Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest samsaya
Skrevet

Hei.. hvordan går det med deg og planene? SKal du opereres på nytt? Syns historien din var veldig sterk og håper det ordner seg for deg.

Skrevet

Tok av gipsen i går. Har en svakt synlig kul/klump på ene siden av neseryggen...er litt bekymret for at den skal bli enda synligere ettersom hevelsen går ned.

Er det noen her som har hatt det sånn etter at gipsen kom av? Blir slike ujevnheter borte?

Gjest Plante
Skrevet

Oppdatering et år senere. Er veldig fornøyd med resultatet, synes kirurgen gjorde en veldig bra jobb. Jeg hadde litt dårlig utgangspunkt da nesen min var ganske usymetrisk. Det er ganske kurrant å fjerne en hump, men det å forme en nese er ganske komplisert. Det er noen småting jeg har lyst til å justere så jeg tenker på å dra tilbake å bare gjøre noen endringer fordi jeg synes ikke operasjonen var så ille. Det var selvsagt slitsomt å gå med tamponger i nesa, men det er en ganske heftig oprasjon. Angående ugjevnheter så blir de mindre synlige, jeg følte et hakk i nesa, men nå er det ikke eksisterende, men det kan jo være annerledes for andre.

før:

2q9jrpu.jpg

etter:

21cvaqo.jpg

Gjest Nyoperert
Skrevet

Hvordan renser dere nesen etter en neseoperasjon? Man kan jo ikke snyte seg på vanlig måte og det er vel ikke bra å pirke oppi der med q-tips heller? :vetikke:

(Kirugen anbefalte neseskyllings-horn og saltvann,men jeg synes ikke det hjelper noe særlig..)

• 2 uker senere...
Gjest Nobel kunde
Skrevet

Hei, noen som har fjernet en liten kul på nesa hvor ingen har lagt merke til det?

Gjest Neseplastikk_FMS
Skrevet

Jeg renset nesen min etter operasjonen med hjelp av q-tips og saltvann. Bare vær forsiktig i nærheten av stingene. I mitt tilfelle var det en del størknet blod som jeg ikke kunne "snyte ut", så da ble q-tipsen tatt i bruk :-)

Jeg opererte meg ved Fana Medisinske Senter i Bergen i januar, og fjernet en liten kul. Ingen har lagt merke til at jeg har operert meg i ettertid, da det ser veldig naturlig ut, og kulen ikke var så stor i utgangspunktet. Familien min vet ikke om operasjonen, og ingen av dem har kommentert forandringen. Jeg er veldig fornøyd med resultatet, og kan selv se stor forskjell. Dersom jeg sammenligner bilder før/etter operasjonen er det tydelig forskjell på hvordan nesen "blender" inn i ansiktet mitt.

Om operasjonsdagen:

Jeg måtte ta to antibiotikatabletter og smertestillende om morgenen med litt vann og måtte deretter faste. Jeg fikk ikke spise eller drikke før operasjonen. Når jeg kom inn til avtalen min, måtte jeg kle av meg ned til undertøy og sokker og ta på meg en slags morgenkåpe. Deretter tok sykepleieren meg med til kirurgen som diskuterte operasjonen med meg og tegnet opp hjelpelinjer på nesen min. Så ble jeg sendt inn til operasjonsrommet hvor jeg ble tatt i mot av operasjonssykepleiere og anestesilege.

Disse var fantastiske med meg og roet ned nervene mine. Jeg ble lagt inn i varmetepper og fikk varme "sokker" på meg. Jeg fikk på meg diverse sensorer og pulsmålere. Deretter fikk jeg narkose satt med veneflon i albueleddet (som jeg hadde spesifikt spurt om, da jeg ikke ville ha det på håndleddet) og fikk en maske med oksygen over nesen. Jeg husker at jeg følte meg beruset og at det svimlet for meg før jeg våknet igjen tre timer senere.

Jeg våknet opp alene på et rom med masse sensorer koblet opp og lettere bedøvelse i armen. Jeg måtte være til observasjon i to timer, og fikk ikke lov til å ha besøk av kjæresten min som ventet på meg. Jeg fikk masse besøk av sykepleierne og kirurgen som informerte om hva jeg skulle gjøre videre. Jeg var veldig glad når jeg våknet etter narkosen, og fikk se ett opphovnet og gipset ansikt i et speil. Når jeg kom hjem kastet jeg opp blod som hadde havnet i magen under operasjonen og tok antibiotika og smertestillende.

Etter operasjonen:

Jeg var isolert fra omverdenen i to uker på grunn av at gipsen skulle sitte på. Jeg hadde ingen smerter, og stingene løsnet av seg selv etter noen uker. Jeg fikk ikke drikke eller spise varmt de første dagene etter operasjonen, og det var viktig å ligge med hodet høyt.

Nå 4 måneder etter operasjonen er nesen min perfekt! Jeg har ikke gjort noe annet enn å slipe ned neseryggen, men tuppen er øm når jeg trykker på den. Den er øm der stingene satt, men regner med at dette går over om noen måneder :-)

Gjest sweet50s
Skrevet

Hei dere!

jeg har hatt komplekser for nesa mi helt siden tenårene. Nesen min har en veldig bred tipp med mye brusk ( potetnese). Har vært på 2 konsultasjoner, en i Oslo og en i Stockholm ( Akademikliniken). Jeg trenger en nesetipp plastikk. Har lest igjennom hele denne tråden og det virker som om det ikke er så mange med kun nesetipp plastik.

Finnes det noen der ute som vil dele sin erfaring med meg? Er så forvirret.

Skrevet

Hei dere!

jeg har hatt komplekser for nesa mi helt siden tenårene. Nesen min har en veldig bred tipp med mye brusk ( potetnese). Har vært på 2 konsultasjoner, en i Oslo og en i Stockholm ( Akademikliniken). Jeg trenger en nesetipp plastikk. Har lest igjennom hele denne tråden og det virker som om det ikke er så mange med kun nesetipp plastik.

Finnes det noen der ute som vil dele sin erfaring med meg? Er så forvirret.

Hei!

Jeg hadde rar potetnese med mye brusk. Opererte meg hos M Holm på Nobel Clinic for litt over et år siden. Jeg har veiet litt fram og tilbake med hvor fornøyd jeg er siden den ikke har blitt helt rett. Den var ikke rett før operasjonen heller, så akkurat det er likt. Jeg ble heller ikke lovet at den skulle bli rett, da det er mye inni nesa som bestemmer akkurat det. Nå er det nok bare jeg som tenker over det, men jeg får bare fortsette med den innøvde tilten på hodet i bildesammenheng. For jeg ER fornøyd! Jeg er ikke lenger selvbevisst pga nesa mi, og er veldig glad for at jeg gjorde det. Fjernet en liten hump også. Det er viktig at du har rette forventninger til at det vil ta tid før hevelsen er helt gått ned, og du ser det endelige resultatet. Jeg har ganske tykk hud som ikke er den mest fleksible som skal forme seg til ny nese. Jeg skal prøve å få lagt ut noen bilder de nærmeste dagene.

Gjest sweet50s
Skrevet

Hei!

Jeg hadde rar potetnese med mye brusk. Opererte meg hos M Holm på Nobel Clinic for litt over et år siden. Jeg har veiet litt fram og tilbake med hvor fornøyd jeg er siden den ikke har blitt helt rett. Den var ikke rett før operasjonen heller, så akkurat det er likt. Jeg ble heller ikke lovet at den skulle bli rett, da det er mye inni nesa som bestemmer akkurat det. Nå er det nok bare jeg som tenker over det, men jeg får bare fortsette med den innøvde tilten på hodet i bildesammenheng. For jeg ER fornøyd! Jeg er ikke lenger selvbevisst pga nesa mi, og er veldig glad for at jeg gjorde det. Fjernet en liten hump også. Det er viktig at du har rette forventninger til at det vil ta tid før hevelsen er helt gått ned, og du ser det endelige resultatet. Jeg har ganske tykk hud som ikke er den mest fleksible som skal forme seg til ny nese. Jeg skal prøve å få lagt ut noen bilder de nærmeste dagene.

Hei,

Tusen takk for svar. jeg har så mye jeg har lyst å spørre deg om! kan jeg få maile deg? Vet ikke hvordan reglene er for mailadresser og sånn- kan jeg legge ut min her?

• Liker 1
Skrevet

Hei,

Tusen takk for svar. jeg har så mye jeg har lyst å spørre deg om! kan jeg få maile deg? Vet ikke hvordan reglene er for mailadresser og sånn- kan jeg legge ut min her?

Jeg har jo en profil her - får du skrevet til meg "privat". Jeg vet ikke hvordan det funker.

• 3 uker senere...
Skrevet

Hei igjen :-)

Nå er det 1,5 måned siden jeg opererte nesen på Nobel klinikk, og er strålende fornøyd. Nesen er akkurat sånn som jeg villa at den skulle være, kanskje enda penere. SÅ legen hørte og forstod meg fult ut. Jeg kan fortsatt legge merke til bitte små forandringer fra uke til uke, men det er bare til det bedre, nesen blir bare finere og finere. Resultatet ser så naturlig ut at ingen har lagt merke til at jeg har gått gjennom en operasjon. Ikke foreldre og ikke nærmeste venner en gang. Helt utrolig, så profft gjort, rett og slett. Tusen tusen takk Morten H. Haug, du er min helt! Lykke lykke lykke :-)

Skrevet

Hei, noen som har fjernet en liten kul på nesa hvor ingen har lagt merke til det?

Yupp, jeg... ingen har lagt merke til noe, ikke ennå ihvertfall. Verken familie eller venner. De få venner jeg har fortalt det til sa at de ikke hadde lagt merke til noe de heller, hadde jeg ikke sagt noe selv. Resultatet ser så naturlig ut. Jeg er kjempe fornøyd og takker Morten. H Haug for proft utført jobb :-)

• 3 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet

Yupp, meg! hehe. Så artig, ikke engang foreldrene mine har lagt merke til det. De sier bare at jeg stråler for tiden, ser bedre ut, og har fine ØYNE?!?! hehehe :-D

• 2 uker senere...
Gjest LilleTusenfryd
Skrevet

Er det noen her som har operert seg eller hørt noe om Sørlandsparken Spesialistsenter i Kristiaansand? Eller sverger alle til Oslo-klinikker?

• 2 uker senere...
Skrevet

Tråden er ryddet for e-postadresse,

ninuska_, mod

Skrevet

Skummelt å tro på alt som står her. For alt vi vet kan det være kirurgen selv som legger inn gode ord eller forsvarer seg i negative innlegg. Mange av " forsvars" talene her inne er litt vel godt formulert og det er brukt " fagord" og forklaringer på resultater osv som mannen i gata ikke har peil på. Så still dere kritiske uavhengig hva som måtte stå her.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvor mye koster det og operere neseryggen på Nobel? Har en hump jeg vil ha bort!

• 3 uker senere...
Gjest LilleTusenfryd
Skrevet

Nå har jeg nettopp bestilt konsultasjon på Sørlandet Spesialistsenter i andre uken av august.

Jeg har tidligere vært på konsultasjon hos Morten Haug på Nobel Clinic (et par år siden). Følte meg egentlig ikke såå "comfy" hos han. Jeg ville rette på en hump, og han begynte å si at jeg hadde en "mandig" og bred nese som han kunne slipe litt ned på langs sidene o.l. Dette er noe jeg ALDRI har tenkt på, og ikke en gang er enig i er noe jeg trenger å rette på. Så jeg ble litt "paff" den gang.

Nå har jeg imidlertid tatt motet til meg på ny, og bestilt konsultasjon her nede - da jeg bor på Sørlandet. Da man må inn til kontroller og ta av gips ++ er det litt tungvint å pendle fra Kristiansand til Oslo.. :) Så jeg hååper de er flinke her nede også! Setter veldig pris på det hvis noen har noen erfaringer derifra!

Skrevet

Nå har jeg nettopp bestilt konsultasjon på Sørlandet Spesialistsenter i andre uken av august.

Jeg har tidligere vært på konsultasjon hos Morten Haug på Nobel Clinic (et par år siden). Følte meg egentlig ikke såå "comfy" hos han. Jeg ville rette på en hump, og han begynte å si at jeg hadde en "mandig" og bred nese som han kunne slipe litt ned på langs sidene o.l. Dette er noe jeg ALDRI har tenkt på, og ikke en gang er enig i er noe jeg trenger å rette på. Så jeg ble litt "paff" den gang.

Nå har jeg imidlertid tatt motet til meg på ny, og bestilt konsultasjon her nede - da jeg bor på Sørlandet. Da man må inn til kontroller og ta av gips ++ er det litt tungvint å pendle fra Kristiansand til Oslo.. :) Så jeg hååper de er flinke her nede også! Setter veldig pris på det hvis noen har noen erfaringer derifra!

Masse lykke til. Jeg skal operere meg om litt over 1 mnd (etter ferien) så da kan jeg skrive hvordan det gikk :) Lykke til på konsultasjon i Kristiansand:)

• 2 uker senere...
Gjest Vilde
Skrevet

Hei!

Jeg har vært på konsultasjon hos Dr. Stefan Emmes hos Plastik intitutt i Bergen, utifra det jeg har lest her virker han veldig bra, selvom da jeg avr på konsultasjon fikk jeg lit blandete følelser. Har hørt veldig lite om den klinikken og denne kirurgen før, har også blitt anbefalt Colusseum i Stavanger, så skal over dit snart for konsultasjonstime hos Knut Kvinneslund. Dersom noen har hørt/har erfaringer fra disse stedene er jeg veldig interresert i å høre! Emmes har opperert i 7 år, både i Bergen og Tyskland, men vet veldig lite ellers om han (og om hvor mange han ahr operert?!). Syns det er greit å vite ca hvor mange en kirurg har operert før jeg legger meg under knvien.

Håper på å høre fra noen av dere! :) Har lest gjennsom masse av tråden, så har sett hva som har blitt skrevet om disse klinikkene før.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...