Anamelona Skrevet 2. mars 2010 Forfatter #2301 Del Skrevet 2. mars 2010 Hele innlegget mitt forsvant: men i korte trekk. Jeg synes synd på lille babymelona, og på dere som må være bekymret. Håper at hun snart blir bedre, men hvis ikje må dere komme dere til en lege for å få sjekket litt kanskje. Nå har det jo pågått en stund. Høres ikke bra ut. Du virker til å være en fantastisk mor, slik vil jeg også bli:) Sånt gjør godt å høre. Jeg er heldigvis ikke særlig bekymret av meg, jeg er vel heller mer sliten - på hennes vegne - for jeg vet hvor kjipt det er å være syk. Og å attpåtil ikke klare å formulere seg og si hva man ønsker og trenger må jo være toppen av frustrasjon for henne. Alt jeg kan gjøre er å trøste, kose og prøve å få i henne vått og tørt samt lindre plagene. Akkurat nå der vel fred og ro det som hjelper henne mest. Du blir sikkert en god mor. Om man ikke er ''hysterisk'' mor så kan man nå langt. Det er bare veldig viktig å sette seg i situasjonen til disse små. Tenk hva du selv ville følt og gjort. Ville du klødd av å ha lua sånn, ville du blitt tørst av en banan eller ville det plaget deg å ha størknet grøt rundt munnen? Slike små ting. Veldig mye hjelp i den logikken der synes jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nótt Skrevet 3. mars 2010 #2302 Del Skrevet 3. mars 2010 Synes du er en veldig flink mamma. Jeg er imponert over hva du klarer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anamelona Skrevet 3. mars 2010 Forfatter #2303 Del Skrevet 3. mars 2010 Synes du er en veldig flink mamma. Jeg er imponert over hva du klarer. Kan jo være at internett glorifiserer litt også, for nå ser jo ikke noe annet enn hva man blir fortalt. Istad satt jeg og gråt med en hysterisk unge på fanget. 40 i feber, hun hylte og har gjort det i stort sett hele dag. Den hender det rabler litt for meg, og det hjelper ikke å være gravid akkurat. La henne i balja si med noen leker mens jeg tok en dusj, der sovnet hun, så nå sitter jeg på gangen og venter på livstegn. Stakkar syke jenta mi fikk jo påvist kraftig luftveisinfeksjon. Prøve er sendt til dyrking på sykehuset, og vi håper på svar innen helga. Vi er lei av høy feber nå... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Numi* Skrevet 3. mars 2010 #2304 Del Skrevet 3. mars 2010 Jeg er innom og lusker i gangene her inne, jeg visst. Leste ørlitt i dagboka di mens du gikk gravid med førstemann også, husker jeg. På tide jeg hilste på, kanskje! God bedring til Babymelona! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anamelona Skrevet 3. mars 2010 Forfatter #2305 Del Skrevet 3. mars 2010 Jeg er innom og lusker i gangene her inne, jeg visst. Leste ørlitt i dagboka di mens du gikk gravid med førstemann også, husker jeg. På tide jeg hilste på, kanskje! God bedring til Babymelona! På tide da ja. Alltid koselig med hemmelige spioner som gir seg til kjenne. skal du være! Og tusen takk for omtanke! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anamelona Skrevet 3. mars 2010 Forfatter #2306 Del Skrevet 3. mars 2010 Etter erfaring fra sist, angående sykdommen min kombinert med graviditet, har jeg pratet med sykdomslegen min om å ta jevnlige blodprøver for å holde styr på medisinnivået. Det skal være lavest mulig, men godt over minste akseptable nivå, pga vekten min endres, og da også nivået i blodet.. Idag fikk jeg resultatet fra kontrollen jeg tok for 2 uker siden, og den vår faretruende lav. Minste er 30, den var 35 ved forrige graviditet, og jeg gikk på en smell høsten 2008 da jeg hadde 31. Nå er den 33. Skumle greier. Så nå er det enda mer styr. Øker dosen littegrann på egenhånd ikveld tenker jeg, og ringer legen imorgen. Det er jaggu ikke enkelt alt sammen... Mulig dette ble litt rotete, men jeg er trøtt, sliten og frustrert nå. Også en dårlig kombinasjon med sykdommen min.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
letme Skrevet 4. mars 2010 #2307 Del Skrevet 4. mars 2010 Du blir sikkert en god mor. Om man ikke er ''hysterisk'' mor så kan man nå langt. Det er bare veldig viktig å sette seg i situasjonen til disse små. Tenk hva du selv ville følt og gjort. Ville du klødd av å ha lua sånn, ville du blitt tørst av en banan eller ville det plaget deg å ha størknet grøt rundt munnen? Slike små ting. Veldig mye hjelp i den logikken der synes jeg. Takk for det. Og du sier mye smart her. Ettersom de små ikke kan gi beskjed selv så er det jo tross alt bare enda viktigere at vi prøver å sette oss inn i situasjonen de er i. Jeg skal være flink til det når min lille kommer. Takk for at du minnet meg på det en ekstra gang, det kan nok ta bort mye frustrasjon over babyen når den gråter eller ikke er glad. Forresten, er det stoffskifteproblemer du har? Hørtes litt sånn ut, utenom at verdier på 30-35 ikke virker som stoffskifte... Håper det går greit uansett hva det er som er galt, og at medisineringen blir fikset slik at du får det bra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Numi* Skrevet 4. mars 2010 #2308 Del Skrevet 4. mars 2010 På tide da ja. Alltid koselig med hemmelige spioner som gir seg til kjenne. skal du være! Og tusen takk for omtanke! Spion Numi har herved oppgitt sin spionstatus. Huff, det høres jo komplisert nok ut med denne medisineringen sammen med gravititeten. Skjønner godt at du blir litt fortvilet. Håper du har en fin dag så langt i dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anamelona Skrevet 5. mars 2010 Forfatter #2309 Del Skrevet 5. mars 2010 Takk for det. Og du sier mye smart her. Ettersom de små ikke kan gi beskjed selv så er det jo tross alt bare enda viktigere at vi prøver å sette oss inn i situasjonen de er i. Jeg skal være flink til det når min lille kommer. Takk for at du minnet meg på det en ekstra gang, det kan nok ta bort mye frustrasjon over babyen når den gråter eller ikke er glad. Forresten, er det stoffskifteproblemer du har? Hørtes litt sånn ut, utenom at verdier på 30-35 ikke virker som stoffskifte... Håper det går greit uansett hva det er som er galt, og at medisineringen blir fikset slik at du får det bra. Det er ikke stoffskifte nei. Det er nevrologisk. Jeg kan være mer spesifikk via PM en dag jeg er på KG på data. Jeg fikk ikke tak i legen, så da økte jeg dosen litt selv, så prøver jeg igjen over helga. Spion Numi har herved oppgitt sin spionstatus. Huff, det høres jo komplisert nok ut med denne medisineringen sammen med gravititeten. Skjønner godt at du blir litt fortvilet. Håper du har en fin dag så langt i dag! Koselig med nye spioner. Joda, dagen igår var grei den. Uka har vært litt slitsom siden hun har vært såpass redusert, men idag ligger hun på normal temperatur og spiser litt mer enn i det siste. Mindre snørr også, så nå går det nok rette veien. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 5. mars 2010 #2310 Del Skrevet 5. mars 2010 Kjenner godt til det medisinstyret der ja. Hadde det på akkurat same måten. Håper det går bra denne gongen. God helg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anamelona Skrevet 6. mars 2010 Forfatter #2311 Del Skrevet 6. mars 2010 Kjenner godt til det medisinstyret der ja. Hadde det på akkurat same måten. Håper det går bra denne gongen. God helg Det er mye rot ja. Spørs om vi ikke bare skal stoppe med 2 barn. Tid, overskudd, helse og annet sier at det er best. Det er jo bare oss her vi bor uansett. Besteforeldre bor jo langt unna. Svigermor kom ganske kjapt da hun hørte om medisinresultatet, så hun har vært her i 2 dager nå for å hjelpe til, men det er jo ganske langt å reise når vi plutselig trenger dem iblant. Det er vel enklest å stoppe på 2 tror jeg. Merker jeg blir ganske sur, trøtt og sliten for tida. Jeg vil ha tid og overskudd til barna mine, og da blir kanskje 3 i overkant. Skal aldri si aldri, men nå er planen ganske sikkert at dette blir siste. God helg til imli'n også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Auri Skrevet 6. mars 2010 #2312 Del Skrevet 6. mars 2010 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 6. mars 2010 #2313 Del Skrevet 6. mars 2010 Eg driter i helsa og kjøyrer på med ungar eg Men eg føler meg ikkje sjuk akkurta då, syns ikkje det hemmar meg i kvardagen i det heile tatt, bortsett frå at eg ikkje får kjøyre bil. Men klart det er slitsamt med ungar... Når ein har to, skjønner ein verkeleg det med at "ein er som ingen, to er som ti" - det er verkeleg sant! Når eg er åleine med ein av ungane, er det så roleg og stille her at, eg føler meg heilt rastlaus God helg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anamelona Skrevet 6. mars 2010 Forfatter #2314 Del Skrevet 6. mars 2010 Eg driter i helsa og kjøyrer på med ungar eg Men eg føler meg ikkje sjuk akkurta då, syns ikkje det hemmar meg i kvardagen i det heile tatt, bortsett frå at eg ikkje får kjøyre bil. Men klart det er slitsamt med ungar... Når ein har to, skjønner ein verkeleg det med at "ein er som ingen, to er som ti" - det er verkeleg sant! Når eg er åleine med ein av ungane, er det så roleg og stille her at, eg føler meg heilt rastlaus God helg Takk skarru ha! Dette var veldig motiverende lesing. :dåne: Hadde liksom en plan om at jeg skulle få ha to englebarn jeg da. Men men.. Jeg har jo eldste i barnehagen da. Hjelper jo litt. Tror forresten Babymelona har bæsja ikveld jeg, etter leggetid altså. Det lukter i gangen, og da jeg sjekket rommet hennes luktet det litt der også. Jeg vekker henne ikke for å skifte iallefall!! Heller lufte ut imorgen... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anamelona Skrevet 7. mars 2010 Forfatter #2315 Del Skrevet 7. mars 2010 Helt klart bæsj. Hun begynte å spetakle for en halvtime siden, så jeg gikk inn og skiftet en dyvåt og stappfull bæsjebleie. Full fart. Den fikk adresse UTE etter kort tid. Makan til lukt!! Hun spetakler litt fortsatt, men det virker som det hjalp litt. Mammamelona får bare ligge og våke til trollet har sovnet igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anamelona Skrevet 7. mars 2010 Forfatter #2316 Del Skrevet 7. mars 2010 Hun bråka i over en time. Men hun tok det igjen i dag tidlig ved å sove en time ekstra. Det er jo tross alt søndag. Men hun har nådd en liten milepæl idag. Hun stod og holdt seg i buksebenet mitt da jeg lagde frokost til henne, og så slapp hun taket, tok et halvt steg, og tok en kontrollert landing med hendene først. Vi har trent litt idag, for jeg vil ikke kalle det å gå, men hun har tatt sitt første steg. Hun har stått en del idag ved å holde seg i leker og klosser. Altså på egen hånd, og hun tror hun holder seg fast i solid grunn. Flinke pia mi. :rødme: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Superlilje Skrevet 7. mars 2010 #2317 Del Skrevet 7. mars 2010 Å så koselig med første steg på egenhånd :rødme: Snart løper hun nok rundt overalt med mammaen sin på slep Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anamelona Skrevet 8. mars 2010 Forfatter #2318 Del Skrevet 8. mars 2010 Fy fader, det som skjedde med de to 9 år gamle jentene igår i kristiansund var rett og slett unødvendig!! Vår allmektige gjør mye rart, og dette er noe av det - det var utrolig unødvendig. Jeg aner ikke hvem de eller familien er, for dette er en av de byene i norge jeg ikke kjenner noen i, men allikevel har jeg drømt minst 3 drømmer inatt om jentene og om familien. Helt forferdelig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Superlilje Skrevet 8. mars 2010 #2319 Del Skrevet 8. mars 2010 Ja, det er jo helt meningsløst at barn skal dø! Jeg føler med familiene og vennene deres, de har det nok vanskelig nå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anamelona Skrevet 8. mars 2010 Forfatter #2320 Del Skrevet 8. mars 2010 Jeg har fortsatt vondt inni meg når jeg tenker på de etterlatte i Kristiansund. Dette er en sak som har gått overraskende sterkt innpå meg. Jeg klarer ikke å sette meg i familienes situasjon, og jeg er glad jeg ikke går rundt med klumpen i magen som de garantert har nå. Hvordan får de sove om natten? Hvordan planlegger de begravelsene? Hvordan takler tvillingsøsteren det hun har vært vitne til og alt hun må gjennomgå fremover? Nei, det er bare helt grusomt hele greia. Håper det gikk fort fra bølgen kom til det var over for de stakkars jentene. De trengte ikke å lide... Mange tanker til de etterlatte, og gode ønsker for en vanskelig fremtid. Håper de takler det på en god måte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå