Supramundane Skrevet 30. januar 2011 #5881 Skrevet 30. januar 2011 Her er en like enkel (og dødsgod)oppskrift: spagetti (3-4 porsjoner) 1 boks kremfløte 1 gul løk 1 pakke bacon 2 egg salt & pepper parmesan (ikke nødvendig) Bacon hakkes og stekes (jeg liker det best sprøtt). Løk hakkes og surres sammen med baconet. Spagettien kokes og siles. Ta fløten, de to eggene og visp de lett sammen (ikke pisk til skum). Ha i salt og pepper. Bland så fløteblandingen inn i spagettien sammen med løk/bacon og varm dette på platen til egget begynner å tykne bittelitt. Fløten skal ha trukket inn i spagettien. Ferdig!
Suzy Skrevet 30. januar 2011 Forfatter #5882 Skrevet 30. januar 2011 Skal egentlig ikke være fløte i carbonara serru Det lærte jeg av den artikkelen der. Og det var superdigg - og jeg har ikke lenger lyst på vafler
Roadrunner Skrevet 30. januar 2011 #5883 Skrevet 30. januar 2011 Grattis med nye bukser! Snakk om opptur i butikken da gitt Moro!
Supramundane Skrevet 30. januar 2011 #5884 Skrevet 30. januar 2011 Skal egentlig ikke være fløte i carbonara serru Det lærte jeg av den artikkelen der. Og det var superdigg - og jeg har ikke lenger lyst på vafler :dåne: Er det sant? Jeg lærte min oppskrift av gubben på nabogården til mamma i Italia, så den kan da ikke være HELT feil!
Suzy Skrevet 31. januar 2011 Forfatter #5885 Skrevet 31. januar 2011 :dåne: Er det sant? Jeg lærte min oppskrift av gubben på nabogården til mamma i Italia, så den kan da ikke være HELT feil! Nei det kan du si - det sto så i artikkelen er alt jeg kan si - OG det er godt både med og uten.
Sauen Shaun Skrevet 31. januar 2011 #5886 Skrevet 31. januar 2011 God morgen! Det er mandag og en herlig dag.
Suzy Skrevet 31. januar 2011 Forfatter #5887 Skrevet 31. januar 2011 (endret) God morgen! Det er mandag og en herlig dag. God morgen! Så blid Sau på morran da gitt Jeg er ikke helt i humør i dag - uvisst av hvilken grunn. Tror jeg bruker for mye tid på å gruble og det er virkelig ikke moro. Jeg grubler på her eller der - flytte permanent eller ei. Hva vil jeg og hva kan jeg og .. ja i det hele tatt... Det er virkelig ikke enketl. Jeg tipper fra en side av skalaen til den andre annenhver uke Må snakke litt med kjæresten igjen, tror jeg. Trenger litt oppløfting, eventuelt litt trøst og litt samtale om hva han egentlig ønsker seg og tenker på også. Det er ikke alltid like klart for meg det heller - og jeg er aldri helt sikker på om det ligger i mitt hode eller om det faktisk er noe å lure på Mye utfordringer. Innimellom blir jeg kanskje aller mest frustert over at jeg hadde alt på plass. Hadde hus, jobb, venner, nettverk og alle mulige ting på plass i livet mitt - og nå må jeg ta stilling til om jeg skal satse alt sammen. Røske opp i alt. Nei nå må jeg slutte å tenkt, kjenner jeg, for man skal ikke gråte veldig mye på jobb før det vekker litt oppsikt. Litt mer nå så. Endret 31. januar 2011 av Suzy
Roadrunner Skrevet 31. januar 2011 #5888 Skrevet 31. januar 2011 Er en skikkelig tøff prosess du er inne i nå... Skulle ønske det var noe man kunne gjøre, men dette er vel en prosess du må gjennom selv. Håper du får tatt en skikkelig prat med samboeren, og at du får tydelige svar fra den kanten... Forresten, når kan du regne med å høre noe angående jobbene du har søkt på?
Suzy Skrevet 31. januar 2011 Forfatter #5889 Skrevet 31. januar 2011 Forresten, når kan du regne med å høre noe angående jobbene du har søkt på? Hm, neimen om jeg vet. Fikk avslag på en som jeg sendte søknad på før jul, her om dagen. men nå har jeg jo et par som hadde frist tidlig i januar, noen midt i og noen nå på slutten - det kan vel tyde på at det tar tre uker til en måned en slik prosess. Antagelig varierer det fra sted til sted også... også hører jeg vel noe før om jeg skulle bli så heldig å bli kalt inn på intervju..?
Suzy Skrevet 31. januar 2011 Forfatter #5890 Skrevet 31. januar 2011 Virkelig ikke i humøær i dag. Har ikke lyst til å gå på yoga og ikke lyst til noe.. irriterer meg over alt fra meddebattanter på KG til tiltaksløse venninner. Sure-Suzy burde antagelig gå og gjemme seg et sted...
