Gå til innhold

New York


Rosenrød

Anbefalte innlegg

Åh, hørtes ut som du hadde det helt fantastisk!

Jeg driver å lurer å hva jeg skal pakke i mtp. at jeg skal kjøpe med ny koffort der nede..skal selvsagt bruke opp alle kiloene jeg kan ta med hjem, hehe.

Det jeg vil anbefale deg er å pakke VELDIG lite. Spesielt hvis du har tenkt å handle en del. Bagen min var så full at glidlåsen gikk opp :fnise: og kjæresten sin koffert måtte vi fylle litt over i min allerede fulle bag så det ikke ble for mange kilo. Han hadde med seg veldig lite, et par boksere, tskjorte og litt småtteri og kom hjem med en svær overfylt koffert. Jeg hadde ikke tenkt å shoppe så mye, bare kamera, men jeg kom nå hjem med en ekstrem full bag jeg også! Det er vel forskjellig fra person til person, men jeg vil anbefale å pakke veeldig lite ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, jeg har planer om å shoppe ny garderobe. Tenkte å pakke i en bag, også kjøpe ny stor koffort der nede. Kan ha to kolli med meg hjem av 23 kilo hver.

Er litt usikker på temperaturen og sånn også...om jeg skal pakke sommerklær eller varmereklær.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

^

Vanskelig å spå været for NY, det kan variere veldig fra surt og kaldt til stekende sol! Ville nok ventet litt og sett på langstidsvarselet hos eks. weather.com før jeg pakket :)

Viktig å ikke ta med seg for mye når man skal til USA for man kommer alltid hjem med mer enn planlagt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor selv i New York, og vil veldig gjerne anbefale dere aa bo i New Jersey, hvis dere skal bo paa hotel. Hotel i NY er svindyrt. NJ er bare en taxitur unna. Absolutt aa anbefale! sparer masse penger :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg hjemme igjen.

Først: IKKE bo i New Jersey, penger er tid. Bo heller sentralt.

Vi bodde i nærheten av t-banen, men vi gikk heller eller tok taxi. Taxi koster ingenting.

Mine favoritt sentere var Macy`s og Bergdorf Goodman.

Vi tok de turistbussene, de var veldig greie. Fikk sett mye av byen!

*SATC tour kan anbefales om du er sex og singelliv fan.

*Vi så Mamma Mia på Broadway, det var sinnsykt kult!!

*Empire state building var totalt uintressant, var ingen kø. Så hele seansen tok 20 min.

Ellers var det shopping for alle penga....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Helt topp!!! ..så lenge man vet hva man skal ha!

Kjøpte bla. fem par sko, fem par kjoler, tre vesker, tre jeans og masse masse annet.

Kjøpte Christian Louboutin pumps, YSL veske, Calvin Klein klær (sykt billig), I.D bare minerals sminke er latterlig billig;, kjøpte sinnsykt masse!!!

Ellers digger jeg Laura Mercier sminke, veldig billig der nede. Forelsker meg i Sephora! :)

Dra til Meetpacking District å spis på Pastis.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var der i desember og frøs helt UTROLIG! Det var sykt kaldt og det svir i ansiktet. Men det er en helt fantastisk by! Macy's på Time Square var en stor favoritt, 11 etasjer med klær!! Vi tok også de røde bussene rundt på sightseeing og noen ganger var vi heldige med en kul guide som gjorde opplevesen enda bedre. Vi dro også på en liten, lokal stand up klubb en kveld, det var utrolig gøy.. Husk å tipse masse, i USA generelt er det vanlig å tipse endel på restauranter (20%) men husk også å tipse taxisjåfører, tourguides, pikkoloer osv osv. Spesielt i New York og Boston er det viktig. Har selv vært servitør i USA og man lever virkelig på tipsen. Jeg tjente 3 dollar i timen, så det sier vel sitt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja New York kan være isende kaldt! Jeg har vært der bl.a. i juli (veeeldig varmt!), april (behagelig), oktober (guffent, sur vind) og februar (kaldt kaldt kaldt). Ta med varme klær ja :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er to venninner som skal reise til New York i romjula, eller rettere sagt på nyttårsaften. Skal ha fem overnattinger der, og siden vi aldri har vært i denne byen før, hadde det vært kjekt med tips om hva vi bør gjøre, hva vi bør se, og ikke minst; hvor det bør shoppes! Er shopoholikere begge to, hehe...

Noen som kan komme med tips?

Hei!

Her kan du lese anmeldelse om New York:

http://anmelder.no/reise-og-ferie/reisemal...-york-city.html

Her kan man også skrive anmeldelser derfra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Shopping-tips:

Hvis dere er interessert i billige klær og stæsj for damer, anbefaler jeg dere å notere ned butikknavnene Wet Seal, Forever 21 og Charlotte Russy!! Veldig fine klær til en slikk og ingenting. Ikke noe designer-klær, men mer som Vero Moda og Gina Tricot.

Dessuten er det verdt å ta turen innom kjole-avdelingen på Macy's. Der finnes det mange nydelige finkjoler til priser rundt NOK 300-500.

Jeg har ikke vært i NYC, men dette er kjede-butikker som finnes i hele USA (og jeg vet at de også finnes i NYC!).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Er det noen fler som har vært der siden sist?

Jeg har reisefeber, både gleder og gruer meg. Gruer meg mest til sikkerhetskontrollene egentlig. Syns det virker så skummelt.

Men det blir helt sikkert bra bare vi kommer frem.

Hvordan er det med tipsingen forresten? Hvor mye? Hvor tipser man?

Endret av ThePink
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har reisefeber, både gleder og gruer meg. Gruer meg mest til sikkerhetskontrollene egentlig. Syns det virker så skummelt.

Men det blir helt sikkert bra bare vi kommer frem.

Sikkerhetskontroll er det jo på Gardermoen også. Synes ikke den er verre i USA enn andre steder. Med mulig unntak hvis du skal til Frihetsstatuen, der var de veldig strikte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Er ikke så redd for sikkerhetskontrollen på Gardermoen. Der kan man jo snakke på sitt eget språk hvis det er noe. Jeg kan snakke engelsk altså, men alt er litt lettere på norsk syns jeg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det gikk greit gjennom sikkerhetskontrollen på Gardemoen. Det gikk greit i USA og men det tok litt lengre tid. Også ser de så rart på deg.

ThePink: Når skal du dit?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...