Gå til innhold

Anamelona og Melonbarna!


Anamelona

Anbefalte innlegg

Ahaa! Takk for at du forklarer for meg som ikke er så innvidd i de gravides verden :fnise: (og forhåptenligvis ikke blir det på noen år)

:klem:

hehe.. Jeg hadde ikke den fjerneste anelse før jeg leste boka jeg fikk av legen rett etter jeg oppdaget at jeg var gravid så.. :fnise: Trodde jeg var 1 uke på vei og sånn hadde det ikke vært for google. :sjenert: Men dalærte jeg at 1 uke på vei er TR-uka... :ler: 2 uker på vei er eggløsning, tre uker på vei er feste-seg-uka, og 4 uker på vei er fosteret/embryoet 2 uker gammelt.

Kjekk informasjon å ta med seg?? :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Aaah, ja men da ble jeg plutselig VELDIG klok! Så man regner termin fra EL, eller fra den dagen man skulle hatt mensen? Eller siste gang man HAR mensen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aaah, ja men da ble jeg plutselig VELDIG klok! Så man regner termin fra EL, eller fra den dagen man skulle hatt mensen? Eller siste gang man HAR mensen?

Den dagen du BEGYNNER å blø din siste mens (F.eks 1 juni) er første dag i svangerskapet. Dvs at du har EL ca 15 juni. Det er vel ca da unnfangelsen finner sted. Graviditetstesten slår ut ca 28-30 juni. Vanligvis. Altså når du venter din neste mens, ca 28 juni ifølge eksempelet, som forhåpentligvis ikke kommer. Så da er man allerede 4 uker på vei.. Ca...

Så om du er drita full første uka i svangerskapet gjør det altså ingenting. :fnise:

Klok nå?? :tommelopp:

Endret av Anamelona
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå lærte ihvertfall jeg litt! :fnise:

:hoppe: litt for 27 uker!! :hoppe:

Veldig klok nå! :jepp:

Til ære for dere som blir prøvere om noen år.. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hehe, jeg visste heller ikke det før jeg var hos legen. Det var ca 1-2 uker etter positiv test, og jeg skjønte ingenting da legen skrev svangerskapsuke 5-6 på helsekortet mitt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, jeg visste heller ikke det før jeg var hos legen. Det var ca 1-2 uker etter positiv test, og jeg skjønte ingenting da legen skrev svangerskapsuke 5-6 på helsekortet mitt...

:ler: Kjenner til den... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om noen år er stikkordet her! :hoho:

God helg til anamelona, minimelona og melonmannen! :klem:

God helg til Grafica'n fra familien Melon.

-Mammamelona, Pappamelona, Babymelona og Bjeffemelona. :fnise:

:klemmer:

Endret av Anamelona
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

[1] Category widget

Hva var dåningen for noe? :P

Nei, altså... Bare et lite øyeblikk jeg holdt på å besvime tidligere idag da jeg var på butikken.... Skumle greier. Måtte hive fra meg handlekurven og løpe ut i frisk luft, men det gikk fint. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi! Håper du slipper unna mer av denslags, det er ikke noe særlig! :klemmer:

Joda... Må bare passe på å spise frokost før jeg stikker på shopping.. :sjenert: Kjøpte meg noe mat og litt vann etterpå, så gikk det så fint så. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...