Gå til innhold

New York


Rosenrød

Anbefalte innlegg

Vi er to venninner som skal reise til New York i romjula, eller rettere sagt på nyttårsaften. Skal ha fem overnattinger der, og siden vi aldri har vært i denne byen før, hadde det vært kjekt med tips om hva vi bør gjøre, hva vi bør se, og ikke minst; hvor det bør shoppes! Er shopoholikere begge to, hehe...

Noen som kan komme med tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Slenger meg på her. Jeg reiser 1 januar og skal være der i seks dager.

Hva skal jeg kjøpe, hvor kjøper jeg det, hvor spiser jeg, hva gjør jeg?

Gleder meg masse :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merker meg denne jeg også, drar på fredag!! :danser:

Da regner jeg med at du har mange tips når du kommer tilbake da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da regner jeg med at du har mange tips når du kommer tilbake da ;)

Hehe, det har jeg nok! ;)

Skal være 7 dager i NY, 3 dager i Boston. men greit å få litt tips før man drar også da! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

..etter denne tråden stoler jeg ikke lenger på New York som trygt reisemål. På meg virker det som det er mange som reiser bort dit, men få som kommer tilbake..? :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slenger meg på her jeg og, reiser 4.sept. Håper det kommer flere tips før avreise :)

Siden det er 10 år siden jeg var der sist trenger jeg en oppdatering!

Magnolia bakery er notert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

- Gå over Brooklyn bridge i skumringen, du kan ta metro over til Brooklyn åsså gå tilbake til Manhattan.

- Sephora (beste sminkebutikk og pga lav dollar får du f.eks i.d foundation til ca100 NOK)

- Vandre rundt i SoHo og Nolita

- M&Ms butikken på Times square

- Hvis du vil ha fast food: Olive Garden, ok hvis du vil ha noe litt "trygt"

- MoMa = innføring i moderne kunst...du får sett så og si alle hovedverkene fra 1870 -->

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Pet_*
- Gå over Brooklyn bridge i skumringen, du kan ta metro over til Brooklyn åsså gå tilbake til Manhattan.

Hvilken linje og hvor går man av?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Candygirl som jeg er skal jeg innom Dylan's Candy Bar neste gang - de selger godteri, både eget merke og andre kjente merker og masse stæsj som smykker etc. Det er datteren til Ralph Lauren som står bak konseptet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var jeg hjemme! :) Har hatt det kjempefint i New York og Boston!!

For tips til reisen så vil jeg først anbefale å kjøpe et sånn "turistkort" med en gang dere kommer dit som gir adgang til frihetsstatuen, empire state building, ground zero, busstour osv. Vi gjorde ikke det fordi vi tenkte ikke å se så mange ting, men midt i ferien skjønte vi at det hadde lønt seg. Du sparer sikkert litt på det, og ikke minst så slipper du den sinnsyke køståingen over alt!! (Føler at jeg har brukt halve ferien på å stå i kø over alt :fnise: )

Jeg vil også anbefale å komme deg opp i høyden med en gang du kommer dit. Den første kvelden følte jeg meg liksom bitteliten i en kjempestor by, så ingenting og hadde ingen følelse av hvor ting var. Andre dagen dro vi rett opp i top of the rocks, og når jeg kom opp dit følte jeg at "yes, her er NY" :) Kjempefint å se utover byen, både fra der og fra empire state building! (hvis du skal opp i empire vil jeg forresten anbefale å dra dit tidlig på dagen, i en 5-6 tiden eller sent sent, kanskje like før de stenger. Køen er helt ubeskrivelig utom disse tidene)

Ellers er det også ganske unødvendig å ha frokost med i prisen på hotellet, hos oss var det veldig dyrt, og det var bagel/frokost shapper over alt rundt hotellet og ellers på Manhattan. Dette var vi klar over før vi dro, så vi hadde ikke frokost på hotellet og det var jeg glad for!

Når det gjelder shopping har dere virkelig noe å glede dere over :fnise:

Første glamelding: Shampo og balsam og andre hårprodukter er råbillig, minst halv pris. På nesten hvert gatehjørne finnes det "pharmacy," de har alt mulig fra bed head, john frieda osv. Jeg har ivertfall shampo til godt ut i neste år! :jepp:

Jeg fant et annet sted også med mye mer utvalg, litt dyrere men bare snakk om et par dollar.

Ellers når det gjelder klær så er det noe å handle over alt. Macy's var en gjenganger, og spesielt urban outfitters var knallbra. (de hadde også mye kule bøker og skitkule kamera!!)

Jeg vil egentlig anbefale å dra til soho hvis man vil shoppe, jeg synes det var der de hadde mest klesbutikker. Noho hadde også noen skikkelige billige butikker (sko, smykker osv)

Nesten overalt på gatene solgte de solbriller til rundt 5 dollar stykket. Falske raybans i kjempefine farger, andre kjempekule osv. Er artige "billigbriller!"

En annen ting jeg vil anbefale er å spise lunch i central park.

New York er en sinnsykt intens by, mye folk, mye bråk og å komme inn i central park var helt bisart. Kjempestille, barn som lekte, gatemusikanter, rulleskøytebane (!) og en kjempeherlig stemning. Vi kjøpte oss salat og gikk i parken å satte oss og spiste, dette var på en søndag. Etterpå gikk vi oss en tur og det var underholdning over alt. Man glemmer nesten tid og sted, kjempeherlig :briller:

Ellers er NY en by med mye spennende, men store avstander. For å ikke bruke så mye penger kan man ta t-banen, men vi syntes det var like greit å hoppe inn i en drosje ganske ofte. Det er ikke så dyrt å ta drosje, og grei måte å komme frem på!

Er kjempeførnøyd med NY jeg, herlig by med masse shoppingmuligheter!

Folk er utrolig trivelige, åpne, snakker med deg på gata. Helt herlig, annerledes enn i Norge der folk er mer reserverte. Har kommet hjem med stappfull koffert, kjøpte meg speilreflekskamera og masse annet artig, bl a to par sko til 50 kroner!! :) (hvis du skal kjøpe kamera forresten, så anbefaler jeg B&H. Veldig billig og kjempebra service. Svær butikk, har bruktavdeling osv)

Ikke en eneste gang har jeg følt meg utrygg i NY. Jeg trodde selvfølgelig at det skulle være motsatt, så jeg ble veldig overrasket. Kanskje jeg var heldig, men jeg synes NY ikke i det hele tatt var en skummel eller kriminell by. Stortrivdes jeg :)

God reise!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, hørtes ut som du hadde det helt fantastisk!

Jeg driver å lurer å hva jeg skal pakke i mtp. at jeg skal kjøpe med ny koffort der nede..skal selvsagt bruke opp alle kiloene jeg kan ta med hjem, hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...