Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja tror nok også at det blir absolutt verdt det! hmm, googlet hvordan å få av sånne rester av teip fra huden, og da kom det opp at Isopropylalkohol er et godt middel å bruke for akkurat det. Du får sikkert kjøpt det på apoteket. Og ellers så sto det at shampoo, olje og vaselin også skulle hjelpe! :)

Anonymkode: 45666...12d

Takk!😊

Skrevet

Hei!

Har begynt å smått lese på denne tråden for å vite erfaringer fra folk, ganske lang tråd:p

Jeg vurderer å ta en neseoperasjon i løpet av året. Har lyst til å fikse på en hump på nesen og gjøre nesen rettere (skjev nese)

Noen som har gjort denne typer operasjon før og kan dele sine erfaringer? Tror jeg kanskje velger enten akademiklinikken eller Nobel da det ser ut som folk har gode erfaringer herfra.

Takker for alle innspill

Skrevet
Den 19. februar 2016 at 23.12, AnonymBruker skrev:

Ja tror nok også at det blir absolutt verdt det! hmm, googlet hvordan å få av sånne rester av teip fra huden, og da kom det opp at Isopropylalkohol er et godt middel å bruke for akkurat det. Du får sikkert kjøpt det på apoteket. Og ellers så sto det at shampoo, olje og vaselin også skulle hjelpe! :)

Har du blitt satt opp for operasjon enda?:)

Skrevet
2 timer siden, jenta91 skrev:

Har du blitt satt opp for operasjon enda?:)

Har ikke fått en dato enda, men har pratet med dem om å dra på konsultasjon i januar 2017, og operasjonen blir rundt om April - Mai i 2017. Trenger ett år på å få spart opp pengene.. :) 

Skrevet
Den 17.2.2016 at 22.56, jenta91 skrev:

Var inne idag for å ta bort rørene i nesa og skjoldet som var oppå nesa. Hele prosessen gikk kjempefint. Gjorde ikke særlig vondt å ta de av. Var SÅ godt å få pustet ordentlig! Var veldig spent på å se resultatet.. Ble veldig fornøyd når jeg så resultatet! Han sa jeg hadde en litt vanskelig og uvanlig nesetipp, og at den var litt vanskelig å gjøre mindre. Dette har han klart men alikevel klart å holde nesa naturlig og ikke gjort den totalt annerledes. Klumpenesetippen er borte, nå er den rett og ser generelt mindre ut. Tanta mi klarte ikke å ta øyene fra den nye nesa mi etterpå! :D Den er jo fortsatt veldig hoven så den vil enda gå litt ned.. Han teipet nesa mi godt og på en måte teipet nesetippen nedover (jeg vil ikke ha oppstoppernese). Han sa jeg burde tape nesa på kvelden og nettene i et pr mnd. Alt i alt er jeg så fornøyd! Endelig! :)

Hei igjen! :) Hvordan går det med deg nå? Har hevelsen gått litt ned og er du fortsatt fornøyd? :) 

Skrevet
Den 25. februar 2016 at 21.48, AnonymBruker skrev:

Hei igjen! :) Hvordan går det med deg nå? Har hevelsen gått litt ned og er du fortsatt fornøyd? :) 

Hei!:) Ja det går kjempefint! Hevelsen er gått mye ned, fortsatt litt i tuppen. Jeg er såå fornøyd, selvtillitten min har endret seg drastisk. Sykt herlig å få bort den runde potetnesa. Åh, kan ikke forklares hvordan følelsen er :) Teiper fortsatt nesa hver kveld og nesa er enda litt følsom. Det andre neseboret er litt smalere enn den andre, men mistenke det e pga hevelsen. Men den var litt mindre før operasjonen og, så bryr meg lite om akkurat det.

Skrevet

ååh så herlig! Det er _veldig_ normalt at neseborene er forskjellig i starten pga hevelsen, etter en måned eller to så vil de i de aller fleste tilfeller gå tilbake til å være ca helt like :) Kjenner jeg blir skikkelig gira på å få tatt operasjonen,can't wait! Tror det er bare fint å gå med teipen på nesa så lenge som mulig, både for hevelsen sin del og for å sørge for at nesa holder den formen som er ønsket. Gjerne oppdater igjen senere, syns det er så spennende :D 

Skrevet
Den 28.2.2016 at 18.48, jenta91 skrev:

Hei!:) Ja det går kjempefint! Hevelsen er gått mye ned, fortsatt litt i tuppen. Jeg er såå fornøyd, selvtillitten min har endret seg drastisk. Sykt herlig å få bort den runde potetnesa. Åh, kan ikke forklares hvordan følelsen er :) Teiper fortsatt nesa hver kveld og nesa er enda litt følsom. Det andre neseboret er litt smalere enn den andre, men mistenke det e pga hevelsen. Men den var litt mindre før operasjonen og, så bryr meg lite om akkurat det.

ååh så herlig! Det er _veldig_ normalt at neseborene er forskjellig i starten pga hevelsen, etter en måned eller to så vil de i de aller fleste tilfeller gå tilbake til å være ca helt like :) Kjenner jeg blir skikkelig gira på å få tatt operasjonen,can't wait! Tror det er bare fint å gå med teipen på nesa så lenge som mulig, både for hevelsen sin del og for å sørge for at nesa holder den formen som er ønsket. Gjerne oppdater igjen senere, syns det er så spennende :D 

Skrevet
Den ‎29‎.‎02‎.‎2016 at 19.34, AnonymBruker skrev:

ååh så herlig! Det er _veldig_ normalt at neseborene er forskjellig i starten pga hevelsen, etter en måned eller to så vil de i de aller fleste tilfeller gå tilbake til å være ca helt like :) Kjenner jeg blir skikkelig gira på å få tatt operasjonen,can't wait! Tror det er bare fint å gå med teipen på nesa så lenge som mulig, både for hevelsen sin del og for å sørge for at nesa holder den formen som er ønsket. Gjerne oppdater igjen senere, syns det er så spennende :D 

Ja, kjenner jo at hevelsen enda er der så tror nok det enda vil skje litt forandringer etter at hevelsen gir seg. Denne helga har det vært full fart hele helgen med besøk og festing, så har i alle fall en natt uten å ha teip på. Ellers mye dansing og skubbing, så nesa har fått kjørt seg i helga, kanskje derfor den føles så øm og hoven ut nå. Anbefaler å ta det med ro de første ukene! Har ikke turt å trene enda, gikk en tur hvor jeg måtte opp en bakke, kjente ubehaget i nesa for å si det sånn! Ellers er det ganske kaldt her jeg bor nå og det kjennes at nesa er veldig følsom for kulde..
Håper nesa ikke forandrer seg så mye framover(annet enn at neseborene blir mindre stive og skeive), jeg ELSKER den! Hvis det er noen vurderer operasjon eller skal i operasjon og er litt i tvil så kan jeg gjerne sende deg et før og etter bilde. Sånn nese som jeg hadde før fant jeg ingen steder på nett, de før og etter bildene som jeg så her var jo helt latterlige, de hadde alle sammen mininese før operasjonen!.. Mye mer forskjell på min nese enn på de bildene for å si det sånn.
Er kjempebehagelig å bruke teipen, føler at nesa får masse støtte.. men HATER teiprestene som blir igjen på nesa. Er umulig å se fin ut dagen etterpå når man har hatt teipen på hele natta. Står og skrubber rundt nesa hele morgenen, også blir jeg kjemperød i trynet.. Not pretty! Gleder meg til jeg kan droppe teipen.. hadde kjøpt sånn teip da som ikke skal etterlate seg rester på huden men den var så dårlig, festet seg ikke ordentlig og våknet med teiperemsene på brystet..

Åh men livet med en nese man ikke hater.. LOVE IT!!! <3 Pappa hadde rett; det er rettogslett noe man ikke kan sette en prislapp på!

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, jenta91 skrev:

Ja, kjenner jo at hevelsen enda er der så tror nok det enda vil skje litt forandringer etter at hevelsen gir seg. Denne helga har det vært full fart hele helgen med besøk og festing, så har i alle fall en natt uten å ha teip på. Ellers mye dansing og skubbing, så nesa har fått kjørt seg i helga, kanskje derfor den føles så øm og hoven ut nå. Anbefaler å ta det med ro de første ukene! Har ikke turt å trene enda, gikk en tur hvor jeg måtte opp en bakke, kjente ubehaget i nesa for å si det sånn! Ellers er det ganske kaldt her jeg bor nå og det kjennes at nesa er veldig følsom for kulde..
Håper nesa ikke forandrer seg så mye framover(annet enn at neseborene blir mindre stive og skeive), jeg ELSKER den! Hvis det er noen vurderer operasjon eller skal i operasjon og er litt i tvil så kan jeg gjerne sende deg et før og etter bilde. Sånn nese som jeg hadde før fant jeg ingen steder på nett, de før og etter bildene som jeg så her var jo helt latterlige, de hadde alle sammen mininese før operasjonen!.. Mye mer forskjell på min nese enn på de bildene for å si det sånn.
Er kjempebehagelig å bruke teipen, føler at nesa får masse støtte.. men HATER teiprestene som blir igjen på nesa. Er umulig å se fin ut dagen etterpå når man har hatt teipen på hele natta. Står og skrubber rundt nesa hele morgenen, også blir jeg kjemperød i trynet.. Not pretty! Gleder meg til jeg kan droppe teipen.. hadde kjøpt sånn teip da som ikke skal etterlate seg rester på huden men den var så dårlig, festet seg ikke ordentlig og våknet med teiperemsene på brystet..

Åh men livet med en nese man ikke hater.. LOVE IT!!! <3 Pappa hadde rett; det er rettogslett noe man ikke kan sette en prislapp på!

Ja tror det kan være lurt å være litt forsiktig de første tre månedene etter operasjonen med å dra ut og slike ting, kan så fort skje uhell, at du plutselig får en albue midt i nesa på dansegulvet eller noe.. Når det kommer til kulda ute så har jeg iallefall lest at det faktisk kan hjelpe på å holde hevelsen litt nede, men om det stemmer vet jeg ikke sikkert. 

Hjalp det ikke å fjerne teiprestene med enten olje eller vaselin? 

Kunne gjerne tenkt meg og se før og etter bildene dine ja! :)

åh misunner deg så som har det overstått! Kan virkelig forestille meg hvor herlig det er å slippe å tenke på hvor misfornøyd man er med nesen sin hele tiden.. Hadde tatt operasjonen idag dersom jeg hadde hatt pengene til det, men må nok smøre meg med tålmodighet og vente ett år til. 

Skrevet
30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja tror det kan være lurt å være litt forsiktig de første tre månedene etter operasjonen med å dra ut og slike ting, kan så fort skje uhell, at du plutselig får en albue midt i nesa på dansegulvet eller noe.. Når det kommer til kulda ute så har jeg iallefall lest at det faktisk kan hjelpe på å holde hevelsen litt nede, men om det stemmer vet jeg ikke sikkert. 

Hjalp det ikke å fjerne teiprestene med enten olje eller vaselin? 

Kunne gjerne tenkt meg og se før og etter bildene dine ja! :)

åh misunner deg så som har det overstått! Kan virkelig forestille meg hvor herlig det er å slippe å tenke på hvor misfornøyd man er med nesen sin hele tiden.. Hadde tatt operasjonen idag dersom jeg hadde hatt pengene til det, men må nok smøre meg med tålmodighet og vente ett år til. 

Jaa burde jo det men veldig vanskelig å holde seg inne når klumpenesa plutselig er borte 😂 Skal ordne noen før og etterbilder til deg👍🏼 

Skrevet

Og nei vaselin og babyolje funka ikke såå bra. Får ikke alt bort også blir nesa i tillegg oljete og heslig.. :(

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, jenta91 skrev:

Jaa burde jo det men veldig vanskelig å holde seg inne når klumpenesa plutselig er borte 😂 Skal ordne noen før og etterbilder til deg👍🏼 

Takk så mye! gleder meg til å se! :)

Skrevet
6 timer siden, jenta91 skrev:

Jeg er og veldig interressert i å se før og etterbilder. Kunne du ha sendt til meg og:) 

Hvor opererte du deg forresten?

Skrevet
15 timer siden, Grace_Kelly skrev:

Jeg er og veldig interressert i å se før og etterbilder. Kunne du ha sendt til meg og:) 

Hvor opererte du deg forresten?

Ja kan sende :) Opererte meg hos Morten Haug på Nobel Clinic på Ryen i Oslo.

Skrevet
Den 3.3.2016 at 15.21, jenta91 skrev:

Ja kan sende :) Opererte meg hos Morten Haug på Nobel Clinic på Ryen i Oslo.

Takk! Har bestilt time til konsultasjon der, så gleder meg veldig. Han har fått veldig lite negativ omtale virker det som ihvertfall. :P

Skrevet
1 time siden, Grace_Kelly skrev:

Takk! Har bestilt time til konsultasjon der, så gleder meg veldig. Han har fått veldig lite negativ omtale virker det som ihvertfall. :P

Sendte deg bilder nå. Så bra! Spør om alt du lurer på og husk å ha realistiske forventninger!:) 

Skrevet

Noen som HAR operert som kunne ha svart på noen spørsmål? Nå er det tre uker siden operasjonen. Har vel ikke holdt meg såå i ro de to siste ukene, vært på fester i helgene osv, trent har jeg ikke enda. Nå har nesa blitt ganske så hard og føles veeldig stiv og vond. Et dette normalt? Kan det være pga at jeg ikke har slappa av så mye som jeg burde?

Angående teiping, vet noen om man på en måte former nesa med å teipe? Har teipet ganske stramt til tider og nå ser det ut som at nesa har blitt teipet for stramt i midten, at den har falt sammen i midten på en måte. Kan være at nesetippen har hovna opp da.. 

Har sendt disse spørsmålene til klinikken også men ville høre her også hvis noen har fått info om dette av sine kirurger. Er så mye forskjellig info syns jeg..

• 2 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet
Den 4.3.2016 at 17.49, jenta91 skrev:

Noen som HAR operert som kunne ha svart på noen spørsmål? Nå er det tre uker siden operasjonen. Har vel ikke holdt meg såå i ro de to siste ukene, vært på fester i helgene osv, trent har jeg ikke enda. Nå har nesa blitt ganske så hard og føles veeldig stiv og vond. Et dette normalt? Kan det være pga at jeg ikke har slappa av så mye som jeg burde?

Angående teiping, vet noen om man på en måte former nesa med å teipe? Har teipet ganske stramt til tider og nå ser det ut som at nesa har blitt teipet for stramt i midten, at den har falt sammen i midten på en måte. Kan være at nesetippen har hovna opp da.. 

Har sendt disse spørsmålene til klinikken også men ville høre her også hvis noen har fått info om dette av sine kirurger. Er så mye forskjellig info syns jeg..

Jeg har desverre ikke noen svar å gi deg på spørsmålene dine, men lurte bare på hvordan det går med deg nå? Fikk du svar på alle spørsmålene dine fra klinikken? 

AnonymBruker
Skrevet
Den 4.3.2016 at 16.49, jenta91 skrev:

Fikk du ikke beskjed av legen om å ta det med ro?Det fikk jeg,og det kan ha betydning for stivheten i nesen.Det er nok fortsatt mye hevelse i tippområdet.Det er det stedet hevelsen bruker lengst tid på å bli borte.Prøv å drikk mye,gjerne ananasjuice (skal påvirke hevelse positivt),vann og evt kjøp Arnica Montana fra apoteket.Dette fikk jeg beskjed om av min lege.I tillegg er det viktig å ligge med hodet litt hevet om natten.Hvis det gjør direkte vondt i nesen bør du ringe legen.Fikk du beskjed om å tape?Hvis ikke ville jeg sluttet med det.Tapr du for hardt kan du gjøre mer skade enn nytte.

Anonymkode: 9435a...87e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...