Gå til innhold

Sandras hverdagsliv


Sandra

Anbefalte innlegg

Storebror er hos farmor, lillebror sover, mannen er på trening og jeg bare koser meg :strix:

Altså jeg er veldig glad i alle tre gutta mine, og veldig glad i å være sammen med dem, men det er jammen meg deilig med en ettermiddag i ro og mak også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Altså jeg er veldig glad i alle tre gutta mine, og veldig glad i å være sammen med dem, men det er jammen meg deilig med en ettermiddag i ro og mak også.

Skjønner akkurat hva du mener. Nå er storesøster i seng, lillesøster har akkurat sovnet (forhåpentligvis for natten) og mannen er på jobb. Jeg koser meg med melkesjokolade og kaffe. Deilig! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hørtes koselig ut Siona.

Melkesjokolade er forøvrig en av mine sjokoladefavoritter!

Det var forresten ikke lenge den lille knerten min ville ligge alene og sove oppi bagen :ler: Han våknet vel ca. 5 minutter etter det innlegget, men roet seg fint på fanget til mammaen sin :)

Han hadde en skikkelig skrikekule i går kveld litt senere på kvelden. Da hadde han skikkelig vondt altså, eller så var det kaskje også en blanding av å være "trøttsinna" og luftsmerter.

Det var veldig bra at svigermor var her akkurat da, hun hadde kommet med storebror som hadde vært der på besøk. Lillebror var litt urolig allerede da. Mens jeg gjorde klar storebror for kvelden fikk hun bysset og kost seg med lillebror. Koselig for henne, og gull verdt for meg ;) Etter det leste hun og storebror nattahistorie. Da sov lillebror i bagen sin igjen, før han våknet til og gråt og gråt.

Stakkar lillemannen. Fikk roet han ned til slutt med en lurepupp, selv om han absolutt ikke var sulten da. La han til slutt inne på soverommet, og roet seg ganske bra der. Var inne hos han ørten ganger for å gi han smokken, men han lå og halvsov, sovnet, mistet smokken og sovnet igjen. Sovnet ca. 20:30.

Han våknet for mat ca. kl. 2, det er 5 1/2 time, og sovnet straks etter det. Våknet igjen kl. 6, og har sovnet igjen etter det. Nå sover han fortsatt. Ser så rolig og nydelig ut der han ligger.

Vi skal av gårde til manuellterapeuten i dag. Jeg tenkte vi skulle gå dit, vi har gjort det de siste gangene. Det tar ca. 50 minutter, men det er deilig å få rørt litt på seg.

Og i dag er været like flott! :sol: Jippi! :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det Siona. Det trenger vi :)

Har kommet hjem nå. Hun synes han var mye stivere i ryggen igjen, så hun sa hun forstod godt hvis han har hatt noen skrikedager nå.

Vi fortsetter derfor med behandlingene, og skal tilbake på mandag igjen. Han synes nok det er litt ubehagelig til å begynne med, men så slipper det i ryggen, og da bare koser han seg.

Gikk hjem på tilbaketuren også, og lillemann sov heldigvis hele veien. Trives heldigvis stort sett i vogna, og sovner som regel.

Fikk handlet på vei hjem, og nå vasker jeg klær (eller vaskemaskinen vasker da, og takk og lov for det, tenk når de måtte vaske klærne for hånd) og har satt i gang en oppvaskmaskin (takk og pris igjen :ler: DET er en virkelig smart oppfinnelse! Jeg HATER å vaske opp :eeeh: ).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei!

Håper behandlingene fører fram. Vet hvor mye bedre vi har fått det etter at magevondtet og skrikinga gav seg.

Er også VELDIG glad i oppvaskmaskina, vaskemaskina og tørketrommelen min :biggrin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da virker det jo som dere har funnet ut hva som plager ham i det minste, og da får man jo gjort noe med det :tommel:

Håper dere har fine dager nå :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter :) Ja, håper det hjelper han litt, men de siste dagen nå har det vært mye vondt igjen. Det hjelper i all fall litt på stivheten i ryggen hans, men er litt usikker på om behandlingen hjelper så mye på magen.

I dag har han kjempevondt igjen, og det virker ikke som han får avføringen skikkelig ut. Nå har han jo vondt, sliter med å prompe, det kommer noen innimellom og da gråter han ofte sårt. Skiftet bleie i sted og da ser jeg det kommer sånne bitte små porsjoner med avføring, og da jeg løftet på beina kom det ogaå bittelitt. Hvis jeg skal sammenlikne med noe ser det ut som det kan være like mye som volumet av en klinkekule, kanskje litt mindre (for en smmenlikning).

Tror det må være sånn hele tiden. Tittet i bleia 10 minutter senere, og da hadde det nok kommet en eller 2 "klinkekuler" til.

Fikk ut endel luft etter det.

Han er veldig urolig og vil ikke sove eller ligge alene. Våkner kort tid etter at han blir lagt ned. Han ligger og sover på armen min nå.

Prøvde å ringe legekontoret i sted, fordi jeg synes det virker så lenge til 10. oktober. Da var self. telefonen stengt for helgen, en halvtime for seint. Skulle høre om det var mulig å få komme før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har han heldgigvis sovnet i bagen sin, og jeg har endelig fått skrudd sammen brystpumpa og fått gått på do :ler:

Blir litt rådvill når han er så plaget :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars liten! Det høres jo litt rart ut at det kommer avføring hele tiden.

Om du ikke får fremskyndet timen hos barnelegen, så kan det jo være en mulighet å gå på et privat legesenter. Vi bruker alltid Volvat når det er noe med barna. Der er det barnelege på hverdager frem til 20 om kvelden, og også lørdager og søndager frem til 18 (tror jeg). Vi har aldri hatt time der, bare dratt dit, og har aldri måttet vente mer enn 10 minutter på barnelege... Det koster litt mer, men jeg synes det er superkjekt. De har laboratorium der også, slik at eventuelle prøver kan analyseres mens man venter.

Håper resten av dagen deres blir bedre :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tipset Siona.

Får ringe til legekontoret på mandag.

Ja, det er litt rart, og i all fall når han er så plaget med luft og luftsmerter/ magevondt også..

Ligger og sover litt urolig nå.. Får se hvor lenge den blunden varer. Skal snart ut å trille en tur.

SKal på apoteket og se etter sånne Aventlokk, og så er jeg på jakt etter tåtesmokker i str. 2. Hadde bare str. 3 på de to nærmeste butikkene ved meg.

Ringte helsestasjonen i sted for å høre om barselgruppe, men det var visst bare for førstegangsfødende..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Sandra!

Hvordan har kvelden vært? Har lillegutten vært bedre i magen sin?

Så kjedelig at barselgruppene bare er for førstegangsfødende da! Det er jo kjekt å ha noen å trille med...

Sist turte jeg ikke gå på barseltreff, for storesøster skrek stort sett hele tiden, og det ville bare vært forstyrrende for alle andre. Men jeg hadde endel venninner som fikk barn omtrent samtidig med meg, så da gjorde det ikke så mye. Denne gangen har jeg ingen venninner som er hjemme, og da er det veldig kjekt med barselgruppe. Men det hjelper jo ikke så mye med trilleselskap når den lille snuppa mi ikke vil ligge i vogna uansett :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ugg...nei i går var det en slitsom dag. Han var urolig heledagen. Og fra midt på dagen var han kjempeurolig, helt til han sovnet kl. 20:30 eller noe sånt.

I tillegg så måtte mannen jobbe overtid, og kom ikke hjem før 20:30, akkurat da alt hadde roet seg :ler: Huff..

Det var ikke lett å skulle være tobarnsmamma i går, lillebror ville ikke ligge alene hele dagen, og bare skrek uansett hva jeg gjorde. Han lå i max 15 minutter alene men shan sov, men sovnet da vi var ute på tur. Gikk og gikk og gikk og sto og rugget på gulvet med han hele dagen. Skulle hatt skrttteller i går ja. :Nikke::ler:

Fikk slengt sammen litt middag i en av de 15 minutters periodene, det ble makaroni og spaghettisaug fra glass :sjenert: med parmesanost.

Jeg var helt utslitt i går kveld, og begynte å gråte da mannen kom hjem igjen. :cry3:

Ringte til barnelegen i dag, kontoret hadde visst telefontid fra 9 til 10 i dag! Fikk time én uke før, det hjelper litt i all fall. Jeg ser an dagen i dag, så kanskje vi tar oss en tur til Volvat i morgen hvis det fortsetter i samme tralten...

--

Nå har jeg å kartlegge dagene, de går så inn i hverandre at det er vanskelig å si hvordan den ene dagen har vært fra den andre.

Håper på en bedre dag i dag! :tommel:

Synes det var litt dumt at de ikke hadde grupper for andregangsfødende. Det var visst fordi det var så stor pågang :klø:

Fant uansett en gruppe som samles en gang i uken, synger barnesanger og hygger seg med kaffe og litt å spise. En gang i måneden inviterer de forskjellige fagfolk til å ha temadager. Neste gang er det demonstrasjon av bæretøy! :hoppe: Det var midt blinken. :smilbla:

Og så begynner vi på babysvømming 4. november da, så da får jeg litt mer å finne på på dagtid.

Nå får jeg utnytte tiden mens lillemann sover til husarbeid og ditt og datt.

Ha en fin dag :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke: Hei hei :)

Må bare innom for å skrive dette:

Fra 10:50 til 11:30 lå han rolig på fanget mitt mens je masserte magen hans litt. På den tiden kom det 31 (!) promper. :sjokkert: Jeg telte :ler: 27 av dem kom da jeg løftet beina, mens de andre slapp han selv.

Han sov i 40 minutter i sted.

Han er trøtt, og ligger og halvdupper i bagen sin nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Uffda :sukk: Stakkars Lillegutt og DEG også .. det er ikke lett for deg heller når han har det så vondt og krever mamma hele tiden :troest: Håper du kan få kommet til hos legen litt tidligere. Dere kan jo ikke ha det slik !!!

Håper dere får en bedre dag enn i går :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff ja, stakkars liten :( Så mye luft inni magen er det ikke rart at han sliter..Jeg syntes det var veldig mye..

I dag går det mye bedre, i all fall foreløpig ;) Han sover fortsatt! Har sovet i 2 t 15 min nå.

Har fått gjort det jeg skulle her hjemme. Skal sove over hos mamma 2 netter, så har fått pakket alt vi trenger til både meg, Sandramannen, lillebror og storebror. Storebror skal sove en natt hos farmor og så kommer han til oss i morgen. Samboeren min skal ut med gutta, og kommer ned til meg og mamma i kveld (eller natt :ler: )

Håper på en fin helg, tror det blir det :tommel:

Vi skal titte litt på ferietur til neste år, sånn i mai ca. Har tenkt litt på Mallorca. Jeg har vært der to ganger da jeg var liten med mamma og broren min. Var veldig fint for små barn der. Og så er det ikke så lang flytur. Mai burde være passe temperatur også, ikke for varmt for en baby, og ikke for varmt for mamman hans som ikke er så glad i for sterk varme og å sole seg.

Da er lillebror ca. 9 måneder. Spurte om mamma ville være med også, og det ville hun gjerne :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...