Gå til innhold

Mokkon83`s skravlebok :)


Mokkon83

Anbefalte innlegg

Ser det er en del som har treningsdagbøker her, og syns det virker som en bra motivasjon, så nå tenkte jeg å prøve selv! `

Jeg har egentlig vært litt aktiv hele tiden, ettersom vi har en hund som krever sin daglige tur :) og det er som regel mamma som må gå...

Ellers så er jeg så heldig at jeg kan se over på et treningssenter (ikke SATS kvalitet,men billig og uten halvnakne muskelbunter, og bimboer med flatere mage enn flatskjermen hjemme...

Har ikke kort der akkurat nå, men tenker at det må være fint når det blir kaldere ute...

Det som mangler hos meg er vel mest motivasjonen... Men ettersom jeg skal gifte meg 4 juli 2009, og har lyst til å se skikkelig bra ut til da, så må vel det være en ganske så bra motivasjonskilde ;)

Jeg er inne på PC`n og planlegger hver dag, så det er iallefall ikke noe jeg glemmer av.. :ler:

Det som jeg har gjort til nå er:

- gå tur med hunden (nesten) hver dag

- stått på wii fitness boardet hver morgen før jobb (veid meg, ikke trent den siste mnd...)

- kuttet ut brus

- pakket vekk frityrgryta!! (i dag faktisk, etter å ha sett et program på Tvnorge(?) om noen bruder, og hun ene friterte ALT.. og DA ble jeg kvalm og tømte ut frityrolja... Ute av syne, ute av sinn... så er iallefall en last borte... :P:ler:

Nå er det ikke snakk om 50kg som skal vekk her... men ifølge BMI (noe som jeg tror egentlig er litt misvisende) er jeg overvektig...

skal ned 5 kg, fra 62 kg til 57 kg. Er 1,57cm, så det tror jeg blir bra :)

Planen for i morgen er:

- gå den vanlige 30min turen med hunden

- trene i 30 min på Wii

- løse opp musklene i boblebadet (får besøk av ei venninne)

- lage middag av kylling i ovnen

:)

Endret av Mokkon83
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sånn! da var vi på dag 2 i dagboka!

Sov ganske lenge i dag (til kl 9.00) har rydda og vasket litt her i hjemmet.

stilte meg på wii`en for 10 min siden, og vekten var gått ned 0,5 kg! men hadde nok ikke gått ned så mye om jeg ikke hadde vært på do først :P hehe

Ifølge den bmi greia så er jeg på idealvekt nå, dog helt øverst i skalen...

Nå skal jeg på jobb kl 11.00, være der en time, så skal jeg hjem og tilbake igjen klokka tre til fem :)

fint å være selvstendig næringsdrivende!

skal gå lang tur med hunden mellom fritimene, få opp pulsen og muligens stikke på treningssenteret for å trene litt bootie :)

det er visst i veldig forfall fra en er 25 år, så jeg får prøve å pumpe liv i den igjen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pupsilure

Hei! Så fint med treningsdagbok! :)

Høres ut som du har gode planer da. Det har forsåvidt jeg også, i teorien :ler:

Wii fitness har jeg lyst til å kjøpe også! Er det gøy?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Pupsilure!

Ikke så dumt med treningsdagbok nei! :)

Men jeg fikk ikke trent 30 min på wii`en... var så mye annet jeg måtte få gjort!

men var på en 30min skogstur med bikkja, og en 15min tur nå nettopp :)

hatt besøk av ei venninne i kveld, kost oss med god mat og litt snop... mest gulrøtter og jordbær da! så gikk vi tur med bikkja isted, og ga hverandre massasje på skuldrene til slutt :) skal SÅ til aromaterapi! er jo full av knuter.... :(

Angående Wii`en! jeg synes det er kjempemoro! men er så sjelden jeg spiller egentlig, vet ikke hvorfor... det jo knallgøy når jeg holder på... og er jo lettvint ettersom det er uten ledninger og sånn... hmm skal prøve å få spilt litt mer :P

står jo på den hver morgen da, men er jo bare for å veie...

Nå er det natta! skal på jobb imorgen tidlig kl 8.45..... etter jobb, DA begynner helga :)

nattaaaa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var jeg klar for å ta helg... kjipt å jobbe lørdager, spesielt når det har vært så fint vær som i dag...

