Gå til innhold

Mitt liv, mine drømmer.


Midna

Anbefalte innlegg

I går var jeg ute på høstens første ridetur og begynte å tenke litt. Jeg lever faktisk bare ett liv! Når man bare har ett liv, bør man ikke da gjøre det man har lyst til? Jeg er en person som liker å ha det trygt, godt og enkelt, både når det gjelder penger og andre ting. Men det blir jo fort veldig kjedelig. Jeg har drømmer, men oppfyller jeg dem?

Noen drømmer har jeg selvfølgelig oppfylt, men jeg har ikke lyst til å stoppe der.

Min drøm:

Min drøm er å bo i et stort hvitt hus, landlig til på et lite småbruk, ikke alt for langt fra sivilisasjonen. I stallen står det noen hester, både mine og andre sine (eller at hesten står på en stall i nærheten, det er vel dette som er mest realistisk). Jeg har masse vakker natur rundt meg der jeg både går og rir lange turer, samt en helt nydelig hage! Inne skal det være en hjemmekoselig stil der mye går i hvitt og lyse farger. Planter på alle kanter. Kanskje en hund og noen gårdskatter?

Jeg har holdt på med hest i 12 år nå, og enda har jeg ikke hatt min egen. Derfor er det på tide at jeg en gang i løpet av livet får dette ønsket oppfylt. Jeg har jobb og penger, og en gang må jeg vel få råd?

Drømmen hadde vært og kunne leve av noe vi produserte på "gården" og hatt en liten butikk. Men det er jo som sagt bare drømmer! Men noen av disse skal jeg oppfylle! Stort hvitt hus med stor hage og flere dyr er i alle fall noe jeg virkelig ønsker meg.

Jeg drømmer også om å bli godt på håndarbeid, matlaging og baking. Vel, er det noe som stopper meg? Det er vel bare meg selv. Jeg har lyst på et harmonisk liv, der det skjer mye og jeg gjør det jeg ønsker å gjøre selv!

Hver dag er starten på resten av livet. Det er aldri for sent å begynne på nytt!

Endret av Miss Ariel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er bare 22 år, og føler jeg har kommet et godt stykke på vei i livet. Jeg har nettopp fått en bachelorgrad i hotelledelse, og har fått meg 100 % stilling på et hotell som jeg har jobbet som ekstrahjelp på frem til nå. Jeg har samboer som jeg eier et lite rekkehus sammen med som også har sin egen hage.

Etter at jeg flyttet ut har jeg fått større og større interesse for interiør og hagearbeid. Jeg elsker at det ser fint ut rundt meg!

Før hatet jeg å lage mat og slikt, men nå begynner jeg vist å bli glad i det også! Nå i det siste så kjenner jeg at jeg har lyst til å begynne med håndarbeid. Så gøy det hadde vært å kunne produsert sine egne ting til hjemmet! Føler at jeg begynner å bli gammel. ;)

Ellers så elsker jeg hester og dyr, lese bøker, være sammen med venner, drikke vin, se på film, oppleve nye koselige steder, trene (når jeg er flink til det da), hagearbeid, jobben min osv.

Livet er egentlig ganske bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har vi oljet verandagulvet første strøk. Har ett strøk igjen samt toppen av rekkverket. Jeg skal i alle fall ta strøk nummer to på gulvet i morgen.

Jeg begynner på jobb klokken 17 i dag og før det tenkte jeg å jobbe litt til ute i hagen. Har en liten liste over hva som skal gjøres i hagen før vinteren kommer:

  • Legge ferdig kantsten rundt alle bed (har begynt)
  • Legge heller ved inngangspartiet (samboer har begynt)
  • Gjøre ferdig blomsterbeddet jeg holder på å lage ved gjerdet og plante flere stauder der.
  • Plante minst tre busker ved gjerdet
  • Male verandaen (nesten ferdig, har ett strøk igjen på gulvet og to på toppen av rekkverket)
  • Få vekk listene som ligger under trappa ute
  • Sette blomsterløker
  • Lukke skikkelig over innkjørselen
  • Kjøpe inn noen krukker på salg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest marihan

Hei! Der var du igjen :)

Så flink du er til å jobbe i hagen! Og, ja du har kommet langt i livet.. Eget rekkehus og ferdig utdannet, ikke verst ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koselig å lese om livet ditt og drømmene dine! Og hva er vel livet uten drømmer? Det er det som holder oss gående...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei :) koselig med ny dagbok. Jeg føler at jeg kjenner meg igjen i mye av det du forteller om. Blir spennende å høre mer om hvordan ting utvikler seg hjemme hos deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Marihan! Jeg må inrømme at hagen vår ikke er så lekker nå, men den blir det når jegh ar gjort alt på planen. ;D

Smak: Så koselig med nye ansikter her inne! Ja, hva er vel ivet uten drømmer? :) Håper du kommer innom igjen!

Lenge siden sist Zarabi! Håper alt står bra til! Koselig at du kjenner deg litt igjen! ;)

----<3

Før jobb i dag tillot jeg meg å sitte i sofaen med boka og en kopp te + litt potetgull. Er jo helg fremdeles? ;)

Begynte på jobb klokken 17 og sluttet 23. Har hatt ett lite møte og har ellers gjort klart alle møterommene til morgendagen. Deilig arbeidskveld egentlig! Jeg gleder meg sånn til å begynne 100 % nå! Jeg lagde meg en spareplan over hva jeg MINST skulle spare frem mot jul. Men håper på å spare enda litt.

I morgen har jeg fri og da skal dette gjøres:

- Ta vitaminer og spise en god salat til frokost

- Re opp seng og rydde kjapt over soverom

- Rydde kjapt over stua

- Rydde og shine kjøkken

- Vaske bad

- Olje verandaen strøk nummer to

- Støvsuge gang, trapp, kjøkken og stue

- Moppe gulvet i rommene jeg har støvsugd

- Lage middag - pasta carbonara med skinkebiter og baguetter ved siden av.

- Klesvask innimellom alt det andre

- Sende mail til rådgiveren i banken angående å betale ned en sum ekstra på lånet

Morgendagen blir ikke akkurat "kul", men det trengs! Jeg har ikke så mange planer for uken enda, men vet jeg skal jobbe to dager (får beskjed i morgen om hvilke), og at jeg og to veninner fra jobben skal ha ost og vinkeld på lørdagen. Det ser jeg skikkelig frem til.

Utenom dette må jeg ta fatt på hagelisten min og blir det dårlig vær har jeg en gang som skal males. Håper også på en ridetur eller to, og kanskje en shoppingtur? Jeg har også lyst til å bake et eller annet. Så uken skal nok gå unna. Og jeg har en og en halv Ken Follet bok å pløye gjennom! ;D Kanskje jeg og K på jobben endelig får meldt oss inn på treningssenteret også? You never know. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny uke, nye muligheter!

Må inrømme at det ikke frister så veldig mye å starte på listen med alle gjøremålene for dagen. Men må man så må man. Skal lage meg en salat, kose meg med en stor kopp te mens jeg leser Ken Follett først da. Må inrømme at jeg stod opp kvart på ti... Mål for i morgen; stå opp tidligere! ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skjedde nettopp en skikkelig irriterendes ting! Jeg skulle fylle tevann i en av yndlingskoppene mine også brått bare sprekker hele koppen. Selvfølgelig stod jeg på "feil side" av kjøkkenet i forhold til vasken, og med en full tekopp med vann fossendes ut av ble jo det er bra resultat. Klarte til og med å få tevann inn i en kjøkkkenskuff! Godt jeg skal vaske i dag. ;D Men skulle virkelig ønske det hadde skjedd en annen kopp. Har jo kopper som jeg gjerne skulle blitt kvitt... Men de tåler selvfølgelig alt.

Men nå er det på tide å få på seg arbeidsbuksa og gå ut å olje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Ta vitaminer og spise frokost

- Re opp seng og rydde kjapt over soverom

- Rydde kjapt over stua

- Rydde og shine kjøkken

- Vaske bad

- Olje verandaen strøk nummer to

- Støvsuge gang, trapp, kjøkken og stue

- Moppe gulvet i rommene jeg har støvsugd

- Lage middag

- Klesvask innimellom alt det andre

- Sende mail til rdgiveren i banken angående å betale ned en sum ekstra på lånet

Endret av Miss Ariel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes jeg klarer å ha det ganske ryddig på rom som badet, stue, kjøkken og soverom. Og det er jeg fornøyd med! Rom som derimot henger litt etter og har en del rot fra oppussing og flytting er: gjesterom/kontor, kjellerrom, vaskerom og bod ute.

Dette har jeg tenkt til å gjøre noe med og har tenkt å gjøre noe som jeg ble inspirert av i en blogg!

Dette går ut på at i et helt år så skal man kaste/gi bort/selge en ting fra huset hver dag! Rundtomkring i huset har jegh elt sikkert ting som skal kastet, jeg ikke trenger osv... Så denne utfordringen henger jeg meg på!

