Gå til innhold

Sandras hverdagsliv

Sandra

Anbefalte innlegg

Takk for det Siona, Ella og MellonCollie :klemmer:

Ingen spesiell grunn til at det var på mandag, det var vel egentlig ikke noen spesiell dag vi ble forovet heller, men det var den dagen vi satte på ringene :hjerte:

Min kjæreste Sandramann er ikke så veldig romatisk, så det ble ikke det store friereriet man kanskje drømmer om ;) Men det er uansett ikke det viktigste :smilbla:

Nå har vi vært sammen i 8 år, og har fått to barn, så det var på tide :ler:

Nå er det helg, og det er deilig!

Nå er alle julegavene i hus, men vi har litt igjen å fikse.

Til mamma skal vi pynte stearinlys med noe sånn stearinmaling, og andre stearin-pyntegreier jeg kjøpte på en hobbybutikk. Det er meningen storebror skal pynte dem :)

Til mine svigerforeldre skal vi lage litt forskjellig julegodt, og kanskje også et par stearinlys hvis det blir en suksess med de andre.

Fant mange gode oppskrifter her på KG. Vi skal lage Bountyboller, risboller, brente mandler og chilisjokolade :sikle:

Bare synd jeg ikke kan spise sjokolade da :grine: Fortsatt ikke noe melk på meg..

Men kanskje det ikke er melk i kokesjokolade?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Høres ut som dere har hatt en koselig førjulstid :)

Her har begge barna vært syke siste halvannen uke, og da er det ikke så lett å være effektiv. Jeg har vært litt småstresset med tanke på alt jeg ikke har rukket siden vi skal ha familien hit til oss iår. Men nå tror jeg vi har orden på det meste, ihvertfall det viktigste.

Ønsker dere en riktig god jul! Kos dere masse! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med forlovelsen! Broren min og samboeren hans forlovet seg også i jula, kjempekoselig! :hjerte:

Godt nytt år til dere! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Annonse

• 2 uker senere...

Hei til dere som har tittet innom!

En måned siden jeg var innom dagboken, det var ganske lenge.

Skal egentlig legge meg nå, får skrive mer en annen dag, kanskje i morgen.

Alt er bra med oss i all fall.

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen :klem:

Her har det ikke skjedd så mye, men lille A er blitt 5 1/2 md, og virker bedre i magen. Han har fått to tenner nede også. De er halvveis oppe nå, og de har plaget han endel, men det synes å gå litt bedre nå.

Jeg holder meg stadig unna melkeprodukter (nå begynner jeg å bli litt lei..), og det virker som han er veldig følsom for alt annet jeg spiser også.

Vi skal til oppfølgingstime hos allergilegen den andre uken i februar.

Jeg synes det begynner å bli litt slitomt å få pumpet ut alt det han trenger til et måltid, så jeg prøvde å gi han morsmelkserstatning for kumelkallergikere.

Det ble ramaskrik en hel uke igjen, så den ga vi opp med en gang. (160 kroner kostet en boks)

Var bare ment som å ha noe i reserve, det gjør det litt lettere for meg å komme meg litt ut og rundt hvis jeg vil, uten å måtte koke den hersens pumpa 4 ganger for å få skvist ut et måltid :ler:.

Har så vidt begynt med lappen, så kanskje det blir litt kjøretimer etter hvert.

Den MMEen som ikke gikk het ProSoBee, den er det Soya i. Ringte til legen og spurte hva jeg skulle gjøre, om han visste om noe annet jeg kunne bruke. Vi snakket jo litt om det da vi var der i oktober, men da fullammet jeg jo så jeg skrev ikke opp noe.

Han sa at de hadde sluttet å bruke den, og den MMEen de brukte var en som het Nutramigen.

Han tåler den, heldigvis, men fytti katta for en forferdelig smak. Tror det har noe med at de er ferdig nedbrutte kumelkproteiner eller noe sånt. Fikk beskjed om at det var lurt å blande 50/50 med MM og en teskje sukker i under tilvenningsfasen.

Bare én boks koster 260 kroner!

Legen skal visst søke om å få det på blå resept når vi skal dit i februar.

I dag skal vi på babysvømming, begynner 11:15, og nøstet har akkurat sovnet etter å ha ligget og kavet en stund.

Hører det romler i magen hans også, så får håpe det ikke kommer bæsj mens vi svømmer da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Finner ikke dagboken din Siona, har du slettet den? :fy_fy:

Koselig å høre at det går bra med dere, og at lille A er bedre i magen sin!

Ja, jeg slettet dagboken min. Ble litt lei. Men jeg føler at det er en ny like rundt hjørnet, for jeg savner et sted å skrive litt innimellom :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bra Siona :)

Hvordan går det med trillingen for tiden da?

---

Har vært på babysvømming i dag, og endelig ser det ut som han trives med det. Sist gang var første gangen han har holdt ut en hel time uten magevondt og hyl og skrik :(

Jeg er så glad! :hoppe:

Stakkars det lille knyttet mitt, tenk å ha så mye vondt. 5 1/2 måned skulle det da. Godt vi ikke visste det da han var nyfødt :ler:

Det går så mye bedre med han nå. Merker det på hele han. Spenner ikke kroppen sin, hyyyyyler ikke av smerte når han blir lagt ned osv osv.. Koser seg rett og slett, stort sett.

---

Dewt merkes på meg også at det har vært en tung tid. Jeg har gått ned et sted mellom 15 og 20 kg siden svangerskapet. Nå veier jeg faktisk mindre enn jeg gjorde da jeg ble gravid med storebror, og da var jeg vegetarianer og akkurat fylt 21 år.

Før jeg ble gravid med lillebror brukte jeg str. 42/44, men i går var jeg og kjøpte meg en bukse i str. 36!

Størrelsene varier jo veldig da, men bare det å kunne kjøpe seg noe i den størrelsen var jo fott. Har aldri skjedd før :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så bra han har det bedre... Er så synd på de små når de har vondt og vi ikke klarer å hjelpe dem.

Oi, som du har gått ned! :hakeslepp: 36 er en liten størrelse ja, moro å få på seg det :) Håper du har det fint, og at vekta ikke fortsetter å rase nedover, for da blir det kanskje litt mye? (Uten at jeg aner hvordan du ser ut, men 15-20 kg er jo mye!).

Endret av Ella*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre at det går bedre med dere. Jeg forstår godt at dette har tatt på, når det har vart så lenge. Og i tillegg har du en til å ta vare på. Du har jammen gjort en kjempejobb :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, høres ut som om dere har hatt en stri tørn med lillebror. Heldigvis går det vel bare fremover nå! Får litt kalde føtter jeg, når jeg leser sånt... :sjenert: Kjempeflinke har dere vært! :jepp:

Og så gått ned så mye da. Vet jo ikke hva du veide før, men jeg selv har gått ned ca ti kilo fra før-gravid-vekt, og det merkes... Så med 15-20 da, tenker jeg vi snakker... Du får spise og kose deg :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, 15-20 kg er mye, men jeg veide ganske så mye for mye etter dette svangerskapet.

Tror jeg veide ca. 80 kg, og nå veier jeg 64! Jeg er 168 cm høy.

Det er jo "bare" normalvektig, men det er lenge siden jeg har følt meg så bra.

(Hadde ikke hatt noe i mot å gå ned til 60 faktisk).

La på meg mye i første svangerskap, og klarte aldri å gå gå ned til startvekt, og så la jeg på meg enda mer i dette svangerskapet :overrasket: På operasjonsdagen (KS) veide jeg 98 kg!

Håper bare det holder seg etter at ammingen tar slutt, og etter at jeg begynner med melkeprodukter igjen da.

Har meldt meg inn i SATS også, men har ikke fått vært der ennå :sjenert:

Takk for gode ord MellonCollie, dere har jo også tatt deres tørn :klemmer:

Ikke vær redd for det imli, for selv om det er kjempeslitsomt dersom man skulle få en baby med kolikk/allergi så koser man seg jo så mye uansett.

Vi er ikke skremt i all fall (eller kanskje litt da.. :ler:) og vil gjerne ha en til om en stnd. Må bare komme til hektene igjen etter denne runden ;)

---

I dag skal storebror være hjemme fra bhg.

Vi skal til legevakten på bruddkontroll av foten hans. Han falt ibarnehagen i forrige uke og fikk gips på foten.

De kunne ikke se noe brudd ut i fra rtg, men han klarte ikkeå stå på foten en gang så de satte på gips.

I løpet av helgen løp han rundt igjen på foten, men siden gipsen var så klumpete fikk jo ikke på han noen sko, og så ble det jo så fint akevær også.

Så på mandag ringte jeg ned til legevakten og spurte om jeg kunne fjerne gipsen. Fikk lov å gjøre det selv, og selv om det var litt vanskelig så var det nok mye bedre enn å sitte der nede og vente (og vente og vente) med 2 små.

Resten av dagen skal vi bare kose oss inne for jeg er blitt så forkjøla!

Hadde også planer om å komme oss til LIVING, men tror vi drøyer det i dag når formen min ikke er så bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...