Har ikke fått trent noenting til nå i dag... bare veid meg på Wii`en som vanlig.

ned -0,1 kg fra i går faktisk! hadde trodd det skulle gå andre veien... fråtset jo i går kveld.. hehe

Skal prøve å få gått den vanlige 30min turen med bikkja da :)

men først er det middag! krydret makrell :) namme

Sambo skal ha hummer... men er ikke det jeg er mest glad i

ellers så blir det noen pils i kveld, så jeg får prøve å trene litt i morgen :)

(må se an formen seff... )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søndag, og avslapping :)

sto opp rimelig sent i morges, og glemte helt av å veie meg på wii`en...

har spist kongefrokost og litt popcorn :) ligger på sofaen og bare slafer!

gikk en 20 min tur med hunden, og tenker å ta han med ut på en lengre tur senere i dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da var det mandag igjen!

sov til klokka 9.30 i morges :)

skal ikke på jobb før klokka 16 idag!

sto på wii`en imorges, samme resultat som sist! og det er jo bare fint ettersom jeg bare hadde en sløvedag i går :)

oppdaget at kalenderen på wii`en var riv ruskende gal! mai 2007 var den på...

fikk fikset det, og måtte ta testen på nytt.. da var wii`en skikkelig frekk... hvor har du vært i det siste? bare 475 dager siden jeg så deg sist... skikkelig sånn... hehe

men nå er det fikset og vi er på 1 september 2008!

skal gå en lang tur med hunden idag :) har allerede trent i 20min på wii

og har et stort hus som trenger en vask... har startet rens på boblebad og steamdusj. utrolig hva en ikke ser av skitt altså.. blæh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da var jeg snart klar for jobb!

har vasket som en heltinne i dag!

skrubbet både boblebad og steamdusj, vasket alle gulvene i øverste etasje + alle vinduene! gulvene i stua.kjøkkenet,badet og gangen...

puh.. veldig bra trim!

gikk tur med hunden, ca 20 min. hadde tenkt å gå lengre, men jeg prioriterte vaskinga i dag. skal ta en tur til kvelden igjen :) jobber til klokka 21, så jeg får ta en kveldstur også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

huff huff huff

idag bekreftet wii`en at min hunger på søtsaker i går hadde konsekvenser...

gått opp 0,4kg fra i går...

hvordan skal jeg klare å holde meg unna snopet? buhu...

Hei, jeg heter mokkon83

og jeg er en godtoman....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei! :)

Bare et lite tips, ser du veier deg hver dag, er det noe wii spillet vil du skal gjøre? Anbefaler deg å kun veie deg en dag i uken, og hvis du må veie deg hver dag (som meg :sjenert:) så er det kun den faste dagen i uken at vekta gjelder. Hvis du spiser noe søtt/salt binder nemlig kroppen til seg fryktelig mye vann og da veier du gjerne 0,5kg mer 4 timer senere. Så, f.eks. hver mandag (da må man liksom være flink i helgen) eller hver torsdag pleier jeg å bruke, nude og etter at jeg har vært på do ;) Kroppen bruker også flere dager på å faktisk omgjøre maten du spiser til fett, det du ser på vekta er kun vann når du veier deg hver dag!

Vil også ha investert i et målebånd hvis jeg var deg, midje/hofte-målet er greit å kunne måle, særlig hvis vekta står stille eller går litt opp!

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for tips :)

skal ta hver torsdag da. men wii`en vil at jeg skal veie meg hver dag da. har ligget på omtrent det samme i lange tider nå...

må forbrenne mer... :) men er så alt for glad i godteri...

Har et måleband et sted.... skal i brudesalongen fredag, så der kan de vel fortelle hvor en skal måle....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du skal måle for slanking (ikke brudekjoler ;) ) så er det greieste å måle rundt det smaleste område over magen, rett over navlen ca, og på det bredeste rundt hoftene.

Siden du må veie deg hver dag (jeg må ikke, men gjør det allikevel :sjenert:) så kan du jo skrive ned torsdagsvekten, også ser du progresjonen. Et godt tips jeg har fått mot godtesyke er å ta litt tannpasta i munnen om kvelden, ALT smaker vondt med tannpasta!

:danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Er ny her i boka di, men ser vi har endel til felles! :) Jeg har også en treningsbok her (men velger å kalle den motivasjonsbok! :fnise: ) og skal gifte meg neste sommer! Bruker også Wii Fit litt, men prøver å tillegg å være flink utenom.. :jepp:

Skal bli spennende å følge med her! (Hvis du ikke har noe imot det altså!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:vinke:

Er ny her i boka di, men ser vi har endel til felles! :) Jeg har også en treningsbok her (men velger å kalle den motivasjonsbok! :fnise: ) og skal gifte meg neste sommer! Bruker også Wii Fit litt, men prøver å tillegg å være flink utenom.. :jepp:

Skal bli spennende å følge med her! (Hvis du ikke har noe imot det altså!)

Hei! Velkommen til min beskjedne treningsbok :)

godt å høre at det er flere av oss der ute!

Skal sjekke boka di også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du skal måle for slanking (ikke brudekjoler ;) ) så er det greieste å måle rundt det smaleste område over magen, rett over navlen ca, og på det bredeste rundt hoftene.

Siden du må veie deg hver dag (jeg må ikke, men gjør det allikevel :sjenert:) så kan du jo skrive ned torsdagsvekten, også ser du progresjonen. Et godt tips jeg har fått mot godtesyke er å ta litt tannpasta i munnen om kvelden, ALT smaker vondt med tannpasta!

:danse:

Aha! da skal jeg lete frem det målebandet, og finne ei bok som jeg kan skrive ned i :) trenger jo ikke nødvendigvis gå ned så mye i vekt selv om wii`en sier det... høhø men kan jo gå inn noen cm over mage og hofte.

det med tannpasta var en god idè! har kjøpt inn bananer og druer! (og en pose med sure godterimix... tilbud på butikken... o svake menneske... )

Skal ta meg selv i nakken her :)

Nå kommer mamma også på besøk i dag, så kanskje hun kan motivere meg litt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg fått masse tips her!

Det første jeg skal få gjort nå er:

- finne målebandet

- kjøpe en bok for å skrive resultat i

- kun skrive ned hver torsdag

- pusse tennene når manien på snop melder seg om kvelden

- spise mer frukt, gjemme snopet jeg har liggende

- ikke kjøpe mer snop (selv om det er på tilbud...)

SÅNN!

da skal jeg prøve å ta meg sammen her!

må si motivasjonen var dalende her, takker KG for påfyll av motivasjon :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hei hei!

I og med at vi gifter oss samme dag og begge har mål om å trene litt (?) underveis, må jeg følge med her!! :jepp:

Og jeg vil også ha Wii fit!!! Men må nok vente og se om jeg kanskje kan få den til jul. Er så mye annet å spare til akkurat nå.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Velkommen til min beskjedne treningsbok :)

godt å høre at det er flere av oss der ute!

Skal sjekke boka di også :)

Har ikke link til motivasjonsboka mi i signaturen.. :fnise: Men du kan få link til den hvis du vil..

Stå på! Bra tips du har fått av folk her, håper de kan motivere deg videre! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei!

I og med at vi gifter oss samme dag og begge har mål om å trene litt (?) underveis, må jeg følge med her!! :jepp:

Og jeg vil også ha Wii fit!!! Men må nok vente og se om jeg kanskje kan få den til jul. Er så mye annet å spare til akkurat nå.....

Hei BryllupsTwisted!! :)

hurra for 4 juli 2009 :)

har vært innom og kikket en del i dagboka di! du har jo fått gjort SÅ utrolig mye da!

Selv så skal mamma og jeg på brudesalong i morgen :)

har ordnet med fotograf, og sjekket ut at vi kan ha vielsen utendørs. har valgt ut sted :) er kommunen og staten som eier det, så vi trengte ikke reservere eller noe. men får heller ikke jage vekk noen da.. men hvem står i bikinien 4 juli og glaner på et bryllup? :ler:

Wii fit må du ønske deg til jul!!

jeg får ikke brukt den så mye som jeg skulle ønsket nå.. både pga at jeg ikke orker stå opp så tidlig og når jeg kommer hjem så sitter gjerne sambo i sofaen og ser på tv`n... kan flytte den ned i kjelleren, men er så kaldt der... brrr

du er jo kjempeflink til å trene da! og få bryllupstingene unna :)

send over hemmeligheten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke link til motivasjonsboka mi i signaturen.. :fnise: Men du kan få link til den hvis du vil..

Yeeeez pliiiz :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...