Anamelona Skrevet 20. mai 2011 Forfatter #2761 Del Skrevet 20. mai 2011 Tatt på kornet Melonen Sånn er Norge vettu. ------------------------------------------ Da vi flyttet hit var jeg kjempeklar for å lage meg et lite urtebed ute i hagen. Jeg sådde gressløk og peppermynte. Bare fordi gressløken er hardfør og praktisk, og peppermynten var fin. Og god. Sistnevnte var 2-årig, stod det på pakken. Jeg sådde og fikk en liten busk med 3-4 stilker som luktet herlig. Neste år kom den tilbake, tre ganger så stor. Ifjor kom den opp og dominerte hele bedet (1,5m bredt) og gjennom deler av terrassen som ligger bak. I år har den begynt å komme opp langt utover plenen i tilleg. HVA FAEN?? Jeg blir innvadert av peppermynte!!!! Kan noen hjelpe meg? Noen som har gode tips?? Jeg vil ikke at det skal lukte tannkrem hver gang jeg slår plenen!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mazilla Skrevet 20. mai 2011 #2762 Del Skrevet 20. mai 2011 Unnskyld at jeg ler, men det høres ganske komisk ut! Har dessverre ingen råd å komme med.. Skal du forresten vurdere å bytte navn på boka di? Eller er nr 3 på vei kanskje? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anamelona Skrevet 20. mai 2011 Forfatter #2763 Del Skrevet 20. mai 2011 Unnskyld at jeg ler, men det høres ganske komisk ut! Har dessverre ingen råd å komme med.. Skal du forresten vurdere å bytte navn på boka di? Eller er nr 3 på vei kanskje? Skifte navn nei? Plutselig er jo nr 3 på vei. De dukker opp så raskt her. (Forhåpentligvis ikke med det første. ) Men jeg får det ikke til selv, og jeg fant ingen adm på min tafatte leteaksjon her om dagen... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusilus Skrevet 20. mai 2011 #2764 Del Skrevet 20. mai 2011 Skifte navn nei? Plutselig er jo nr 3 på vei. De dukker opp så raskt her. (Forhåpentligvis ikke med det første. ) Men jeg får det ikke til selv, og jeg fant ingen adm på min tafatte leteaksjon her om dagen... Jeg kan desverre i hjelpe deg med å bli kvitt tannkremlukten på plenen, men hvis du vil skifte tittel på dagboken er det bare å gå inn på rediger på første innlegget og fikse det der Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anamelona Skrevet 20. mai 2011 Forfatter #2765 Del Skrevet 20. mai 2011 Jeg kan desverre i hjelpe deg med å bli kvitt tannkremlukten på plenen, men hvis du vil skifte tittel på dagboken er det bare å gå inn på rediger på første innlegget og fikse det der Tusen takk. En av to problemer løst da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusilus Skrevet 20. mai 2011 #2766 Del Skrevet 20. mai 2011 Bare hyggelig snuppa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anamelona Skrevet 20. mai 2011 Forfatter #2767 Del Skrevet 20. mai 2011 Bare hyggelig snuppa Det var jo ingen sak!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anamelona Skrevet 20. mai 2011 Forfatter #2768 Del Skrevet 20. mai 2011 (endret) Kan jo fortelle litt om dåpen til Minstemelona, og hvordan den gikk for seg: 10.10.10 var den store dagen, og vi hadde bestilt en stor og flott kake med bilde av vår lille skjønne på. Bestemødre/fedre og oldemødre/fedre, tanter og onkler samt noen grandtanter/onkler (av Minstemelona) var invitert. Og selvfølgelig bestevenninnen min her som var fadder. Med tilhørende sønn på da 1 år. Her kom folk fra langt avgårde. Slekta mi bor 60 mil unna og min mormor kom sammen med min tante og hennes nye samboer. Kjempekoselig, for jeg ser de veldig sjelden for tiden... Fredagen før, da min mor kom (for dere som ikke kjenner historien om at hun har litt problemer med både det ene og det andre. Piller og alkohol i hovedsak) så var hun RIMELIG borte vekk da hun steg ut av bussen. Hun kunne like gjerne vært på månen. Jeg hentet henne iallefall og hun skulle være her hos oss i noen timer til hytta hun hadde reservert på campingplassen var ledig. Hun klarte såvidt å gå opp trappa. Hun satte seg i sofaen og hodet bare hang. Øynene var helt merkelige. Hun bare pratet uforståelig og mumlet. Jeg spurte om hun hadde tatt noe, men nei, det hadde hun visstnok ikke.. Jeg måtte ut og fikse noen ærend. Så bæsjet Minstemelona mens Pappamelona lekte med henne, så han sa han skulle gå ned og skifte bleie på henne. Da tilbød visstnok mamma seg å ta henne med ned for å skifte bleie. HERREGUD, hun som såvidt klarte å gå????? Glad han ikke føyde seg for å være "grei" mot svigermor. Da jeg kom hjem satt hun fremoverlent i sofaen og snorket. Jeg prøvde i 10 minutter før jeg fikk kontakt, for da jeg hørte det hadde jeg fått nok. Nå fikk den hytta bare være ledig. Hvis ikke fikk hun bare gå og gresse for seg selv så lenge..... Pappa kom med fly senere på kvelden, for de skilte seg som kjent for et år siden. Han flyttet nordover. Pappamelona hentet han på flyplassen. Han skulle være på hytta med mamma. Jeg fikk ikke pratet med han før dagen etter. Men han fortalte at det var ikke tvil om at hun var påvirket av noe nei. Selv om hun blånektet. Lørdagen kom min tante, "onkel" og mormor. De var raskt innom for å hilse på før de skulle på campingplassen. tante forelsket seg helt i lille Minstemelona. Vi pratet om det som hadde skjedd og hun støttet meg. Jeg fikk noen kjempefine liljer som jeg satte i vase i vinduet.. Jeg sa vi skulle ha kongekrabbeaften etter ungene hadde lagt seg og de var invitert. Det ville de. Noen timer senere sendte jeg sms til alle gjestene om at jeg ville at "røyking skal foregå etter kirken og etter festen." For den skulle foregå hjemme hos oss. 22 voksne 4 små barn og 70 kvadrat blir veldig trangt og varmt, og jeg orker ikke røyklukt og røykfingre rundt i huset. Spesielt ikke om de skal klå på barna. Æsj... Det var kun mamma og pappa, pluss tante og onkel som røyket. Festen varte i 3 timer så mamma og pappa hadde ingen problemer med det. Krabbefesten nærmet seg og jeg hadde ikke hørt noe svar fra tante på sms'en heller, så jeg prøvde å ringe 3 ganger for å høre når de kom. I bakgrunnen hørte jeg denne nye samboeren be meg reise til helvete. (Jeg har møtt han før altså, og han har oppført seg lagelig og høflig) Mamma og pappa var på besøk hos noen slektninger her i området og jeg tilbød meg å hente dem på ferga da de skulle tilbake. Pappa godt brisen, mamma sørpe full. Da ble jeg rasende. Da vi var fremme og pappa hadde gått ut av bilen ba jeg han bare vente utenfor. Jeg skulle fortelle mamma noen sannhetens ord. Jeg lekset opp i øst og i vest om hvor dårlig det er å møte opp i bevisstløs tilstand når man møter barnebarnet sitt for aller første gang, og sitt første barnebarn for første gang på nesten 1 år. Hun HADDE å møte opp klar i toppen i kirke og fest, ellers kunne hun bare droppe det... Jeg sa også at dåpen var siste gangen hun skulle få hilse på dem med mindre hun tok tak i problemet... Vi venter fortsatt på resultat... I kirken dagen etter møtte alle opp i finstasen, tante smilte til oss da vi gikk opp midtgangen med Minstemelona, og dåpen ble vel gjennomført av en eksemplarisk Minstemelona. Ikke skrek hun, og hun synes det var gøy med kirkemusikk. det var over 10 dåpsbarn denne gangen, pga den unika datoen. Litt forskjell fra sist, da vi hadde hele kirken for oss selv. Babymelona var litt mer stressa og rastløs, og jeg måtte ta henne med på bakrommet for å la henne løpe litt og få i seg mat. Etter seremonien møttes vi ute før vi skulle reise hjem til oss. Det var noen vi måtte vise vei for, og jeg måtte være hjemme til cateringselskapet kom på døra..., så vi måtte avtale litt kjøreplan. STRESS!! Da vi kom hjem og jeg hadde fått på plass all maten (kl 1400) og alle var i hus (trodde jeg) hadde jeg opptelling og så at tante og "onkel" ikke var der. De hadde ikke møtt opp. Ikke hadde de sagt fra heller. Det var pappa som sa at de ikke kom. Alt pga at han (ja, onkelen) ikke fikk røyke. Og tanta mi er jo så forelska at hun følger etter... MEN; Festen var koselig. Store og små spiste godt, hadde det hyggelig. Pappamelonas onkel var superpopulær hos min venninnes sønn, for han lekte med ham nesten hele tiden. Minstemelona sov godt og slappet av. Når hun ikke gjorde det poserte hun villig på bilder med oss alle. Også sine oldeforeldre. det var stas. Mormoren min sender meg stadig brev og sms'er og lurer på hvordan barna har det. Hun er SÅÅÅÅ glad i oldebarna sine selv om hun knapt har sett dem... Det er ikke alltid like greit å bo 60 mil unna. Jeg kunne godt tenke meg å ha mer kontakt med henne. "Onkelen" min var furt, og ringte mormor halvveis uti festen og sa at nå reiser vi hjem igjen... Jeg måtte sende med henne en stor boks med et utvalg kaker, på betingelsene at hun ikke delte med tante eller "onkel" ) Kakene falt i smak hos alle. De jeg hadde bakt, de svigerinnen min hadde bakt, de som andre hadde bakt, den naboen kom med, og fruktsalat og annet godt. Den flotte kaken jeg hadde bestilt, den med bilde på, glemte vi igjen i kjøleskapet. Men vi spiste den dagen etter. Vi hadde en del av gjesten her. Søsknene til