Kommer tilbake senere i dag om hva tingen for dag en blir.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dag 1 av 365 dager med å kaste ting: I dag samlet jeg deler til utslagsvasken i vaskerommet som vi ikke brukte i en pose. Denne skal tilbake til "svigers" senere i dag. Kastet også en tom flaske salmiak.

Fikk lyst til å ta meg en runde å kaste enda mer jeg. Men får ta det litt etter litt!

Nå skal jeg ha pause og kose meg med kanelboller, te og bok. ;D

Endret av Miss Ariel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ønsker meg dette skapet fra Ikea i hvitt! Det skal stå i gangen når den er ferdig oppusset. Har hatt lyst på det så lenge... Elsker "hemnes" serien til Ikea!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I går var jeg så heldig at jeg fikk en del klær gratis. Slikt liker man!

I dag er dag 2 av 365 dager med kasting. I dag har jeg funnet frem en gammel singlet jeg ikke bruker lenger og en bukse samboer ikke bruker lenger. Disse skal gå til fretex eller liknende. Jeg har en pose til det nede i kjelleren.

Dagens planer:

- Re opp seng + rydde over soverom

- Ta vitaminer

- Spise frokost

-Shine kjøkken

- Klesvask!

- Kaste vekk minst en ting

- Legge på plass klær som ligger i to poser

- Sende mail til rådgiver i banken.

- Gå en runde og finne flere ting å kaste. (Når man først har funnet en ting å kaste så får man brått lyst til å kaste mer!)

Så dagen i dag blir rolig, men jeg nyter det. :)

Endret av Miss Ariel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har klesvasken gått unne samt at jegh ar ryddet litt i kjeller og på kontor/gjesterom. Har fått vekk litt rusk og rask og sortert litt. Herlig! Men er fremdeles mye igjen!

Nå skal jeg gå i gang med å vaske veggene i gang og kanskje pusse og sparkle i spikerhullene. Greit å få gjort det! Gleder meg sånn til å få hvit, fin gang!

Når samboer kommer fra jobb er planen å spise middag. Og så håper jeg at vi kan henge opp bilde og to lamper over sofaen. Også har jeg lagt en del ting på gjestesengen som jeg håper han kan gå igjennom for å si om han skal ha det eller ikke. Også er det på tide å sette verandamøblene opp på verandaen igjen. Får vi gjort dette, så blir jeg glad!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bobler over av tiltakslyst! I stad bare fant jeg frem malingsspannet og begynte å male gangen. Helt herlig!! Så nå er snart første strøk ferdig på tapeten. Resten tar jeg i morgen. I tillegg må jeg kjøpe maling til panelet. Men bare det å få malt tapetet gjorde utrolig mye med gangen. Så nå er jeg stolt og fornøyd av meg selv!

Jeg fikk også samboeren til å henge opp bildet over sofaen i stad, så nå blir det koselig her. ;D

Nå skal jeg slenge meg på sofaen med bok med god samvittighet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

God morgen! Stod opp kvart på ni, og må innrømme at det var tungt. :P Nå skal jeg få spist litt frokost før jeg fortsetter å male.

Dagens planer:

- Ta vitaminer

- Male ferdig tapeten i gangen

- Vaske en klesvask + brette sammen og legge på plass det fra i går

- Re opp seng og rydde over soverom

- Shine kjøkken

- Shine stue

- Kaste minst 1 ting.

Men først: frokost, te og bok. ;D

Endret av Miss Ariel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wææ! Jeg skulle vært flink og sette maskeringsteip på listene på den siste delen av veggen som skal males strøk to. Og brått så tar jeg nesten på en diger edderkopp! Jeg virkelig hater edderkopper, og skrek, fikk skikkelig hjertebank og løp min vei. Huff, skikkelig tragisk men jeg takler de bare ikke. Så nå får den være der til samboer kommer hjem og kan ta den vekk. Så går jeg heller opp og støvsuger soverommet isteden. :P

I dag skal vi ha tortillas med kyllingfilet stekt i chillisaus med salat, løk, mais, rømme, paprika osv. Nam! Kanskje litt is til dessert? ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Edderkoppen forsvant før samboer kom. :P Jeg kan vel kanskje skylde meg selv. Må nesten le litt. At det går an å være redd for en skapning som er veldig liten i forhold til meg selv.

I morgen jobber jeg fra 14:30 til 22:30, det samme gjør jeg på fredag. På lørdag skal jeg møte to jenter fra jobb på treningssenteret som er i samme bygg som jobben og vi skal melde oss inn! Hurra! ;-D Og på kvelden skal vi ha ost og vinkveld hjemme hos meg. Gleder meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...