Gå til innhold

Fiser dere i parforholdet?


Gjest Jente som fiser

Anbefalte innlegg

Hmmm.....det som slår meg når jeg leser gjennom den tråden her er at en del menneske påberoper seg retten til å prompe og rape under forklaringen "jeg har problemer med luft i magen". Mitt spørsmål er da følgende: Hvorfor løses ikke det problemet? Alle mennesker slipper litt tarmgass, ja - men det er altså skribenter her som snakker om å måtte fise 30 ganger i løpet av en film, og da ville jeg definitivt analysert kostholdet mitt... På tide med mer melkesyrebakterier i tarmen, f.eks.

Ellers har jeg en mann som fiser og raper når han vil - og jeg kaller det "vil" og ikke "må" - og det eneste jeg oppnår ved å kommentere det er surhet, så det har jeg gitt opp. Selv finner jeg det naturlig å si "unnskyld" om jeg er uheldig. Handler rett og slett om folkeskikk synes jeg.

Tror det stemmer det som ble skrevet tidligere i tråden et sted; at det handler om den kulturen man er vokst opp i. Selv er jeg ganske strengt oppdratt - og det er jeg takknemlig for :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Niema

Ellers har jeg en mann som fiser og raper når han vil - og jeg kaller det "vil" og ikke "må" - og det eneste jeg oppnår ved å kommentere det er surhet, så det har jeg gitt opp. Selv finner jeg det naturlig å si "unnskyld" om jeg er uheldig. Handler rett og slett om folkeskikk synes jeg.

Tror det stemmer det som ble skrevet tidligere i tråden et sted; at det handler om den kulturen man er vokst opp i. Selv er jeg ganske strengt oppdratt - og det er jeg takknemlig for :-)

Og jeg er takknemlig for at vår familie er litt løsere i snippen ;) Kjedelig når alt skal være så seriøst hele tiden. Jeg har absolutt god folkeskikk, fiser ikke borte eller hjemme for den saks skyld hvis vi har besøk, men det er såå deilig å kunne være helt seg selv alene hjemme med samboeren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...men det endrer ikke på det at noen av skribentene her burde ta ansvar for sin enorme luftproduksjon.... Det er jo faktisk et symptom på at noe ikke fungerer som det skal - når det blir så voldsomme mengder.

Ikke sikkert du er en av dem altså, Niema... Forstår hva du sier om et mindre alvorlig miljø. Har ikke evnen til å sitte og se på en åpen skapdør uten å lukke den heller jeg - hehe, så tror nok som jeg skrev at det handler om bakgrunn og hvilke holdninger som puttes inn i én når man er barn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Niema

...men det endrer ikke på det at noen av skribentene her burde ta ansvar for sin enorme luftproduksjon.... Det er jo faktisk et symptom på at noe ikke fungerer som det skal - når det blir så voldsomme mengder.

Det er jeg absolutt enig i.

Ikke sikkert du er en av dem altså, Niema... Forstår hva du sier om et mindre alvorlig miljø. Har ikke evnen til å sitte og se på en åpen skapdør uten å lukke den heller jeg - hehe, så tror nok som jeg skrev at det handler om bakgrunn og hvilke holdninger som puttes inn i én når man er barn :)

Helt klart :) Det er jo fordeler og ulemper med begge væremåter. Jeg personlig tror jeg ville blitt sliten av å ha det sånn, men samtidig så skulle jeg gjerne vært litt mer strukturert noen ganger :fnise:

(akkurat det med åpen skapdør fikser ikke jeg heller, men kan helt fint leve med litt rot :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sambisen og jeg både raper og fiser, og her er vi så fjortisser at vi innimellom ler av det også.. :ler: Nei, vi er ikke fjortisser. Vi er begge over 20.. Jeg syns fising er helt normalt, men det er vel pga jeg er oppvokst med at det er normalt. Hadde 3 storebrødre så har jo blitt godt "innlært".. Hehe

Men selvfølgelig skjerper jeg meg om jeg er på besøk hos svigermor eller andre mennesker. Har da litt folkeskikk. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Hmmm.....det som slår meg når jeg leser gjennom den tråden her er at en del menneske påberoper seg retten til å prompe og rape under forklaringen "jeg har problemer med luft i magen". Mitt spørsmål er da følgende: Hvorfor løses ikke det problemet? Alle mennesker slipper litt tarmgass, ja - men det er altså skribenter her som snakker om å måtte fise 30 ganger i løpet av en film, og da ville jeg definitivt analysert kostholdet mitt... På tide med mer melkesyrebakterier i tarmen, f.eks.

Ellers har jeg en mann som fiser og raper når han vil - og jeg kaller det "vil" og ikke "må" - og det eneste jeg oppnår ved å kommentere det er surhet, så det har jeg gitt opp. Selv finner jeg det naturlig å si "unnskyld" om jeg er uheldig. Handler rett og slett om folkeskikk synes jeg.

Tror det stemmer det som ble skrevet tidligere i tråden et sted; at det handler om den kulturen man er vokst opp i. Selv er jeg ganske strengt oppdratt - og det er jeg takknemlig for :-)

Enig med deg, når det gjelder at man fiser veldig mye mer når man spiser drittmat. Jeg fiser aldri, bare når jeg spiser veldig usundt. Da promper jeg som bare det... Men vanligvis spiser jeg sundt og godt, og da er det ingen fis i sikte. Mannen min er flink til å spise dårlig mat, og er ofte dårlig i magen og fiser og promper helt grusomt.

Jeg har vokst opp med at man skal ikke prompe eller fise ved matbordet. Tror de fleste er det, egentlig?

Men sånn ellers, når man ikke spiser, så kan det plutselig komme en promp. Og når det kommer en promp med GOD LYD fra mannen min med etterdønninger, kan jeg knekke sammen i latter!!! :)

Da ler han også, blir nok litt flau og. Han vet han må slutte å spise billig, halvfabrikata mat. Jeg lager alltid mat fra grunnen av med ferske råvarer, og iblandt har jeg prøvd med på Raw Food, det er ganske godt.

Tror det er flere her inne som burde sjekke kostholdet sitt...eller om de reagerer på mat?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest AnonymBruker

Sliter man med mye luft får man

1. begynne å spise saktere og kutte ned på behandlet mat tilsatt ditten og datten (kutte ned på gjæra, og fiber om man spiser mye av det. Høyne inntaket av fiber om du ikke får i deg noe særlig)

2. kutte ut den hersens brusa

3. sjekke om man har matintoleranse

Basis kunnskap? Vil tro det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Sliter man med mye luft får man

1. begynne å spise saktere og kutte ned på behandlet mat tilsatt ditten og datten (kutte ned på gjæra, og fiber om man spiser mye av det. Høyne inntaket av fiber om du ikke får i deg noe særlig)

2. kutte ut den hersens brusa

3. sjekke om man har matintoleranse

Basis kunnskap? Vil tro det.

Men det er viktig å spise sånn slik man har spist hele tiden før man undersøker seg, for hvis man begynner å kutte ut ditt og datt for å bli bedre i magen, for deretter å dra til fastlegen for å undersøke seg for Cøliaki eller intoleranser, så vil det ikke slå ut på testen. Dessuten er testen hos fastlegen ofte dårlig. Den kan slå ut negativt, selv om du egentlig har Cøliaki eller intoleranser. Derfor bør du oppsøke en spesialist, der man har det rette utstyret til å oppdage slik.

Dette skjedde meg, derfor jeg skriver dette. Fastlegen fant ingenting galt med meg, men så dro jeg til en spesialist på egenhånd, og han fant ut at jeg hadde cøliaki. Søsteren min dro også dit, og hun hadde intoleranse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fiser aldri rundt kjæresten min, nei. Ikke han heller. I tillegg har han helt noia for å være på badet når jeg sitter på do, og vil heller ikke at jeg skal være i nærheten når han sitter på do. Så heldigvis fant jeg en som er (minst) like prippen som meg selv. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jente1990:)

Hmmm.....det som slår meg når jeg leser gjennom den tråden her er at en del menneske påberoper seg retten til å prompe og rape under forklaringen "jeg har problemer med luft i magen". Mitt spørsmål er da følgende: Hvorfor løses ikke det problemet? Alle mennesker slipper litt tarmgass, ja - men det er altså skribenter her som snakker om å måtte fise 30 ganger i løpet av en film, og da ville jeg definitivt analysert kostholdet mitt... På tide med mer melkesyrebakterier i tarmen, f.eks.

Ellers har jeg en mann som fiser og raper når han vil - og jeg kaller det "vil" og ikke "må" - og det eneste jeg oppnår ved å kommentere det er surhet, så det har jeg gitt opp. Selv finner jeg det naturlig å si "unnskyld" om jeg er uheldig. Handler rett og slett om folkeskikk synes jeg.

Tror det stemmer det som ble skrevet tidligere i tråden et sted; at det handler om den kulturen man er vokst opp i. Selv er jeg ganske strengt oppdratt - og det er jeg takknemlig for :-)

Helt enig! Har man så mue luft i magen som noen her tydeligvis har, så burde man kanskje gjøre noe med det? Endre kosthold eller noe. Høres jo helt vilt ut å gå rundt å fise hele dagen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:)Dette er en samtale jeg aldri har hatt med venninner :)

Sambo holdt meg nede og ville ikke slippe før jeg hadde fisi i hans nærvær. Det var uaktuellt å ikke kunne det :)Uaktuelt ved mat og i senga!

Så for oss er det naturlig. Men vi skjerper oss innimellom om vi merker at det blir "for mye" "for ofte" - sånn at vi fortsatt har litt romanse ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

”Du hadde ikke så mye nytt å tilføye om fising, og jeg har ikke så store problemer med å inhalere tarmgasser. Det er jo ikke akkurat noe jeg trekker dypt inn på nært hold.”

” Hadde jeg ikke fisi, hadde jeg eksplodert. Jeg får mine doser jeg og. Vi fiser om kapp, og om å gjøre å få "siste fisen". Jeg vinner som regel.”

”Og vi er heller ikke beskjeden for å si ifra at vi må fise, ei heller å si fra til hverandre at "nå drapp noen en jævlig en, hvem var det?". Det er mer enn én gang jeg har bedd venninner om å komme seg ut på do å trykke ut skiten, for at det derre lukter ikke bra!”

:grinele:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Han fiser, jeg har utlagt tarm så jeg fiser ikke i den forstand men det kommer jo luft der også (dog uten lukt og som regel uten lyd også). Jeg synes det er greit at han fiser, men hvis det skjedde veldig ofte hadde jeg nok tenkt at det var noe i veien med kostholdet. Likevel, det er en naturlig kroppsfunksjon og må man så må man - med forbehold om å se an situasjonen litt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...