Gå til innhold

Fiser dere i parforholdet?


Gjest Jente som fiser

Anbefalte innlegg

Fising er da helt normalt :ler:

Jeg lager heldigvis ikke lukt og lyd så ja, jeg gjør det, og det gjør han og. hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg sliter med ganske mye magetrøbbel så det hender at jeg fiser uforvarent når vi er hjemme. Jeg orker ikke å gå rundt i mitt eget hjem å skikkelig konsentrere meg om å ikke fise før jeg når do. Det hadde blitt mange dobesøk da for å si det sånn. Men jeg forsøker å la være innen rimelighetens grenser. Han fiser ikke foran meg og blir enda skikkelig flau og rødmer hver gang han er uheldig.

Vi er nok litt prippne sånn. Vi går heller ikke på toalettet foran hverandre heller (ikke for å tisse en gang). Men jeg må si jeg foretrekker å ha det sånn. Særlig med mine mageproblemer ønsker jeg ikke at han skal asosiere meg med en del av de ekkle tilfellene jeg ofte har. Det er greit at han vet om dem men han kan få slippe å erfare dem til stor grad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tigress

Eg fiser aldri. Men av og til eksploderer eg, og då er det eit sabla styr med å komme seg på sjukehuset og få lappa meg saman igjen. Tru om eg berre skal sleppe gassen ut i staden? :ironi:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hverken han eller jeg trodde vi kom til å bli sånne som promper med partner i nærheten, men etter en tid som samboere er det nesten ikke til å unngå om en er litt avslappet... Pleier ikke å fise rett ved den andre eller ved matbordet og sånne ting, og prøver (selvfølgelig) helst å unngå det, men ute eller i den andre enden av rommet er det ok.

Forresten - sunt kosthold har hjulpet mye på mageluftnivået.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gl@mB@be

Klart jeg fiser! :ler: Og det gjør han også. Men prøver så godt jeg kan å unngå det når vi spiser, ligger under dyna etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi promper ikke foran hverandre, vi har nok mindre tarmgass enn andre, for jeg har aldri merket at han har prompet om natta, og ingen av oss har eksplodert.

Har hørt han slippe EN liten fis (utendørs) på snart syv år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi promper ikke foran hverandre, vi har nok mindre tarmgass enn andre, for jeg har aldri merket at han har prompet om natta, og ingen av oss har eksplodert.

Har hørt han slippe EN liten fis (utendørs) på snart syv år.

I motsetning til Fat Sally Lee, så ligger vi ikke våkne hele natten for å sjekke om den andre fiser. Men det er visst ganske vanlig å fise i søvne, så vi gjør det sikkert alle. Både "vanlige" mennesker og "fine fruer" (ja, unntatt Fat Sally Lee og typen, selvsagt).

Samboer gjør som det passer han. Jeg er sjenert, så jeg går gjerne på et annet rom hvis behovet melder seg :) Han hadde ikke brydd seg om jeg hadde fist i samme rom som han.

Endret av Jade
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, ligger ikke våken da ;) Og vi promper vi også - bare ikke foran andre.

Endret av Fat Sally Lee
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns promp og rap er ekkelt å høre og lukte på - jeg er ganske prippen...

Jeg fiser ikke foran andre - ikke ungene eller noen andre heller, jeg liker ikke at andre fiser når jeg er i rommet og derfor gjør jeg ikke det foran andre heller.

Da jeg var gift så sa jeg ifra til mannen at jeg ikke likte at han gjorde det, men for han var det naturlig...

Jeg syns fising er avtennende, jeg mista lysta på mannen helt om jeg hørte raping eller fising...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns promp og rap er ekkelt å høre og lukte på - jeg er ganske prippen...

Jeg fiser ikke foran andre - ikke ungene eller noen andre heller, jeg liker ikke at andre fiser når jeg er i rommet og derfor gjør jeg ikke det foran andre heller.

Da jeg var gift så sa jeg ifra til mannen at jeg ikke likte at han gjorde det, men for han var det naturlig...

Jeg syns fising er avtennende, jeg mista lysta på mannen helt om jeg hørte raping eller fising...

Det gjør jeg også, derfor er det helt merkelig for meg å høre om at folk ikke gidder å gå på badet for å fise, men heller gjør det foran partneren. Til og med ved matbordet er det visst greit at det dufter avføring. Æsj!

Glad jeg har en mann som hverken fiser eller raper med meg til steder. Selv om det er helt naturlige kroppsfunksjoner, så er det for mange ikke like naturlig å gjøre det foran andre. Og at partneren må tåle mer enn andre er heller ikke bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil ikke gå rundt og tenke på sånt i mitt eget hjem, litt av poenget når man bor sammen er jo å kunne være avslappet sammen?

Og ja, vi fiser og har et fullstendig avslappet forhold til det. Men jeg ville ikke bæsjet foran ham, der syns jeg grensen går :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er noe som slår meg når jeg leser folk som sier at partneren ikke skal tåle mer enn andre... er det ikke nettopp det en partner gjør? La oss bare for en stund se bort fra det fjollete temaet fising, og heller se det i en større sammenheng. Partneren min tåler mer enn andre bare ved å bo sammen med meg. Han ser alle sidene mine, både de dårlige og de gode. Han tåler mer fordi han er partneren min. Jeg tåler mer av ham fordi han er partneren min. Det er ikke mangel på respekt å forvente at partneren skal tåle mer, det er tvert i mot en gjensidig greie, en gjensidig forventning.