Suzy Skrevet 31. januar 2011 Forfatter #5892 Skrevet 31. januar 2011 Fælt å være så gretten at man blir litt lei seg selv altså. Jeg tror helt klart jeg må på yoga, for det er et suverent sted å tømme hodet og kanskje få litt påfyll.
Roadrunner Skrevet 31. januar 2011 #5893 Skrevet 31. januar 2011 Får håpe du kommer deg på yoga, eller får tømt hodet på annet vis. Er helt forferdelig å ha det sånn! Kan det være noen hormoner som er på tur?
Gjest Purple Haze Skrevet 31. januar 2011 #5894 Skrevet 31. januar 2011 Tenker du hvert fall trenger en Vet at alle de tankene du baler med kan være tunge altså. Det er ikke bare-bare å gjøre et så totalt miljøskifte som vi har gjort, spesielt ikke når man er blitt mer voksen og vel etablert der man var. Skjønner godt at du vakler fra det ene til det andre. Håper det kan hjelpe på å få snakket skikkelig med kjæresten! Og krysser fingra for at du kommer på intervju på noen av jobbene du har søkt på Håper yoga kan hjelpe på humør og fullt hode.
Supramundane Skrevet 31. januar 2011 #5895 Skrevet 31. januar 2011 Huff, søte Suzy, så vanskelig du har det. Det er ikke så greit når man grubler og grubler, og særlig ikke når faktorene ikke endrer seg så grublingen går litt i sirkel kanskje? Håper du får tilslag på noen av jobbene, men det viktigste er jo å finne ut om du faktisk har lyst til å bli der. Kanskje det blir klaret opp i med en god prat med kjæresten.
Roadrunner Skrevet 1. februar 2011 #5896 Skrevet 1. februar 2011 God morgen! Håper dagen i dag blir en bedre dag! Er ikke godt å gå rundt med all grublingen... Fikk pratet noe med kjæresten i går?
Suzy Skrevet 1. februar 2011 Forfatter #5897 Skrevet 1. februar 2011 (endret) God morgen damer. Bedre i humøret i dag, men fremdeles grublepreget ja. Jeg tenker veldig mye og det er av og til veldig lett å sette ord på det jeg grubler på for meg selv, av og til er det vanskelig å definere hva det egentlig er som gjør det så vanskelig... Ja jeg går helt klart i ring, for det er så mange ting som veier for og mot på begge kanter. Rakk ikke snakke noe med kjæresten i går. Datteren hans er hos oss denne uka, så vi har ikke så mye tid for oss selv til slikt. Hun var så selskapelig i går at det ikke var mye tid alene - og det er jo veldig koselig når ungdommen gidder slikt - så da får jeg bare vente Jeg har lurt på om jeg ikke bare skal sette meg ned og skrive ned noe av det jeg tenker på, så får jeg sett det klarere og kanskje jeg kan bruke det for å forklare kjæresten hva det er jeg strever mest med på en enkel måte. Det står ikke like klart for meg hva alt er for meg heller. Og ja RR, det er litt hormoner på gang også, så det er klart at jeg ikke nødvendigvis er sabla rasjonell heller og det farger helt klart humøret MYE. Og Purple, du vet hva dette er, og du vet hvor mye omstilling og hva det betyr - jeg håper også på et intervju på en jobb i det minste - så er det en ting til som teller for å skulle bo her. MEN jeg kom meg på yoga i går og takk og lov for det. Jeg visste det vel, men likevfel... Etter at timen var ferdig (og forsåvidt undervegs) så kjente jeg at hodet lettet og alt ble bedre. Jeg yoga! Det er fantastisk for kropp og sjel, rett og slett! Og i dag har jeg med meg svømmebagen og sikter meg inn på ei kondisøkt i hallen etter jobb. Tror jeg bare må prioritere trening nå, for det gjør hodet så mye klarere. Men en annen viktig ting er Endret 1. februar 2011 av Suzy
Roadrunner Skrevet 1. februar 2011 #5898 Skrevet 1. februar 2011 Godt å høre at det er en litt lettere dag i dag! Grubling, mye tanker og følelser sammen med hormoner er sjelden noen god kombinasjon... Men veldig godt at du har yogaen som medisin! Skal ikke undervurdere heller
Suzy Skrevet 1. februar 2011 Forfatter #5899 Skrevet 1. februar 2011 Godt å høre at det er en litt lettere dag i dag! Grubling, mye tanker og følelser sammen med hormoner er sjelden noen god kombinasjon... Men veldig godt at du har yogaen som medisin! Skal ikke undervurdere heller Tror det er hele situajonsnen som har gjort at jeg syns jeg har vært vel PMS'ete de siste månedene. Pleier ikke å være så ustabil og survete, men nå har jeg slitt skikkelig nesten hva måned. Det er litt slitsomt bare det Men hjelper på ALT!
Sauen Shaun Skrevet 1. februar 2011 #5900 Skrevet 1. februar 2011 :kaffekopp: Fyller på med fjøskaffe og håper det hjelper skikkelig.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå