inntrykk av at han var stresset eller noe slikt. Men enig med deg, jeg var så overveldet at jeg glemte en del av tingene jeg tenkte å spørre om, og følte at jeg ikke fikk stresset nok hvor viktig det ene og det andre var for meg. Men jeg fikk tatt opp det med at hvis jeg kommer tilbake og ikke er fornøyd og ikke syns resultatet ligner 3D simuleringen, hva han vil gjøre med en slik situasjon, og da sa han at han vil rette opp i det gratis hvis han ser det er noe han kan gjøre med det. Men da igjen, en av omtalene jeg leste som var negativ snakket om akkurat dette, at hun kom tilbake for hun var ikke fornøyd, men da fikk hun til svar at det ikke var noe han kunne gjøre med saken, og da er man jo like langt.. Men så er det alltid vanskelig å vite uten å ha sett hvilket resultat det var hun fikk, og hvilket utgangspunkt hun hadde, kanskje hun hadde urealistiske forventninger feks. Føler vi tenker ganske likt! Jeg går inn for en operasjon klar over at jeg ikke kommer til å komme ut av det med en perfekt liten nese, men forhåpentligvis en nese som er litt mer feminin og som jeg syns passer til mitt ansikt! Det jeg er mest redd for er at jeg skal ende opp med et resultat som jeg syns er verre enn den nesen jeg har nå.. Det syns jeg er sykt skremmende. Jeg har allerede vært i kontakt med klinikken i snart ett år, skrev til dem første gangen i nov 2015, der jeg sendte bilder osv. Så brukte jeg dette året på å spare. Planen er å ta operasjonen ganske så rett over nyttår, men jeg vil bare føle meg helt sikker på valget av klinikken først, derfor jeg spurte her inne for å se om det var flere som kunne dele sine erfaringer. Enn med deg, hvor langt har du kommet i hele prosessen? -H Anonymkode: 45666...12d
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2016 #1134 Skrevet 28. oktober 2016 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Ja, var veldig gøy å snakke med noen som går igjennom akkurat det samme! Jeg sa det samme til han, at jeg synes tippen min henger en liten anelse, men han mente at den ikke gjorde det, men at han kunne løfte den bare litt slik at vi er sikker på at den ikke får et hengende utseende når han fjerner humpen på nesen. Åja, men har du et skjevt septum eller er det bare tippen din som er asymmetrisk? For hvis det kun er at tippen er asymmetrisk uten at septumet er skjevt så kan jeg skjønne hva han mener, men om selve septumet ditt er skjevt så syns jeg det hørtes litt merkelig ut.. Jeg hadde hørt på forhånd at han pleier å være ganske kort på konsultasjonene og at det virker som om han vil få det fort overstått, men jeg fikk personlig ikke noe inntrykk av at han var stresset eller noe slikt. Men enig med deg, jeg var så overveldet at jeg glemte en del av tingene jeg tenkte å spørre om, og følte at jeg ikke fikk stresset nok hvor viktig det ene og det andre var for meg. Men jeg fikk tatt opp det med at hvis jeg kommer tilbake og ikke er fornøyd og ikke syns resultatet ligner 3D simuleringen, hva han vil gjøre med en slik situasjon, og da sa han at han vil rette opp i det gratis hvis han ser det er noe han kan gjøre med det. Men da igjen, en av omtalene jeg leste som var negativ snakket om akkurat dette, at hun kom tilbake for hun var ikke fornøyd, men da fikk hun til svar at det ikke var noe han kunne gjøre med saken, og da er man jo like langt.. Men så er det alltid vanskelig å vite uten å ha sett hvilket resultat det var hun fikk, og hvilket utgangspunkt hun hadde, kanskje hun hadde urealistiske forventninger feks. Føler vi tenker ganske likt! Jeg går inn for en operasjon klar over at jeg ikke kommer til å komme ut av det med en perfekt liten nese, men forhåpentligvis en nese som er litt mer feminin og som jeg syns passer til mitt ansikt! Det jeg er mest redd for er at jeg skal ende opp med et resultat som jeg syns er verre enn den nesen jeg har nå.. Det syns jeg er sykt skremmende. Jeg har allerede vært i kontakt med klinikken i snart ett år, skrev til dem første gangen i nov 2015, der jeg sendte bilder osv. Så brukte jeg dette året på å spare. Planen er å ta operasjonen ganske så rett over nyttår, men jeg vil bare føle meg helt sikker på valget av klinikken først, derfor jeg spurte her inne for å se om det var flere som kunne dele sine erfaringer. Enn med deg, hvor langt har du kommet i hele prosessen? -H Anonymkode: 45666...12d Nei det er vel rett og slett bare brusken på nesetippen som "ligger" skjevt. Så jeg skjønner absolutt hva han mener, høres jo logisk ut - bare veldig uforutsigbart. Tviler ikke et sekund på at han er veldig dyktig og at han vet hva han snakker om. Men det er akkurat det du nevner der jeg er så redd for; at jeg skal ha et helt annet bilde i hodet enn han, så hvis jeg skulle bli misfornøyd så ser ikke han problemet for han synes det ble vellykket... Tror nok mange slike negative omtaler rett og slett bunner i misforståelse mellom kirurg og pasient. Derfor jeg virkelig skulle ønske det gikk an å endre nesetippen også på den 3D simuleringen Så jeg ser for meg en konsultasjon til hos han før jeg bestemmer meg, for å være helt sikker på at vi er på samme side. Virker som vi tenker likt ja - blir nok januar på meg også Aller helst skulle jeg gjerne fått gjort det i år - alt er på plass og føler meg veldig klar for det nå (ble også ekstra giret av konsultasjonen, føltes plutselig så virkelig da) men fant ut at det blir vanskelig å få til mtp det praktiske. Blir lettest å ta et par uker ferie i januar, og siden jeg bor langt unna så krever det en del planlegging. Kan jeg spørre hva prisen blir på din operasjon? - M Anonymkode: a234d...4fe
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2016 #1135 Skrevet 28. oktober 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Nei det er vel rett og slett bare brusken på nesetippen som "ligger" skjevt. Så jeg skjønner absolutt hva han mener, høres jo logisk ut - bare veldig uforutsigbart. Tviler ikke et sekund på at han er veldig dyktig og at han vet hva han snakker om. Men det er akkurat det du nevner der jeg er så redd for; at jeg skal ha et helt annet bilde i hodet enn han, så hvis jeg skulle bli misfornøyd så ser ikke han problemet for han synes det ble vellykket... Tror nok mange slike negative omtaler rett og slett bunner i misforståelse mellom kirurg og pasient. Derfor jeg virkelig skulle ønske det gikk an å endre nesetippen også på den 3D simuleringen Så jeg ser for meg en konsultasjon til hos han før jeg bestemmer meg, for å være helt sikker på at vi er på samme side. Virker som vi tenker likt ja - blir nok januar på meg også Aller helst skulle jeg gjerne fått gjort det i år - alt er på plass og føler meg veldig klar for det nå (ble også ekstra giret av konsultasjonen, føltes plutselig så virkelig da) men fant ut at det blir vanskelig å få til mtp det praktiske. Blir lettest å ta et par uker ferie i januar, og siden jeg bor langt unna så krever det en del planlegging. Kan jeg spørre hva prisen blir på din operasjon? - M Anonymkode: a234d...4fe Ah, skjønner. Ja da virker det nok som om han iallefall bruker den eneste teknikken som blir mulig for det problemet. Men han har kanskje hatt slike tilfeller tidligere, at han har noe erfaring med det, eller spurte du ikke om det? En konsultasjon til er nok ikke dumt nei! Jeg bor selv i Trondheim, så har liksom ikke muligheten til å dra til Oslo så ofte. Så tror jeg satser på å få tatt en til prat med han rett før operasjonen, bare minne han på de tingene som er viktigst og sørge for at vi tenker det samme. Så gøy! Ja hadde selv ikke hatt noe i mot å få det overstått i år, men samtidig er det litt gøy med nytt år, ny nese! haha Jeg tenker å ta tre uker fri, slik at jeg har litt god tid på å bli vant til den nye nesen, vet mange kan bli litt deprimert første tiden etterpå fordi de ikke kjenner seg selv helt igjen med den nye nesen. Vil forberede meg på at det ikke blir en dans på roser de første ukene etter operasjonen. Prisen ble på 56 000,-. Stiv pris, men blir resultatet bra og jeg er fornøyd så vil det være verdt hver eneste krone. Ble din på 55 000 sa du ? Vi skulle nesten gått over til å skrive på melding kanskje, men vet ikke om det er mulig når begge er inne som anonym bruker? -H Anonymkode: 45666...12d
