Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
Den 5.7.2016 at 14.40, AnonymBruker skrev:

Er på 5. dagen etter operasjonen. 

Dag 1 etter operasjonen: verste dagen. Ingen smerter, men mye ubehag. Nesen rant hele tiden og jeg følte meg som om jeg var veldig forkjølet. Følte jeg hele tiden skulle nyse (av åpenbare grunner er ikke dette lurt). Øynene rant også. Vanskelig å få sove pga. veldig tørr munn. Hadde kjøpt meg gele mot munntørrhet på apoteket, men det hjalp bare litt. Måtte også skjære opp maten i bittesmå biter for å den inn i munnen. 

Dag 2 og 3 etter operasjonen: bedre i formen. Nesen og øynene rant mindre. Fremdeles ingen smerter. Har blitt litt gul under øynene. 

Dag 4: Jeg kunne endelig ta ut tampongene som var i nesen. Fikk beskjed om å gjøre dette selv, så gruet meg litt. Hadde også lest at dette visstnok var veldig vondt. Heldigvis stemte ikke det. Jeg opplevde det som ubehagelig, men følte ikke noe smerte. Var fantastisk å kunne puste igjen. Nå var det mye lettere å sove. Sluttet også å ta smertestillende den dagen. 

Dag 5: Føler meg som meg selv igjen. Ingen ubehag eller smerter. Har en del hevelse i kinnene, satser på at det går vekk snart. Er fremdeles litt gul under øynene. Gleder meg også til å vaske håret igjen, det er nasty fett nå. To dager til gipsen tas av. 

Anonymkode: 52901...b08

Spennende! Selv om det er veldig individuelt så er det godt å lese at det ikke føles vondt men mer som ubehag. Kan tenke meg du gleder deg til å se resultatet nå! Vet ikke om du har skrevet tidligere her inne, men kan jeg spørre hvem det var du opererte deg hos, og hva du fikk fikset på nesen? :)

Anonymkode: 45666...12d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Spennende! Selv om det er veldig individuelt så er det godt å lese at det ikke føles vondt men mer som ubehag. Kan tenke meg du gleder deg til å se resultatet nå! Vet ikke om du har skrevet tidligere her inne, men kan jeg spørre hvem det var du opererte deg hos, og hva du fikk fikset på nesen? :)

Jeg fikset min skjeve nesetipp, skjev nesevegg og hump på neseryggen. Var en ren kosmetisk operasjon som ble utført av Dr Emmes i Bergen. Så langt er jeg veldig fornøyd med opplevelsen. Ble veldig godt ivaretatt under operasjonen.

Ble ikke lagt i narkose, fikk lokalbedøvelse og en likegyldighetssprøyte. Det gikk veldig fint, man er ganske vekke og ser ingenting av blod og gørr. 

AnonymBruker
Skrevet

Fikk du se før og etter-bilder av operasjoner som Dr. Emmes hadde utført?

Anonymkode: ddb19...263

AnonymBruker
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fikk du se før og etter-bilder av operasjoner som Dr. Emmes hadde utført?

Anonymkode: ddb19...263

Fikk se et par bilder, ja. Har fått av bandasjen nå. Er MYE hevelse, men nesen er rett og fin. Hittil er jeg veldig fornøyd! 

Skrevet

Jeg er også på 5. dagen etter operasjonen nå - takk Gud i himmelen. Jeg mener ikke å klage over noe som er 100% selvforskyldt, men fy søren. La det være sagt: det er ikke bare bare å operere nesen! Det er jo greit at folk er klar over det, hvis de vurderer det selv :) 

Jeg hadde sterke smerter fra noen timer etter operasjonen (som var tidlig om morgenen) og til rundt 8-9 om kvelden. Jeg hulkegråt i 8 timer, uten stopp. Jeg fikk ikke noen effekt av de sterke smertestillende tablettene, noe som kanskje var det meste av grunnen til at jeg gråt så mye. Jeg ble veldig redd for at smertene ikke skulle gi seg når jeg ikke hadde noe å bekjempe de med, og når de også var helt uutholdelige å leve med. Jeg vred meg i smerte, liksom. Heldigvis ga den verste smerten seg om kvelden, og jeg sovnet. Pga narkosen er det dessverre umulig å få sove mer enn 2 minutter før man våkner igjen, så man ble jo mildt sagt gæren av å gjenta samme prosedyre 100 ganger i løpet av en natt. I tillegg kastet jeg opp flere ganger pga narkosen. Oppsummert vil jeg beskrive det hele som å ha ordentlig influensa! Fælt. 

Fra første dagen og til tredje dagen var ting generelt ubehagelig og jeg hadde ingen appetitt, så jeg spiste omtrent ingenting. Følte meg rastløs og slapp og rar. Fjerde dagen begynte jeg å spise litt mer, og på slutten av dagen følte jeg meg ganske bra! Nå går jeg rundt og gjør ting som vanlig, selv om jeg kanskje blir litt fortere sliten enn til vanlig. Pluss at det er jo litt mye trykk på nesen, pga gipsen. Gipsen gjør også at man føler seg forkjølet. Angående hevelse, så var jeg veldig hoven 1. og 2. dag, men har ikke blitt noe særlig blå (bortsett fra under det ene øyet). 

Håper ingen blir skremt av dette, men det var ihvertfall min erfaring! Ringte Morten Haug på kveldstid og plaget han den første dagen, og han var veldig hyggelig begge gangene jeg ringte ;) 

AnonymBruker
Skrevet
Den 9.7.2016 at 14.21, Daniella skrev:

Jeg er også på 5. dagen etter operasjonen nå - takk Gud i himmelen. Jeg mener ikke å klage over noe som er 100% selvforskyldt, men fy søren. La det være sagt: det er ikke bare bare å operere nesen! Det er jo greit at folk er klar over det, hvis de vurderer det selv :) 

Jeg hadde sterke smerter fra noen timer etter operasjonen (som var tidlig om morgenen) og til rundt 8-9 om kvelden. Jeg hulkegråt i 8 timer, uten stopp. Jeg fikk ikke noen effekt av de sterke smertestillende tablettene, noe som kanskje var det meste av grunnen til at jeg gråt så mye. Jeg ble veldig redd for at smertene ikke skulle gi seg når jeg ikke hadde noe å bekjempe de med, og når de også var helt uutholdelige å leve med. Jeg vred meg i smerte, liksom. Heldigvis ga den verste smerten seg om kvelden, og jeg sovnet. Pga narkosen er det dessverre umulig å få sove mer enn 2 minutter før man våkner igjen, så man ble jo mildt sagt gæren av å gjenta samme prosedyre 100 ganger i løpet av en natt. I tillegg kastet jeg opp flere ganger pga narkosen. Oppsummert vil jeg beskrive det hele som å ha ordentlig influensa! Fælt. 

Fra første dagen og til tredje dagen var ting generelt ubehagelig og jeg hadde ingen appetitt, så jeg spiste omtrent ingenting. Følte meg rastløs og slapp og rar. Fjerde dagen begynte jeg å spise litt mer, og på slutten av dagen følte jeg meg ganske bra! Nå går jeg rundt og gjør ting som vanlig, selv om jeg kanskje blir litt fortere sliten enn til vanlig. Pluss at det er jo litt mye trykk på nesen, pga gipsen. Gipsen gjør også at man føler seg forkjølet. Angående hevelse, så var jeg veldig hoven 1. og 2. dag, men har ikke blitt noe særlig blå (bortsett fra under det ene øyet). 

Håper ingen blir skremt av dette, men det var ihvertfall min erfaring! Ringte Morten Haug på kveldstid og plaget han den første dagen, og han var veldig hyggelig begge gangene jeg ringte ;) 

Huff stakkars! Veldig kjipt når smertestillende ikke funker i en slik situasjon.. Men fint du kom deg gjennom det til slutt! Fint at du oppdaterer, uansett om det er en negativ erfaring eller en god erfaring av det hele så er det veldig greit for oss andre som tenker å ta operasjonen å få et innblikk i hvordan man kan oppleve det i tiden etter operasjonen. Du skal ta gipsen av om to dager?

Vet ikke om du skrev det i et tidligere innlegg, men hva var det du fikset på nesen, hump på neseryggen eller nesetipp? Godt å høre at Morten var tilgjengelig for deg på tlf, syns det er så viktig dersom man skulle være bekymret for noe, å da vite at man får svar hvis man ringer.  

Oppdater gjerne etter du har tatt av gipsen! Syns det er så spennende å få høre andres erfaringer med Morten, siden det er han jeg skal til jeg også :)

• Liker 1
Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Huff stakkars! Veldig kjipt når smertestillende ikke funker i en slik situasjon.. Men fint du kom deg gjennom det til slutt! Fint at du oppdaterer, uansett om det er en negativ erfaring eller en god erfaring av det hele så er det veldig greit for oss andre som tenker å ta operasjonen å få et innblikk i hvordan man kan oppleve det i tiden etter operasjonen. Du skal ta gipsen av om to dager?

Vet ikke om du skrev det i et tidligere innlegg, men hva var det du fikset på nesen, hump på neseryggen eller nesetipp? Godt å høre at Morten var tilgjengelig for deg på tlf, syns det er så viktig dersom man skulle være bekymret for noe, å da vite at man får svar hvis man ringer.  

Oppdater gjerne etter du har tatt av gipsen! Syns det er så spennende å få høre andres erfaringer med Morten, siden det er han jeg skal til jeg også :)

Jo, takk for det :)  Nå skal jeg ta av gipsen om 1 dag, altså i morgen. Jeg gruer meg egentlig mest, tenk om man ikke blir fornøyd? Det er ganske... alvorlig. Men føler jeg og Morten var på bølgelengde når vi snakket om hvordan jeg ville ha det. Jeg har (forhåpentligvis) fjernet kul på neseryggen, thats it. Jeg var først på konsultasjon hos en annen klinikk (akademiklinikken) og fikk høre at de godt kunne fjerne kulen, men at nesen da kanskje ville bli seende for lang ut. Han foreslo derfor å gjøre en liten endring (ikke vet jeg hvordan man gjør det) slik at nesetippen hadde blitt løftet bittelitt opp. Her hadde de også sånn 3D-opplegg, så det var jo fint å se. MEN jeg opererte meg ikke der pga prisen. Hos Morten Haug fikk jeg bare beskjed om at vi godt kan fjerne kul og at "tippen er det jo ikke noe særlig å gjøre med". Han sa også at han heller syns nesen ville virke kortere hvis kulen fjernes. Altså helt motstridende meninger! JEG var enig med Morten, så da ble det der. Dessuten har jeg ikke noe imot at nesen virker lang :) 

Eller.. spør meg igjen i morgen, så får vi se hva jeg tenker da. 

AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, Daniella skrev:

Jo, takk for det :)  Nå skal jeg ta av gipsen om 1 dag, altså i morgen. Jeg gruer meg egentlig mest, tenk om man ikke blir fornøyd? Det er ganske... alvorlig. Men føler jeg og Morten var på bølgelengde når vi snakket om hvordan jeg ville ha det. Jeg har (forhåpentligvis) fjernet kul på neseryggen, thats it. Jeg var først på konsultasjon hos en annen klinikk (akademiklinikken) og fikk høre at de godt kunne fjerne kulen, men at nesen da kanskje ville bli seende for lang ut. Han foreslo derfor å gjøre en liten endring (ikke vet jeg hvordan man gjør det) slik at nesetippen hadde blitt løftet bittelitt opp. Her hadde de også sånn 3D-opplegg, så det var jo fint å se. MEN jeg opererte meg ikke der pga prisen. Hos Morten Haug fikk jeg bare beskjed om at vi godt kan fjerne kul og at "tippen er det jo ikke noe særlig å gjøre med". Han sa også at han heller syns nesen ville virke kortere hvis kulen fjernes. Altså helt motstridende meninger! JEG var enig med Morten, så da ble det der. Dessuten har jeg ikke noe imot at nesen virker lang :) 

Lykke til i morgen! Kjedelig at du hadde så fæle dager etter operasjonen. Jeg skal på konsultasjon på torsdag og få fjernet stingene. Etter det kan jeg endelig gå ut i offentligheten! Glede! 

Skrevet
6 timer siden, Daniella skrev:

Ja skjønner det, den tanken om "hva om jeg ikke blir fornøyd?" har jeg veldig ofte.. 
Men har fått inntrykk av at han er ganske så dyktig i det han gjør, så tror ikke du har noe å bekymre deg for!

Masse lykke til i morgen! :)

Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Lykke til i morgen! Kjedelig at du hadde så fæle dager etter operasjonen. Jeg skal på konsultasjon på torsdag og få fjernet stingene. Etter det kan jeg endelig gå ut i offentligheten! Glede! 

Tusen takk :) Det blir bra å kunne gå ut i offentligheten igjen! :) 

AnonymBruker
Skrevet
Den 10.7.2016 at 16.08, Daniella skrev:

Gikk det fint å ta av gipsen? Håper du ble fornøyd med resultatet! :)

Skrevet
Den 10. juli 2016 at 22.45, Daniella skrev:

Tusen takk :) Det blir bra å kunne gå ut i offentligheten igjen! :) 

Ble du fornøyd, Daniella? :)

Skrevet (endret)

Ops, skjønner det kan se ut som at jeg ikke ble fornøyd med resultatet når det gikk så lang tid før jeg fikk surret meg inn her! Men: jeg ble fornøyd! :) Det første jeg tenkte når jeg så meg i speilet var at jeg så helt lik ut. Så da ble jeg litt sånn: okei, det var de pengene rett ut vinduet. Heldigvis hadde jeg før-bilder, så med en gang jeg fikk tatt et etter-bilde så jeg jo at det absolutt var forskjell. I ettertid har jeg funnet ut at det er veldig positivt at jeg ikke så noen særlig forskjell med èn gang :) Er ingen andre jeg har møtt som har sagt noe heller (men har ikke møtt nærmeste familie enda). Nesen er ikke 100% rett, men jeg er usikker på om den bittelille kulen som er igjen er hevelse eller om det ble sånn... Uansett tenker jeg ikke noe over det. Hvis den ikke forsvinner, så ser jeg mer ut som meg selv uansett, og hvis den forsvinner så har jeg en helt rett nese. Begge deler er greit for meg! 

Det har ikke gått opp for meg helt enda, det er rart å ta på nesen og kjenne at kulen ikke er der... samtidlig er det utrolig hvor fort jeg har lagt bak meg alt sammen, på en måte :) Smerten er ihvertfall glemt! 

Endret av Daniella
  • 4 uker senere...
Skrevet

Jeg er faktisk ikke fornøyd 9mnd etter operasjonen og selv Dr Haug sa at han ikke var fornøyd og ville ha meg tilbake for en ny operasjon. Jævla surt å måtte gå igjennom ny operasjon. Jeg vurderer å om jeg skal kreve en kompensasjon for det eller om jeg iallfall skal ta en operasjon et annet sted.

Var fornøyd den første mnd, men så gikk hevelsen ned og nesen har falt lengre ned. Surt!

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, kulemannen skrev:

Jeg er faktisk ikke fornøyd 9mnd etter operasjonen og selv Dr Haug sa at han ikke var fornøyd og ville ha meg tilbake for en ny operasjon. Jævla surt å måtte gå igjennom ny operasjon. Jeg vurderer å om jeg skal kreve en kompensasjon for det eller om jeg iallfall skal ta en operasjon et annet sted.

Var fornøyd den første mnd, men så gikk hevelsen ned og nesen har falt lengre ned. Surt!

Åh så kjipt! Falt lengre ned, som i at nesetippen "henger" eller? Men sa han at du får neste operasjon gratis da for å rette opp i feilen, eller mener han at du må betale for det? 
Kan tenke meg det er veldig surt å måtte gå igjennom det hele en gang til..  

AnonymBruker
Skrevet

Hei til dere som har operert nesen :) beklager litt avsporing her, men jeg har noen spørsmål til dere: hvor gamle er dere, og hvordan har dere tatt dere råd til operasjon? Jeg er selv 20 år og har hatet nesen min helt siden jeg gikk på barneskolen. Jeg tenker ofte på at jeg en dag i fremtiden kommer til å ta en operasjon. Hadde jeg hatt mulighet til å gjøre det nå hadde jeg ikke nølet. Eneste problemet mitt er familien, og generelt miljøet mitt sitt moralsyn. Alt av kosmetiske inngrep er "fyfy", til og med farging av håret blir sett på som jålete. Jeg er en ganske anonym person, noe jeg liker, men er redd for å få et skikkelig stempel av familien og miljøet om jeg opererer nesen i fremtiden. Hva er deres erfaring med dette? Og hvordan har dere tatt råd når det er veldig dyrt, pluss eneste vinning er endring på utseende? Tusen takk for svar! :) 

Anonymkode: 0c18d...e32

Skrevet

Jeg har veldig lyst til å operere nesa mi. Har vært plaget med den utrolig lenge. Den er lang, tynn og så har jeg et hakk i den som irriterer meg. Er det mulig å få operert til en søt kort nese eller kan de ikke operere den kortere?

Anonymkode: 736cc...b78

Skrevet
Den 9.8.2016 at 14.18, AnonymBruker skrev:

Hei til dere som har operert nesen :) beklager litt avsporing her, men jeg har noen spørsmål til dere: hvor gamle er dere, og hvordan har dere tatt dere råd til operasjon? Jeg er selv 20 år og har hatet nesen min helt siden jeg gikk på barneskolen. Jeg tenker ofte på at jeg en dag i fremtiden kommer til å ta en operasjon. Hadde jeg hatt mulighet til å gjøre det nå hadde jeg ikke nølet. Eneste problemet mitt er familien, og generelt miljøet mitt sitt moralsyn. Alt av kosmetiske inngrep er "fyfy", til og med farging av håret blir sett på som jålete. Jeg er en ganske anonym person, noe jeg liker, men er redd for å få et skikkelig stempel av familien og miljøet om jeg opererer nesen i fremtiden. Hva er deres erfaring med dette? Og hvordan har dere tatt råd når det er veldig dyrt, pluss eneste vinning er endring på utseende? Tusen takk for svar! :) 

Anonymkode: 0c18d...e32

Jeg er ihvertfall 26 år, og tok meg rett og slett bare råd. Har nettopp fått min første "ordentlige" jobb etter endt utdannelse og har ikke spart opp noe penger enda, så jeg tenkte på en måte at: jaja, da kan jeg jo vente enda litt til med å begynne å spare. Det fins ikke noe i verden jeg kunne prioritert over dette, bortsett fra mat og tak over hodet. Men så har jeg jo ingen andre enn meg selv å ta vare på heller, da jeg ikke har barn. Jeg hadde akkurat de samme tankene som deg angående familien, forresten, og jeg løste det ved ikke å si noe. Ingen som har sagt noe enda! Jeg sier ikke at det var en optimal løsning forresten, men uansett må du gjøre det som føles riktig for DEG. Skjønner hva du sier med at eneste vinning er endring på utseende, men da pleier jeg å sammenligne det med andre ting som folk bruker penger på i det landet her. F.eks. ferieturer som folk drar på om sommeren. Sier ikke at ALLE har råd til det, men det er jammen mange som bruker en sum bortimot en neseoperasjon på reising. Og siden jeg ikke er såå glad i å reise, så tenker jeg: jaja! Da bruker jeg heller pengene mine på dette.  

• Liker 1
  • 3 uker senere...
Skrevet

Heisann :)

Er ei jente på 27 år som vurderer å operere nesa mi. Har hatt komplekser for den så lenge jeg kan huske men bare blitt verre jo eldre jeg blir. Mitt problem er at den henger. Altså det i midten henger ned. Vanskelig å forklare men litt sånn som Sarah Michelle Gellar. Hun er jo så pen så prøver liksom å tenke at "åh hun har samme nese" men den ser bare å så stygg ut altså. I tillegg har jeg en sånn liten "føflekk" på tuppen av nesen så jeg selv mener jeg ser ut som en heks, haha.

Er det noen som har noe erfaring med sånn nese? Om det er mulig å operere og resultat. Hadde blitt superglad!!!

6248-sarah-michelle-gellar.jpg

• 3 uker senere...
Skrevet
Den ‎07‎.‎09‎.‎2016 at 16.58, strokenfroken skrev:

Heisann :)

Er ei jente på 27 år som vurderer å operere nesa mi. Har hatt komplekser for den så lenge jeg kan huske men bare blitt verre jo eldre jeg blir. Mitt problem er at den henger. Altså det i midten henger ned. Vanskelig å forklare men litt sånn som Sarah Michelle Gellar. Hun er jo så pen så prøver liksom å tenke at "åh hun har samme nese" men den ser bare å så stygg ut altså. I tillegg har jeg en sånn liten "føflekk" på tuppen av nesen så jeg selv mener jeg ser ut som en heks, haha.

Er det noen som har noe erfaring med sånn nese? Om det er mulig å operere og resultat. Hadde blitt superglad!!!

6248-sarah-michelle-gellar.jpg

Ingen som har noe erfaring med det?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...