Gå til innhold

Kaos

Knøttet

Anbefalte innlegg

3 mnd, HURRA!!! :strix:

:strix:

:hoppe: 3 mnd! :hoppe:

Høres ut som H. "krangler" på samme måte ja.. Har kommet de siste dagene, og skjer bare på kvelden. Han spiser en stund, så spenner han seg i en bue, slipper puppen og skriker. Men får han smokken blir han rolig, og så kan vi fortsette ammingen etter et minutt eller noe. Men ofte gjentar han han skrikingen. Skjønner ikke hvorfor han er sånn jeg :klø: Kanskje han er sulten, og så går det ikke fort nok? Eller sulten og trøtt samtidig, og derfor gretten? Hvem vet :fnise:

Så bra t S. sov godt i natt!

Kjedelig at H krangler på samme måte, det er veldig slitsomt :( Vær glad det bare skjer på kvelden, her gjør S det til nesten alle måltider :roll: S blir også rolig når han får smokken, så av og til lurer jeg han ved å gi han smokken og så ta den fra han og føre han til puppen istedet. Det fungerer av og til ;)

Jeg tenker at det kan være pga melken ikke kommer fort nok, eller noe... Umulig å vite :(

Det er visst som takk for at de er moderatorer. De får jo ikke noe lønn eller annen kompensasjon. Synes mange av de nye er kuuule jeg og. :strix: og :scorpis: er favorittene.. :ler:

Aha... Men upraktisk for oss å huske nickene til folk istedetfor hva smileyen forestiller da... hmm. Mange kule, ja! :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:Gjesp: Er så trøtt! :Gjesp: :Gjesp: Skjønner ikke hvorfor, for S har vært eksemplarisk i dag. Han har sovet mye, og vært bare snill og blid :hjerte:

Var på barseltreff i dag, veldig koselig at vi møtes jevnlig og veldig godt å komme seg ut litt med S. Dessuten blir jeg ikke stresset når han gråter når vi er sammen med andre med babyer, færre å ta hensyn til :) S sov seg gjennom hele kafébesøket han, utrolig nok :overrasket: Han sov fra vi gikk hjemmefra til vi gikk derfra igjen, selv om vogna stod helt stille på kafeen.

Så dro han på tur med Flickan, og etter han kom hjem sov han en halvtimes tid da også. Nå ligger han og sover søtt i senga si :) Kjøpte ny ullue til han, det har helt sikkert et navn men aner ikke hva det heter... Slik lue som ser litt ut som en hjelm eller en hette, du slipper knyting og så har den litt hals under... :sjenert: Utrolig praktisk med en lue uten knyting! :tommelsmil:

Googlet det litt nå, fant bilder av slike luer både når jeg søkte etter "hettelue" og "hjelmlue" så jeg antar man kan kalle det det :)

Nå har vi bestilt flyreise til svigers i jula, mannen har fått fri lillejulaften og julaften så da drar vi julaften :) Kjekt å ha det gjort allerede, slipper å stresse med det senere. Blir litt rart å ikke være sammen med foreldrene mine på S sin første jul, men vi må jo velge og siden vi har vært sammen med mine foreldre to julaftener på rad så er det bare rett og rimelig at vi er hos svigers i år. Blir ikke noe tur hjem til foreldrene mine i jula heller, synes det blir for mye reising på en 6mnd gammel baby, så da håper vi at de heller vil komme oppover til oss rundt nyttårsaften :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:sjenert::fnise: Bruker veldig lite ull her i huset, eller jeg bruker vel ikke noe annet enn ullsokker om vinteren... Ull klør, vil ikke bruke noe som klør... Egentlig burde jeg nok bruke ull, det er jo kjempesmart i forhold til å holde på varmen :tommelsmil:

Hva slags ull har du prøvd da..? Ullfrotte, Ullvang, Devold, Norheim... Det er i allefall noen merker vi har her i huset som ikke klør! ;) I tillegg har jeg kjøpt en del av de billigere typene av ullsokker, som Trysil-sokken og LABBEN. Alt funker veldig bra, rett på kroppen!! Da holder du deg god og varm langt nedover på gradestokken! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags ull har du prøvd da..? Ullfrotte, Ullvang, Devold, Norheim... Det er i allefall noen merker vi har her i huset som ikke klør! ;) I tillegg har jeg kjøpt en del av de billigere typene av ullsokker, som Trysil-sokken og LABBEN. Alt funker veldig bra, rett på kroppen!! Da holder du deg god og varm langt nedover på gradestokken! :)

Ehm, altså... :sjenert: Har jeg sagt jeg er håpløs? :fnise: Jeg har vel aldri prøvd noe "ordentlig" ullundertøy såvidt jeg kan huske. Er superundertøy av ull eller er det av noe annet? Jeg vet bare at jeg klør av ullgensre o.l jeg... :sjenert: Skeptisk til ull, og har klart meg i 25 år uten, men jeg ser jo at det sikkert er genialt. Vurderer egentlig å prøve, men det koster jo litt og så er det kjedelig om det klør og da får jeg jo ikke brukt det. Hm...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ehm, altså... :sjenert: Har jeg sagt jeg er håpløs? :fnise: Jeg har vel aldri prøvd noe "ordentlig" ullundertøy såvidt jeg kan huske. Er superundertøy av ull eller er det av noe annet? Jeg vet bare at jeg klør av ullgensre o.l jeg... :sjenert: Skeptisk til ull, og har klart meg i 25 år uten, men jeg ser jo at det sikkert er genialt. Vurderer egentlig å prøve, men det koster jo litt og så er det kjedelig om det klør og da får jeg jo ikke brukt det. Hm...

:fnise:

Superundertøy er ikke ull, det er bomull eller noen andre stoffer.

Hvis du kun har prøvd vanlige ullgensere, så skjønner jeg at du syns det klør! :jepp: De er jo ikke lagd for å ha rett på huden. De er grove, og dermed klør det. Derfor har man jo de utenpå andre plagg! ;) Sånn ordentlig ullundertøy er noe HELT annet, det kan jeg love deg. Bare prøv å kjenn på det i butikken, så kjenner du det med en gang! :) Det koster litt, det er klart.. Men det er virkelig verdt hver krone, når man er utendørs! Hvis du kanskje skal kjøpe noe en gang, så kjøp bare en del først, og prøv ut den. Så finner du jo ut om du syns det klør eller er ubehagelig, før du evt bruker penger på den andre delen. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:fnise:

Superundertøy er ikke ull, det er bomull eller noen andre stoffer.

Hvis du kun har prøvd vanlige ullgensere, så skjønner jeg at du syns det klør! :jepp: De er jo ikke lagd for å ha rett på huden. De er grove, og dermed klør det. Derfor har man jo de utenpå andre plagg! ;) Sånn ordentlig ullundertøy er noe HELT annet, det kan jeg love deg. Bare prøv å kjenn på det i butikken, så kjenner du det med en gang! :) Det koster litt, det er klart.. Men det er virkelig verdt hver krone, når man er utendørs! Hvis du kanskje skal kjøpe noe en gang, så kjøp bare en del først, og prøv ut den. Så finner du jo ut om du syns det klør eller er ubehagelig, før du evt bruker penger på den andre delen. ;)

:sjenert:

Jeg har som sagt ikke peiling... Hvis jeg skal prøve ut noe må det bli singlet og eventuelt stilongs tror jeg :jepp: Men da må jeg jo kjøpe en haug med singleter da, siden jeg bruker det under genseren hele tida? :klø: Blir dyrt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Brrr... Blitt skikkelig høst nå ja! Nå er det bare 8 grader ute, og det har pøsregnet i hele dag i tillegg til at det blåser skikkelig.

I dag har vi vært på besøk hos ei barndomsvenninne av mamma, jeg og sønnen hennes har så og si vokst opp sammen, men nå er han i Frankrike og studerer. Ble bedt på middag, kjekt å få middag iblant ;) Var kjempekoselig, og hun var så engasjert i S. Tror hun har litt lyst på barnebarn, hun likte iallfall S veldig godt og synes han var såå snill :fnise: S vet å sjarmere, smilte og snakket og var bare god og tålmodig. Det går an å ha han med ut når han er slik! :biggrin:

Nå er S badet og lagt og så sover han søtt i vugga si :hjerte: Tenker vi begynner med ullbody i morgen, det er så kaldt og surt for tida og jeg vil jo ikke at han skal være kald, stakkar! Når begynner man å bruke pose/dress på de små? Vi har en pose fra mannen var liten, og så har vi fått en slags pose som er nesten som en dress, veldig vanskelig å forklare... :sjenert: Synes det er så vanskelig å kle på S nå når det begynner å bli kaldt, men ikke minusgrader... :sjenert:

Er S ganske stor for alderen? Mammas barndomsvenninne mente det... Vet ikke hvor mye han veier nå, men da han var 12 uker veide han 6610gram. Han er ikke så lang, han var vel 56 på 6 ukerskontrollen og nå bruker han 62 i størrelse, men han er langt fra tykk. Han har jo bollekinn da, men det skal jo de små ha :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:sjenert:

Jeg har som sagt ikke peiling... Hvis jeg skal prøve ut noe må det bli singlet og eventuelt stilongs tror jeg :jepp: Men da må jeg jo kjøpe en haug med singleter da, siden jeg bruker det under genseren hele tida? :klø: Blir dyrt...

Singletter..Hmm..får man ullsingletter, tro....? :klø: Det er jeg da ikke sikker på... Men kanskje det! :) Husk uansett at ull suger opp svette og fukt på en helt spesiell måte, og skal ikke vaskes like ofte som andre plagg. Noen hevder til og med at ull ikke trenger å vaskes i det hele tatt, bare luftes. ;)

(Jeg vasker nå likevel jeg da..) :sjenert:

..Apropo kaldt, her har vi frostnetter! ;)

Endret av Monica85
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom med en :klem: !

Jeg synes også det er vanskelig å kle på A nå som temperaturen er så midt på treet. Vil jo ikke at han skal være for varm, heller! Men ull er jo fint da - det regulerer temperaturen helt av seg selv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bruker skinnpose i vogna nå, men da har han bare inneklær på seg da. Synes det er kjekt, slipper å kle på så mye, bare en lue :) Skjønner hva slags pose du mener, vi har en sånn vi også, strikka da, så den er jo tynn. Så det blir vel kanskje å bruke mer utpå vinteren, i tillegg til skinnpose.

Tror ikke S er veldig stor for alderen, T veide 7,5 kilo og var 68 cm på 3-mnd-kontroll :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror man får ullsingletter, eller ull/silkesingletter for voksne ja... Mener jeg har sett noe sånt i SparKjøp-katalogen. Ikke med tynne stropper da, men det er vel ikke så nøye?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Singletter..Hmm..får man ullsingletter, tro....? :klø: Det er jeg da ikke sikker på... Men kanskje det! :) Husk uansett at ull suger opp svette og fukt på en helt spesiell måte, og skal ikke vaskes like ofte som andre plagg. Noen hevder til og med at ull ikke trenger å vaskes i det hele tatt, bare luftes. ;)

(Jeg vasker nå likevel jeg da..) :sjenert:

..Apropo kaldt, her har vi frostnetter! ;)

Tror jeg har sett noen, men aner ikke merke... Tror jeg skal prøve å finne ut av det og skaffe meg noen- jeg synes det er så surt og kaldt for tida, brr! Jeg også har hørt at ull er antibakterielt og ikke trenger å vaskes (eller det var kanskje en spesiell ull som var behandlet?) Men ville nok vasket uansett da...

Frostnetter?! Jøss... Jeg som synes 8 grader var kaldt :sjenert:

Innom med en :klem: !

Jeg synes også det er vanskelig å kle på A nå som temperaturen er så midt på treet. Vil jo ikke at han skal være for varm, heller! Men ull er jo fint da - det regulerer temperaturen helt av seg selv :)

:klemmer:

Det er akkurat det, er redd for at han skal fryse eller være for varm- føler meg helt lost jo! Ja, ull er genialt! Brukte det på han i dag, og han holdt seg god og varm :)

Vi bruker skinnpose i vogna nå, men da har han bare inneklær på seg da. Synes det er kjekt, slipper å kle på så mye, bare en lue :) Skjønner hva slags pose du mener, vi har en sånn vi også, strikka da, så den er jo tynn. Så det blir vel kanskje å bruke mer utpå vinteren, i tillegg til skinnpose.

Tror ikke S er veldig stor for alderen, T veide 7,5 kilo og var 68 cm på 3-mnd-kontroll :fnise:

Ja, kjempekjekt med skinnpose. Den vi har er ikke i skinn, men er nok god og varm likevel :)

Hehe, nei da er han vel ikke så veldig stor nei :) Lurer på hva S er nå jeg, blir spennende å se!

Tror man får ullsingletter, eller ull/silkesingletter for voksne ja... Mener jeg har sett noe sånt i SparKjøp-katalogen. Ikke med tynne stropper da, men det er vel ikke så nøye?

Tror jeg har sett slike. Stroppene er ikke nøye i det hele tatt, de singletene jeg bruker nå har også tykke "stropper" :jepp:

SparKjøp katalogen ja, det kan hende! :tommelopp:

..dem har mye fint i SparKjøp, gitt!! :lur:

Hmmm... Må sjekke nettsiden :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag har jeg vært på besøk hos en venninne som jeg ikke har sett på en god stund. Hun har en datter og jeg har jo S, så det er liksom ikke bare-bare å komme seg avgårde for noen av oss. Jeg vet at hun er irritert pga jeg er hos henne så sjeldent, men nå når jeg har S synes jeg det er så utrolig mye styr å drasse med han på buss, være borte med han og alt det der... :sjenert: Jeg liker ikke styr... Dessuten kan da hun komme til meg også, det er ikke slik at hun er her så forbanna mye! Uansett så tok jeg turen i dag da, og det var kjempekoselig :) Men å reise med baby og vogn er ikke bare bare! Jeg var så uheldig å få en buss med trappetrinn på vei opp til venninna mi, og bussjåføren enset meg ikke hverken når jeg skulle av eller på, og det er ikke så enkelt å få med en vogn opp og ned de trappene... Opp trappene var ikke så ille, det greide jeg selv, men ned igjen var verre... Måtte bare greie det også, siden ingen av passasjerene som skulle av tilbydde seg å hjelpe meg, og bussjåføren gadd iallfall ikke! :kjefte: Dårlig service... Ble skikkelig irritert :kjempesinna: Heretter tror jeg jeg skal time det slik at jeg bare tar busser med laventré, må jo nesten det med slike bussjåfører! :kjefte:

S er veldig grei å ha med seg, han sov mye av tiden og når han ikke sov så var han rolig og nysgjerrig, og smilte mye :hjerte: Godgutt!

Skrev en mail til en ammehjelp angående kranglingen til S når han spiser, og fikk svar med flere mulige alternativer:

Økedøgn

Det tror jeg ikke det er i og med at det har vart så lenge, han går godt opp i vekt, og han virker ikke sulten før det har gått 3-4 timer

Kiss-syndrom

Kanskje? Men er det ikke rart at han bare spenner seg når han gråter og ligger ved brystet og roer seg som oftest når han får smokken? Dessuten virker det ikke som han har noen favorittside, og han har ingen problemer med å snu nakken til hverken høyre eller venstre

Tenkte å spørre helsesøster på 3mnd- kontrollen om en ukes tid, hvis hun tror det kan være Kiss så håper jeg på henvisning :jepp: Er så lei av at han skal krangle slik, og det er så slitsomt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Usj, irriterende bussjåfør!!! :sur: Slik skal det ikke være... Også at ingen andre tilbyr å hjelpe heller da!!! :frustrert: Har ikke folk i byen din manerer eller!? Fysj a mejen...

Her fant jeg forresten fort en ull-singlet i SparKjøp! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så dårlig gjort av bussjåføren! Sånne folk gjør meg sint. Rart at ingen andre ville hjelpe heller da.. Skulle tro de skjønt at det var litt vanskelig å manøvrere en barnevogn ned trappene.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Usj, irriterende bussjåfør!!! :sur: Slik skal det ikke være... Også at ingen andre tilbyr å hjelpe heller da!!! :frustrert: Har ikke folk i byen din manerer eller!? Fysj a mejen...

Her fant jeg forresten fort en ull-singlet i SparKjøp! ;)

:Nikke: Ble skikkelig irritert... Tror trønderne har dårlige manerer, ja! Iallfall de på den bussen jeg tok :kjefte: Mannen skrev brev til busselskapet med ris da :lur: Han ble skikkelig irritert på de han også.

Ah, takk for link! Ullen til Sparkjøp er god og kløfri?

Så dårlig gjort av bussjåføren! Sånne folk gjør meg sint. Rart at ingen andre ville hjelpe heller da.. Skulle tro de skjønt at det var litt vanskelig å manøvrere en barnevogn ned trappene.

:klem:

:Nikke: De gjør meg også sint... og ja det var veldig rart at ingen tilbydde seg. Jeg vurderte å "rope" ut om noen kunne hjelpe meg, men jeg vil jo ikke det heller... Tror ikke det blir mye busskjøring på meg og S fremover!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er S på trilletur med omsorgsarbeideren fra helsestasjonen, og godt er det for jeg var fryktelig irritert og oppgitt over S som bare kranglet når han spiste isted... Like før jeg heiv hele ungen ut vinduet :roll: Nei da, jeg hadde såklart aldri gjort det, men det føles av og til ut som jeg skal til å gjøre det *sukk*. Håper han fikk i seg mat, for han spiste ikke lenge... Etterpå sovnet han i sofaen, tror han var skikkelig trøtt, stakkar. Kanskje jeg skulle prøvd å legge han og så gi han mat senere, kanskje han var trøtt og ikke sulten? :vetikke: Ikke vet jeg, men jeg måtte jo uansett gi han mat før han skulle ut på trilletur, så... Vurderer å ta meg en tur på helsestasjonen, ammepoliklinikken eller bestille meg time hos manuellterapeut jeg, for jeg orker virkelig ikke å ha det slik som dette lengre. Jeg nekter å gi opp ammingen, orker ikke styret med flasker og sånt... *sukk*. Men vet liksom ikke hvem jeg skal kontakte, om det er helsestasjon, ammepoliklinikk eller manuellterapeut som er tingen. For akkurat nå heller jeg mest mot at det er noe med nakken hans, og da kan jeg jo like gjerne kontakte manuellterapeut med en gang istedet for å få henvisning, jeg skjønner ikke hva annet det kan være jeg, men nå er jo ikke jeg noen ekspert heller akkurat. Det rare er jo at han er kjempeflink til å løfte nakken og det virker ikke som han har noen favorittside, men jeg vet jo ikke om man må ha de symptomene for å ha KISS heller da :klø: :vetikke: Jeg føler meg så hjelpesløs!

Mannen begynte på jobb 8 i dag, og trodde han skulle være til fem, men så var det feil i arbeidslisten :kjefte: så han må være til 7 som vanlig :( Men i morgen slutter han 4, og det blir bra! :biggrin: I morgen skal jeg på treff med noen jenter fra et annet forum, blant annet Amused. Litt skummelt kjenner jeg, men blir nok kjempekoselig :) Eneste er at jeg må ta buss igjen... Tror jeg skal time det slik at jeg får en buss med laventré, så jeg slipper å be om hjelp :roll:

Forrige uke var jeg skikkelig usunn, ble faktisk Cola hver eneste dag :sjenert: Har tenkt å være flinkere denne uken, selv om jeg skal unne meg litt Cola skal det ikke bli så mye :jepp:

Har fått låne sauseskinn av venninna mi, så da trenger jeg ikke kjøpe :) Utrolig kjekt at vi får låne så mye av henne! Samtidig vil jeg ikke låne alt, for det er veldig koselig å kjøpe noe nytt til første babyen også da... :)

Lurer på når vi får flyttet, jeg. Vi leier bare, men kunne tenkt oss noe eget, slik at S får eget rom. Slik det er nå må han sove på rommet vårt, og det er ikke så veldig stort, i tillegg er det mye skråtak så det er ikke plass til en stor seng til han... Mannen og søstera hans sov på soverommet til foreldrene til de var 5-6 år pga de hadde liten plass og det fungerte jo bra det, men jeg vil jo helst ikke det heller da... Jaja, alt ordner seg- det bruker jo å gjøre det :) Det er bare jeg som er litt utålmodig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner godt at du blir frustrert av ammingen, er ikke lett å vite hva som gjør det. Det er sikkert en god ide å stikke innom helsesøster og ta det derfra.

Hva sier du til trilling og middag på torsdag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:Nikke: Ble skikkelig irritert... Tror trønderne har dårlige manerer, ja! Iallfall de på den bussen jeg tok :kjefte: Mannen skrev brev til busselskapet med ris da :lur: Han ble skikkelig irritert på de han også.

Ah, takk for link! Ullen til Sparkjøp er god og kløfri?

Åj, tiltaksfull mann du har da, skrive brev med en gang! Så bra!! :jepp::lur: Tror aldri samboeren min hadde giddi det... :sjenert:

Helt ærlig så har jeg aldri prøvd ulla til SparKjøp før. Egentlig først nå i det siste at jeg virkelig har fått opp øynene for denne katalogen, etter mye positive erfaringer som andre bekjente har hatt og fortalt om. Men jeg regner med at ulla helt sikkert er god og kløfri! Den typen der ligger jo til og med under "undertøy"-kategorien, og da MÅ den jo være behagelig å ha på. Uansett har jeg nå ikke vært borti sånn type ull som klør, jeg da, kun hjemmestrikkede garn-plagg som har gjort det! ;)

Tror faktisk jeg skal vurdere å handle noen sånne ull-singletter selv, sikkert kjempefint og varmt å ha under de vanlige klærne i "daglig livet"! :) Kanskje også noen sånne "benklær", som de kaller dem (shortsliknende "truse"), til å ha i tillegg til trusa, så slipper jeg å bli kald på rumpe-stumpen og lårene!! :fnise: Viktig å ikke fryse noe sted når man ammer, vel, vil IKKE ha brystbetennelse...

Huff, skjønner at du blir sliten av amme-problemene og at du ikke vet hva som feiler lille S og sånn... Har desverre ingen erfaringer eller råd og komme med, med håper du veldig snart får den hjelpen du (og S) trenger, slik at hverdagen blir enklere! :troest:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...