Gå til innhold

Kaos


Knøttet

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Tja, mitt inntrykk var at man måtte stå på selv. Jeg fikk en test pluss en samtale med vikarbyrået, og så skulle de ringe om de fant noe. Hvis man ikke tar initiativ selv skal det vel litt til for at de ringer med drømmejobben, men jeg sto på og ringte de med jevne mellomrom, og da hadde de alltids en liten jobb liggende når jeg ringte. De ringte kanskje ikke en høgskoleutdannet person når de hadde demonstrasjonsjobber, men i og med at jeg tok slike oppdrag ble jeg bedre kjent med konsulentene der og fikk bedre jobber :)

Skal innom det eneste vikarbyrået her i byen, iallfall det eneste jeg vet om, i morgen. :jepp:

:vinke:

Godt at ting sser bedre ut.

Er enig i at det kanskje er en idè å ta en hvilken som helst jobb en periode. Tærer veldig på selvtillitten å gå hjemme hele tida, og det er jo mange som sier det er lettere å få jobb når man allerede er i en jobb. Blir jo litt lettere når du har moren din i nærheten også.

:klem:

:Nikke: Det er litt deilig.

Akkurat nå tar jeg faktisk nesten hvilken som helst jobb, vi får se hva som dukker oppp ...

:klemmer:

:tommelopp: Så bra at dere har fått time hos familieterapeut! :jepp:

:Nikke: Og nå har vi fått bekreftet at svigermor kan passe S. :)

Innom med ein stor :hug: , for det høyrest ut som du treng det no!

Takk. :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Må nok ta en dagbokrunde i kveld, alt for hektisk i dag.

Nå skinner sola her, herlig! Ble i bedre humør med engang! :biggrin::sol:

I går fikk jeg trent igjen, herlig etterpå selv om jeg var ganske pumpet etter timen. ;) I dag lager jeg sjokoladekake med kokos, så mye for den slankinga, ja! :roll:

Dere som har peiling: Tidligere spiste jeg for lite, og burde spise mer for å få opp forbrenninga. Nå når jeg trener må jeg vel spise enda mer da? Sliter litt med det der, for jeg spiser mest jordbærsyltetøy på brødskiva for tida, og så er jeg ofte sulten ... Hva bør jeg spise f.eks etter trening?

I natt drømte jeg at jeg var gravid, og det var så fint ... :sukk: Har lyst på #2 jeg nå, men vi har jo hverken plass, råd eller økonomi til det. Det føles ikke som om vi noengang får det heller, for å være helt ærlig, og om vi gjør det er vel S blitt 4-5 år. :sukk: Jeg vil komme videre med livet! :kjefte::sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest faerytale

Etter trening pleide jeg spise en sånn god proteinbar som de selger på treningssenteret :sikle: Og gjerne en banan ;) Men nå er jo ikke jeg flink til å få i meg nok mat heller :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter trening pleide jeg spise en sånn god proteinbar som de selger på treningssenteret :sikle: Og gjerne en banan ;) Men nå er jo ikke jeg flink til å få i meg nok mat heller :sjenert:

Hmmm, ja kanskje det er noe? Jeg har aldri smakt de, jeg, får prøve en gang. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så flink du er til å trene! Det gjør underverker for kroppen, det, selv om man spiser sjokoladekake etterpå :)

Vet ikke helt med den spisinga, ettersom utgangspunktet ditt var at du spiste for lite og muligens har hatt nedsatt forbrenning. Da trenger du jo å spise mer nå, selv om du ønsker å gå ned i vekt. Catch 22 ... :klø: Det beste du kan gjøre, er vel å prøve å spise sunt og regelmessig og se hvordan kroppen oppfører seg etter noen måneder med sunn mat og trening. Og husk at muskler veier mer enn fett, så ikke heng deg for mye opp i vekta! ;)

Moro når ungene får stadig større ordforråd! A snakker som en foss nå, men det er lite vi skjønner av de lange tiradene han kommer med. Jeg gleder meg til vi skjønner mer av hva han sier! Ellers merker vi også at trassalderen er på inntogsmarsj, ja ... :sukk:;)

Håper du har det fint :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er til å trene! Det gjør underverker for kroppen, det, selv om man spiser sjokoladekake etterpå :)

Vet ikke helt med den spisinga, ettersom utgangspunktet ditt var at du spiste for lite og muligens har hatt nedsatt forbrenning. Da trenger du jo å spise mer nå, selv om du ønsker å gå ned i vekt. Catch 22 ... :klø: Det beste du kan gjøre, er vel å prøve å spise sunt og regelmessig og se hvordan kroppen oppfører seg etter noen måneder med sunn mat og trening. Og husk at muskler veier mer enn fett, så ikke heng deg for mye opp i vekta! ;)

Moro når ungene får stadig større ordforråd! A snakker som en foss nå, men det er lite vi skjønner av de lange tiradene han kommer med. Jeg gleder meg til vi skjønner mer av hva han sier! Ellers merker vi også at trassalderen er på inntogsmarsj, ja ... :sukk:;)

Håper du har det fint :klem:

Takk! Det er bare to ganger i uka, men det er to timer hver gang, så det burde jo hjelpe litt. :) Det som ikke er helt bra er den sjokoladekakespisinga mi etterpå ... :sjenert:

Slike forbrennings- og treningsspørsmål forstår jeg meg ikke på, og blir bare forvirra ... Burde nok spise sunt, ja, og til jeg blir mett men ikke overmett? :vetikke: Skulle hatt en personlig trener, men det er jo dyrt! :sukk: Skal ikke henge meg for mye opp i vekta, det er vel egentlig ikke slanking jeg driver på med, men oppstramming? :vetikke: Bli kvitt det lille ekstra rundt mage og hofter og stramme opp litt ...

Veldig moro med unger som snakker mer! S hermer skikkelig etter oss, må snart passe på hva vi sier. ;)

:klemmer:

Kjedelig å ha det sånn. Får håpe ting snart går deres vei :klem:

:Nikke: Blir for mye krangling også, det er så lett å reagere på ting som ikke er vondt ment i det hele tatt, og så irriterer man seg lettere over hverandre når man går hjemme begge to ...

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke det ene, så er det det andre ... Jeg har ikke drukket Cola siden lørdag (søndag? :vetikke: ) men da lagde jeg meg selvsagt kake i går ... :roll: Har dessverre igjen kake enda, så blir vel mer i dag også ... :rodme:

I dag har jeg vært innom Adecco og pratet med en hyggelig mann. Han virket jo forsåvidt positiv, så jeg skal komme tilbake og ta en lengre prat en dag siden de ikke hadde tid i dag da han var alene på kontoret. Håper i det minste å få begynne i det små som tilkallingshjelp på f.eks en matvarebutikk eller noe. Jeg har lite lyst til å holde på slik som jeg gjorde før S ble født, men nå vil jeg bare ut i jobb ...

I dag får mamma vite når hun må flytte, ting skjer fort! :overrasket: Sannsynligvis har hun 3 uker på seg. :dåne: Mannen skal kjøre oppover med flyttebil og hente tingene og mamma, så får vi se hvor hun skal bo da. Hun kan jo bo hos oss, men tingene hennes har vi ikke plass til. Vi leker med tanken på å kjøpe et hus sammen, selv om det virker litt usannsynlig. Mamma måtte da sannsynligvis betale og så leier vi hos henne, så får vi betale ned henne når vi får oss jobber. Har sett på et hus her i byen, med en såkalt "praktikantdel" hvor da mamma vil bo. Får jo litt dårlig samvittighet for å plassere mamma i en hybel, men hun vil det selv sier hun. Vi får se, vi får se ...

Endelig har det blitt mer vårlig, sola skinner i dag også! :sol::biggrin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende da. Får håpe Adecco klarer å finne jobber til deg :) Hørtes veldig kjekt ut med moren din nærmere, og spennende tanke å kjøpe hus sammen.

Søkte dere forresten om bostøtte? Har dere krav på noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du, jeg tror ikke du skal henge deg så veldig mye opp i den sjokoladekaka, jeg :) Jeg tror det du skal tenke på nå, er å prøve å spise sunt, variert og regelmessig sånn generelt - og spis deg mett, men ikke overmett. Etter måltidet bør du føle at du KUNNE ha spist mer.

Du trener 4 timer i uka, og det er kjempebra! Du kommer garantert til å se resulater på kroppen etterhvert. Klarer du i tillegg å redusere sukkerinntaket ditt noe i det daglige (for det er jo egentlig det som er det viktigste her, mht fare for diabetes og slikt på sikt, og ikke nettopp det å gå ned i vekt), er det også fint :)

Superbra med positiv Adecco-fyr! :tommelsmil: Håper han finner en jobb til deg kjapt.

Spennende med mulig huskjøp, da - det høres jo ut som en fin løsning at moren din kan bo i hybeldelen av huset, så lenge dere alle er komfortable med det.

Her er det også soooooooool! :nigo: Og fuglene kvitrer utenfor vinduet mitt. Ah, nå er det endelig vår! *glede seg til bare fortau og hestehov i grøftekanten*

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende da. Får håpe Adecco klarer å finne jobber til deg :) Hørtes veldig kjekt ut med moren din nærmere, og spennende tanke å kjøpe hus sammen.

Søkte dere forresten om bostøtte? Har dere krav på noe?

:Nikke: Håper det ordner seg med jobb etterhvert, kan ikke være så kresen i begynnelsen iallfall. Gleder meg til mamma kommer nedover! :hoppe: Håper vi får muligheten til å kjøpe hus etterhvert ...

Bostøtten har vi glemt! :dåne: Idiotisk at man ikke kan søke på nett, og vi er håpløse ... :sukk:

Du som er så flink med trening og sånt, har du noen tips til meg? *smile pent* ;)

Vet du, jeg tror ikke du skal henge deg så veldig mye opp i den sjokoladekaka, jeg :) Jeg tror det du skal tenke på nå, er å prøve å spise sunt, variert og regelmessig sånn generelt - og spis deg mett, men ikke overmett. Etter måltidet bør du føle at du KUNNE ha spist mer.

Du trener 4 timer i uka, og det er kjempebra! Du kommer garantert til å se resulater på kroppen etterhvert. Klarer du i tillegg å redusere sukkerinntaket ditt noe i det daglige (for det er jo egentlig det som er det viktigste her, mht fare for diabetes og slikt på sikt, og ikke nettopp det å gå ned i vekt), er det også fint :)

Superbra med positiv Adecco-fyr! :tommelsmil: Håper han finner en jobb til deg kjapt.

Spennende med mulig huskjøp, da - det høres jo ut som en fin løsning at moren din kan bo i hybeldelen av huset, så lenge dere alle er komfortable med det.

Her er det også soooooooool! :nigo: Og fuglene kvitrer utenfor vinduet mitt. Ah, nå er det endelig vår! *glede seg til bare fortau og hestehov i grøftekanten*

:klem:

:Nikke: Det er det jeg prøver å gjøre, men noen ganger blir sukkerabstinensene for store ... :rodme: Og når jeg spiser brødmat er jeg ofte sulten etter måltidet også, selv om jeg spiser en yoghurt eller frukt i tillegg ... Har kjøpt inn røket laks å ha på skiva, og skal begynne å spise mer egg på brødskiva igjen, for å få mer mettende og næringsrikt pålegg. :)

Ja, håper vi får muligheten til å kjøpe hus med mamma! Heldigvis er ikke mannen skeptisk til huskjøp med svigermor. ;) Min farmor og farfar skal selge huset, og pappa har visst tenkt å gi meg en del av summen, noe som er alt for snillt! :overrasket: Da har vi jo kanskje muligheten til å kjøpe oss litt inn i et hus med engang, og det hadde jo vært fint. :)

Herlig med sol! :biggrin:

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Spennende med Addecco fyr. Tror det viktigste nå er å gjøre noe, så bare fortsette å søke. Plutselig dukker drømmejobben opp, men greit å ta det en kan få i mellomtida. Man skal jo leve av noe også!!!

Spennende med mulig huskjøp da. Greit så lenge dere er enige om klare regler på det. (Som at ikke S. løper til mormor hver gang han får kjeft, eller vil har noe godt... :sjenert: )

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende med Addecco fyr. Tror det viktigste nå er å gjøre noe, så bare fortsette å søke. Plutselig dukker drømmejobben opp, men greit å ta det en kan få i mellomtida. Man skal jo leve av noe også!!!

Spennende med mulig huskjøp da. Greit så lenge dere er enige om klare regler på det. (Som at ikke S. løper til mormor hver gang han får kjeft, eller vil har noe godt... :sjenert: )

:klem:

:Nikke: Han har ikke ringt enda, men mannen var innom i dag og da husket han meg og sa han skulle ringe oss begge i neste uke. :) Helt enig med deg, man må ha noe å leve av til man finner drømmejobben! :)

Veldig spennende med huskjøp, skal faktisk på et par visninger i morgen! :overrasket: Vi får se, vi får se ... Klare regler må man ha, både på at vi ikke skal utnytte bestemor på barnepass og at S ikke skal løpe dit når han ikke får vilja si hos oss. ;)

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trening i går, og ikke noe mer usunt enn en halv sjokolade ... Men i dag hadde de selvsagt sjokoladekake på åpen barnehage ... :roll: Var veldig godt da. ;)

I går tok vi med S på turn, trodde han kom til å like det. I begynnelsen, før de begynte, var det veldig artig for da sprang han bare rundt i gymsalen med de andre ungene. Så krasjet han og ei jente skikkelig, stakkar. Fikk roet han, men han var sutrete ei god stund etterpå. Han syntes ikke det var noe morsomt med synging og leking med rockering, så jeg tror ikke det var noe for han. Tror han er litt for liten enda, selv om det var unger på samme alder der. Får prøve igjen når han er litt eldre.

I morgen skal vi på visning på to hus! :overrasket: Blir spennende, selv om vi ikke vet om vi skal kjøpe eller hva som skjer enda. Mamma kommer nedover om under to uker, så her går det fort i svingene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kan jo bare være at han trenger litt tid. Vi tenkte vi skulle prøve turn etter sommeren, blir spennende å se hvordan storebror vil trives der. Han er litt forsiktig av seg, men tør opp når han får litt tid på seg.

Spennende med visninger!!!

God helg :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jo bare være at han trenger litt tid. Vi tenkte vi skulle prøve turn etter sommeren, blir spennende å se hvordan storebror vil trives der. Han er litt forsiktig av seg, men tør opp når han får litt tid på seg.

Spennende med visninger!!!

God helg :klem:

Ja, det er det vi tenker også. Tror vi venter til etter sommeren, han hadde ikke noe utbytte av det i går iallfall.

:Nikke: Veldig spennende! :biggrin:

God helg til deg også! :klemmer:

===================================================

Hodepine i dag. :( Lurer på om det er pga tre kopper kaffe, for mye sukker eller for lite bruk av avlastningsbrillene mine. Har tatt på meg brillene nå, men det har ikke hjulpet selv om jeg har brukt de noen timer. Lurer på om jeg burde ta meg en tur til optiker igjen, det er jo snart 1 år siden jeg fikk brillene, skal man ikke teste synet 1 gang i året da? :vetikke: Håper Brilleland her i byen kan kontakte de i Trondheim der jeg tok synstest for 1 år siden og få resultatene, slik at de har meg i databasen sin. Så mye å huske på og gjøre for tida! :dåne:

S skal begynne i barnehage fra mai av! :hoppe: Vi ringte styreren og spurte om han kunne begynne tidligere, og det var visst helt greit. :biggrin: Blir veldig spennende, tenk at vi snart har barnehagegutt! Må finne ut hva han trenger på barnehagen av klær og utstyr nå da ... Hvis vi flytter til en annen by blir det jo litt dumt angående barnehage, får dårlig samvittighet for de da, siden de var så greie og lot S begynne tidligere ... :sjenert: Men, tar ikke sorgene på forskudd riktig enda. ;)

Er så trøtt og sliten og har i tillegg hodepine i dag, så jeg tror jeg skal tilbringe kvelden i armkroken til mannen, sammen med dyna mi. :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende med eventuelle jobbmuligheter (nå har du alle fall tatt det første steget) og husplaner :hoppe: Det kan jo gå veldig fint hvis dere har kjøreregler som fungerer for begge parter.

Mai er jo ikke lenge til :) Så flott at det ble fremskyndet :)

Håper du er i bedre form i morgen :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke barnehagen lot S begynne tidligere bare for å være snill, enten så har de plass elle så har de ikke plass. Og siden de har plass tjener de jo penger på at han begynner tidligere, så ville ikke hatt noe dårlig samvittigheter overfor barnehagen iallfall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...