Jeg tror det har mer å gjøre med hva man er vant til fra bernsben av (tilbake til fising), hva slags kroppsfunksjoner som anses som ekkelt har noe med kultur å gjøre. Og ja, man kan fise uten at det lukter noe særlig. Men det har noe med kosthold å gjøre, og er en helt annen diskusjon ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg ville ikke bæsjet foran ham, der syns jeg grensen går :P

:ler:

Noen som liker det og :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så klart fiser jeg i parforholdet, hvis ikke hadde nok magen sprukket nå etter et års tid.. men jeg foretrekker å ikke fise i nærheten av folk, dette handler ikke om at vi har så store intimgrenser, men om at jeg tar hensyn til folk rundt meg, måtte det være kjæreste eller andre mennesker. Tarmgass lukter ikke godt enten det er kjæresten sin eller andres, synes jeg. Derfor foretrekker jeg å gjøre det på toalettet eller alene utendørs. Bare synd kjæresten min ikke alltid er like hensynsfull :tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen fiser fritt foran meg, fordi han har mye mageproblemer (bortsett fra ved matbordet og ved sex, eller når andre enn meg er i nærheten), men jeg klarer ikke å fise i hans (eller noen andres, for den saks skyld) nærvær. Det er en slags psykisk sperre som ikke tillater meg å gjøre det. Men det er ikke verre enn å ta seg en tur inn på toalettet, da. Jeg har ikke så mye problemer med luft i magen uansett, heldigvis. Mannen går som regel litt vekk fra meg før han slipper littluft, da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også blandt fiserne. Han fiser også og vi er fornøyd med å være så fortrolig med hverandre at vi kan vise den siden av oss også.

Jeg får også vondt i magen dersom jeg har vært i besøk og holdt meg en hel dag. Kunne aldri tenkt meg å ha det slik hver dag. Jeg er ikke så heldig at kun 1-5 fiser er normal dagsdose.

Angående det å gå på badet for å fise:

Hvis jeg skulle gått på do hver gang, ville jeg jo ikke fått gjort noe. Kunne ikke sett en film for eksempel, måtte jo springe på do alt fra 1 til 30 ganger i løpet av filmen (og bli der i 2 sekunder for så å returnere). personlig synes jeg det ville sett veldig tåpelig ut, og det ville vært forstyrrende for samboeren min om jeg stadig spratt opp og sprang frem og tilbake fra do.

Angående å fise fremfor partneren, men ikke andre:

Han er min næreste og den jeg tør vise mest av mine svake sider til. Som barn kunne jeg fise med mamma og pappa i rommet og de med meg, måtte man så måtte man. Det kan jeg gjøre i dag også. Jeg er komfortabel med min familie. Når det gjelder venninner. Det har skjedd at jeg har sluppet en foran venner, men det må nesten oppstå et forhold der det er naturlig. Jeg har spesielt en venninne som ikke er redd for å fise, men likevel har det ikke blitt helt naturlig for meg å "slippe meg løs" tilbake. Kjempegod venninne, men jeg føler meg ikke fullt så komfortabel med henne som med samboeren min. Med han er jeg meg selv 100%, men vennene "skjuler" jeg noen sider og tanker, om det gjelder fising eller å kommentere deres negative sider feks..

Akkurat for meg, og også for samboeren min, er det viktig at den man skal dele livet med er en person som man kan dele alt med. En som kan elske deg selv om du er syk og ligger å spyr. En som kan tørke opp det spyet. En som trøster deg når du gråter, selv om han synes du ikke har grunn til det. Og en inneforstått med at man ikke kan gå et liv uten å fise ved behov i sitt eget hjem.

Om å utsette partneren for lukten og lyden:

Kall meg gjerne sær, men jeg synes fising er litt morsomt jeg. Jeg lo godt av "prompehumor" når jeg var barn, og gjør det gjerne i dag også. Samboeren er likesinnet. Vi kan le om den andre lager en spesiell fiselyd. Vi kan til og med få latterkrampe. Ved vund lukt kan vi overspille og late som vi kreperer av den vunde lukten. Klart fis ikke lukter godt, men det er det mye som ikke gjør. Alle mennesker bør takle lukten av en fis, hvis ikke kan de ikke bli foreldre. Bleier lukter som kjent ikke fortreffelig. Hvorfor lage negativ stemning rundt noe du gjør mange ganger for dagen, når du kan la hver fis bli en kilde til latter? :)

For folk som ikke takler fis, så får de ganske enkelt finne seg likesinnede partnere. Fiserne får på samme måte finne seg andre fisere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Generelt, nei - men uhell skjer jo når det er mye gass i tarmen. Har ikke lyst til at det skal bli en naturlig del av forholdet vårt - men nå er vi typen som aldri går på do "sammen" heller da. Det tar vekk for mye av romantikken for min del - så nærme trenger jeg aldri å bli noen at jeg går på do mens de er i rommet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest quoter meg selv her
Generelt, nei - men uhell skjer jo når det er mye gass i tarmen. Har ikke lyst til at det skal bli en naturlig del av forholdet vårt - men nå er vi typen som aldri går på do "sammen" heller da. Det tar vekk for mye av romantikken for min del - så nærme trenger jeg aldri å bli noen at jeg går på do mens de er i rommet.

Han er forøvrig likesinnet, og godt er det. Skal vi på do låser vi døren (evt sier fra sånn at ingen kommer inn).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fiser ja. Også når ungene hører det. Det er stor latter da kan du si. Ungene ler så de hyler om pappa eller mamma fiser. Og de ler om de slipper en bombe selv. Ja det er humor det. Man er nå bare mennesker og mennesker får jo gass som må ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...