Knøttet Skrevet 21. mars 2010 Forfatter #1821 Del Skrevet 21. mars 2010 Jeg vil ha jobb, og det NÅ!!! Advarsel: sutreinnlegg Ikke hørt noe fra Adecco, og søknadene mine får jeg som regel ikke engang et standardsvar på engang. Nå er jeg drittlei, og redd for at det går adundas med økonomien snart siden det ikke er lenge igjen av dagpengeperioden min ... I morgen skal vi på familievernkontoret, og jeg tenkte å begynne anlendningen til å levere ut en haug med generelle søknader siden vi skal til en litt større by hvor det er fler butikker jeg kan søke hos. Jeg hater virkelig å gå rundt med cv-er og søknader og "tigge" om jobb ... Jeg føler meg låst her. Låst i denne leiligheten hvor vi har bare ett soverom, dårlig med penger siden ingen av oss har jobb, vi kan ikke få søsken til S siden vi ikke har økonomien og plassen til det, og er redd han blir tenåring før han får søsken, om han får det i det hele tatt. Mamma har kommet hit nå, endelig flyttet nedover. Hun har ikke noe sted å bo enda, siden vi leter etter hus, så hun bor hos oss og det er koselig. Nå har vi funnet drømmehuset også, men det er litt for dyrt ... Vi får se om vi får det ned i pris, hvis ikke er det bare å lete mer. Det er mange hus, men ikke så mange aktuelle ... Så på ett på fredag som var kjempefint på nett, men i virkeligheten var det mindre pent og veldig upraktisk ... Men drømmehuset er helt perfekt! Fint nabolag, nære her vi bor nå, nære barnehagen til S, stor hage, nok rom, utleiedel til mamma, "furtebod" i hagen, stor kjeller, og det er ikke noe som må gjøres med huset engang! Hadde jo vært perfekt, men ... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ella* Skrevet 21. mars 2010 #1822 Del Skrevet 21. mars 2010 Ønsker deg bare masse lykke til med jobbsøking. Du skal se du får napp til slutt! Oi, så spennende at dere har funnet et perfekt hus... Bare synd prisen er for høy. Er det veldig mye det er snakk om, eller er det realistisk at det går an å få det ned til en pris dere synes er grei? Spennende i alle fall! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MellonCollie Skrevet 21. mars 2010 #1823 Del Skrevet 21. mars 2010 Skjønner godt at det sliter på å ikke ha noen jobb. I forhold til Adecco, så lønner det seg ofte å følge med på nettsidene deres, da det ofte ligger oppdrag ute der. Om det ikke er oppdrag du i utgangspunktet kunne tenke deg, så er det en fin måte til å komme seg inn og bli kjent med konsulentene der - og da er jo sjansen større for at de har deg i bakhodet når de får inn andre, spennende oppdrag som kan passe til din kompetanse. Jeg har fått begge mine faste jobber gjennom henholdsvis Adecco og Personalhuset. Var innleid i en prøveperiode først, men ble fast ansatt etter å ha gjort en god jobb. Begge jobbene veldig relevante i forhold til utdanning/erfaring. Den første kom etter at de husket meg fordi jeg nettopp hadde vært inne og pratet med en konsulent sånn generelt, og den andre fant jeg på hjemmesiden til rekrutteringsfirmaet. Er det flere vikarbyrå enn Adecco hos dere så kan det jo lønne seg å gå innom der også. Ikke bare registrere deg på nettsidene, men også sørge for å få en personlig samtale med en konsulent. Koselig at mammaen din har kommet, da. Håper det ordner seg med et hus Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilith Skrevet 22. mars 2010 #1824 Del Skrevet 22. mars 2010 Aha! Her var du jo. Alle dagbøkene har falt ut av "mine innlegg" etter den nye oppdateringen ... tok litt tid før jeg skjønte det Kjipt at du ikke får noe napp hos Adecco - håper det tar seg opp snart! Ellers er det sikker lurt å gå rundt og søke i butikker når dere likevel skal til en større by - selv om jeg skjønner at det ikke føles helt bra å komme med lua i handa ... Lykke til, i hvert fall! Koselig med mammabesøk! Håper dere får drømmehuset ned i pris Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knøttet Skrevet 24. mars 2010 Forfatter #1825 Del Skrevet 24. mars 2010 Ønsker deg bare masse lykke til med jobbsøking. Du skal se du får napp til slutt! Oi, så spennende at dere har funnet et perfekt hus... Bare synd prisen er for høy. Er det veldig mye det er snakk om, eller er det realistisk at det går an å få det ned til en pris dere synes er grei? Spennende i alle fall! Takk for det, jeg håper virkelig du har rett for nå er jeg rimelig lei og frustrert! Det kommer litt an på, for eiendomsmegleren sier huset skal ned i pris, så vi får se ... Skjønner godt at det sliter på å ikke ha noen jobb. I forhold til Adecco, så lønner det seg ofte å følge med på nettsidene deres, da det ofte ligger oppdrag ute der. Om det ikke er oppdrag du i utgangspunktet kunne tenke deg, så er det en fin måte til å komme seg inn og bli kjent med konsulentene der - og da er jo sjansen større for at de har deg i bakhodet når de får inn andre, spennende oppdrag som kan passe til din kompetanse. Jeg har fått begge mine faste jobber gjennom henholdsvis Adecco og Personalhuset. Var innleid i en prøveperiode først, men ble fast ansatt etter å ha gjort en god jobb. Begge jobbene veldig relevante i forhold til utdanning/erfaring. Den første kom etter at de husket meg fordi jeg nettopp hadde vært inne og pratet med en konsulent sånn generelt, og den andre fant jeg på hjemmesiden til rekrutteringsfirmaet. Er det flere vikarbyrå enn Adecco hos dere så kan det jo lønne seg å gå innom der også. Ikke bare registrere deg på nettsidene, men også sørge for å få en personlig samtale med en konsulent. Koselig at mammaen din har kommet, da. Håper det ordner seg med et hus Skal huske på å sjekke nettsidene til vikarbyråene, så får vi se. Var innom der en tur i går også, mulig hun kunne skaffe meg noe midlertidig på matvarebutikk eller noe, og det er jo helt greit å begynne med. Høres jo veldig lovende ut at du har fått fast jobb gjennom vikarbyrå! Det er bare to vikarbyrå her i byen, men en av nabobyene har flere, skal se hva som blir nødvendig. Veldig koselig med mamma flyttendes hit, ja! Aha! Her var du jo. Alle dagbøkene har falt ut av "mine innlegg" etter den nye oppdateringen ... tok litt tid før jeg skjønte det Kjipt at du ikke får noe napp hos Adecco - håper det tar seg opp snart! Ellers er det sikker lurt å gå rundt og søke i butikker når dere likevel skal til en større by - selv om jeg skjønner at det ikke føles helt bra å komme med lua i handa ... Lykke til, i hvert fall! Koselig med mammabesøk! Håper dere får drømmehuset ned i pris Kjipe oppdateringer ... Liker ikke dette, jeg ... Men det sier jeg jo hver gang KG oppdateres, så ... Jeg har gått rundt i butikker og søkt nå, så får vi se hva som skjer da. Veldig koselig med mamma boende her, lager mye god mat og kaker gjør hun også! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knøttet Skrevet 24. mars 2010 Forfatter #1826 Del Skrevet 24. mars 2010 Ops, nå har det blitt ei stund siden jeg skrev noe her ... Travelt for tida, selv om det ikke er alt for mye som skjer. På lørdag var vi på visning på et kjempeflott hus som ligger litt for høyt i pris og som ikke var aktuelt pga det måtte bygges om til enebolig om det skulle bli aktuelt, noe som hadde blitt for mye arbeid og for kostbart. Utrolig flott beliggenhet og med nydelig utsikt, men. På mandag var vi på familievernkontoret og snakket med ei hyggelig dame. Både mannen og jeg fikk noen aha-opplevelser og tror vi har god nytte av samtalene. Tidligere trodde jeg at det var bare par som skulle eller hadde gått fra hverandre som gikk til slike steder, noe som visst er helt feil, og de var bare glade for å ha unge par som ville holde sammen innom for å snakke om forholdet og få det til å fungere. Jeg tror mye av uenighetene våre bunner i at vi går hjemme begge to, at vi går oppå hverandre og stress og mas som fører til dårlig stemning. Så jeg tror det blir bedre når vi kommer oss ut i jobber, og selvsagt når vi får pratet om det. Etter vi hadde vært på familievernkontoret dro vi til nabobyen vår, for at jeg skulle levere ut søknader. Det var dritekkelt og de fleste var lite imøtekommende, mange sa at det ikke var noen vits i å legge igjen søknad, noe jeg synes er litt frekt selv om jeg på en måte skjønner det ... Ikke akkurat slik jeg hadde lyst til å bli møtt når jeg føler jeg blottlegger meg og "dummer" meg ut ved å gjøre noe jeg virkelig hater og nesten frykter! Gikk