Gå til innhold

Trenger forslag til hva man kan svare når noen spør


Meaty

Anbefalte innlegg

Sånn personlig holder det lenge for meg å bare si 'nei' når noen spør om vi ikke har tenkt å produsere avkom (evt snart). Siden vi har tatt et helt frivillig valg, er ikke dette noen følelsesladet greie, men det hender jo at jeg synes folk kan være rimelig enspora - det virker som enkelte har enorme problemer med å ta inn at nei, vi har FAKTISK ikke tenkt å få barn. Vi VIL ikke. Ikke nå, ikke senere. Og da begynner de: 'Skal se du kommer til å ombestemme deg', 'Hvor gammel er du? Ja da har du jo tid til å ombestemme deg.' Oppfører seg som nyfrelste. Fint for dem at de synes de har funnet meningen med livet, men hva med å være åpen for at andre gjør andre valg?

(Og jeg er ikke interessert i å høre den om at frivillige barnløse er egoistiske en gang til. For verden er så underbefolket, liksom???)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes ikke det er så farlig om folk spør!

Det er ikke så fælt å være ærlig å si: nei vi vil vente litt! Eller: Vi prøver men får det ikke til osv.

Uansett hvor fælt man synes det er så vil ikke folk slutte å spørre og hvis man skal gå rundt å kvie seg for det så er det jo bare en selv det går ut over.

Hvis folk spør så er det jo fordi de bryr seg om deg og er interessert i livet ditt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...