mulberry Skrevet 28. oktober 2016 #1136 Skrevet 28. oktober 2016 42 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ah, skjønner. Ja da virker det nok som om han iallefall bruker den eneste teknikken som blir mulig for det problemet. Men han har kanskje hatt slike tilfeller tidligere, at han har noe erfaring med det, eller spurte du ikke om det? En konsultasjon til er nok ikke dumt nei! Jeg bor selv i Trondheim, så har liksom ikke muligheten til å dra til Oslo så ofte. Så tror jeg satser på å få tatt en til prat med han rett før operasjonen, bare minne han på de tingene som er viktigst og sørge for at vi tenker det samme. Så gøy! Ja hadde selv ikke hatt noe i mot å få det overstått i år, men samtidig er det litt gøy med nytt år, ny nese! haha Jeg tenker å ta tre uker fri, slik at jeg har litt god tid på å bli vant til den nye nesen, vet mange kan bli litt deprimert første tiden etterpå fordi de ikke kjenner seg selv helt igjen med den nye nesen. Vil forberede meg på at det ikke blir en dans på roser de første ukene etter operasjonen. Prisen ble på 56 000,-. Stiv pris, men blir resultatet bra og jeg er fornøyd så vil det være verdt hver eneste krone. Ble din på 55 000 sa du ? Vi skulle nesten gått over til å skrive på melding kanskje, men vet ikke om det er mulig når begge er inne som anonym bruker? -H Anonymkode: 45666...12d Ja, det burde vi kanskje Slipper vi å spamme ned hele tråden, haha. Så da outer jeg meg selv send meg en melding! - M
Limanie55 Skrevet 2. november 2016 #1137 Skrevet 2. november 2016 På 27. oktober 2016 den 23.10, Vilde86 skrev: Jeg opererte meg på Akademiklinikken for to og en halv uke siden og er foreløpig veldig fornøyd! Prisen var ganske stiv, betalte 58 000 kr, men måtte fikse på en del da jeg hadde brukket nesen tidligere og den var veldig skjev. Bjørn Tvedt er kjent for å være den beste i landet på neser. Han gjør vanlig neseplastikk, men er også en av de få som er flinke nok til å ta rekonstruksjoner av neseoperasjoner som ikke har gått så bra, feks fra utlandet. Jeg er jo enda ganske hoven, så jeg kan ikke se sluttresultatet mitt, men så langt er den veldig rett og fin fra alle kanter og tippen ser veldig fin ut (fikk den gjort litt smalere). Om en liten stund, når hevelsen har gått litt mer ned kan jeg legge ut noen før/etter bilder hvis det kan være av interesse. Alt i alt er jeg veldig fornøyd med hele opplevelsen! Har ikke hatt narkose før, så har ikke noe å sammenligne med, men hadde aldri noen bivirkninger og følte meg frisk og fin rett etterpå. Hadde heller ikke hevelse eller blåmerker rundt øynene etterpå:) Jeg vurderer også å operere nesen hos bjørn Tvedt så hadde vært supert om du hadde lagt ut før og etter bilder!
Vilde86 Skrevet 10. november 2016 #1138 Skrevet 10. november 2016 På 2.11.2016 den 22.11, Limanie55 skrev: Jeg vurderer også å operere nesen hos bjørn Tvedt så hadde vært supert om du hadde lagt ut før og etter bilder! Kan legge ut bilder snart:) Skal på kontroll i morgen for å sjekke at alt ser bra ut ift. hevelse og generelt resultat.
AnonymBruker Skrevet 12. november 2016 #1139 Skrevet 12. november 2016 På 9. september 2008 den 11.30, Penny Lane skrev: Hm, ok....... Nå er gips og sånt tatt av, men den er blitt faktisk _mye_ større enn den noen gang har vært, å det er ikke bare pågrunna hevelse! formen på den er blitt formet slik at den ser 10 ganger så stor ut, æsj altså. Det var mye penger i vasken:P HEI, hvordan ser nesen din ut nå? Ble den smalere etter 1 år? Anonymkode: 2f1a8...f78
AnonymBruker Skrevet 12. november 2016 #1140 Skrevet 12. november 2016 På 8. august 2016 den 13.01, kulemannen skrev: Jeg er faktisk ikke fornøyd 9mnd etter operasjonen og selv Dr Haug sa at han ikke var fornøyd og ville ha meg tilbake for en ny operasjon. Jævla surt å måtte gå igjennom ny operasjon. Jeg vurderer å om jeg skal kreve en kompensasjon for det eller om jeg iallfall skal ta en operasjon et annet sted. Var fornøyd den første mnd, men så gikk hevelsen ned og nesen har falt lengre ned. Surt! Kunne du få den nye oprasjonen dekt/rabatt pga han selv ville operere deg fordi det ikke ble velllykket? Eller måtte du betale alt på nytt? Anonymkode: 2f1a8...f78
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå