Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

(Håper dette er lov å legge ut, det er hentet fra et nettmagasin)

Her er et før/etterbilde fra en av Haug på Nobel Clinic sine pasienter. Jeg synes det var greit fra siden, men synes ikke det ble bra forfra. Hva synes dere? Jeg hadde i hvert fall sett helt rar ut slik.

http://www.inmagasinet.no/getfile.php/2585823.1139.rftedypeau/1024x768/5464106_2585823.jpg

Anonymous poster hash: ece3a...58a
  • Liker 2
Gjest Daenerys
Skrevet

Bare for å klargjøre - det er ok med link til bilder, bare ikke å kopiere bilder direkte inn hit på grunn av opphavsrett :)

Daenerys, mod.

Skrevet

Visste ikke at det ikke var lov å legge ut bilder? Er det ikke lov? Den er ganske lik som på bildet ja, kanskje litt mindre markant. Men tror du/dere ikke det blir litt mye forskjell? Ja, det er pent. Men "alle" som kjenner meg vil vel legge merke til det?

Hvis jeg bestemmer meg, så tror jeg det blir i januar.. Jeg har egentlig bestemt meg, men det som stopper meg er å fortelle det til samboer!! :( :( Og jeg blir både gira og supernervøs av å lese i denne tråden. Og merker jeg er veldig opptatt av å høre flere erfaringer!

mulle

Ja, litt stor forandring. For min del var jeg ikke så bekymret for dette da jeg, som skrevet, gjorde dette mellom VGS og studier. Alle de jeg går med nå har ikke peiling på hvordan jeg så ut tidligere. Det er et fåtall som jeg har holdt kontakten med som vet hvordan jeg så ut tidligere. De har ikke kommentert noe, så jeg regner med det ikke er så synlig. Det er heller ikke så synlig forfra, men i profil er det jo en forandring selvfølgelig. Jeg gruer meg litt til familieselskapene i juletiden, men jeg tror jeg skal plassere meg litt gunstig rundt bordet, f.eks at jeg sitter helt oppe slik at alle ser meg kun forfra. Det er litt stress å tenke på dette, og noe du definitivt bør ta med i vurderingen, men for meg er dette bare en liten sak i det store bildet. Det er kun ved slike juleselskaper jeg treffer disse menneskene, så jeg tror ikke de kommer til å tenke så mye over det. De kommer sikkert til å se at noe er annerledes, men igjen, ikke helt hva. Moren min og søstrene mine vet jo det. I ditt tilfelle er det nok en del annerledes. Jeg vet ikke helt hva du gjør, men du studerer kanskje? Eller er ferdig? Det høres jo hvertfall ut som at du har et nettverk der du er. Da kan jeg forstå at det dette blir enda en faktor å ta hensyn til. Jeg vet ikke helt om jeg hadde gjort det om det ikke var mellom VGS og studier, men dette er jo bare meg.

Her er et før/etterbilde fra en av Haug på Nobel Clinic sine pasienter. Jeg synes det var greit fra siden, men synes ikke det ble bra forfra. Hva synes dere? Jeg hadde i hvert fall sett helt rar ut slik.

http://www.inmagasinet.no/getfile.php/2585823.1139.rftedypeau/1024x768/5464106_2585823.jpg

Jeg er enig. Jeg synes ikke resultatet var bra forfra. Det har nok en god del med hvordan utgangspunktet var. Min nese er hvertfall ikke sånn forfra. Jeg synes selv min ser flott ut og naturlig ut. Den gir et veldig mykt inntrykk.

Anonymous poster hash: fecbe...9c5

Skrevet

Det etterbildet er ca sånn min ser ut fra naturens side, så takk skal dere ha.

BUHU.

Neida.

Skrevet

Gleder meg så mye til å fikse nesen! Tenker å ta operasjonen i utlandet. Følger en annen tråd med ei som utfører operasjonen i utlandet, så gleder meg til å høre oppdatering fra hennes siden. :)

Skal også utføre en operasjon på de nedre øyelokkene. Tror dere det har noe å si hvilke rekkefølge jeg tar disse to operasjonene? Vet at en neseoperasjon kan føre til blåmerker og hevelse under øynene, så kanskje jeg burde utføre nedre øyelokk kirurgi etter neseoperasjonen? Bor så langt unna byen at jeg ikke har mulighet til å dra på konsultasjon med det første, men regner med at kirurgene har svar :)

Skrevet

Gleder meg så mye til å fikse nesen! Tenker å ta operasjonen i utlandet. Følger en annen tråd med ei som utfører operasjonen i utlandet, så gleder meg til å høre oppdatering fra hennes siden. :)

Skal også utføre en operasjon på de nedre øyelokkene. Tror dere det har noe å si hvilke rekkefølge jeg tar disse to operasjonene? Vet at en neseoperasjon kan føre til blåmerker og hevelse under øynene, så kanskje jeg burde utføre nedre øyelokk kirurgi etter neseoperasjonen? Bor så langt unna byen at jeg ikke har mulighet til å dra på konsultasjon med det første, men regner med at kirurgene har svar :)

av ren nyskjerrighet. Hvorfor skal du operere de nedre øyelokkene? =) ønsker deg uansett lykke til.

Anonymous poster hash: 23117...ed0

Skrevet

av ren nyskjerrighet. Hvorfor skal du operere de nedre øyelokkene? =) ønsker deg uansett lykke til.

Anonymous poster hash: 23117...ed0

Det er fordi jeg har noe som kalles genetisk mørke ringer under øynene. Dette er poser av ekstra hud som kommer som barn. Så lenge jeg er ung vil jeg bare se litt eldre ut, og litt trøtt ut hver dag. Dessverre øker posene med alder slik at huden i kinnene mine senkes. Derfor opererer jeg nå for å "forebygge". Må uansett operere en eller annen gang i livet, kan like så godt gjøre det nå.

Under en operasjon fjernes fett og hud kuttes vekk. :)

Skrevet

Ja, litt stor forandring. For min del var jeg ikke så bekymret for dette da jeg, som skrevet, gjorde dette mellom VGS og studier. Alle de jeg går med nå har ikke peiling på hvordan jeg så ut tidligere. Det er et fåtall som jeg har holdt kontakten med som vet hvordan jeg så ut tidligere. De har ikke kommentert noe, så jeg regner med det ikke er så synlig. Det er heller ikke så synlig forfra, men i profil er det jo en forandring selvfølgelig. Jeg gruer meg litt til familieselskapene i juletiden, men jeg tror jeg skal plassere meg litt gunstig rundt bordet, f.eks at jeg sitter helt oppe slik at alle ser meg kun forfra. Det er litt stress å tenke på dette, og noe du definitivt bør ta med i vurderingen, men for meg er dette bare en liten sak i det store bildet. Det er kun ved slike juleselskaper jeg treffer disse menneskene, så jeg tror ikke de kommer til å tenke så mye over det. De kommer sikkert til å se at noe er annerledes, men igjen, ikke helt hva. Moren min og søstrene mine vet jo det. I ditt tilfelle er det nok en del annerledes. Jeg vet ikke helt hva du gjør, men du studerer kanskje? Eller er ferdig? Det høres jo hvertfall ut som at du har et nettverk der du er. Da kan jeg forstå at det dette blir enda en faktor å ta hensyn til. Jeg vet ikke helt om jeg hadde gjort det om det ikke var mellom VGS og studier, men dette er jo bare meg.

Jeg er enig. Jeg synes ikke resultatet var bra forfra. Det har nok en god del med hvordan utgangspunktet var. Min nese er hvertfall ikke sånn forfra. Jeg synes selv min ser flott ut og naturlig ut. Den gir et veldig mykt inntrykk.

Jeg bor i en by borte fra de fleste av mine nære. Skal flytte tilbake til hjembyen min om noen mnd mest sansynlig. Har ikke søsken. Ser mamma og pappa sjelden siden jeg bor på andre siden av landet. Men har 3-4 veldig gode og nære venner (ser heller ikke disse ofte da vi bor spredt i landet) men disse har kjent meg "for alltid" og jeg tenker at de bare måå se forskjell. Jeg tok restylane i leppene i sommer uten å si noe, og hun ene venninnen min kommenterte det med én gang hun så meg. Hun hadde ikke sett meg på 4 mnd.

Jeg tror jeg må vise det bildet til Haug, og si at jeg ikke vil ha noe lignende nese som det bilde. Men utgangspunktet har vel mye å si ja.

Hadde det vært mulig å få se din nese før og etter? Skjønner hvis du synes det er litt ukomfortabelt.. Hvis du ikke vil legge det ut, kanskje jeg kunne sett det på en måte? Vet du har skrevet, men du var hos Haug sant? Litt vanskelig å holde styr på alle anonyme uten å måtte bla tilbake i tråden hele tiden.

Takk for all hjelp og gode svar :)

mulle

Skrevet

Hei, jeg skal gi deg et så godt svar jeg kan! Konsultasjonen opplevde jeg som veldig profesjonell, vi så oss i speilet mens jeg fortalte ca. hva jeg hadde tenkt meg, og han sa sin mening. Synes det var veldig vanskelig å sette ord på hvilke forandringer jeg hadde sett for meg, og jeg var veldig redd for å gi en beskrivelse som ikke stemte overens med det bildet jeg hadde i hodet. Men Dr. Haug var veldig forståelsesfull og satte nesten bedre ord på det enn jeg selv klarte.

Så tok vi vi bildet med 3D (for et genialt verktøy forresten), og fikk illustrert hvordan resultatet ville bli. Han prøvde å gjøre det så likt som mulig det jeg hadde forklart, men ga beskjed at det var visse begrensninger på hva han kunne gjøre. Det var vel også det jeg likte best ved han, at han er profesjonell nok til å fortelle hva han kan og ikke kan klare, slik at man ikke har urealistiske forventninger til resultatet. I alle fall, vi kom fram til en nese vi begge var enige om. Konsultasjonen var forresten for noen uker siden, jeg snakket ikke mer med han før i dag, hvor vi brukte 5 minutter før operasjonen på å bekrefte det vi ble enige om forrige gang.

Så skiftet jeg til operasjonskåpe og ble fraktet til operasjonstua, hvor jeg hilste på anestesilegen og anestesisykepleierne. Jeg ble lagt på operasjonsbordet og vips var jeg i min egen verden. Bokstavelig talt, alt jeg husker var at de stakk en nål i armen og spørte om jeg lå godt, og i det neste jeg husker er at jeg våkner opp på det postoperative rommet med mannen min ved siden av på stolen. Jeg som på forhånd var livredd å bli lagt i narkose hadde absolutt ingen bekymringer når jeg var der på klinikken. Dette ga jeg beskjed om i det jeg møtte sykepleierne, og de var flinke til å opptre professjonelt. Jeg hadde lukket operasjon.

Jeg fortalte det først bare til mannen min, da det uansett er umulig å skjule det for han, samt at man oppfordres sterkt av klinikken til å bli fulgt hjem av noen etter operasjonen. Dessuten føles det veldig godt å vite at noen er der for deg før og etter operasjonen, spesielt de første dagene etter operasjonen som pleier å være nokså ubehagelige. Planen var å ikke fortelle det til noen da jeg som deg også har ´særtrekk´ fra familien (vi er av russisk opprinnelse, så her var nærmest snakk om kulturarv). Uansett, mannen min fikk meg på andre tanker. Han sa jeg som voksen måtte stå for mine valg rundt egen kropp, og at hvis jeg ikke var klar til å fortelle noen om neseoperasjonen var jeg i grunn ikke klar for en neseoperasjon i det hele tatt. Man trenger ikke fortelle hvermannsen om at man har komplekser for nesa, men man skal heller ikke gå rundt og være redd for at noen skal ferske at man ønsker å endre sin egen kropp. Så jeg hoppet i det og ringte til mine foreldre og søsken samt bestevennina mi. De skjønte jo overhodet ikke poenget med en operasjon uansett hvor mye jeg forklarte, men de var veldig støttende og hadde ingenting negativt å si dersom dette var noe jeg selv virkelig ønsket. Og gjett om jeg er glad jeg fikk den bekymringen ut av verden, nå kan jeg glede meg til resultatet uten å fokusere på å holde det hemmelig. Så mitt tips er bare å hoppe i det, du gjør dette for ditt eget selvbile og så lenge du selv er lykkelig over inngrepet er det alt som betyr noe:)

Nå er det få timer siden jeg ble ferdig med operasjonen, og så lang har jeg bare noen hovne kinn og blå merker under øynene. Jeg har tatt alle medisinene de anbefaler og har så langt ikke opplevd noen særlige smerter. Litt rennende blod og ubehag er det jo uansett, men det er å forvente av en slik operasjon. I følge kirurgen er dag 1 og 2 etter operasjonen de mest ubehagelige, så jeg får se hva morgendagen bringer! Øsnker deg masse lykke til, tenk deg godt om hva du ønsker så blir du nok fornøyd med valget skal du se:)

Anonymous poster hash: 3e2fe...d9f

Lurer sånn på hvordan det går med deg! Håper du vil oppdatere :)

Skrevet

Jeg bor i en by borte fra de fleste av mine nære. Skal flytte tilbake til hjembyen min om noen mnd mest sansynlig. Har ikke søsken. Ser mamma og pappa sjelden siden jeg bor på andre siden av landet. Men har 3-4 veldig gode og nære venner (ser heller ikke disse ofte da vi bor spredt i landet) men disse har kjent meg "for alltid" og jeg tenker at de bare måå se forskjell. Jeg tok restylane i leppene i sommer uten å si noe, og hun ene venninnen min kommenterte det med én gang hun så meg. Hun hadde ikke sett meg på 4 mnd.

Jeg tror jeg må vise det bildet til Haug, og si at jeg ikke vil ha noe lignende nese som det bilde. Men utgangspunktet har vel mye å si ja.

Hadde det vært mulig å få se din nese før og etter? Skjønner hvis du synes det er litt ukomfortabelt.. Hvis du ikke vil legge det ut, kanskje jeg kunne sett det på en måte? Vet du har skrevet, men du var hos Haug sant? Litt vanskelig å holde styr på alle anonyme uten å måtte bla tilbake i tråden hele tiden.

Takk for all hjelp og gode svar :)

mulle

Jeg var hos M. Haug, ja. Jeg ønsker dessverre ikke å legge ut et bilde her. Jeg håper du viser forståelse for dette. Kan være lurt å ta med dette bildet ja og vise at du ikke ønsker et sånt resultat, bare vær litt ydmyk ettersom det er hans eget verk. :) Jeg vil si at M. Haug har en sans for estetikk og kjenner sine begrensninger. Jeg regner med at han kommer til å si ifra til deg dersom det du ønsker å endre blir vanskelig for han å gjennomføre i praksis. Lykke til videre i prosessen! Du har vel ikke helt bestemt deg for kirurg enda? Hvilke er det du nå står mellom?

Skrevet

Har du lest hele tråden? Jeg leste hver eneste side, og må innrømme at den har vært med på å gjøre meg ekstra nervøs. Men de aller fleste dårlige tilfellene i denne tråden har vært fra Bunæs sine kunder. Kan ikke huske å ha lest noe om Haug (som er mitt foreløpige valg). Og du skal jo til utlandet, så ingen av skrekkhistoriene herfra er fra stedet du skal på heller er jeg rimelig sikker på! :)

Mulle

Jeg var også innom Haug, men fikk ikke noen god tone med ham. Kanskje det var seint på dagen for ham, men jeg synes han var veldig spiss i tonen og jeg følte meg ikke trygg på hva han skulle gjøre. Men hadde ikke prisen hans vært så stiv, hadde jeg sikkert endt opp med ham uansett. Jeg trenger jo ikke en kompis, jeg trenger en god kirurg ;)

Skrevet

Men uhuhu! I dag reiser jeg! Skal møte kirurgen i morgen!

Skrevet

Nå er det dag 4 etter operasjonen, og all hevelese og slikt er borte. Jeg sliter en del med tett nese, men bortsett fra det føler jeg meg helt fin i formen. De 2 første dagene rant det noe blod og gult sekret fra nesen, men det er over nå. Synes hele prosessen så langt har gått bedre enn jeg fryktet på forhånd.

Om noen dager skal jeg fjerne rørene, og fy som jeg gruer meg til det :( Noen her som kan fortelle hvordan det føltes å få vekk rør og bandasje? Før man noen form for smertestillende før det?

Skrevet

Nå er det dag 4 etter operasjonen, og all hevelese og slikt er borte. Jeg sliter en del med tett nese, men bortsett fra det føler jeg meg helt fin i formen. De 2 første dagene rant det noe blod og gult sekret fra nesen, men det er over nå. Synes hele prosessen så langt har gått bedre enn jeg fryktet på forhånd.

Om noen dager skal jeg fjerne rørene, og fy som jeg gruer meg til det :( Noen her som kan fortelle hvordan det føltes å få vekk rør og bandasje? Før man noen form for smertestillende før det?

Nei, det gjør man ikke. Alt er over på kort tid, så jeg ville ikke ha gruet meg til det. Det gjorde ikke jeg. Selvsagt er det litt ubehagelig, men jeg synes ikke det var spesielt smertefullt. Det var egentlig deilig å endelig få de ut. Andre igjen sier at det er grusomt. Det var også litt ubehagelig da han røsket ut stingene. Det eneste jeg husker spesielt godt fra denne timen var da han renset med klorheksidin. Forferdelig sterk lukt som jeg følte gikk gjennom hele systemet mitt. Absolutt ikke noe å grue seg til. Nå har jeg et veldig rolig forhold til smerte da, og spesielt smerte som jeg selv har påført meg selv med intensjon og som bare varer i kort tid.

Skrevet

Lykke til! Når er operasjonen?

Skrevet

Endelig! Har vært så spent på hvordan det har gått med deg :) Tror ikke du trenger å grue deg til det, ettersom hva jeg har lest på nett av andres erfaringer :) Du har nok gjennomgått det verste nå! Hvordan ser resultatet ut foreløpig? Kan du se noe?

Kommer du til å oppdatere her om resultatet? :)

mulle

Skrevet

ÅÅ, spennende!! Skal du operere imorgen? LYKKE TIL! :)

Håper du vil holde oss oppdatert!

Skrevet

Jeg var også innom Haug, men fikk ikke noen god tone med ham. Kanskje det var seint på dagen for ham, men jeg synes han var veldig spiss i tonen og jeg følte meg ikke trygg på hva han skulle gjøre. Men hadde ikke prisen hans vært så stiv, hadde jeg sikkert endt opp med ham uansett. Jeg trenger jo ikke en kompis, jeg trenger en god kirurg ;)

jeg synes han hadde en slags...overbevisende tone. Og jeg vet ikke om han likte at jeg spurte og gravde sånn. Hehe. Men har bestemt meg for han hvis jeg får se før og etter-bilder jeg synes ser fine ut, og jeg vil ha en 2. konsultasjon.

Har ikke fått svar på mailen jeg sendte til Teres Nobel angående før/etter-bilder på over 3 dager..synes det er litt dårlig

Skrevet

Jeg var hos M. Haug, ja. Jeg ønsker dessverre ikke å legge ut et bilde her. Jeg håper du viser forståelse for dette. Kan være lurt å ta med dette bildet ja og vise at du ikke ønsker et sånt resultat, bare vær litt ydmyk ettersom det er hans eget verk. :) Jeg vil si at M. Haug har en sans for estetikk og kjenner sine begrensninger. Jeg regner med at han kommer til å si ifra til deg dersom det du ønsker å endre blir vanskelig for han å gjennomføre i praksis. Lykke til videre i prosessen! Du har vel ikke helt bestemt deg for kirurg enda? Hvilke er det du nå står mellom?

Har forståelse for det såklart :) Jeg har kun vært på én konsultasjon, og det er hos ham. Jeg føler jeg burde vært på minst en til for å sammenligne, men jeg vet ikke hvem det skulle vært..

Har sendt mail og spurt om å få se noe av jobben han har gjort (Fikk du se noen før/etter bilder?).

Og jeg vil også han en 2. konsultasjon hvor vi snakker litt mer om nesetippen og hvordan det vil se ut i front. :)

mulle

Skrevet

Endelig! Har vært så spent på hvordan det har gått med deg :) Tror ikke du trenger å grue deg til det, ettersom hva jeg har lest på nett av andres erfaringer :) Du har nok gjennomgått det verste nå! Hvordan ser resultatet ut foreløpig? Kan du se noe?

Kommer du til å oppdatere her om resultatet? :)

mulle

Foreløpig kan jeg ikke se noe, og av det bittelillte jeg kan se så er nesen min fortsatt veldig hoven. Men gleder meg enormt til jeg fjerner bandasjen og metallplaten, kan selvfølgelig oppdatere her etterhvert som jeg ser resultatet :)

Hvordan går det med deg da? Har du kommet noe nærmere valget?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...