Pappamelona, og tilhørende kone og 1 barn. Så vi fikk smake på den. Og pappa, som ikke skulle reise før mandag kveld. Han fikk også smake. Glad i pappan min.. Skulle ønske han også bodde nærmere... Greit fornøyd med dåpen iallefall, det kunne gått mye verre med den gjengen av en familie jeg har. Jeg skulle bare ønske jeg slapp å invitere enkelte i det hele tatt..... Glad de ikke preger barna mine noe særlig......... Endret 20. mai 2011 av Anamelona Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tussi! Skrevet 20. mai 2011 #2769 Del Skrevet 20. mai 2011 Å gud hjelpes. Tror jeg skal slutte og klage på familien min jeg.... Føler du trenger en skikkelig nå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anamelona Skrevet 20. mai 2011 Forfatter #2770 Del Skrevet 20. mai 2011 (endret) Å gud hjelpes. Tror jeg skal slutte og klage på familien min jeg.... Føler du trenger en skikkelig nå Vant til det.. Og det er over et halvt år siden, så det går bra. Tante har jeg ikke hørt noe fra siden. Mamma fikk beskjed om å holde seg unna til hun er "frisk" igjen, jeg sa at jeg ikke ville blande barna mine inni slikt, så vi venter i spenning. Kanskje dette var et tupp i ræva?? ..men altså, hun ringer en sjelden gang iblant for å høre hvordan det går da. Endret 20. mai 2011 av Anamelona Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 20. mai 2011 #2771 Del Skrevet 20. mai 2011 Skulle virkelig ønske jeg hadde ord nå... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anamelona Skrevet 20. mai 2011 Forfatter #2772 Del Skrevet 20. mai 2011 Skulle virkelig ønske jeg hadde ord nå... Hehe, er det rart det er krig i verden?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anamelona Skrevet 20. mai 2011 Forfatter #2773 Del Skrevet 20. mai 2011 Kan fortelle om da vi spiste middag idag: Babymelona sitter på sin høyreiste stol, type denne ogspiser middag og drikker vann. Da hun hadde drukket litt og skulle sette fra seg koppen velter den utover hele "bordet" og nedover og under stolen. Jeg går for å hente papir. Mens jeg er på kjøkkenet hører jeg henne: -Mamma, du grisa! -Nei, svarer jeg, det var du som grisa! Så begynner jeg å tørke opp. Ber henne løfte på tallerkenen så jeg får tørket bordet også. -Ikke ødelegge nå mamma. (Jeg: ) Steike for en frekk unge. Hun vet virkelig hvordan hun skal få sagt det! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusilus Skrevet 20. mai 2011 #2774 Del Skrevet 20. mai 2011 (endret) Jeg blir helt stum over dåpen jeg, og tante og "onkel" som ikke møter opp og ikke gir beskjed om det Steike frekk sunnmøring den jenta di ja Synes forresten de er nydelige begge to, og så stor babymelona har blitt Endret 20. mai 2011 av pusilus Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anamelona Skrevet 20. mai 2011 Forfatter #2775 Del Skrevet 20. mai 2011 Jeg blir helt stum over dåpen jeg, og tante og "onkel" som ikke møter opp og ikke gir beskjed om det Steike frekk sunnmøring den jenta di ja Synes forresten de er nydelige begge to, og så stor babymelona har blitt Ja, det er litt av en gjeng, og jeg er glad de bor der de bor.. Hehe, hun er så freidig atte. Ja, Babymelona vokser i skremmende tempo. Ser ikke på henne som en baby lenger i det hele tatt. Hun er jo stor jente. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusilus Skrevet 20. mai 2011 #2776 Del Skrevet 20. mai 2011 Hvis jeg hadde hatt familie som det hadde det ikke vært nok at de bodde 60 mil unna Godt du sier i fra Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anamelona Skrevet 20. mai 2011 Forfatter #2777 Del Skrevet 20. mai 2011 (endret) Æss, gidder ikke å bruke opp tida mi på sånt tull. De får kontakte meg når de har tatt til vett... Endret 20. mai 2011 av Anamelona Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusilus Skrevet 20. mai 2011 #2778 Del Skrevet 20. mai 2011 Æss, gidder ikke å bruke opp tida mi på sånt tull. De får kontakte meg når de har tatt til vett... Nemlig så det så Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neala Skrevet 20. mai 2011 #2779 Del Skrevet 20. mai 2011 Har lest "høydepunktene" i boka di nå. Du er ei tøff dame! Vil gjerne følge deg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anamelona Skrevet 20. mai 2011 Forfatter #2780 Del Skrevet 20. mai 2011 Har lest "høydepunktene" i boka di nå. Du er ei tøff dame! Vil gjerne følge deg Hei GUNS!! Koselig med så god respons, og velkommen skal du være. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå