Gjest Sammy Skrevet 7. februar 2012 #661 Del Skrevet 7. februar 2012 Hei, er det noen her sm erfaring med Christiania Park klinikk i Oslo? Skal operere nese der. Har vært på konsulatsjonestime hos Lars Haasted og det virket seriøst nok og trygt nok. Har fått operasjonstime allerede om en liten måned. Er det noen som har noen erfringer med dne klinikken, eller har hørt noe om de? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2012 #662 Del Skrevet 7. februar 2012 Opererte nesen min hos Nobel Clinic for 3-4 år siden. Her ser dere bilde av resultatet. Jeg er kjempefornøyd. Angrer ikke, selv om jeg bare var 19 år da jeg gjorde det. Var mye penger for meg da, men hadde gladelig gjort det igjen. Før ble jeg alltid stressa dersom folk så meg i profil (hadde en liten hump på neseryggen), men nå liker jeg hvordan jeg ser ut. Har en liten feminin svai som passer til resten av ansiktet. Husker de første dagene etter operasjonen var helt forferdelige. Dopa meg ned på paracet, men smertene ga seg etter noen dager. Øynene mine hovnet skikkelig opp, slik at jeg så ut som en voldsutsatt pandabjørn. Etter en uke når jeg tok av gipsen var jeg så god som ny. Annbefaler nobel clinic på det varmeste. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest @ Skrevet 10. februar 2012 #663 Del Skrevet 10. februar 2012 Jeg har nettopp opprettet en ny tråd med spørsmål om "Misfornøyd etter plastikkoperasjon" her http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=629909 og hvor jeg håper de av dere som har opplevd at resultatet ble langt fra som forventet og forespeilet, og som har måttet ta klage via advokat e.l. for å komme noen vei, kan svare meg der? Hvordan dere måtte gå frem og hva resultatet ble? Så her at en bruker "Kasus", ca juni-juli 2009, skrev her at hun hadde vært i kontakt med advokat. Håper du leser dette og kan svare hva som skjedde videre? Min "case" handler om samme kirurgen som er en gjenganger av misfornøyde folk her inne, og jeg ønsker virkelig å gå videre med klage. Men usikkerheten omkring det skritt, og de kostnader, en evt advokat vil koste gjør at jeg håper kanskje noen allerede har gjort seg noen erfaring med dette? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CaspertheGh0st Skrevet 10. februar 2012 #664 Del Skrevet 10. februar 2012 Har du et før-bilde også? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2012 #665 Del Skrevet 11. februar 2012 Jeg har utelukkende gode erfaringer med neseplastikk. Jeg hadde en veldig stor og klumpete nese, og ble ikke fornøyd etter første operasjon - så da fikk jeg en ny (gratis). Ble ikke fornøyd etter denne heller, og det måtte to korreksjoner til før nesen begynte å se ok ut. Jeg betalte kun for den første operasjonen, og kirurgen viste stor forståelse for at jeg ikke ble fornøyd etter de første gangene. Det er veldig vanlig at nesen må opereres både to og tre ganger før man oppnår et resultat man er fornøyd med, spesielt ved litt større inngrep. Neser lever litt sitt eget liv, pluss at de fleste kirurger kvier seg for å fjerne for mye. De fleste foretrekker å heller fjerne litt for lite, for å være på den sikre siden. Oppfølgingsoperasjoner er med andre ord meget vanlig. Selv har jeg aldri opplevd noen smerter etter neseplastikk, selv om jeg har både fikset på nesetippen og neseryggen (de brakk opp hele nesebeinet). Trengte ikke en eneste paracet faktisk, hvor merkelig det enn høres ut... Men hoven, det blir alle tror jeg. For enkelte kan det ta over et år før hevelsen går ned og det endelige resultatet blir synlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest @ Skrevet 11. februar 2012 #666 Del Skrevet 11. februar 2012 Jeg har utelukkende gode erfaringer med neseplastikk. Jeg hadde en veldig stor og klumpete nese, og ble ikke fornøyd etter første operasjon - så da fikk jeg en ny (gratis). Ble ikke fornøyd etter denne heller, og det måtte to korreksjoner til før nesen begynte å se ok ut. Jeg betalte kun for den første operasjonen, og kirurgen viste stor forståelse for at jeg ikke ble fornøyd etter de første gangene. Det er veldig vanlig at nesen må opereres både to og tre ganger før