en tur på kafé etterpå, og koste oss med lunch mens mamma var barnevakt. Tirsdag var mannen på åpen barnehage mens jeg og mamma dro til byen. Jeg gikk rundt med cv og åpen søknad, og ble mye bedre mottatt her enn i nabobyen! Ble nesten overrasket over at de jeg snakket med faktisk snakket til meg og lurte på hvor jeg hadde utdannet meg osv. Så mye hyggeligere å gå rundt når det er slik! Så gikk vi på kafé og koste oss med iskaffe og cookie. På ettermiddagen skrev jeg ørten søknader til aktuelle jobber, alt fra europris til lekebutikk, gartneri og Jysk, og fikk sendt de. I dag har mannen bursdag, så han fikk gave på senga av meg og S. Han fikk et spill til PS3-en, Heavy Rain, sjokolade og en puppestressball ... litt intern. Så tok mamma S slik at vi fikk sove litt, deilig! Jeg har vært på åpen barnehage, og mamma har bakt to kaker, én karamellpudding og lagd middag til oss og foreldrene og søstra til mannen som kom på besøk i kveld. Hadde selskap med slekta, spist kaker og kost oss, kjempekoselig dag. Tror mannen har kost seg, selv om han er sliten, S har tynet han veldig i dag- sutrer og klenger veldig for tida. Han klenger veldig mye på mannen, og ikke så mye på meg så det blir mannen som må slite mest med det der ... Når bestemor tar han, derimot, er han rene engleungen som er blid og tøysete og fornøyd. Unger er rare ... S var litt skeptisk til bestemor i begynnelsen, men nå går de kjempefint sammen! Første dagen gikk han bort til senga hennes og rev i dyna, det var en liten gutt som ble rimelig forskrekket da det viste seg å ligge noen i senga! Han prater som en foss nå, det kommer nye ord hele tida og han hermer veldig mye etter oss så vi må være forsiktig med hva vi sier ... Han sier alt fra bok, katt, takk, god natt, mat, peppe (eple/teppe), hade, mac, tv og masse andre ting. Herlig at det har begynt å løsne med snakkingen! Han er dessuten veldig opptatt av tall, han teller ofte selv om det går mest i "to-tre- to-tre-to-tre". Noen ganger når vi ser barne-tv og det er telling så fortsetter han å telle, de sier "fem" på barne-tv og så sier han "seks". Han er veldig opptatt av katten til Postman Pat, og peker og sier "Miss" hver gang hun er på tv og når han peker på tannkremtuben sin med Postman Pat og Miss på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bizzy Skrevet 25. mars 2010 #1827 Del Skrevet 25. mars 2010 Hei! Ser du er på jobbjakt.. Kjedelig prosess, men som "erfaren" Adecco og Manpower medarbeider, så er mitt tips; Ring og mas på konsulenten din!! Det er mye lettere for de å bruke deg når du viser masse interesse, og når man først har fått beina innenfor og vist hva man er god for i et vikariat. Kommer det gjerne flere ;)Jeg ringte og hørte og stakk innom med jevne mellomrom i starten, og etter at jeg hadde vært ute i mitt første oppdrag hadde jeg kontinuerlige oppdrag i 2 år hos adecco før jeg byttet over til manpower, fikk ett oppdrag som etter 6 måneder gikk over i fast stilling. Så bare mas og lykke lykke til med jakten Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chica Skrevet 26. mars 2010 #1828 Del Skrevet 26. mars 2010 Ja, jeg og måtte ringe og mase på Adecco/Manpower, og ringte man på morgenen hadde de ofte ett eller annet de manglet folk til. Etter noen sånne oppdrag fikk jeg mer langvarige saker Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knøttet Skrevet 28. mars 2010 Forfatter #1829 Del Skrevet 28. mars 2010 Hei! Ser du er på jobbjakt.. Kjedelig prosess, men som "erfaren" Adecco og Manpower medarbeider, så er mitt tips; Ring og mas på konsulenten din!! Det er mye lettere for de å bruke deg når du viser masse interesse, og når man først har fått beina innenfor og vist hva man er god for i et vikariat. Kommer det gjerne flere ;)Jeg ringte og hørte og stakk innom med jevne mellomrom i starten, og etter at jeg hadde vært ute i mitt første oppdrag hadde jeg kontinuerlige oppdrag i 2 år hos adecco før jeg byttet over til manpower, fikk ett oppdrag som etter 6 måneder gikk over i fast stilling. Så bare mas og lykke lykke til med jakten Veldig kjedelig prosess ... Jeg var innom Adecco denne uken, og hun sa hun muligens hadde noe til meg- men jeg har ikke hørt noe siden. Skal nedom og mase etter påske igjen, er jo ikke så mye som skjer i påska, med alle fridagene. Takk for tips og lykkeønskning. Ja, jeg og måtte ringe og mase på Adecco/Manpower, og ringte man på morgenen hadde de ofte ett eller annet de manglet folk til. Etter noen sånne oppdrag fikk jeg mer langvarige saker Man må vel mase og grave for å få noe ... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knøttet Skrevet 28. mars 2010 Forfatter #1830 Del Skrevet 28. mars 2010 Her skjer det lite ... Vi har ikke fått noe hus enda, vi la inn et bud på drømmehuset, men det var for lite. Eieren krever for mye for huset, mer enn det sansynligvis er verdt, og forventer å få den summen. Megleren skulle se om han fikk myknet han opp litt og skulle ringe oss uansett utslag på fredagen, men har ikke ringt ... Nå ser vi etter andre hus, men det er jo ikke så mange hus som har utleidel. Veldig dumt om det tar så lang tid at mamma må ut på leiemarkedet med minimum 3 måneders leieperiode, selv om jeg vet at ting kan ta tid ... Det har blitt alt for mye søtsaker denne uka, mannen hadde jo bursdag, mamma har lagd kaker og vi har vært på kafé litt for ofte ... I dag lagde jeg sjokoladekake med kokos. :dåne: Tror jeg skal vente til over påsken med å slanke meg, blir helt sikkert så mye kaker og godsaker i påska uansett at det blir umulig å være sunn ... Som jeg skrev i forrige innlegg har jeg sendt ut en drøss med generelle søknader, søknader til stillinger som er utlyst og vært i kontakt med Adecco, men hører ingenting. Venter jo ikke at ting skal skje på 1-2-3, men det kan jo godt skje noe når jeg virkelig går inn for det! Stakkars mannen er så deppa og lei for tida også, han får jo heller ikke noe jobb og blir deppa og føler seg som en skikkelig taper ... Jeg vet liksom ikke hva jeg kan gjøre, for jeg prøver å støtte han så godt jeg kan, si at han ikke er en taper og prøver å være en god kone, men det dårlige humøret smitter så over på meg og lager dårlig stemning. Dessuten har han sagt ei stund nå at han skal ta med seg søknader til designbedrifter, men da må han først designe søknadene, så må han få de trykt på et trykkeri og så må han gå rundt med de, og det tror jeg ikke kommer til å skje med de første, erfaringsmessig ... Jeg vil at ting skal ordne seg, NÅ! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilith Skrevet 28. mars 2010 #1831 Del Skrevet 28. mars 2010 Jeg håper også at ting ordner seg for dere snart - synes dere har ventet lenge nok! Krysser fingrene for at det løsner snart. Kjedelig at eieren av drømmehuset er så steil. Og dårlig av megleren å ikke ringe når han sa han skulle! Kanskje han ringer på mandag med gode nyheter om mykgjordt eier? Lov å håpe Jeg spiser også altfor mye usunt for tiden. Det er liksom alltid noe! Jeg sier til meg selv at alt blir annerledes når ungen er ute, våren er her og jeg skal gå lange trilleturer hver dag. Mañana, mañana ... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mirabella76 Skrevet 28. mars 2010 #1832 Del Skrevet 28. mars 2010 (endret) Så kjedelig at verken du eller mannen din har fått nokon jobb enda, og at drømmehuset vart for dyrt. Håpar virkelig ting ordnar seg for dåke snart! Endret 28. mars 2010 av Mirabella76 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knøttet Skrevet 29. mars 2010 Forfatter #1833 Del Skrevet 29. mars 2010 Jeg håper også at ting ordner seg for dere snart - synes dere har ventet lenge nok! Krysser fingrene for at det løsner snart. Kjedelig at eieren av drømmehuset er så steil. Og dårlig av megleren å ikke ringe når han sa han skulle! Kanskje han ringer på mandag med gode nyheter om mykgjordt eier? Lov å håpe Jeg spiser også altfor mye usunt for tiden. Det er liksom alltid noe! Jeg sier til meg selv at alt blir annerledes når ungen er ute, våren er her og jeg skal gå lange trilleturer hver dag. Mañana, mañana ... Takk. Håper jeg også, nå er jeg drittlei! Tviler på at megleren ringer med gode nyheter, men lov å håpe ja. Ikke ringt enda, så vi må vel ringe han, om han er på jobb i dag. Du er ikke alene om det, da. Jeg har alltid en unnskyldning på lager for å spise usunt, og sier til meg selv at jeg skal skjerpe meg "etter påske", "neste uke" osv ... Så kjedelig at verken du eller mannen din har fått nokon jobb enda, og at drømmehuset vart for dyrt. Håpar virkelig ting ordnar seg for dåke snart! Ja, kjipe tider for tida ... Skulle tro at det måtte løsne snart, men vi får bare vente og se, så lenge vi gjør vårt beste i mellomtida er det vel ikke så mye mer å gjøre ... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knøttet Skrevet 30. mars 2010 Forfatter #1834 Del Skrevet 30. mars 2010 En nydelig dag, 10°C og sol! Mannen har tatt med S på åpen barnehage, og snart skal mamma og jeg gå til byen. Pappa er på besøk her også, så vi skal vel møte han etterhvert. Dumme mannen og mamma skal se påskekrimmen på NRK1 i dag, som går akkurat samtidig som Frustrerte Fruer, så da må jeg laste ned i stedet, siden vi bare har én tv ... Orker ikke å vente til det går reprise på lørdag ... I dag er det så fint vær at jeg nesten kunne tenkt meg å hatt en hytte på fjellet hvor vi kunne sittet ute og kost oss, og kanskje gått på ski, selv om jeg hater å gå på ski ... Jeg gikk nok ski for resten av livet da jeg var med mamma og pappa på skitur i barndommen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest pysepusen Skrevet 1. april 2010 #1835 Del Skrevet 1. april 2010 *huker på mine innlegg* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knøttet Skrevet 1. april 2010 Forfatter #1836 Del Skrevet 1. april 2010 Sliter litt med oppdateringen når det gjelder bloggene, det ser ut til at jeg måtte legge inn alle som skal ha tilgang på nytt. :dåne: De som har tilgang: pysepusen Mirabella76 Lilith Chica bizzy MellonCollie Ella* jente 79 Blowers daughter coxy Amused imli fruva Gossip girl Om det er noen som mangler, som ikke får tilgang, ikke har mulighet til å kommentere eller som har fått nicket sitt feil skrevet, rop ut! Jeg er som sagt litt usikker på dette her ... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mirabella76 Skrevet 1. april 2010 #1837 Del Skrevet 1. april 2010 Eg har fotsatt tilgang til bloggen din! Er ein nødt til å leggja til alle på nytt igjen i bloggen altså. Så teit! Det har ikkje eg gjort. Korleis gjer eg det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knøttet Skrevet 1. april 2010 Forfatter #1838 Del Skrevet 1. april 2010 Synes det er veldig stille på forumet for tida, har alle tatt påskeferie? Her regner vi nesten bort, og selv om det er kjempekoselig med regn så lenge man kan holde seg inne så får det være måte på, dessuten er det kjedelig for S i lengden. Nå er S syk, hadde 38,8°c i feber i ettermiddag, heldigvis er allmentilstanden hans ganske grei. Vi skulle på middag hos svigers alle sammen, mamma, pappa, jeg, mannen og S, men det ble til at mamma ble hjemme med S. Snille mammaen min. S er så snill når andre passer han, hos farmor eller bestemor er han rene englebarnet, men pappaen sin tyner han skikkelig ... Heldigvis tyner han ikke meg på samme måte, men slitsomt nok uansett. Han er veldig søt for tida, kommer stadig nye ord, og vi må virkelig passe på hva vi sier, for han hermer etter alt. Han har lært seg at farfar kjører buss, bestefar kjører peugeot, alle katter heter visst Miss og så sier han ofte nei om jeg spør han om noe, uansett hva jeg spør om. Spurte han i dag: "skal vi gå ut?" hvor han svarer "ne-i!" Er ikke så god til å forklare, men det var veldig søtt ut fra måten han sa det på, nesten litt sånn tullete som om han svarte på et tøysete spørsmål. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knøttet Skrevet 3. april 2010 Forfatter #1839 Del Skrevet 3. april 2010 Ble sittende å lese i begynnelsen av dagboka mi nå, rart å lese hvordan jeg hadde det i babytiden, med fødselsdepresjon (sannsynligvis) og mange bekymringer ... Rart å tenke på at S er så stor nå, og alt det rare jeg bekymret meg for og var redd for ... Nytt blogginnlegg nå, men jeg advarer dere: negativt sutreinnlegg ... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jente 79 Skrevet 4. april 2010 #1840 Del Skrevet 4. april 2010 Håper du har hatt en fin påske Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå