Gå til innhold

Anamelona og Melonbarna!


Anamelona

Anbefalte innlegg

Her prøver jeg å gjøre comeback, men et selskap og 17mai-planlegging gir meg en litt treg start. Men det var jo et skralt utvalg av lesere her uansett. :fnise:

Jeg feiret bursdag sammen med et par venninner i helga. Første gang på flere måneder at jeg har vært ute av huset etter kl 1900.. Hvor sprøtt det enn høres ut. :klø: Det er virkelig deilig å komme seg ut og være litt sosial. Prate om andre ting enn barnehagen og sandkasse ogf sånn. :ler: Selv om det jo har sin sjarm å se entusiasmen lyse i øynene på Babymelona når hun stolt forteller om kaka hun lagde i sandkassa tidligere på dagen. ;)

Det som er deilig er å slappe av for seg selv. Helt klart.. Og om 3 uker blir det enda bedre.. Følg med følg med......... :lur:

Endret av Anamelona
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:vinke: Så koselig med oppdatering fra din kant, Anamelona! Ser ut som du har det bare fint :jepp: Gratulerer så mye med dagen som var også! Kan tenke meg det var godt å komme seg ut en tur, man setter liksom så mye mer pris på sånt når det er så sjelden. Før var det liksom helt dagligdags å surre gatelangs på ettermiddag og kveld :)

Nå ble jeg spent hva som skjer om 3 uker? :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Juuuhuuuuu :vinke:

Koselig med oppdatering, om enn med noe dramatikk. Utrolig kjedelig at den evinderlige sykdommen innhentet deg igjen :kose:

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke: Så koselig med oppdatering fra din kant, Anamelona! Ser ut som du har det bare fint :jepp: Gratulerer så mye med dagen som var også! Kan tenke meg det var godt å komme seg ut en tur, man setter liksom så mye mer pris på sånt når det er så sjelden. Før var det liksom helt dagligdags å surre gatelangs på ettermiddag og kveld :)

Nå ble jeg spent hva som skjer om 3 uker? :fnise:

:hallo:

Takk for gratulasjoner. ;) Koselig å høre fra deg igjen også. Virkelig lenge siden sist. Hvordan går det med deg og dine da?? Håper alt er bare bra der også? Ja, det er skikkelig deilig å komme seg ut. Eneste er at jeg skalv sånn da vi skulle hjem kl 2 på natta, jeg er ikke vant til at det er så kaldt ute skjønner du. :ler:

Ja, om tre uker blir det stas! Det er bare å henge med.. :lur:

Juuuhuuuuu :vinke:

Koselig med oppdatering, om enn med noe dramatikk. Utrolig kjedelig at den evinderlige sykdommen innhentet deg igjen :kose:

:klemmer:

Og spent på hva som skjer om tre uker jeg også.

Ja, den f******** sykdommen!! :rasende: Men nå satser vi på at det ikke blir flere barn. Hvertfall ikke på en del år, så da blir det ingen triksing med medisiner og dosering, og da skal det gå bra. Har iallefall gjort det før. :jepp:

Følg med. Anamelona gleder seg stort! ;)

Velkommen tilbake! :hoppe:

Jeg er også spent.. :sjenert:

Takker! :takke:

Følg med! :fnise:

-----------------------------------

Forresten, en liten historie fra helgen:

Babymelona og jeg var på shopping etter nye støvler, siden hun har vokst ut av sine gamle, og turen gikk til storsenteret. Her har hun overhørt noen som sa "HELVETE." Herlig... Med litt klønete uttale gikk hun rundt og sa HELVETE hele tiden mens vi var der, og i bilen på vei hjem. Hennes måte å si ordet på kunne lett forveksles med TULLEBØTTE, så jeg prøvde å sette på meg et smil og si TULLEBØTTE hver gang hun sa sitt stolte ord. Etter noen runder med overbevisnigsforsøk sa hun; "Nei mamma, ikke tullebøtte. Helvete.." HELDIGVIS har vi ikke hørt det etter den dagen.. Det forsvant vel ut av minnet. Enn så lenge........... :cool:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:hoho: Unger i den alderen kan være noen skikkelige apekatter altså!

Ha en fin 17.mai!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koselig med oppdatering fra deg.

Hei Nótt. :hoppe:

Velkommen tilbake til dagboka mi.. :)

:klem:

:hoho: Unger i den alderen kan være noen skikkelige apekatter altså!

Ha en fin 17.mai!

You don't say?? Bare å vente på de neste gullkornene.. :popcorn:

Hurra til deg også! :flagg: (Bilder av mine to kjære små på fjaseboka. ;) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Babymelona er særdeles plaget av ørebetennelser. Det skal ingenting til før det bryter ut. Til nå har det ikke slått ut sånn innmari at hun hyler om natta, og har merkbare smerter i øret. Hun har heller problemer når feberen oppstår. De siste dagene har hun hylt litt om natta, og klødd seg rundt øreområdet. Jeg har trodd at "AUA"-hylene har vært pga 2årsjekslene, som hun har fått tre av de siste 2 ukene. (Vi venter på den siste) Men nå kom plutselig en kraftig feber igjen. I tillegg til masse snørr, stygg hoste og irritabilitet. Håpløøøøst. Er så lei av at hun skal plages av dette greiene. Vi er hos legen annenhver mnd for å sjekke hvordan det går, og hver gang vi har vært der så går det en uke så er hun dårlig igjen. Vi var der for halvannen uke siden. Antydning til vann i mellomøret. Som det jo har vært hele tiden. Men ikke rødt i øret når vi har vært der. Derfor avventer vi hele tiden.

Men joda, da bærer det tilbake for å få penicillinkur. Spørs om vi må dit imorgen ja. :sukk:

Sånn ellers har det vært en fin 17 mai! Pølser, brus, trilling i byen og rusling med Babymelona, og trilling med tvillingvogna i nærområdet når de skulle gå tog. :) Vi har igrunn kost oss alle 4. (Jeg, jentene og svigermor. :fnise: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er 17 mai overstått, og en uke med svigermor som bistand i heimen er også over. I am on my own i nesten to uker nå... Joy... MEN: Jeg har fått beskjed fra SO, jeg har kommet inn på skole til høsten, så jeg skal bli student!! :bolledeig:

Babymelona var hos legen idag. Ny antibiotikakur for ørene. Får jo ørebetennelse ca annenhver mnd, så idag ble vi henvist til øre nese hals med tanke på evt dren. Vi får bare ta det som det kommer..... Lyst at det bare skal gå over av seg selv jeg...............

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med studieplass! :nigo:

Jeg hadde også ekstremt mye ørebetennelser som barn, og fikk dren da jeg var fire. Bortsett fra at jeg måtte ha bomull i ørene i badekaret var det bare positivt, og jeg var ørebetennelsesfri helt til de ramla ut etter noen år. Tungvint med bomull, men likevel verdt det. Forøvrig er jeg fortsatt litt bitter for at jeg ikke fikk diplom på sykehuset fordi de glemte det.. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte å si: tror det er bedre for kroppen å få satt inn dren enn å gå nesten sammenhengende på antibiotika.. ;) (men de har vel forhåpentligvis blitt litt mer restriktive med det nå enn på 90-tallet uansett)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Grattis med studieplass! :nigo:

Jeg hadde også ekstremt mye ørebetennelser som barn, og fikk dren da jeg var fire. Bortsett fra at jeg måtte ha bomull i ørene i badekaret var det bare positivt, og jeg var ørebetennelsesfri helt til de ramla ut etter noen år. Tungvint med bomull, men likevel verdt det. Forøvrig er jeg fortsatt litt bitter for at jeg ikke fikk diplom på sykehuset fordi de glemte det.. :fnise:

Takk. :takke:

Hvordan var dette med dren? Synes det på utsiden? Er det noe de kan plukke på? Vondt?? Jeg spør dumme spørsmål, men jeg har jo ikke peiling..

Haha, ja de kan være surrete på sykehus. Da Babymelona var på sykehus etter feberkrampene sine tok de "litrervis" med blodprøver av henne. Så sa sykepleieren at hun skulle gå ut og finne gave til henne siden hun var så flink. Vi så aldri noe mer til henne. :lete:

Glemte å si: tror det er bedre for kroppen å få satt inn dren enn å gå nesten sammenhengende på antibiotika.. ;) (men de har vel forhåpentligvis blitt litt mer restriktive med det nå enn på 90-tallet uansett)

Joda, det er klart det er kjedelig med alle disse medisinene. Antibiotikaen kommer jo tillegg til smertestillende og hostesaft. Stakkar lille Babymelona. ;)

Endret av Anamelona
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo over 20 år siden jeg fikk dren, så mye kan jo ha skjedd, men de satt så langt inni øret at man ikke kunne se dem/ta på dem. Husker da det ene ramla ut da jeg var ca 8-9 år. Det var bare en liten plastdings, et gjennomsiktig lite rør på under en cm. Gjorde ikke vondt at det datt ut, forresten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde også mye dren da jeg var liten. Merka ikke noe til det annet enn bomull som Mazilla skrev. Så det er nok definitivt bedre enn all antibiotikaen. Nå veit ikke jeg om det er noe bivirkninger eller noe med det, men fra ett barns ståsted er det ikke noe galt med det ;)

Og jeg har fortsatt diplomet mitt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Grattis med studieplass :hoppe:

Ørebetennelse er ikke noe stas nei :( Hadde det jevnlig til jeg var 13, men ikke ofte nok til å få dren :sprettoy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo over 20 år siden jeg fikk dren, så mye kan jo ha skjedd, men de satt så langt inni øret at man ikke kunne se dem/ta på dem. Husker da det ene ramla ut da jeg var ca 8-9 år. Det var bare en liten plastdings, et gjennomsiktig lite rør på under en cm. Gjorde ikke vondt at det datt ut, forresten :)

Tror jeg skjønner akkurat hva du mener. Da er det nok selve operasjonen jeg gruer meg mest til. At hun skal få nåler i seg og ligge bevisstløs i narkose. *grøss* Men om det hjelper på alt dette tullet så er det vel kanskje verdt det...

Jeg hadde også mye dren da jeg var liten. Merka ikke noe til det annet enn bomull som Mazilla skrev. Så det er nok definitivt bedre enn all antibiotikaen. Nå veit ikke jeg om det er noe bivirkninger eller noe med det, men fra ett barns ståsted er det ikke noe galt med det ;)

Og jeg har fortsatt diplomet mitt ;)

Bomullen kan jo bli litt styr da. :ler: Går til anskaffelse av vokspropper tror jeg. ;)

:snurt:

:fnise:

Grattis med studieplass :hoppe:

Ørebetennelse er ikke noe stas nei :( Hadde det jevnlig til jeg var 13, men ikke ofte nok til å få dren :sprettoy:

Takk for det. :nigo:

Hehe.. Jøss. Regelrytteri på sitt beste. Sett deg ned og vent til du blir syk nok, så skal vi fikse deg. Yes da... :filer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe.. Jøss. Regelrytteri på sitt beste. Sett deg ned og vent til du blir syk nok, så skal vi fikse deg. Yes da... :filer:

Tatt på kornet Melonen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...