Gå til innhold

Mitt liv, mine drømmer.

Midna

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei Marihan! Fri - hva er det? Har jobbet hver dag denne uken. I dag har jeg jobbet 9,5 timer i garderoben på hotellet og har nettopp kommet hjem. Nå skal jeg spise litt og legge meg. Egentlig jobber jeg litt for mye nå for det er jo så mye jeg ikke rekker liksom, men jeg har jo ferie fra 22 desember og helt ut på nyåret, så må gi jernet nå. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nja, blir jo litt, men siden jeg har fri fra 22 og utover så blir det jo mindre penger enn vanlig. :)

I dag har jeg hatt fri og det var herlig! Sov lenge siden det ble så sent med jobbing i natt, har shinet kjøkkenet og støvsugd (har fremdeles stua igjen da), vært i sverige og handlet inn god mat og noen julegaver og nå skal vi snart spise biff. Herlig dag/kveld! I kveld skal jeg prioritere å lese mer i krimboken jeg leser nå: Fyret av P.D James. Kjempespennende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Trøtt jeg... Jeg skulle egentlig jobbe sent i dag men fikk spørsmål i går kveld om jeg ville begynne tidlig isteden. Etter nattejobbinga fra lørdag til søndag hadde jeg ikke helt døgnrytmen, men det var deilig å bli ferdig tre da!

Fikk spist middag etter jobb og etter det har det blitt en middagslur på både meg og samboer. NÅ må jeg prøve å komme meg opp og få gjort litt. Har planer om å gå en times tur, lese i boken min, se top model, klesvask, shine kjøkken og diverse småting. Samboer støvsugde stua mens jeg lagde middag i stad, så da er det i alle fall gjort. Tror jeg skal få støvsugd soverommet med det samme også.

Kommer meg oppdatering senere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flink:

- Har skiftet på sengen

- Støvsugd soverommet, trappa og stua

- HAr jobbet litt med klesvasken

- Shinet kjøkkenet

Er vel ikke så værst på en tung mandag det? Jeg droppet turen da - sofaen med krimbok fristet mer ;) Nå skal jeg lese mer før jeg legger meg. Jeg føler at det er så mye jeg vil lese om dagen, så jeg leser som bare det. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen gode bøker å anbefale? Gleder meg til å ta fatt på noe annet enn enn stuidierelatert lesing (selv om det for all del er interessant - men ikke bare lystbetont)!

Ser forresten at det står at du fortsatt leser Mengele Zoo - men regner med du ferdig med den og bør oppdatere? ;)

Ha en fortsatt god onsdagskveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ops, den bør nok oppdateres ja. ;) Nå leser jeg Fyret av P.D James. Den er veldig spennende i alle fall. Ellers så må jeg jo anbefale det meste av JAne Austen spesielt overtalelse, I all evighet av Ken Follett, Stormfulle høyder av Charlotte Bronte, labyrinten av Kate Mosse, himmelblomsttreet av Gert Nygårdshaug, den trettende fortellingen av Diane Settelfield.

Æsj, dette har virkelig vært en drittdag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drittdag? Huffda...skjedd noe spesielt? :klemmer:

Takk for boktips, forresten! De skal utforskes...

Endret av FruLuna
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Luna :) Var en drittdag på jobb med en misforståelse som følte til litt krangel, men alt ordnet seg heldigvis. :)

Nå er jeg egentlig i ganske godt humør. Det har skjedd en del forandringer på jobbfronten og i fra januar skal jeg begynne å jobbe 40 % i resepsjonen på hotellet (og 60 % i kursavdelingen). Jeg har jo jobbet 100 % i kursavdelingen hittil og knapt vært borti resepsjonen så dette blir spennende. Fikk faktisk beskjeden i dag, og til mandagen begynner opplæringen i resepsjonen, å kryss fingrene for meg. Jeg gruer meg på en måte litt også. Det blir veldig mye telefonsnakking, et helt nytt datasystem å lære, helt nye rutiner osv. Men det blir nok veldig lærerikt og morsomt! Det som er utrolig kjipt er at jeg tar jobben til en annen som ikke har fått fast stilling men som allikevel har jobbet 40 %, så det føles ikke helt bra. Men jeg har ikke noe valg egentlig.

Jeg har for første gang på lenge fri på en lørdag OG to dager på rad og det skal nytes! I kveld slapper jeg og samboer av sammen og i morgen skal jeg på julefest. Samber kan desvberre ikke bli med pga ørebetennelse da. :( I morgen blir det også litt tid til julegaveshopping.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Innom og oppdaterer meg litt. Lykke til med resepsjonsjobbing! Det blir nok spennende og morsomt. Det viktigste er å alltid være høfflig. Og å huske på å svare telefonene med hotellets navn og ikke det eget :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er andre vakt i resepsjonen overstått, og jeg trives kjempegodt! Det er utrolig mye å sette seg inn i, og det tar nok lang tid før jeg kan alt. Jeg syntes det er herlig å stå der og svare på telefoner og taste på pcen, men det er en ting jeg gruer meg til ,og det er å ringe folk som ikke har betalt minibaren sin... Men det må vel bare gjøres det også!

Nå skal jeg ta en kjapp middag og se en nedlastet episode av top model. Kommer tilbake og oppdaterer meg hos dere litt senere. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

NÅ har jeg fått gjort unna litt klesvask, shinet kjøkken, kost meg i sofaen med strikketøy, bok og te og nå er jeg i gang med å lage baguetter med kylling, potetsalat og mais. NAm! ;) Brått så har klokken blitt kvart over ti, og jeg vurderer og legge meg i 11-tiden.I morgen er det jobbing i resepsjonen fra 08-16, og juleavslutning på jobb etterfulgt av julegaveshopping med søster. Tror det skal bli en koselig dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at du trives i resepsjonen! Skjønner godt at det er kjipt å må ringe til folk som ikke har betalt, hehe..

Kos deg i morgen med juleavslutning og juleshopping :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har heldigvis sluppet unna å ringe dem hittil. Men det blir vel snart min tur også. ;)

Nå har jeg nesten juleferie!! Det føles helt fantastisk ut! Jeg vet nesten ikke hvor jeg skal begynner en gang. Jeg er nesten helt ferdig med julegaveshoppinga men trenger å pakke inn en del, vaske tøy, rydde leiligheten, støvsuge og vaske gulver, jeg har lyst til å lese, se på tv, strikke, høre på musikk, gå tur osv.. Alt på en gang helst! Jeg får begynne med å sitte her litt og så får jeg gå i gang med litt klesvask og rydding og støvsuging. Tenkte også å laste ned noen episoder av top model og titte det litt utover kvelden.

Endret av Midna
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er herlig med fri! Hittil i dag har jeg bare kost meg med te, frokost og en episode av top model. Nå er planen å sette på litt musikk og gjøre en times effektivt husarbeid før jeg tar en pause og titter litt mer top model.

Senere i dag blir det en sverigetur etterfulgt av biffspising, rødvin og sofakos. ;) I morgen er det julebord på jobben, så jeg bør kanskje prøve ut antrekket også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...