Gå til innhold

Anamelona og Melonbarna!


Anamelona

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ååh, det høres koselig ut!! :rødme: Så bra at alt ser ut til å være bra med Babymelona!!

Høres kjempegøy ut å lage sånn bok! Jeg fikk ei bok av mamma til 18-årsdagen hvor ho hadde skrevet ting helt fra jeg ble født, om min utvikling, mine første ord, og etterhvert når jeg begynte å si masse rare ord og setninger og sånt. Kanskje den beste gaven jeg har fått noengang! Det var så mye kjærlighet i den... :rødme: Hvis du begynner allerede nå vil boka være full av forventninger, og det er sikkert også kjempekoselig å lese senere! :Nikke:

Ja, det var stas å lime inn de første bildene, og skrive litt om de. Sikkert litt moro å vise den lille når h*n blir stor nok til å forstå hvem det er. (Holder boka for meg selv i tenåra.. Hehe.. Er da ikke SÅ slem :fnise: ) Babybok 8etter fødsel) blir påbegynt senere. Vrient å finne rett farge når vi ikke vet hva kjønnet er, så denne boka er svart og sølv-mønstret, med min skrift og bildene i... Så er det litt nøytralt. :)

Så godt å høre at babymelona viste seg fra sin beste side idag også, gleder meg til å se nytt ULbilde!

Høres ut som det blir en kjempefin bok også, med masse gode minner å ta vare på til senere :hjertesmil:

Ja, det blir kjempekos å ha slike minner i ettertid... Garantert.. Babymelona er ALLTID flink. :fnise: Bank i bordet.............

Så moro med ultralyd ;) Godt å høre at alt står bra til inni magen din ;)

Ja, det er en betryggende følelse. Absolutt. :tommelopp:

Så kjekt med UL :-D

Håper formen din blir bedre da :klem:

JA!! Det håper jeg også, for jeg er ganske sliten nå altså.. Sukk.

:klem: på alle. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Hørt litt forskjellig om hermetikk, ubehandlet fisk, kokt/ikke kokt etc... Og ting man som gravid skal holde seg unna...

Det har seg slik at jeg er LITT for glad i First Price tunfisk på boks - i vann. Er dette noe jeg bør styre unna? Tenkte å spørre på KG om noen har noe kjennskap til dette før jeg begynner som en hysterisk førstegangsgravid som renner ned dørene hos lege/jordmor for den minste ting. Erfaring og andres synspunkt kan være minst like bra. :jepp:

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:juhu: :juhu: Gratulerer :juhu: :juhu:

Takk.. :jepp: En uke til nytt bilde på tickeren. :ler:

:skaal: 13 uker :skaal:

:fnise:

:klem: på dere...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Hørt litt forskjellig om hermetikk, ubehandlet fisk, kokt/ikke kokt etc... Og ting man som gravid skal holde seg unna...

Det har seg slik at jeg er LITT for glad i First Price tunfisk på boks - i vann. Er dette noe jeg bør styre unna? Tenkte å spørre på KG om noen har noe kjennskap til dette før jeg begynner som en hysterisk førstegangsgravid som renner ned dørene hos lege/jordmor for den minste ting. Erfaring og andres synspunkt kan være minst like bra. :jepp:

Les her du. Mer pålitelig enn KG :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Les her du. Mer pålitelig enn KG :).

Takk..

hadde ikke tatt tips for god fisk, men litt erfaring hadde ikke skadet. Hadde håpt å få en link(!) Er ikke god på å lete opp slikt. :ler:

Tusen takk. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den skal ihvertfall være oppdatert og riktig til enhver tid, i forhold til hva som anbefales her til lands. Men klart - det er mange meninger om graviditet og mat, og noen jordmødre sier det ene, og noen leger det andre. Ikke lett det der.

Jeg har lyst på spekemat, jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den skal ihvertfall være oppdatert og riktig til enhver tid, i forhold til hva som anbefales her til lands. Men klart - det er mange meninger om graviditet og mat, og noen jordmødre sier det ene, og noen leger det andre. Ikke lett det der.

Jeg har lyst på spekemat, jeg...

ÅH!!!! HYSJ!!!! :kjefte:

Vet du hva jeg skulle gitt for litt fenalår/spekeskinke/mørpølse osv?? Sukk, det er ikke lite.. :fnise: Spesielt fenalår står høyt på lista!!! Gleder meg til jeg kan spise det igjen. Skal be kjære om å ta med en pakke til fødestua. :skratte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Rart det der, jeg liker godt spekemat, men det er ikke sånn at jeg MÅ ha det. Men nå når jeg er gravid, DA er det sånn "må ha det, bare må ha det". Man får visst ekstra lyst på det forbudte :fnise:.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Abbonnere" må jo ha denne dagboka på mine innlegg.

Du er jo over tretten uker allerede, tiden går så fort:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rart det der, jeg liker godt spekemat, men det er ikke sånn at jeg MÅ ha det. Men nå når jeg er gravid, DA er det sånn "må ha det, bare må ha det". Man får visst ekstra lyst på det forbudte :fnise:.

Ikke sant? Før var det sånn Fenalår og litt sånt kos når Anamelonamannen kom hjem fra sjøen. Kosekveld med god mat og sånt. Ca annenhver mnd da... Og kanskje nå og da... Men nå, MÅ jeg bare ha det. Hadde et lite håp om at det helst gjaldt første trimester, men nei, der tok jeg feil. Gleder meg til fødestua!!!!! Om det gjelder ved amming også, skal jeg pumpe meg så jeg kan spise litt. :fnise:

"Abbonnere" må jo ha denne dagboka på mine innlegg.

Du er jo over tretten uker allerede, tiden går så fort:)

:hallo:

VÆLKØMMIN!!!!!

Jaaa, over 13 uker, alt fint på UL og hjerteslagene går som bare det. :jepp: Det har enda ikke gått helt opp for meg, utrolig nok. Realist med et optimistisk "ytre". :fnise: Jeg har begynt med litt småinnkjøp.. F.eks. begynt å lage album av UL-bildene. Og det er KJEMPEGØY! Følge utviklingen til Babymelona. :jepp:

Må si meg litt stolt av den lille jeg har sett på UL, og jeg må jobbe for å innse at jeg skal nok mest sannsynlig bli mamma! Og jeg gleder meg selvfølgelig MASSE!!!

:klem: på deg, og håper å se mere til deg.. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Må bare ha det notert et sted, til informasjon ved en senere anledning:

Kronisk vedvarende kvalme stoppet uke 12+5 etter to intense uker.

Kvalmen startet i slutten av uke 5, men ble ekstremt drøy ved begynnelsen av uke 11. Matlysten har kommet litt tilbake etter at kvalmen avtok.

Kokosboller er tingen!!!!!!!

Nå er det kun forskjellige faktorer som gjør meg dårlig:

-Ekle lukter. Type søt parfyme, fis - spesielt hundefis, skinnsofa...

-Bilkjøring med mye svinger, bremsing, brostein...

-Veldig mange kokosboller på en gang. :fnise: MÅ ha det! (Bedre enn asfalt, som en eller annen dame fikk for seg at var greia å spise når hun gikk gravid. :hakeslepp: )

- VARME!

Sånn ellers om ting går rolig for seg, uten mye innvirkning fra disse, så har Anamelona en fantastisk periode!! Håper ikke det glir tilbake nå da...

:tommelopp:

Men.. :rope: FEEEENALÅÅÅÅÅR!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Jaja.. Jeg får hive innpå med kokt skinke. Close enough...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler:

Kokosboller du. Høres ut som du har fått dilla? ;)

Om jeg har????? :fnise: HEKTA!!!!!!

Bare pass på at den er fersk, da :)

Jepp.

Tok meg en skinkebit igår, og oppdaget at den går ut idag. Men den var uåpnet da.. Uansett... Gikk rett i søpla etter den biten. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...