man oppnår et resultat man er fornøyd med, spesielt ved litt større inngrep. Neser lever litt sitt eget liv, pluss at de fleste kirurger kvier seg for å fjerne for mye. De fleste foretrekker å heller fjerne litt for lite, for å være på den sikre siden. Oppfølgingsoperasjoner er med andre ord meget vanlig. Da har du vært heldig og fått utført det hos en kirurg som skjønner hva han driver med, dessverre er ikke det tilfellet for meg, og mange her har gjort seg samme bitre erfaring som meg. Tipper du ikke har vært hos herr B i sandvika? Det er 3 år siden jeg fikk utført inngrepet hos ham, og jeg har klagd to ganger direkte til ham, men han var svært uhøflig og avvisende og innrømmet overhodet ikke å ha gjort feil. Han har meislet nesebeinet ulikt på sidene, så på ene siden er det fortsatt like bredt som før. Dette vises, og å bruke briller og solbriller er en utfordring i og med de blir skjeve uansett hvordan jeg justere på de. Og når jeg tar av meg brillene vises det ekstra godt pga merkene etter brillene. Det er plagsomt, spesielt med tanke på at han har gjort feil og det var ikke det jeg betalte for. Så jeg må ha en korrigering men han nekter for at han har gjort feil. Like etter operasjonen kjentes et tydelig skarpt hakk der han avsluttet meislingen, mens på andre siden var det ok, men da mente han det var altfor tidlig å si noe om resultatet. 6mnd senere mente han at det hadde grodd slik, at det var årsaken. Han var så vemmelig i oppførselen, og hadde dette vært en mann med yrkesstolthet så hadde han tilbudt korrigering. Det gjorde han altså ikke, så da må jeg punge ut hos en annen så da blir det jo dobbel kostnad. Derfor er jeg interessert i høre om hva andre har klart å få til ved klage, og om det er via advokat, forbrukerombud eller hva. Men hvem var du hos og fikk utført inngrepet? Betryggende at du fikk så god oppfølging og at fokuset var at du skulle bli fornøyd, den biten er det nok opptil flere kirurger som har glemt.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2012 #667 Del Skrevet 11. februar 2012 Jeg har utelukkende gode erfaringer med neseplastikk. Jeg hadde en veldig stor og klumpete nese, og ble ikke fornøyd etter første operasjon - så da fikk jeg en ny (gratis). Ble ikke fornøyd etter denne heller, og det måtte to korreksjoner til før nesen begynte å se ok ut. Jeg betalte kun for den første operasjonen, og kirurgen viste stor forståelse for at jeg ikke ble fornøyd etter de første gangene. Det er veldig vanlig at nesen må opereres både to og tre ganger før man oppnår et resultat man er fornøyd med, spesielt ved litt større inngrep. Neser lever litt sitt eget liv, pluss at de fleste kirurger kvier seg for å fjerne for mye. De fleste foretrekker å heller fjerne litt for lite, for å være på den sikre siden. Oppfølgingsoperasjoner er med andre ord meget vanlig. Selv har jeg aldri opplevd noen smerter etter neseplastikk, selv om jeg har både fikset på nesetippen og neseryggen (de brakk opp hele nesebeinet). Trengte ikke en eneste paracet faktisk, hvor merkelig det enn høres ut... Men hoven, det blir alle tror jeg. For enkelte kan det ta over et år før hevelsen går ned og det endelige resultatet blir synlig. Hvor opererte du deg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
oslotur Skrevet 11. februar 2012 #668 Del Skrevet 11. februar 2012 men dere burde være litt kritiske til erfaringene her også, det kan hende det er ansatte i den klinikken som skriver falske erfaringer eller noen som får betalt for det. kanskje det er kirugen selv som bare vil øke omsetningen, hvem vet! I tillegg de bildene dere ser på nettsiden ser kanskje bra ut, men de viser jo ikke de dårlige? 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest 4årsiden Skrevet 20. februar 2012 #669 Del Skrevet 20. februar 2012 Jeg ser det er flere her som kunne tenke seg å saksøke Bunæ, og det syns jeg er forståelig. Har selv blitt operert av han og kjenner meg så igjen. Jeg angrer på operasjonen, men har ikke orket å saksøke. Har nå vært til konsultasjon hos Plastikkkirurgisk Institutt i Bergen, Stefan Emmes. Han ønsker å rette opp det Bunæs har gjordt, lage en smalere og kortere nese slik som jeg ønsker den. Emmes virker veldig profesjonell på på meg. Men likevel er jeg skeptisk etter min erfaring fra B. Har noen erfaring med Emmes? Emmes lovte meg at dette skulle han få til. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Vil så gjerne se bedre ut, men er redd det blir fiasko pånytt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
samsaya Skrevet 22. februar 2012 #670 Del Skrevet 22. februar 2012 Etter masse om og men så falt valget på Nobel klinikk og doktor Morten H.Haug. Har time om 14 dager. Gleder meg og håper alt går etter planen. Christiania klinikken virket veldig seriøst også, og de vil bare ha 20 000 kr for det, men etter flere samtaler med klinikken kom det frem at han legen ikke hadde så mye erfaring med neseoperasjoner som jeg vil at legen som skal få lov til å operere meg skal ha, sånn at jeg kan føle meg trygg. Så da ga jeg de opp. Går heller for Nobel og dr Morten H. Haug selv om de vil ha 35 000 kr. Jeg skal fjerne kulen på nesen :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonym Skrevet 23. februar 2012 #671 Del Skrevet 23. februar 2012 Hei Jeg opererte meg der da jeg var 17 år, ca 3 år siden nå. Det var en veldig komplisert tupp, og jeg ble veldig fornøyd! Den var veldig hoven de første ukene sånjeg ble jo litt skuffa sånn i starten, men etter ett år var all hevelsen nede og jeg er så glad jeg gjorde det der. Han er jo den beste her i norden. Etter å bli mobbet hele livet kunne jeg ikke valht en bedre løsning, i dag har jeg nesten glemt den vonde barndommen. Folk som mener en operasjon ikke endrer deg vet ikke hva de snakker om:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest 1 Skrevet 28. februar 2012 #672 Del Skrevet 28. februar 2012 Jeg vil også dele min erfaring. For mange år siden tok jeg neseplastikk her i Norge(i Oslo) og ble ganske misfornøyd med resultatet.Kirurgen meislet vekk altfor mye brusk ,og nesa så ikke ut.Den ble rett og slett altfor unaturlig og asymmetrisk. Jeg levde med denne nesa i mange år, men ville jo fikse den og begynte å spare penger. Jeg var på konsultasjon hos flere andre leger her i Norge, men jeg turte ikke operere. Men takk og lov for mine greske venner her i Oslo,som en dag fortalte meg at jeg burde dra til Hellas og ta en ny operasjon.For der er legene veldig flinke og ikke minst er prisene lavere enn her i Norge. Jeg ferierer jo i Hellas hver eneste sommer og kan bo gratis hos min greske venninne,så jeg tenkte hvorfor ikke bare ta 1-2 ukers ekstra ferie og fikse nesa i samme slengen. De greske vennene mine hjalp meg med å finne en god plastisk kirurg dernede. Jeg tok kontakt med denne legen via mail og sendte bilder og forklarte situasjonen.Han forklarte meg detaljert hva som måtte gjøres. Så jeg ordnet meg en 4 ukers ferie og var på konsultasjon hos han og bestemte meg for å ta denne operasjonen.Legen fortalte meg at det var mange utlendinger som reiste til Hellas for å kombinere ferie med plastisk kirurgi.Legen var veldig dyktig og hyggelig , snakket flytende engelsk og prisen ble bare ca 22.000 kroner for en komplett neserekonstruksjon.Jeg tok operasjonen på en privat klinikk og jeg har bare gode ting å si.Topp service og hyggelige folk.Mens jeg hadde på gipsen bodde jeg hos min greske venninne,så jeg sparte masse penger.Etter at jeg hadde tatt av gipsen dro vi til de greske øyene og hadde en uforglemmelig ferie i tillegg! Og jeg er kjempefornøyd med resultatet!Anbefales på det sterkeste ! Alt det som måtte fikses ble fikset og endelig er jeg fornøyd med utseendet mitt!! Jeg skulle bare ønske at jeg hadde dratt til Hellas og tatt operasjonen der første gang,da hadde ikke jeg kastet bort 30.000 kroner på en udugelig lege her i Norge og da hadde jeg ikke måttet leve med en stygg nese i så mange år . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
samsaya Skrevet 29. februar 2012 #673 Del Skrevet 29. februar 2012 Hei Jeg opererte meg der da jeg var 17 år, ca 3 år siden nå. Det var en veldig komplisert tupp, og jeg ble veldig fornøyd! Den var veldig hoven de første ukene sånjeg ble jo litt skuffa sånn i starten, men etter ett år var all hevelsen nede og jeg er så glad jeg gjorde det der. Han er jo den beste her i norden. Etter å bli mobbet hele livet kunne jeg ikke valht en bedre løsning, i dag har jeg nesten glemt den vonde barndommen. Folk som mener en operasjon ikke endrer deg vet ikke hva de snakker om:) Hei.. du sier du opererte deg "der". Men hvor blir det da? Nobel eller Christiania? Og hvilken lege opererte deg+ Litt kjekt for andre å vite :-)Takk :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
samsaya Skrevet 29. februar 2012 #674 Del Skrevet 29. februar 2012 Jeg vil også dele min erfaring. For mange år siden tok jeg neseplastikk her i Norge(i Oslo) og ble ganske misfornøyd med resultatet.Kirurgen meislet vekk altfor mye brusk ,og nesa så ikke ut.Den ble rett og slett altfor unaturlig og asymmetrisk. Jeg levde med denne nesa i mange år, men ville jo fikse den og begynte å spare penger. Jeg var på konsultasjon hos flere andre leger her i Norge, men jeg turte ikke operere. Men takk og lov for mine greske venner her i Oslo,som en dag fortalte meg at jeg burde dra til Hellas og ta en ny operasjon.For der er legene veldig flinke og ikke minst er prisene lavere enn her i Norge. Jeg ferierer jo i Hellas hver eneste sommer og kan bo gratis hos min greske venninne,så jeg tenkte hvorfor ikke bare ta 1-2 ukers ekstra ferie og fikse nesa i samme slengen. De greske vennene mine hjalp meg med å finne en god plastisk kirurg dernede. Jeg tok kontakt med denne legen via mail og sendte bilder og forklarte situasjonen.Han forklarte meg detaljert hva som måtte gjøres. Så jeg ordnet meg en 4 ukers ferie og var på konsultasjon hos han og bestemte meg for å ta denne operasjonen.Legen fortalte meg at det var mange utlendinger som reiste til Hellas for å kombinere ferie med plastisk kirurgi.Legen var veldig dyktig og hyggelig , snakket flytende engelsk og prisen ble bare ca 22.000 kroner for en komplett neserekonstruksjon.Jeg tok operasjonen på en privat klinikk og jeg har bare gode ting å si.Topp service og hyggelige folk.Mens jeg hadde på gipsen bodde jeg hos min greske venninne,så jeg sparte masse penger.Etter at jeg hadde tatt av gipsen dro vi til de greske øyene og hadde en uforglemmelig ferie i tillegg! Og jeg er kjempefornøyd med resultatet!Anbefales på det sterkeste ! Alt det som måtte fikses ble fikset og endelig er jeg fornøyd med utseendet mitt!! Jeg skulle bare ønske at jeg hadde dratt til Hellas og tatt operasjonen der første gang,da hadde ikke jeg kastet bort 30.000 kroner på en udugelig lege her i Norge og da hadde jeg ikke måttet leve med en stygg nese i så mange år . Kan bare tenke meg hvordan du hadde det før de fikset nesen sånn at det ble bra igjen. Sterkk historie. Men kan du fortelle hvor i Nroge du opererte deg og hva het legen som opererte deg? Kjekt for oss andre å vite sånn at ikke flere gjør samme feil :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. februar 2012 #675 Del Skrevet 29. februar 2012 Jeg opererte meg i tyskland og er helt fantastisk fornøyd! har absolutt ingenting å klage på. Jeg hadde en hump på nesen og fikk denne fjernet, nå er jeg ikke redd for at folk ser meg i profil lengere. Dette har forandret livet mitt, jeg føler meg ikke som en heks lengre og angrer ikke ett sekund. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 1. mars 2012 #676 Del Skrevet 1. mars 2012 Hei.. du sier du opererte deg "der". Men hvor blir det da? Nobel eller Christiania? Og hvilken lege opererte deg+ Litt kjekt for andre å vite :-)Takk :-) På buenes:) Men enig med det alle synes han er kokki og arrogant.. Men han er vel det av en grunn Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skuffet ektemann Skrevet 6. mars 2012 #677 Del Skrevet 6. mars 2012 Min kone ønsket seg en oppstrammming av bysten etter å ha ammet våre to barn, dr. Bunæs hadde på det tidspunktet (ca 2001) en klinikk på Kaldnes i Tønsberg. Jeg reagerte litt på at prisen ikke var nøyaktig, han SA 20 000 til oss første gangen, og ville ha kontanter, men prisen inkl alt viste seg å være 22 500. Dette fikk vi vite på oppmøtedagen, så det var bare å sette seg i bilen og kjøre til minibanken. Allerede da skulle vi ha bakket ut, men kona ØNSKET SEG dette så veldig, at vi nok var litt for ukritiske. Hun fikk 3 Vival i venterommet (åpent) og beskjed om å vente til de virket. Hun satt da og var temmelig fjern i påsyn av dem som kom og gikk, og dette var også uprofft. (kona var da helt "vekk", og husker det ikke.) Jobben han gjorde var fæl. Puppene er ulike (mer enn fra før). Brystvorten på den ene siden er slakk, og begge to er 100% uten følelse. Nå, en stund etter har det vist seg at de riktignok har beholdt fasongen ganske bra, men de er HELT uten følelse...trist for oss begge. Vi forsøkte å påpeke at formen og ulikheten ikke var sånn kona ønsket de, men han var totalt uvillig til å diskutere dette. Vårt råd er: Hold dere langt unna den kjeltringen, han skulle pokker meg hatt juling for å skamfere folk på den måten. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest meg Skrevet 14. mars 2012 #678 Del Skrevet 14. mars 2012 Synd tråden stoppet opp her.. Lurte på hvordan det gikk tilslutt med alle sammen.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
samsaya Skrevet 15. mars 2012 #679 Del Skrevet 15. mars 2012 Hei alle sammen. Nå har det gått 8 dager siden jeg opererte nesen på Nobel klinikken hos dr Morten H.Haug. Så idag skal jeg ta av gipsen og ta ut rørene fra neseborene. Er veldig veldig spent på resultatet og hvordan det hele har grodd. Dagene etter oeprasjonen var ikke så ille som jeg trodde. Første dagen var minst ubehagelig. Var ganske så munter, våken, opplagt og fnisete hehe... Det viste seg at man får noe under operasjonen for å våkne etter narkosen, som gjør at man blir litt sånn ja... våken og oppsplit. Uansett hva det var så gjorde det at jeg følte meg bra. Men dagen derpå var ikke så grei. Våknet med hovne froskeøyne, blåmerker under øynene og rundt nesen. Tung i hodet, følte meg rett og slett mørbanket, men ingen kvalme eller noe sånt... 3. dagen forsvant hevelsen rundt øynene og blåmerkene har trukket seg merkbart. Men hevelsen fra øynene haddde på en måte "sunket" ned i kinnene. Jeg kalte det for beverkinner hehe :-)Fortsatt generelt tung i hodet, og ble lettere svimmel hvis jeg prøvde å gjøre noe tyngre enn å gå på do eller hente drikke, men ikke så svimmel at jeg følte meg dårlig eller bekymret for noe som helst. Men uansett så holdt jeg sengen denne dagen også. 4. dagen var myyyye bedre, sluttet med smertestillende helt, kinnene fortsatt litt hovne, øynene var fine, liite blåmerker generelt sett. MEn fortsatt lettere svimmel hvis jeg prøvde å finne på å gjøre noe husarb, selv i et par minutter... Så holdt senga denne dagen også. 5. dagen var jeg helt frisk, smertefri og fin i formen. Hevelsen var helt borte og ingen blåmerker. 6. dagen var jeg så rastløs at jeg hev meg rundt og ryddet i huset. Og idag er jeg så klar til å ta ut rørene og gipsen. Rørene er jeg mest lei av, de gjør nok at man i det hele tatt kan puste gjennom nesen, men allikevel så måtte jeg for det meste puste gjennom munnen, følte ikke jeg fikk nok luft gjennom de rørene ( de har sikkert gått tett etterhvert pga all blodet og snørret) Pluss at jeg ikke har hatt noe lukt eller smaksans siden operasjonen, så ja... er litt lei nå :-) AH gleder meg Skal skrive mere om resultatet ettervhert. ha en fin dag alle sammen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest samsaya Skrevet 21. mars 2012 #680 Del Skrevet 21. mars 2012 Jeg ser det er flere her som kunne tenke seg å saksøke Bunæ, og det syns jeg er forståelig. Har selv blitt operert av han og kjenner meg så igjen. Jeg angrer på operasjonen, men har ikke orket å saksøke. Har nå vært til konsultasjon hos Plastikkkirurgisk Institutt i Bergen, Stefan Emmes. Han ønsker å rette opp det Bunæs har gjordt, lage en smalere og kortere nese slik som jeg ønsker den. Emmes virker veldig profesjonell på på meg. Men likevel er jeg skeptisk etter min erfaring fra B. Har noen erfaring med Emmes? Emmes lovte meg at dette skulle han få til. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Vil så gjerne se bedre ut, men er redd det blir fiasko pånytt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå