Mazilla Skrevet 21. mai 2011 #2781 Del Skrevet 21. mai 2011 Oi, skal si familien sørga for en uforglemmelig dåpsdag.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nótt Skrevet 21. mai 2011 #2782 Del Skrevet 21. mai 2011 Litt av en dåp det der ja. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anamelona Skrevet 21. mai 2011 Forfatter #2783 Del Skrevet 21. mai 2011 Oi, skal si familien sørga for en uforglemmelig dåpsdag.. Litt av en dåp det der ja. Som sagt: Jeg skulle virkelig ønske jeg kunne sile ut enkelte. Det er en grunn til at jeg hater familiesammenkomster. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anamelona Skrevet 21. mai 2011 Forfatter #2784 Del Skrevet 21. mai 2011 Idag har vi vært på playdate hos venninna mi og sønnen (som nå er 1,5 år) Minstemelona dro seg rundt på det glatte gulvet og klådde på alt hun bør og ikke bør ta i, samt var i veien for de store som løp rundt i full fres. Babymelona løper rundt og prøver å eie alt hun ser. Hvis gutten skulle kjøre traktor fikk han ei god lekse: "Babymelona sin!!" og en voldsom dytt.. Hun vet å prøve seg iallefall. Det er igrunn viktig å prøve seg. Jeg liker personligheten hennes og hun virker sterk og har pågangsmot, men hun fikk straks erfare at sånn kan vi ikke holde på, spesielt ikke når vi er gjester. :gjeiper: Minstemelona var ganske sint store deler av dagen, av en eller annen grunn, men det gikk da bra. Tror kanskje hun var litt trøtt. Da vi kom hjem slukte Babymelona hele tallerkenen med karbonader, løk, brokkoli og gulrot. Flinke jenta. Og en stor skål med jordbær til dessert. Deilig skal det være... De sovnet som steiner da de var i seng 1915, så da kan jeg sette meg ned litt også. Ganske sliten om dagen. Babymelona har sovet hos meg hver natt i en uke. Noen ganger fra 01-tiden, andre ganger fra 06-tiden. Alt ettersom når hun våkner. Håpløst. Plutselig begynner hun å gråte, og så roper hun AUA! Helt sikkert ørene og/eller halsen. Hun hoster jo fortsatt. Men vi er inne i andre døgnet med antibiotika, så jeg har troa på denne natten. Selv om små barn er skikkelige vanedyr. Hun forventer vel å komme inn til meg inatt. Jeg orker jo ikke det, selv om det jo er koselig å sovne mens jeg holder rundt henne. Jeg forklarte henne nøye da hun lå i senga at "Inatt skal Babymelona sove i Babymelona sin seng, og så skal Mamma sove i Mamma sin seng. Babymelona skal IKKE sove i Mamma sin seng." Tror dere hun kjøper den?? Lov å håpe... Hun samtykket iallefall. ..da jeg skrudde av lyset og sa natta til henne sa hun "Natta Mamma!" og ga meg 5 slengkyss. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anamelona Skrevet 22. mai 2011 Forfatter #2785 Del Skrevet 22. mai 2011 Jeg sovnet 0100 og våknet av meg selv kl 0800. Da jeg skrudde på monitoren for å sjekke om jentene kanskje hadde strøket med så lå begge to pg pratet med seg selv. Så da fikk jeg slumre litt for meg selv i 15 minutter før jeg stod opp. Deilig?? Oh yes!! Men det var grått og kjølig da vi stod opp, og siden jeg hadde sovet for mye (Ja, det er fullt mulig) så var jeg skikkelig slapp. Blir så lett på virket av været ute altså. Babymelona var ikke fullt så slapp. Da jeg stod på kjøkkenet og lagde lunsj til henne så jeg på temperaturmåleren at det var 20,3 grader ute. HVOR KOM DET FRA?? Da var det bare å lufte ut og nyte! Tid for middag, kjøttkaker i brun saus med grønnsaker og tyttebærsyltetøy. Babymelona er alltid svært fargerik etter dette måltidet. Hun elsker det. Minstemelona fikk også smake små biter av meg. Fnyste litt, men gapte etter mer. 20 minutter senere kom sola frem og det ble skikkelig sommer. Opp med verandadøra og ut i hagen. Babymelona jagde edderkopper på plattimgen og Minstemelona spiste gress. Så kom jeg på at svigermor hadde satt igjen noen blomster hun kjøpte på Plantasjen så jeg skulle få plante i kasser, så da bestemte jeg meg for å gjøre det. Jeg hadde akkurat tatt frem kassen, jord, vannslange og blomster da naboen titter frem og spør om vi vil være med å gå tur rundt vannet i fineværet. Jaaaa!! (Vi går der daglig nå som jeg har fått tvillingvogn, men jeg orket bare idag, så jeg trengte et tupp i ræva ) Da blomstene var på plass i kassen var det bare å laste ungene i vogna og gå. Det var så deilig. 10 minutter etter vi kom inn begynte det å blåse skikkelig og tåken kom i ekspressfart. Nå er det 10 grader ute. :klø: Og så kom jo regnet da. Snakk om flaks at vi kom inn i tide! Da var det kveldsmat og begge to spiste skiver så det holdt. Mine små matvrak. Så delte de en skål med babygrøt. Babymelona er så innmari glad i babygrøt.. Hehe. Etter maten var det rett i balja med dem. En god vask og godt stell, så var de helt som nye. 1930, 5 minutter etter at de kom (litt sent) i seng, sov begge to som steiner! En gfgod helg er over. Bare en igjen før Pappamelona kommer hjem. FORRESTEN: Minstemelona satte seg opp på rumpa idag for første gang. MENS JEG FILMET HENNE! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spatula Skrevet 22. mai 2011 #2786 Del Skrevet 22. mai 2011 Snikleser står frem. En "fargerik" familie har vi vel alle, men noen er litt mer fremtredende enn andre Koslig å lese om noen som har jevnaldrende Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anamelona Skrevet 22. mai 2011 Forfatter #2787 Del Skrevet 22. mai 2011 Snikleser står frem. En "fargerik" familie har vi vel alle, men noen er litt mer fremtredende enn andre Koslig å lese om noen som har jevnaldrende Ja, litt såpeopera i hverdagen kan man si. Kjekt med sniklesere som popper opp. Alltid koselig med nye følgesvenner. Jevnaldrende?? Må inn og kikke litt hos deg også, men ikke idag. Trøttemelona.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spatula Skrevet 22. mai 2011 #2788 Del Skrevet 22. mai 2011 Ja, ser det er ca 14 dager mellom minstemelonen din og lillemoren min - hun ble født 2. august Sov godt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anamelona Skrevet 23. mai 2011 Forfatter #2789 Del Skrevet 23. mai 2011 Ja, ser det er ca 14 dager mellom minstemelonen din og lillemoren min - hun ble født 2. august Sov godt Så artig!! Går tiden like fort der som her?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
dreia Skrevet 23. mai 2011 #2790 Del Skrevet 23. mai 2011 Du er jo tilbake for fullt, jo! :hoppe: (Og eg er treig, som vanlig... ) Det som er deilig er å slappe av for seg selv. Helt klart.. Og om 3 uker blir det enda bedre.. Følg med følg med......... ... Men litt fordeler er det jo med å "oppdaga" tilbakekomsten noko seint. Kortare tid å vera nysgjerrig. Og jeg har fortsatt diplomet mitt Er det diplom for dren-barn? :lete: Eg høyrte aldri snakk om noko diplom... Og ingen grunn til å vera redd for dren. Heller det enn mange rundar med øyrebetennelse. Noko av det einaste er at ein må bruka bomull i øyra når ein badar (ein må ikkje få vatn i øyra), og svømmeopplæringa må ein gjerne venta litt med, sidan barna gjerne dukkar under når dei lærer seg å svømma. Ja, og så sjølve operasjonen, då. (Men det er verst for mor. ) Ellers meiner eg å hugsa at dren er små, små røyr som dei opererer inn i trommehinna, slik at det ikkje er heilt tett inn til mellomøyret. (Problemet med hyppige øyrebetennelsar er stort sett at øyregangane mellom nase/svelg og mellomøyret er for smale, og fort tettar seg.) Eg hadde også dren ein periode, og enda til og med opp med å ha øyrebetennelse mens eg hadde dren. Det var ikkje like kjekt, gitt. Mange antibiotikakurar frå juni til eg blei innlagt på sjukehuset i august, og gjekk glipp av dei første dagane i første klasse. For ikkje å snakka om ein heil sommar der eg måtte gå med hue. (Men sjølve sjukehusoppholdet var artig for ein 7-åring, då. ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spatula Skrevet 23. mai 2011 #2791 Del Skrevet 23. mai 2011 Her raser tiden så alt for fort Alle sa at vi kom til å ha baby lenge, da hun kom til verden 6 uker før tiden og veide bare 1810 gram og var 46cm, men nå er vi snart oppe i 74 cm lang og 10 kg Så her går det virkelig unna Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anamelona Skrevet 23. mai 2011 Forfatter #2792 Del Skrevet 23. mai 2011 Du er jo tilbake for fullt, jo! :hoppe: (Og eg er treig, som vanlig... ) ... Men litt fordeler er det jo med å "oppdaga" tilbakekomsten noko seint. Kortare tid å vera nysgjerrig. Er det diplom for dren-barn? :lete: Eg høyrte aldri snakk om noko diplom... Og ingen grunn til å vera redd for dren. Heller det enn mange rundar med øyrebetennelse. Noko av det einaste er at ein må bruka bomull i øyra når ein badar (ein må ikkje få vatn i øyra), og svømmeopplæringa må ein gjerne venta litt med, sidan barna gjerne dukkar under når dei lærer seg å svømma. Ja, og så sjølve operasjonen, då. (Men det er verst for mor. ) Ellers meiner eg å hugsa at dren er små, små røyr som dei opererer inn i trommehinna, slik at det ikkje er heilt tett inn til mellomøyret. (Problemet med hyppige øyrebetennelsar er stort sett at øyregangane mellom nase/svelg og mellomøyret er for smale, og fort tettar seg.) Eg hadde også dren ein periode, og enda til og med opp med å ha øyrebetennelse mens eg hadde dren. Det var ikkje like kjekt, gitt. Mange antibiotikakurar frå juni til eg blei innlagt på sjukehuset i august, og gjekk glipp av dei første dagane i første klasse. For ikkje å snakka om ein heil sommar der eg måtte gå med hue. (Men sjølve sjukehusoppholdet var artig for ein 7-åring, då. ) Usj, jeg frykter når hun da skal ha veneflona og ta blodprøver. Kjære, lille, søte, snille, smilende, uskyldige, tillitsfulle gullet mitt som jeg må holde fast for at de skal gi henne smerter. Selve operasjonen frykter jeg ikke. Der er hun jo ikke bevisst. Håper de kan gi henne beroligende før de gir henne stikk isåfall... Svømming ja. Er ikke det bare å sette inn vokspropp eller noe?? Oh, yeah! Jeg er tilbake for fullt. Det blir i hovedsak mest når jeg er alene på kveldene og Pappamelona ikke er hjemme da. Og jeg har noen mnd igjen før jeg skal begynne på skolen, så da blir det lange kvelder å sitte inne mens jentene sover. Skulle heller vært ute og klatret på en ås eller syklet meg en tur. Får ta det når Pappamelona kommer hjem... Her raser tiden så alt for fort Alle sa at vi kom til å ha baby lenge, da hun kom til verden 6 uker før tiden og veide bare 1810 gram og var 46cm, men nå er vi snart oppe i 74 cm lang og 10 kg Så her går det virkelig unna Ikke sant?? De vokser jo skremmende fort. Minstemelona er ca samme størrelse. 9,5kg og 75 cm på forrige kontroll. Halvannen uke siden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusilus Skrevet 23. mai 2011 #2793 Del Skrevet 23. mai 2011 Jeg synes det er veldig kjekt å ha deg tilbake , selv om du heller ville ha løpt i fjellet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
dreia Skrevet 23. mai 2011 #2794 Del Skrevet 23. mai 2011 Er det berre eg som har ein liten fjert av ein gut? 70 cm og 8,2 kg. Sånn går det med relativt lita matlyst og stoooooort aktivitetsnivå. Men samtidig er det jo litt søtt med ein så liten krabat som går rundt med gåvogna si, då. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mazilla Skrevet 23. mai 2011 #2795 Del Skrevet 23. mai 2011 Enig med pusilus! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anamelona Skrevet 23. mai 2011 Forfatter #2796 Del Skrevet 23. mai 2011 Jeg synes det er veldig kjekt å ha deg tilbake , selv om du heller ville ha løpt i fjellet Er det berre eg som har ein liten fjert av ein gut? 70 cm og 8,2 kg. Sånn går det med relativt lita matlyst og stoooooort aktivitetsnivå. Men samtidig er det jo litt søtt med ein så liten krabat som går rundt med gåvogna si, då. Neida, Babymelona er nå 90cm og 12,5kg - og 2 år og 3 mnd. Da Babymelona var hos fotograf ifjor på disse tider (15 mnd gammel) brukte hun en body Minstemelona vokste ut av i mars. Enig med pusilus! Dere altså.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iingvild Skrevet 24. mai 2011 #2797 Del Skrevet 24. mai 2011 Titter innom hos deg igjen. Lenge siden sist jeg var her. Ønsker deg en flott dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anamelona Skrevet 24. mai 2011 Forfatter #2798 Del Skrevet 24. mai 2011 (endret) Titter innom hos deg igjen. Lenge siden sist jeg var her. Ønsker deg en flott dag! Velkommen tilbake! Og jammen er ikke du også fødeklar med ny baby. Går unna her inne skjønner jeg. En flott dag ønskes deg også. Endret 24. mai 2011 av Anamelona Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anamelona Skrevet 24. mai 2011 Forfatter #2799 Del Skrevet 24. mai 2011 En liten pause igjen nå.. Jeg bruker hele kvelden(e) til å sortere ut bilder til fremkalling. Sist jeg gjorde det var rett etter Minstemelona ble født. Så jeg MÅ til pers!! Må få de inn i album.. Kommet et godt stykke på vei. Mange gode minner som dukker opp. Morsomme påfunn og ansiktsuttrykk som jeg helt hadde glemt. Herlig.. Og ikke minst nevnte dåp da. Akkurat silt ut bilder fra den nå. Den ble jo fin da. Selve dåpen og festen mener jeg. :) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iingvild Skrevet 25. mai 2011 #2800 Del Skrevet 25. mai 2011 Artig med bilder. Jeg pleier lage album på pc og så bestille, veldig greit å få et ferdig produkt hjem, og slippe bildeinsetting og skriving! Ha en fin dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå