Gå til innhold

Anamelona og Melonbarna!


Anamelona

Anbefalte innlegg

Jeg har fortsatt vondt inni meg når jeg tenker på de etterlatte i Kristiansund. Dette er en sak som har gått overraskende sterkt innpå meg. Jeg klarer ikke å sette meg i familienes situasjon, og jeg er glad jeg ikke går rundt med klumpen i magen som de garantert har nå. Hvordan får de sove om natten? Hvordan planlegger de begravelsene? Hvordan takler tvillingsøsteren det hun har vært vitne til og alt hun må gjennomgå fremover?

Nei, det er bare helt grusomt hele greia. Håper det gikk fort fra bølgen kom til det var over for de stakkars jentene. De trengte ikke å lide...

Mange tanker til de etterlatte, og gode ønsker for en vanskelig fremtid. :( Håper de takler det på en god måte.

Det er heelt grusomt :cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Endelig. Etter 1,5 uke med sykdom, snørr og tårer kom dagen idag. :) Inatt holdt hun det gående, til tross for at hun bare sov 30min i barnehagen igår. Hun pleier å trenge minst 1 time der. Litt syt og klag ifølge bhg-tantene. Hun var litt preget av sykdomsrutiner gitt. Men idag har hun hatt en flott dag, smilende og glad, spist normale porsjoner til måltidene igjen, og sovet 1,5t i bhg. :) Hun var smørblid da jeg hentet henne, og smørblid frem til det nærmet seg leggetid. Det skal være sånn! ;) Jeg fikk en gavepakke (bæsjebleie) rett etter middag, og den var fin den også. Endelig!

Jeg la henne 1845, hun lå og slappet av og kikket rundt seg til 1915. Og så hun som pleier å sovne når hun treffer puta da. :fnise: Var sikkert deilig å bare koble av litt..

Så nå krysser jeg fingrene for en normal natt! :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og så er det idag en liten uke til neste gang jeg får hilse på Minstemelona. :hoppe: Håper lille melon har tenkt å sprike litt og ligge med hekken oppover denne gangen. :fnise: SKAL vite hvem som bor inni der, selv om Pappamelona allerede har begynt å bruke jentenavnet. :rødme:

Endret av Anamelona
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at Babymelona ser så mykje sprekare ut. Det må vera utrulig slitsomt og vondt med sjuke ungar. :(

Så artig med ny ultralyd snart. :skya: Satsar på at lillesøster viser seg tydelig fram, sånn at du innser at eg og Pappamelona faktisk kan dette her med tipping. ;) (Jaja, utanom på meg sjølv, då. :plystre:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at Babymelona ser så mykje sprekare ut. Det må vera utrulig slitsomt og vondt med sjuke ungar. :(

Så artig med ny ultralyd snart. :skya: Satsar på at lillesøster viser seg tydelig fram, sånn at du innser at eg og Pappamelona faktisk kan dette her med tipping. ;) (Jaja, utanom på meg sjølv, då. :plystre:)

Det er slitsomt, vondt og frustrerende for alle parter ja. Det er mye hjelp i at kjære er hjemme i slike situasjoner, men han har vært på jobb en uke. :sukk: Jeg fikk hjelp de første dagene, men resten var jeg litt på egen hånd. Klart det hjalp at svigermor var her og kunne bære henne litt og leke litt med henne så jeg fikk hvile, men det var jeg som slåss med måltider, stell og nattevåk. Sykdom er noe dritt!

Ja, hehe.. det blir jo litt dumt om vi går rundt og kaller en gutt for jentenavnet vi har valgt. :ler: Kan jo ikke ta det for gitt, men det så ikke særlig guttete ut det vi så.. :sjenert: Men da blir det jo spennende til uka da. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En perfekt natt! :nigo:

Sovnet som sagt 1915 igår kveld, og våknet 0700. Vi stod opp 0715. Helt perfekt! :) Ikke en lyd i mellomtiden.

Eneste er at hun har bæsja litt i løpet av natten og er derfor veldig sår i rumpa. Presterte til og med å bæsje etter frokost også. :klø: Jaja.. Skal ikke klage. Med godt stell er slikt bare detaljer! Håper på flere slike netter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppe: for god natt. Vi skal også ha gode netter fremover, siden pappa'n er borte noen dager. Eller, vi har jo som regel gode netter. Det er bare det at dagen starter så alt for tidlig :sur:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint at nettane er betre! :tommelopp:

Ja, ang. gutt/jente skal eg vel ikkje seie så mykje. Men eg ville ikkje stola på at det var jente ;) Ein lege peika jo ut både kjønnslepper og livmor på vår yngste sønn :tongue:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppe: for god natt. Vi skal også ha gode netter fremover, siden pappa'n er borte noen dager. Eller, vi har jo som regel gode netter. Det er bare det at dagen starter så alt for tidlig :sur:

Hun har sovet bra to netter på rad nå. Håper hun lager dette til en vane en periode. :) Ja, dagene starter tidlig her også, men jeg legger meg tilsvarende tidlig. I 10tida om kvelden er jeg i senga. Ligger bare og slapper av før jeg sovner i 11tida. Da er det ikke så ille at Vesla våkner kl 7. Hvis dét er tidlig? :klø:

Så fint at nettane er betre! :tommelopp:

Ja, ang. gutt/jente skal eg vel ikkje seie så mykje. Men eg ville ikkje stola på at det var jente ;) Ein lege peika jo ut både kjønnslepper og livmor på vår yngste sønn :tongue:

Vi har ikke noe sikkert svar fra forrige sjekk, så vi får se på tirsdag. Babymelona var veldig tydelig på 34 ukers UL, men selv om navn var bestemt og tatt i bruk, til og med skrevet på armbåndet hun skulle få da jeg fødte, var jeg ikke helt sikker før jeg så henne da hun kom ut. :)

Han må ha hatt en artig tur på byen kvelden før han derre legen deres. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt rotete natt. Hvertfall kveld. Feberen er tilbake. :( Men etter en stikkpille rundt midnatt gikk det nesten en time så ble det rolig. Hun sover fortsatt.. Typisk. For jeg skal til legen kl 0900. Når jeg har planer, DA skal hun sove lenge. :ler: Tenker jeg spør legen om hva jeg skal gjøre med Babymelona når jeg først er der...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skikkelig sykedag idag. Morgenen gikk med på å vekke henne kl 8, tvinge i henne 2 skjeer grøt før jeg ga opp, dra til legen, dra på apoteket og så hjem igjen. Da vi kom hjem var kl 1030. Hun nektet å spise frokost. Ikke grøt, ikke banan, ikke kavring, og heller ikke vaffelkjeks. 1115 sovnet hun på meg. 1200 våknet hun, hylte i ca en halvtime mens jeg klarte å få i henne et lite beger fruktpuré, deretter sovnet hun på meg igjen kl 1230. Sov til 1400. Og all aktivitet tidligere på dagen har vært å sitte på fang, i vogn og i bil. Hun er skikkelig utkjørt. Heldigvis drikker hun godt, men bleiene er stort sett rene og tørre. Kanskje greit at kroppen jobber med det lille den får. Vi har jobbet med et middagsglass siden hun våknet. Har et mål om å få i henne alt i løpet av dagen. :) Antibiotikakur er påbegynt, og hun SKAL bli fin nå. :jepp:

Forresten så var både urinprøven og blodtrykket mitt fint. Ingen tegn på svangerskapsforgiftning ..enda! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

God bedring til babymelona :kose:

HÅper dere får en fin helg :klemmer:

Takk for det. :) Vi håper at hun skal komme over det verste fort nå altså. Hvis ikke må jeg sende bud på Pappamelona at han må komme hjem før planen. Jeg skal jo på UL på tirsdag, og hvis hun er for syk for barnehagen så kan hun jo ikke være med meg på sykehuset heller. Smitte er jo kjedelig. Så da vet jeg ikke hva jeg skal finne på. :vetikke: Litt syk jeg også nå, men det positive her er jo at hun sover en del, tar det rolig og krever ikke så masse energi av meg. Bortsett fra at jeg må være madrass, hengekøye og tjener hele dagen. :roll:

Jaja. Alt løser seg vel. :) Godt å se at dere har kommet litt lenger på vei med prøvingen da. Spray i april? Det er jo bare noen uker til! :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

huff :( håper hun snart blir frisk !! Du må jo få med deg timen på tirsdag :jepp: Det blir spennende !!

Men veldig synd på babymelona også da :troest: stakkar, ikke godt å være liten og syk..

:kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jaja. Alt løser seg vel. :) Godt å se at dere har kommet litt lenger på vei med prøvingen da. Spray i april? Det er jo bare noen uker til! :nigo:

Det løser seg helt sikkert :Nikke: BabyMelona er nok snart frisk som en fisk :)

Og ja, spraystart i uke 14/15 :hoppe: Tenk det da, jeg tror nesten ikke det er sant. Meg liksom, endelig min tur :hoppe: Gir blaffen i alle bivirkninger som kan komme, jeg gleder meg jeg :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du sett denne vogna Anamelona? Tenkte på deg når jeg så den, du som får to ganske tett! :)

http://biteringen.no/produkter/barnevogner...yr/philandteds/

Den var ikke så dum den der. ;) Får seg når yngstemann blir litt eldre, og om vi føler vi har behov for en slik. Så faktisk ut som at den vil få plass i bilen også. :)

Det løser seg helt sikkert :Nikke: BabyMelona er nok snart frisk som en fisk :)

Og ja, spraystart i uke 14/15 :hoppe: Tenk det da, jeg tror nesten ikke det er sant. Meg liksom, endelig min tur :hoppe: Gir blaffen i alle bivirkninger som kan komme, jeg gleder meg jeg :nigo:

Skal se deg like optimistisk når alle bivirkningene kommer. :ler: For ikke å snakke om graviditetssymptomer. :roll: Men det er jo verdt det alt sammen når du får se magen vokse, kjenne babyen sparke, og hilse på den lille som blir lagt på magen din når du kommer så langt. :rødme:

Må komme meg skikkelig tilbake på KG jeg når det nærmer seg testetid for dere. Kanskje før da, men jeg skal virkelig følge med. :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

huff :( håper hun snart blir frisk !! Du må jo få med deg timen på tirsdag :jepp: Det blir spennende !!

Men veldig synd på babymelona også da :troest: stakkar, ikke godt å være liten og syk..

:kose:

Antibiotikaen tok knekken på syken ganske kjapt, hun sover normal sovetid på dagen igjen, men hun har blitt verre allikevel. Bivirkninger. Fra liten til ingen matlyst. Hun er kvalm, har vanvittig diaré, ekstremt mye luft i magen, hyler mye, så det er sikkert vondt også. Det står på medisinen at smertene skal bli svakere om man tar den med mat, men hun nekter jo. :( Jeg satt og nærmest tvang i henne grøt til kvelds. Ville ha i henne 5 skjeer til medisinen. Men alt jeg har klart å få i henne i løpet av dagen, mat og drikke, kom plutselig ut i en stråle. På gulv og klær.. Der og da klikket det for meg. Vi har hatt en hard dag idag, og det var dråpen. Kunne jo ikke la det gå utover stakkars sykingen, men et glass ble knust og en tåteflaske ble slengt i veggen. Hun gråt, jeg gråt, det er neimen ikke lett. Pappamelona ringte, og jeg bare gråt. Hun var så trøtt at jeg bare måtte legge henne. Tom mage, med medisin. Fikk sprøytet inn litt rismelk. Bare for at hun skal ha litt i magen. Uff.. Mye syt, men dette har vært en ufattelig tøff dag for oss begge. Har så innmari vondt av jenta mi. :(

Håper på en bedre dag imorgen. At hun vil spise og drikke og la seg påvirke av de andre i barnehagen. For formen hennes er grei når hun først er igang.. Tirsdagen skal jeg klare. Kan hende svigermor kommer igjen, hvis det skulle bli for mye for meg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...