Gå til innhold

Sandras hverdagsliv

Sandra

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Dakar lillebror, godt han fikk ut litt (eller mye :fnise: ) luft. Har du prøvd å gi ham ammete? Og drikke selv også... Selv om det smaker mindre bra ;)

Har prøvd fenikkelte, eller en sånn blanding med litt forskjellig. Det er de samme "virkestoffene" i all fall. Ga det til han, men uten effekt. Har fortsatt å drikke det selv, for dynes den faktisk er ganske så god. Og så er det uten koffein, så kan drikke den sent på kvelden som kos uten å være redd for søvnen :tommel:

Huff så synd at han er så plaget med luft i magen. Det må være veldig slitsomt å være deg også da :kose:

Håper dere koser dere hos moren din :klemmer:

Ja, det er veldig synd på lillemannen. :(

Og slitsomt for meg også..

Håper dere har hatt noen fine dager hos mamman din, og at lillebror er bedre i magen sin :klem:

Vi hadde noen fine dager hos mamma. Var i Frognerparken og lekte på en (OVERFYLT :ler:) lekeplass, og gikk en fin tur også.

Har ellers kost oss masse.

I dag var vi hos manuelterapeuten. Ikke noe nytt der :Gjesp:

Er ganske sliten for tiden, så det blir en kort visitt i dag. Er innom og leser i dagbøkene, men legger ikke igjen spor i dag..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars lillemann og mamman hans når magevondten herjer :kose:

Jeg har dessverre veldig få gode råd. Men det er gull verdt med bæretøy for urolige babyer, mine barn pleide å sovne med en gang jeg tok de oppi. Og da hadde jeg armene fri til andre ting :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Håper du får hvilt deg litt :klemmer: Kan se for meg at det er hektisk å være tobarnsmamma, spesielt når den minste har vondt i magen ofte.

Det er ganske hektisk noen ganger ja. Spesielt når man innimellom må løse to problemer samtidig. Det går som regel greit, men 2 er virkelig dobbelt så mye som 1 :ler:

Stakkars lillemann og mamman hans når magevondten herjer :kose:

Jeg har dessverre veldig få gode råd. Men det er gull verdt med bæretøy for urolige babyer, mine barn pleide å sovne med en gang jeg tok de oppi. Og da hadde jeg armene fri til andre ting :)

Takk for tipset La Traviata. :klem: Jeg skal på "kurs" for å lære meg å knytte bæretøy på tirsdag. Har fått låne Siona sitt elastiske sjal :hoppe: og så har den damen som skal vise bæringen også med seg litt forskjellige så man får prøve. Synes det ser veldig koselig ut, og ikke minst praktisk som du sier. Her går vi jo stort sett hele dagen og bærer :ler:

Hvordan gikk det hos legen idag? :klem:

Hei! :klemmer:

Først snakket jeg med en hyggelig lege som stilte masse spørsmål, og jeg fortalte alt jeg hadde av tanker og informasjon. Etterpå undersøkte han A. Lillemannen lå blid og fornøyd, smilte og koste seg. :ler: Ikke mye snev av kolikk og krampegråt da nei ;)

Etterpå ble han testet for allergi; melk, hvete, fisk, soyamelk og eggehvite. Han reagerte ikke på noen av disse :biggrin: Hun målte 02-metningen i blodet hans også, og den var også kjempefin.

Legen fortalte at så mye som 1/3 av de som sliter med kolikk visstnok har nytte av at moren kutter ut melkeprodukter (husker jeg rett :klø: My informasjon han gav..). Jeg fikk en kopi av en forskningsartikkel som handlet litt om dette, har ikke fått lest den ennå, men skal gjøre det i kveld.

Det var vel 4 forskjellige måter denne melkeallergien kunne gi utslag, en av dem var plager med avføring, og en annen var kolikk.

Fra og med mandag denne uken (altså 4 dager siden) begynte jeg med melkefri diett igjen på eget initiativ. A har egentlig vært mye bedre de siste 3 dagene, men jeg vet jo ikke om det har noe med melken å gjøre.

Uansett så fortalte jeg dette også til legen.

Jeg skal fortsette på en melkefri diett i 4 uker (!). Det vil si, ikke noe melk, ikke blandinger heller ,som f.eks servelatpølse osv. Bare rent kjøtt.

Etter det skal jeg ta kontakt med dem igjen og fortelle hvordan det har gått. Da får jeg antakeligvis beskjed om å prøve melk igjen , og så se om det er noe forskjell.

I tillegg har vi fått henvising til Ultalyd Abdomen for å utelukke at det er noe galt med tarmene. Det var spesielt en sykdom han var på utkikk etter, men han mente det var lite sannsynlig for at det kunne være dette. Skal dit om noen uker.

Alt i alt var det et oppløftende legebesøk, og han sa at han så positivt på dette. Lillemann virket fin, og han var ikke bekymret. Derfor kunne også ultralyden vente så lenge.

I dag har han sovet endel på dagen også.

Det har vært en bra uke. :strix:

Og i dag er det helg, og Sandramannen skal komme hjem litt tidligere fra jobb :smilbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal også tilbake til lege om halvannen uke, og dersom ikke ting er bedre da skulle vi også muligens sjekke ut om tarmene ikke fungerer skikkelig. Sikkert det samme som dere har fått henvisning til.. får håpe gutta våre slipper unna begge to, og at de blir bedre av seg selv!

Hvordan går det uten melk? Jeg har jo også kutta ut dette - først 1 uke uten noe som helst slik du har nå, men så har jeg gradvis forsøkt meg frem litt. Og nå spiser jeg litt ost og sånn igjen, men drikker ikke ren melk (savner det!!). Er ikke bare bare det der, er jo melk i absolutt alt :sukk: Så jeg føler med deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nå inne i min 2. uke med full melkeproduktstopp. Spiser ingenting med melk i. Og det er mange ting som har det ja MellonCollie :Nikke: Går og titter på ingrediensene på absolutt alt, spiser bare rene kjøttprodukter for tiden, og fisk da.

Det positive er at eg ikke kan bruke ost, rømme, saus osv. så har jo faktisk gått ned litt :smilbla: Det skader ikke nei :riste:

Synes ikke det har hjulpet noe på magen hans, verken den sivende avføringen eller kolikken :sukke: I går hadde vi en helt forferdelig dag, men håper at denne blir bedre.

På fredag blir storebror 4 år! Vi skal ha selskap på søndagen, tror vi blir en ca 20 stykker kanskje. Det blir koselig :smilbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er, Sandra! :kose: Det er jo kjempemye det er melk i, så litt av en jobb å styre unna alle de produktene.

Håper virkelig det blir bedre snart :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det Siona og Ella.

Jeg måtte juble i går, for Lille A klarte å lage en bæsjebleie, altså med normal mengde oppi! Han trykket, og så kom det masse. :klappe: Jeg ble så glad for den bleia at vi danset rundt på stuegulvet :ler: Måtte til og med skifte body :tommel:

I neste bleie var det ingen avføring (den andre i hele hans liv uten avføring, og vi skifter bleie ofte), ikke neste der igjen (den før natta), og i dag tidlig var det heller ingen bæsj :hakeslepp:

I går hadde han en fin dag helt til ca. kl. 15.

Han til og med på gulvet under babygymmen sin og koste seg en liten stund alene! Det var jammen meg fint å se. Vanligvis bærer jeg han heledagen lang når vi er hjemme..

På ettermiddagen, fikk han veldig vondt igjen, men det kom altså ingenting i bleia. Han holdt på flere timer i går kveld.

Har sovet godt på natten som vanlig. Jeg er så takknemmelig for at han sovner på kvelden (ca. 20) og sover hele natten, bare avbrutt av et måltid i 2-tiden. Det er så deilig å få litt rolig tid på kvelden sammen med Sandramannen :)

I dag er han litt urolig, så vi får se hva dagen bringer. Skal på jobben i dag og hilse på, så håper han ikke er helt fra seg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hurra for bæsjebleie! :bolledeig:

Her har vi gått i over 5 døgn uten at det har vært noe i bleia, og da det endelig kom imorges, skal jeg love deg at det var ny rekord ;)

Håper dere får et koselig besøk på jobben din idag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for bæsjebleie! :bolledeig:

Her har vi gått i over 5 døgn uten at det har vært noe i bleia, og da det endelig kom imorges, skal jeg love deg at det var ny rekord ;)

Håper dere får et koselig besøk på jobben din idag!

:ler: Ser for meg den ja!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppe: :hoppe: for bæsjebleie og "tomme" bleier etterpå! :tommelopp:

Så bra! Skjønner godt at du jublet :)

Kjempefint at han sover bra om natta. Godt med litt vel fortjent alenetid på kvelden :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjenner til det med jubling når det kommer bæsjebleie :hoho: Det er da jeg skjønner jeg er blitt mamma, når det er sånt jeg sender tekstmeldinger til mannen om, og som faktisk er tilnærmet dagens høydepunkt! :ler:

Håper dagen i går gikk fint :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler:

Ja, bæsjebleier har blitt et høydepunkt her i gården også. Han bæsja nemlig flere ganger daglig som nyfødt, før det plutselig ble sånn ca annenhver dag. Nå er det jo nesten moro med bæsjebleier :fnise:

Deilig med netter uten bleieskift også. Mindre styr om nettene er alltid positivt :jepp:

Nå er det jo ikke lenge til lillebror passerer de magske tre måneder, så kanskje det blir en bedring snart?

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler: Ja, rart hvordan bæsj plustelig får så stor plass i livene våre :ler:

Lille gutten har gjentatt suksessen i dag! Lagde en stor beleie, og så etterfulgt av tom bleie. Dette virker jo lovende. Kanskje det begynner å stabilisere seg. Stakkars lille mannen, håper det.

Var hos manuellterapeuten i dag igjen. Som hun også sier, skader det jo i all fall ikke. Og det er jo heldigivs gratis!

I morgen er det min kjøre lille store gutt sin 4- årsdag! Ojojoj tenk at han har rukket å bli 4 år alt. Helt utrolig.

På denne tiden for 4 år siden begynte riene å ta seg opp, prøvde å se på en film, noe som ble ganske halvhjertet, så jeg gikk og la meg etter hvert. Husker fødselen som det skulle vært i går. En utrolig flott og sterk opplevelse. Haha, husker jeg sånn på morgenkvisten, fortalte Sandramannen at jeg ALDRI skulle gjøre dette igjen, jeg skulle ikke ha flere barn. Det var så fryktelig vindt :ler:

I morgen tidlig er det barehage som vanlig, en vi skal kose oss med god frokost, og så skal han få kakao til frokost :smilbla:

Han har så INNMARI dilla på Biler-filmen, så vi har kjøpt flere av de lekebilene. Han snakker om filmen hele tiden, så vet godt hvilke han ønsker seg! Han leker med de han allerede har hver eneste dag, og er veldig kreativ, og har rollespill og konkurranser. Han er så søt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...