Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen her som har noen innspill på gode/anbefalte kirurger i USA? Driver å ser på Grigoryants, men skulle gjerne hatt noen flere alternativer å vurdere når jeg først har bestemt meg for å gå for operasjon i USA :) I mitt tilfellet så er det nesetippen som skal fikses på, noe jeg ikke tør å få gjort i Norge siden jeg leser så mye om at det er manglende kompetanse på dette området her til lands.

Anonymous poster hash: e2d6b...8e6
Videoannonse
Annonse
Gjest Anastasia
Skrevet

Åh! I dag var jeg på konsultasjon på Akademiklinikken :) Skal rette neseryggen + endre litt på nesetippen. Til den nette sum av kr 51.000,-

I april skal det skje! Kirurgen virket veldig profesjonell men jeg reagerte på at han sa jeg burde ta hakeimplantat, fettsuging og fillers i tillegg. Har 0 interesse av det.

Gruer meg ikke en gang,er mer som spent! Dere som har operert, var dere veldig groggy rett etter operasjonen? Klarte dere å spise noe?

Skrevet

Åh! I dag var jeg på konsultasjon på Akademiklinikken :) Skal rette neseryggen + endre litt på nesetippen. Til den nette sum av kr 51.000,-

I april skal det skje! Kirurgen virket veldig profesjonell men jeg reagerte på at han sa jeg burde ta hakeimplantat, fettsuging og fillers i tillegg. Har 0 interesse av det.

Gruer meg ikke en gang,er mer som spent! Dere som har operert, var dere veldig groggy rett etter operasjonen? Klarte dere å spise noe?

Dette var veldig merkelig.

Litt groggy, men ikke noe særlig. Spiste noen kjeks rett etter, og da jeg kom hjem på dagen spiste jeg litt suppe.

Anonymous poster hash: fecbe...9c5

Gjest Anastasia
Skrevet

Jeg fikk beskjed om at jeg skulle vaske meg med en spesialsåpe før operasjonen og ikke kunne ha på neglelakk.. er det noen som vet grunnen til at neglelakk må tas av før en operasjon?

Skrevet

Jeg fikk beskjed om at jeg skulle vaske meg med en spesialsåpe før operasjonen og ikke kunne ha på neglelakk.. er det noen som vet grunnen til at neglelakk må tas av før en operasjon?

Infeksjonsfare. Du må også ta ut piercinger om du har. Av samme grunn kan ikke helsepersonell på sykehus ha neglelakk eller piercinger heller.

Skrevet (endret)

Jeg opererte meg der og han sa det samme til meg, reagerte på det jeg også, men for en plastikk kirurg skal det vel en del til før alt er helt estetisk perfekt (haken er en stor del av hvordan nesen fremstår, og det helhetlige uttrykket avhenger mye av hvordan de to harmonerer), så slo det fra meg og tenkte at jeg kom ikke dit for perfeksjon, men en finere nese - og DET fikk jeg! Råfornøyd med resultatet:-) er nå 9 md siden operasjonen.

Var litt rar etter operasjonen, sikkert en del smertestillende inne i bildet 🙊 men det gikk seg til før jeg fikk dra hjem. Fikk i meg mat, men tregt, er som å spise med en suuuuper tett nese!

Lykke til! Ingenting og grue for heller, gikk helt supert for meg hvertfall! Men sier som en tidligere i tråden har sagt; du får utskrevet paralgin forte, men vær forsiktig med den. Jeg ble liggende i senga med det som føltes ut som den verste fyllekula/sjøturen. Paracet jenlig gjennom dagen holdt massevis for meg hvertfall:-)

Endret av mbt
Gjest Anastasia
Skrevet

Jeg opererte meg der og han sa det samme til meg, reagerte på det jeg også, men for en plastikk kirurg skal det vel en del til før alt er helt estetisk perfekt (haken er en stor del av hvordan nesen fremstår, og det helhetlige uttrykket avhenger mye av hvordan de to harmonerer), så slo det fra meg og tenkte at jeg kom ikke dit for perfeksjon, men en finere nese - og DET fikk jeg! Råfornøyd med resultatet:-) er nå 9 md siden operasjonen.

Var litt rar etter operasjonen, sikkert en del smertestillende inne i bildet men det gikk seg til før jeg fikk dra hjem. Fikk i meg mat, men tregt, er som å spise med en suuuuper tett nese!

Lykke til! Ingenting og grue for heller, gikk helt supert for meg hvertfall! Men sier som en tidligere i tråden har sagt; du får utskrevet paralgin forte, men vær forsiktig med den. Jeg ble liggende i senga med det som føltes ut som den verste fyllekula/sjøturen. Paracet jenlig gjennom dagen holdt massevis for meg hvertfall:-)

Så fint å høre at du ble fornøyd og at alt gikk bra :) Jeg gjorde mye research før jeg bestemte meg for Akademiklinikken. Kunne kanskje spart en del på å gjøre det i utlandet men jeg vil helst være hjemme etter operasjonen. Veldig greit i forhold til oppfølging også,er jo bare å sette meg på t-banen.

Skrevet

Så fint å høre at du ble fornøyd og at alt gikk bra :) Jeg gjorde mye research før jeg bestemte meg for Akademiklinikken. Kunne kanskje spart en del på å gjøre det i utlandet men jeg vil helst være hjemme etter operasjonen. Veldig greit i forhold til oppfølging også,er jo bare å sette meg på t-banen.

Helt enig! Er kjempe fornøyd med valget og har kun hørt gode erfaringer om klinikken! Jeg går fortsatt til gratis kontroller for å sjekke at alt er i orden :-) var det i april du skulle operere? Spennende altså!

Gjest Anastasia
Skrevet

Helt enig! Er kjempe fornøyd med valget og har kun hørt gode erfaringer om klinikken! Jeg går fortsatt til gratis kontroller for å sjekke at alt er i orden :-) var det i april du skulle operere? Spennende altså!

Virker veldig bra ja :) Jeg skal opereres 13.april! Gruer meg litt til å få veneflon elle hva det heter, det virker såå kvalmt. Men satser på at alt går fint, også skal moren min ta vare på meg et par dager. Jeg kom på en ting, jeg har en katt som liker å ligge helt inntil ansiktet mitt. Det er kanskje ikke så bra rett etter operasjonen eller? Burde jeg kanskje be noen ha henne hos seg en stund? Tenker på infeksjonsfare også.

Skrevet

Virker veldig bra ja :) Jeg skal opereres 13.april! Gruer meg litt til å få veneflon elle hva det heter, det virker såå kvalmt. Men satser på at alt går fint, også skal moren min ta vare på meg et par dager. Jeg kom på en ting, jeg har en katt som liker å ligge helt inntil ansiktet mitt. Det er kanskje ikke så bra rett etter operasjonen eller? Burde jeg kanskje be noen ha henne hos seg en stund? Tenker på infeksjonsfare også.

Gruet meg til det selv, men det gikk overraskende bra! Et lite stikk bare :-) det eneste jeg synes var ubehagelig var når de satt narkose (eller hva det var) i den, for det var iiiiiskaldt oppover armen, men så sovnet jeg jo tre sekunder etter så rakk ikke kjenne det så lenge.

Hmm, det med dyr vet jeg ikke.. Jeg hadde de to hundene mine hjemme med meg og det gikk greit, men de lå jo forsåvidt ikke oppi ansiktet mitt, selv om den ene gir velkomstsusser;-)

Har du som meg kun sting innvendig ville jeg tro det skulle gå fint, for det er jo dekket med gips, teip og tamponger de første to dagene (hvertfall hos meg) så vil ikke tro at det er så mye som får kommet inn der, men ville hørt med kirurg eller sekretær for sikkerhetsskyld:-)

Godt du får hjelp, jeg var kun oppe på toalettet det første døgnet, man blir litt slapp og døsig resten av dagen, så greit å ikke måtte styre så mye med andre ting :-)

Skrevet

Neida, det er ikke farlig. Infeksjonsfare er reellt når du ligger åpen på operasjonsbordet. Tiden etterpå er ikke noe å bekymre seg for. Det eneste du bør passe på er at katten ikke presser noe særlig mot nesen din. Ellers er det OK.

Skrevet

Hei!

Hei, eg ønsker å ta en neseplastikk og lurer på om noen har vert hos dr Emmes her i Bergen?

Anonymous poster hash: 0cdee...2fc
Skrevet

Var litt rar etter operasjonen, sikkert en del smertestillende inne i bildet men det gikk seg til før jeg fikk dra hjem. Fikk i meg mat, men tregt, er som å spise med en suuuuper tett nese!

Hvilken lege har dere brukt? Jeg vurderer å operere nesa etter mange år med komplekser, men er livredd for at resultatet skal bli dårlig. Det er tross alt snakk om noe midt i ansiktet som man ser hver gang man titter i speilet :)

Anonymous poster hash: 214ad...ded

Gjest Anastasia
Skrevet

Hvilken lege har dere brukt? Jeg vurderer å operere nesa etter mange år med komplekser, men er livredd for at resultatet skal bli dårlig. Det er tross alt snakk om noe midt i ansiktet som man ser hver gang man titter i speilet :)

Jeg skal til Bjørn Tvedt på Akademiklinikken i Oslo :) Har gjort masse research og han virker som et godt valg. Sjekket flere klinikker i utlandet men jeg vil helst være hjemme etter en sånn operasjon. Du kan jo gå på en konsultasjon før du bestemmer deg, så får du se hva kirurgen har mulighet til å gjøre. Lykke til!

Skrevet

Bjørn Tvedt som opererte meg også :) veldig fornøyd! Dra eventuelt på en gratis konsultasjon der og se om du liker kirurg/føler deg trygg der.

Skrevet

Hei!

Jeg ønsker å operere nesen selv, og har sett litt på en del klinikker i utlandet (Europa).

Har funnet et par klinikker i Polen, men er fortsatt litt usikker. Er det noen som har noe erfaring/ hørt noe om noen som har operert i Polen?

• 3 uker senere...
Gjest Daenerys
Skrevet

Tråden er ryddet for injurierende utsagn.

Daenerys, mod.

Skrevet

Tenkte jeg skulle komme med en oppdatering her.

Jeg er så langt veldig fornøyd. Nesen ser så mye bedre ut nå enn med det plasteret jeg måtte ha på i 5 dager etter at jeg fjernet stingene.

Jeg ble litt skuffet da, siden nesen så veldig spiss ut. Men det var vel mest fordi jeg kun så nesetippen pga. plasteret.

Neseborene ser mye mer symmetriske ut nå også. Var veldig bekymret for det. Det ene er litt bredere enn det andre. Men slik var det før også. Og det var ikke noe jeg tenkte over da.

Jeg liker nesen veldig mye bedre både foran og i profil. Nesetippen er blitt mye mer feminin. Og kulen er borte. Føler at nesen har fått en helt annen form.

Men samtidig så ser den ikke operert ut. Mange tror jeg faktisk ikke vil se forskjell..

Selv ser jeg jo stor forskjell. Men jeg vil ikke at det skal lyse operert lang vei heller. Så veldig fornøyd.

Jeg legger ved bilde. Jeg tok ALDRI bilder i profil før.. Hatet det virkelig. Men det blir ikke helt det samme å legge ut etter-bilder uten å sammenligne før.

Etter-bildet er tatt samme dag jeg tok av plasteret, så den har jo forandret seg litt siden.

Tusen takk for oppdateringer fra deg! Hvordan går det med deg nå? Har nesen forandret seg noe mer?:-)

Anonymous poster hash: ece3a...58a

Skrevet

Tusen takk for oppdateringer fra deg! Hvordan går det med deg nå? Har nesen forandret seg noe mer?:-)

Anonymous poster hash: ece3a...58a

Det går bra med meg! Den første tiden var jeg veldig tett i nesen. Så det var utrolig kjedelig. Men nå er alt som før. Merker veldig stor forskjell på nesen nå og de første ukene. Synes den har forandret seg veldig. Er veldig fornøyd med nesetippen. Den ser mye mer feminin ut foran. Jeg synes nok den virker litt mer bred foran nå enn i begynnelsen. Men jeg tenker som så at det endelige resultatet får jeg ikke se før om lenge uansett. Så tenker ikke såå mye på det egentlig.

Neseborene var jeg veldig bekymret for siden de så virkelig ikke helt bra ut. Men nå er det mye mer symmetriske som de var før.

Er så glad for at jeg tok det valget og opererte meg. Føler jeg har fått en ny hverdag. Høres kanskje merkelig ut. Men jeg bruker ikke lenger tid på å tenke hvordan nesen min ser ut i enhver vinkel. Jeg prøver ikke å skjule ansiktet mitt.. Det er befriende. :):)

Skrevet

Noen her som har noen innspill på gode/anbefalte kirurger i USA? Driver å ser på Grigoryants, men skulle gjerne hatt noen flere alternativer å vurdere når jeg først har bestemt meg for å gå for operasjon i USA :) I mitt tilfellet så er det nesetippen som skal fikses på, noe jeg ikke tør å få gjort i Norge siden jeg leser så mye om at det er manglende kompetanse på dette området her til lands.

Anonymous poster hash: e2d6b...8e6

Jeg vurderer Dr. Anil Shah i Chicago. Han skal ha mye erfaring, men er samtidig en del billigere enn andre "topp-kirurger" innen neseplastikk da Chicago ikke er så "hot" lokasjon som Beverly Hills, Miami eller NYC.

Anonymous poster hash: ada3b...05c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...